Miksei muut käytä kuukuppia?
Kommentit (214)
1) Tamponi on helppo käyttää, hygieeninen ja nopea
2) Kuukupin asetus sottaista ja inhottavaa, joka paikassa ei ole lavuaaria pöntön vieressä
3) Kuukupin pesu vastenmielistä
Vieraskissa kirjoitti:
Se että käyttää sitetiä ei ole sama asia kuin että ei osaa pitää huolta hygieniastaan. Siteet ovat hyvä vaihtoehto, ja harvempi alkaa haista niitä käyttäessään. Itse en esimerkiksi haise, kaverini kyllä asiasta huomauttaisivat. Ja älä oleta että kaikki käyttäsivitä dödöjä. Oma ihoni on niin herkkä ettei se kestä moisia aineita.
Tuskin kirjoittajan oletus oli, että kaikki käyttävät dödöä. Pointti lienee se, että suurin osa käyttää kuitenkin, niin miksi sitten ei samalla haluaisi valita mahdollisimman hajutonta ja siistiä kuukautissuojaakin. Moni käyttää myös dödön lisäksi meikkiä, hiuslakkaa, parfyymia, ryppyvoidetta ym., mikä kaikki tähtää oman olemuksen huolitteluun ja epämiellyttäviä piirteiden ja puolien häivyttämiseen. Miksi sitten valita side, en ymmärrä minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vieraskissa kirjoitti:
Se että käyttää sitetiä ei ole sama asia kuin että ei osaa pitää huolta hygieniastaan. Siteet ovat hyvä vaihtoehto, ja harvempi alkaa haista niitä käyttäessään. Itse en esimerkiksi haise, kaverini kyllä asiasta huomauttaisivat. Ja älä oleta että kaikki käyttäsivitä dödöjä. Oma ihoni on niin herkkä ettei se kestä moisia aineita.
Tuskin kirjoittajan oletus oli, että kaikki käyttävät dödöä. Pointti lienee se, että suurin osa käyttää kuitenkin, niin miksi sitten ei samalla haluaisi valita mahdollisimman hajutonta ja siistiä kuukautissuojaakin. Moni käyttää myös dödön lisäksi meikkiä, hiuslakkaa, parfyymia, ryppyvoidetta ym., mikä kaikki tähtää oman olemuksen huolitteluun ja epämiellyttäviä piirteiden ja puolien häivyttämiseen. Miksi sitten valita side, en ymmärrä minäkään.
No varmaan esimerkiksi siksi jos muut kuukautissuojat eivät syystä tai toisesta sovi?
Vierailija kirjoitti:
No varmaan esimerkiksi siksi jos muut kuukautissuojat eivät syystä tai toisesta sovi?
Mutta nyt puhutaan siteiden käytöstä, joka on yhä varmasti yleisimmin käytetty kuukautissuoja, ja sellaiset naiset, joille mikään muu suoja kuten tamponikaan ei sopisi, ovat hyvin marginaalissa. Tällaisia ovat tyyliin neitsyet, joilla immenkalvo on hyvin tiukka tai naiset, jotka kärsivät vaginismista. Silti 90% hedelmällisessä iässä olevista naisista käyttää siteitä pääasiallisena suojana, jokin ei täsmää.
Siteiden käyttö on todella, todella epäekologista. Hukumme muutenkin jo roskaan. Eikö teitä siteiden suosijat huoleta tämä ollenkaan? Tamponitkin olisivat edes pikkuisen vähemmän haitallisia.
Mulla on niin runsaat vuodot että käytän tuoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta nyt puhutaan siteiden käytöstä, joka on yhä varmasti yleisimmin käytetty kuukautissuoja, ja sellaiset naiset, joille mikään muu suoja kuten tamponikaan ei sopisi, ovat hyvin marginaalissa. Tällaisia ovat tyyliin neitsyet, joilla immenkalvo on hyvin tiukka tai naiset, jotka kärsivät vaginismista. Silti 90% hedelmällisessä iässä olevista naisista käyttää siteitä pääasiallisena suojana, jokin ei täsmää.
Mistä on lähtöisin tuo prosenttimäärä? Onko aiheesta siis tehty tutkimusta?
Ja sanoisin ettei tarvitse olla mitään diagnosoitavaa fyysistä syytä, ettei pysty käyttämään tamponia tai kuppia. Oma epämukavuus riittänee syyksi? Kuinka monta kuukautta tai vuotta pitäisi pakottaa itseään käyttämään suojaa joka kaikista yrityksistä huolimatta tuntuu epämukavalta tai jopa sattuu?
