Miksei muut käytä kuukuppia?
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei oo fanaattisia kuukuppeilijoita :D haukkuvat täällä kaikki muut. Varmaan te fanaattiset kuukuppeilijat olette samoja jotka haukkuvat koko ajan esim konmarittajia vaikka te olette 100 kertaa pahempia. Miksi te jotkut naiset olette niin julmia toisille? Väitetään että kaikki siteitä käyttäjät oikein löyhkäävät kun kehtaavat teidän kuppikuningattarien ohitse kävellä. Monella nuorelle tytölle ja naiselle oma muuttunut keho ja vasta alkaneet kuukautiset ovat iso ja jännittävä asia, ja sitten "aikuiset" naiset haukkuvat toisia löyhkääjiksi.
Jep. Sain myös yli 20 alapeukkua, kun kerroin, että asun maassa, jossa vessoissa ei ole lainkaan lavuaaria, joten pitäisi kotonakin kävellä koko kämpän halki pesuhuoneeseen huuhteluille. Mutta ei, tämäkään ei ole hyväksyttävä syy olla käyttämättä pyhää kuppia, koska pitäisi alkaa kantaa mukana jotain helkutin vesipulloa. Tai entä he, jotka kertoivat, että vuotaa yli tunnissa - ehei, kupittareilla kestää 12 tuntia, joten kyllä muutkin voivat sitä käyttää. Tämä Graalin malja sopii kaikille ja jos ei sovi, olet vain laiska ja haiseva luonnontuhoaja (lisää tähän passiivisaggressiivinen hymiö :)...).-
Väitätkö siis, että menkkojen aikana et peseydy vessareissulla, koska lavuaaria ei ole? Yäk.
Tamponien kanssa ei tarvitse. Ja ylipäätään peseydyn suihkussa, koska vessoissa ei voi. Kotona voisin toki viedä vesipullon tarvittaessa vessaan, mutta julkisissa en kyllä ala säätämään. Täällä ei yksinkertaisesti ole bideitä tai lavuaareja missään vessoissa/vessakopeissa, eikä paikalliset ole tulleet edes ajatelleeksi että sellaisia voisi niissä tarvita.
Tosissasiko väität, että siellä ei ole tapana pestä edes käsiä vessareissulla? Tai, että sinä et pese käsiäsi tamponin vaihdon yhteydessä?
Kotona lavuaari sijaitsee pesuhuoneessa, joka on eri päässä huoneistoa kuin vessa. Vessassa on vain pönttö, ei muuta.
Julkisissa lavuaari on tietenkin siinä yhteisessä osiossa, kopeissa ei ole koskaan lavuaaria.
Tietenkin pesen käteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-siteet helppoja ja mukavia, ei säätämistä. Vaihto käy 10:ssä sekunnissa. Helteellä pidän tampooneja, helppoja. Joku väitti että siteet haisee, no juu mutta silloin se heivataan ja otetaan puhdas tilalle. Kuppia saa jynssätä ja kuten mulla kerran kävi, haju jäi silti, laitapa haiseva kuppi sisällesi, yök.
Juuri tätä te rättipimpsat ette tajua, kuukautisten aikana ei voi kokonaan välttyä hajuilta, mutta omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen kuinka laajalle alueelle ne leviävät! Kuppia pidetään emättimen SISÄLLÄ ja kaikki hajut, myös kuppiin mahdollisesti pinttyneet sellaiset, jäävät emättimeen toisin kuin siteiden kanssa, jolloin veri saa vapaasti valua emättimestä ulos ja tahrata kaiken siinä välissä, imeytyen kuumassa ja ahtaassa haarovälissä hautuvaan muovivaippaan. Hyi! Sidettä käyttävällä vereen sotkeutuu siis koko pimppi ja jopa väliliha ja peräaukon seutu! Veren on annettu valua käytännössä pikkuhousuihin saakka (vain side välissä) ja joutuessaan ilman kanssa tekemisiin se alkaa haista voimakkaammin. Koska verta on valutettu jo kehon ulkopuolelle, niin hajut tarttuvat helposti koko alushousuihin ja sitä kautta päällyhousuihinkin. Monesti kun sidettä käyttävä nainen kävelee ohi, tuulahtaa ilman mukana tunkkainen hautoneen perseen ja veren löyhkä. Tämä on nyt vaan valitettavasti totuus. Siteitä ei voi koskaan vaihtaa riittävän useasti, jotta ongelmalta välttyisi. Tiedän tämän, koska olen itse nainen. Kuukupin kanssa tunnen olevani jopa puhtaampi kuin muun kierron aikana. Olen todella tarkka hygieniastani ja hajuistani, ja mitään tuoksahduksia ei todellakaan ole kupin kanssa ollut toisin kuin silloin oli, kun käytin yököttäviä siteitä. :)
Herrajumala miten sairas ihminen tuon kirjoittajan täytyy olla! 😂
Onko pakko olla on/off tämän aiheen suhteen? Käytän kuppia yleensä, mutta esim. menneellä Lapin hiihtoreissulla siteitä. Molemmissa on puolensa. Kuppi siistimpi ja varmempi, mutta siteitä helpompi vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Luneten synnyttäneiden koon. Se oli niin valtava, ettei tullut edes mieleen yrittää laittaa sitä paikoilleen. T. Tyytyväinen sateiden käyttäjä
Ps. Ihmehihhuleita olette! Mitä se kenellekään kuuluu miten hygieniansa kuukautisten aikana hoitaa!Ei se kuulukaan, mutta valitettavasti haisee toisinaan. :( Hyvät siteitä käyttävät naiset, vaikka ette itse haistaisi kuukautisianne, niin me muut valitettavasti haistamme.
Enpä ole KOSKAAN haistanut siteiden käyttäjistä mitään hajua menkkojen aikaan :D Ja mulla on todella hyvä hajuaisti vieläpä.
T.tamponien käyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit naiset eivät haise kuukautisten aikana, vaikka käyttäisivät sidettä. Jos side oikeasti haisee toisen nenään, sitä on pidetty varmaan aivan liian kauan, ja silloin ko. henkilöllä todella on ongelmia hygienian kanssa. Tavallisella siteen käytöllä voin vakuuttaa, että et ikinä haistaisi onko minulla kuukautiset vai ei. Yleensä en kyllä niitä edes käytä.
Vai että ihan normaalit naiset... :) Kerro muuten milloin sidettä on pitänyt "aivan liian kauan"? Kuinka usein ja missä vaiheessa se pitäisi mielestäsi vaihtaa? Ihan vaan mielenkiinnosta.
No jos et sitä tiedä, niin ei ihme jos haiskahtaa. Normaaleilla tarkoitin tässä yhteydessä henkilöitä joilla ei ole hygienian kanssa ongelmia. Esimerkiksi mielenterveyspotilailla on. Heitä on aika vähän kuitenkin väestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit naiset eivät haise kuukautisten aikana, vaikka käyttäisivät sidettä. Jos side oikeasti haisee toisen nenään, sitä on pidetty varmaan aivan liian kauan, ja silloin ko. henkilöllä todella on ongelmia hygienian kanssa. Tavallisella siteen käytöllä voin vakuuttaa, että et ikinä haistaisi onko minulla kuukautiset vai ei. Yleensä en kyllä niitä edes käytä.
Vai että ihan normaalit naiset... :) Kerro muuten milloin sidettä on pitänyt "aivan liian kauan"? Kuinka usein ja missä vaiheessa se pitäisi mielestäsi vaihtaa? Ihan vaan mielenkiinnosta.
No jos et sitä tiedä, niin ei ihme jos haiskahtaa. Normaaleilla tarkoitin tässä yhteydessä henkilöitä joilla ei ole hygienian kanssa ongelmia. Esimerkiksi mielenterveyspotilailla on. Heitä on aika vähän kuitenkin väestöstä.
*mielenterveyspotilailla joskus on
Hyi, en halua käyttää mitään kuukuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-siteet helppoja ja mukavia, ei säätämistä. Vaihto käy 10:ssä sekunnissa. Helteellä pidän tampooneja, helppoja. Joku väitti että siteet haisee, no juu mutta silloin se heivataan ja otetaan puhdas tilalle. Kuppia saa jynssätä ja kuten mulla kerran kävi, haju jäi silti, laitapa haiseva kuppi sisällesi, yök.