Itse en siis siteitä käytä mutta ihmetyttää näin jyrkät mielipiteet suuntaan ja toiseen.
Vieraskissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta mua kiinnosta mitä sä haluut haistella tai et.
Joojoo, tuli se jo selväksi että et välitä muiden ihmisten viihtymisestä pätkääkään.
Mutta oikeesti, eikö teitä yhtään kiinnosta se miltä haisette muiden nenissä? Ettekö ihan tosissaan muka välitä haisetteko hielle, kuselle, paskalle tai seisoneelle menkkaverelle? Käytätte varmasti antiperspiranttiakin, joten miten ihmeessä vielä vastenmielisemmät alapään eritteet olisivat teille jotenkin ihan samantekevä juttu? Kuinka kehtaatte liikkua julkisilla paikoilla ja esim. töissä hautuneelta perseeltä haisevina?? Luuletteko että kukaan ottaa teitä tosissaan? Teille nyrpistellään nenää ja teitä paheksutaan. Teitä säälitään ja pidetään vähä-älyisinä, mitä olettekin, kun ette osaa edes hygieniastanne huolta pitää.
Mutta kemikaaleilla kyllästettyjä siteitä ihosi kuitenkin kestää?
Vierailija kirjoitti:
Siteiden käyttö on todella, todella epäekologista. Hukumme muutenkin jo roskaan. Eikö teitä siteiden suosijat huoleta tämä ollenkaan? Tamponitkin olisivat edes pikkuisen vähemmän haitallisia.
Huolettaa. Ja vielä akuutimmin huolettaa sitä ettei oma alapää oikein kestä sitä kertsisiteissä hautomista. Mutta ei se huoli saa kuppia asettumaan paikalleen, olen kokeillut paria eri merkkiä/kokoa ja etsinyt netistä sen sietsemän ohjetta, kokemusta, kuvasarjaa ja videota, mutta kun ei asetu niin ei asetu. Kestositeitäkin kokeilin, eivät pysyneet paikallaan ja asettuivat ihan liian taakse mun anatomialla. Ostin kankaat, yritin ommella itse, tuli elämäntilanne ja taidot vastaan. Tamponia en uskalla käyttää kierukan vuoksi. Olen todellakin avoin ekologisemmille ja ihoystävällisemmille ideoille! (Kertsisiteistä käytössä tällä hetkellä Vuokkosten Cotton, ainoa josta ei seuraa tulehdusta vaan vain pientä ärsytystä. Ja kyllä, peseydyn ja vaihdan sidettä, mutta ihon pitää saada hengittää!)
Siteitä käyttävät laiskat ihmiset. Sellaiset vähän yksinkertaiset, jotka eivät uskalla kokeilla uusia asioita ja joille pimppi on tabu. Ollaan niin hyi yäk jos sormella täytyisi vähänkään pimppiin koskea. Miten ihmeessä harrastatte seksiä tai masturboitte tai käytte synnyttämässä, jos kerran se pimppiin koskeminen ja eritteiden kanssa läträäminen on niin kamalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos harrastaa ratsastamista niin silloin kuukuppi on ehdoton! Helppoa ja vaivaton.
Riippuu varmaan ratsastettavan koosta. Jos iso niin sehän lytistyy kasaan ja kaikki veret roiskuu sinne tänne.
En oikein tajunnut? Miten hevosen koko lytistää kuukupin kasaan?
No oliskohan tässä vähän toisen tyyppisestä ratsastuksesta kyse...
Mutta mitä kuukupilla ja yhdynnällä on tekemistä? Kuukuppihan otetaan pois ennen sitä toisenlaista ratsastusta. Vai onko joku niin vajukki ettei ota?
Vierailija kirjoitti:
Siteitä käyttävät laiskat ihmiset. Sellaiset vähän yksinkertaiset, jotka eivät uskalla kokeilla uusia asioita ja joille pimppi on tabu. Ollaan niin hyi yäk jos sormella täytyisi vähänkään pimppiin koskea. Miten ihmeessä harrastatte seksiä tai masturboitte tai käytte synnyttämässä, jos kerran se pimppiin koskeminen ja eritteiden kanssa läträäminen on niin kamalaa?
Huoh, uskallan kokeilla uusia asioita, pimppi ei ole minulle tabu ja ihan sujuvasti harrastan seksiä ja masturboin. Edelleen odottelen niitä vinkkejä, miten kuukupin saa (sisään ja) ulos kivuttomasti. Netistä ohjeita etsimällä ja itse kokeilemalla en ole vielä löytänyt toimivaa tapaa. Poistaminen onnistuu vähiten kivuliaasti silloin, kun saan taiteltua kuppia samoin kuin sisään laittaessa, mutta siitä touhusta on sitten siisteys ja mukavuus kaukana.
Mua alkoi kiinnostamaan kun moni sanoi, että pitää siteitä, siis ainoastaan? Mä oon aina ajatellut että ne on sellaisia alku- ja loppupään juttuja ja varasuojia tamponien lisäksi, kun itsellä ei side riittäisi alkuunkaan. Nyt vasta hokasin, että jotkut käyttää niitä ainoastaan :DD
Ostin ensimmäisen kuukupin n. 6 vuotta sitten ja päädyin pienempään Lunetteen (markkinoilla taisi olla kahta mallia). Hyvin pian huomasin, että se on liian iso ja jäykkä paikkoihini nähden. Alipaine imi kohtua, reuna ärsytti virtsarakkoa ja poisotto oli tuskien taival. Luovutin nopeasti ja sen jälkeen käyttelin mitä milloinkin.
Nyt kuitenkin, ostaessani lisää kestositeitä, havahduin siihen, että kuukuppimalleja on nykyisin olemassa runsain mitoin. Tilasin matalamman, pehmeän kupin nimeltään "Meluna shorty" jota saa ko'oissa s-xl. Olemassa on myös korkeampi malli mutta tosiaan vähemmän jäykkää materiaalia. Tuotekehitys on mennyt eteenpäin myös antennin osalta! Perinteisen antennin lisäksi voi valita pallon, renkaan tai ei mitään. Käyttökokemus on ollut yksin omaan positiivinen :) Yhdessä kesto-phs:n kanssa ei ole tullut ohivuotojakaan.
Lisäksi tuolta nettikaupasta (leastore.fi) löytyi myös pieniä desifiointitabletteja joilla vältän keittämisen. Mukiin 1dl vettä+kuukuppi+tabletti, pöpöt ja hajut lähtee vartissa :) Nopeasti tuli ja omasta postiluukusta kirjekuoreen pakattuna kettukarkin kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi kiinnostamaan kun moni sanoi, että pitää siteitä, siis ainoastaan? Mä oon aina ajatellut että ne on sellaisia alku- ja loppupään juttuja ja varasuojia tamponien lisäksi, kun itsellä ei side riittäisi alkuunkaan. Nyt vasta hokasin, että jotkut käyttää niitä ainoastaan :DD
Aina oppii uutta :D Itse käytin vuosikausia pelkkiä siteitä ja pärjäisin niillä hyvin vieläkin. Tamponeja käytän 1-2 ensimmäisenä päivänä ja yönä etenkin, jos on jotain tärkeää menoa tai muuten vaan haluan supervarman olon. Kolmannesta päivästä eteenpäin vuoto on niin niukkaa, ettei tamponi (ja sen puolikuivana ulos vetäminen) käy mielessäkään.
Mä käytän aurinkomukia, kun kesä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, uskallan kokeilla uusia asioita, pimppi ei ole minulle tabu ja ihan sujuvasti harrastan seksiä ja masturboin. Edelleen odottelen niitä vinkkejä, miten kuukupin saa (sisään ja) ulos kivuttomasti. Netistä ohjeita etsimällä ja itse kokeilemalla en ole vielä löytänyt toimivaa tapaa. Poistaminen onnistuu vähiten kivuliaasti silloin, kun saan taiteltua kuppia samoin kuin sisään laittaessa, mutta siitä touhusta on sitten siisteys ja mukavuus kaukana.
Älä huoli, kyllä se pimppi sullakin ajan myötä löystyy. Siinä kun pääset kolmenkympin tienoille ja yli niin emättimen lihakset alkavat luonnollisesti roikkua. Etköhän viimeistään siinä vaiheessa saa ainakin pienikokoisen kupin sisään kivuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, kyllä se pimppi sullakin ajan myötä löystyy. Siinä kun pääset kolmenkympin tienoille ja yli niin emättimen lihakset alkavat luonnollisesti roikkua. Etköhän viimeistään siinä vaiheessa saa ainakin pienikokoisen kupin sisään kivuttomasti.
Kiitos, täytän loppuvuodesta 30, joten toivoa siis on! :) :)
Vierailija kirjoitti:
Itse kokeilin ja nyt jää pysyvästi käyttöön.
Ota nyt joskus se pois!
Tuntuu hirveältä, ei sovi anatomialleni. Ja joo kokeilin useita kertoja.