Juuri tätä te rättipimpsat ette tajua, kuukautisten aikana ei voi kokonaan välttyä hajuilta, mutta omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen kuinka laajalle alueelle ne leviävät! Kuppia pidetään emättimen SISÄLLÄ ja kaikki hajut, myös kuppiin mahdollisesti pinttyneet sellaiset, jäävät emättimeen toisin kuin siteiden kanssa, jolloin veri saa vapaasti valua emättimestä ulos ja tahrata kaiken siinä välissä, imeytyen kuumassa ja ahtaassa haarovälissä hautuvaan muovivaippaan. Hyi! Sidettä käyttävällä vereen sotkeutuu siis koko pimppi ja jopa väliliha ja peräaukon seutu! Veren on annettu valua käytännössä pikkuhousuihin saakka (vain side välissä) ja joutuessaan ilman kanssa tekemisiin se alkaa haista voimakkaammin. Koska verta on valutettu jo kehon ulkopuolelle, niin hajut tarttuvat helposti koko alushousuihin ja sitä kautta päällyhousuihinkin. Monesti kun sidettä käyttävä nainen kävelee ohi, tuulahtaa ilman mukana tunkkainen hautoneen perseen ja veren löyhkä. Tämä on nyt vaan valitettavasti totuus. Siteitä ei voi koskaan vaihtaa riittävän useasti, jotta ongelmalta välttyisi. Tiedän tämän, koska olen itse nainen. Kuukupin kanssa tunnen olevani jopa puhtaampi kuin muun kierron aikana. Olen todella tarkka hygieniastani ja hajuistani, ja mitään tuoksahduksia ei todellakaan ole kupin kanssa ollut toisin kuin silloin oli, kun käytin yököttäviä siteitä. :)
Niinpä. Eipä ole koskaan tullut mieleenkään nimitellä ihmisiä rättipimpsoiksi, tai fantasioida onko heidän hautuneessa perseessään verta joka puolella, saati sitten haistella ohikulkijoita. Kai tällekin joku oma diagnoosinsa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottava kontrollifriikki. Varmaan tunkisi väkisin jonkun siteenkäyttäjän pimppaan kuukupin paasaten sylki lentäen tuota tekstiään.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta oon kyllä ollut sairaana viimeksi pari vuotta sitten... Mulla on vaan niin hyvä puolustuskyky. :) Sen sijaan pimpissäsi tuntuu rättien lisäksi olevan aika pahasti hiekkaa, jos sua kerran noin kovasti loukkaa se että joku uskaltaa sanoa asiat sellaisina kuin ne ovat. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Luneten synnyttäneiden koon. Se oli niin valtava, ettei tullut edes mieleen yrittää laittaa sitä paikoilleen. T. Tyytyväinen sateiden käyttäjä
Ps. Ihmehihhuleita olette! Mitä se kenellekään kuuluu miten hygieniansa kuukautisten aikana hoitaa!Ei se kuulukaan, mutta valitettavasti haisee toisinaan. :( Hyvät siteitä käyttävät naiset, vaikka ette itse haistaisi kuukautisianne, niin me muut valitettavasti haistamme.
Enpä ole KOSKAAN haistanut siteiden käyttäjistä mitään hajua menkkojen aikaan :D Ja mulla on todella hyvä hajuaisti vieläpä.
T.tamponien käyttäjä
En ole tuo siteiden hajusta valittanut, mutta pakko kyllä minunkin on myöntää, että olen joskus haistanut toisten kuukautiset. :( Kaikilla ei varmasti ongelmaa ole, mutta yleisempää se on varmasti siteiden käyttäjien keskuudessa. Itse käytän pääasiassa tamponeja.
Koska nykyinen tuotekehitys on viimeinkin vapauttanut naiset kaiken maailman vitkuttimen käytöstä kuukautisten vuoksi. Koska tamponit ja hyvät siteet ovat mukavia. Jos naisten kuukautissuojat nyt ovat asia, joka tuhoaa maailman verrattuna kaikkeen muuhun ostettuun/käytettyyn, voi voi.
Tottakai jokaisen naisen pitää käyttää kuukuppia ja pestä kakaroidensa kestovaippoja, jää tilaa enemmän vaikka elektronisten laitteiden valmistukseen. Miehelle uusi kotielokuvateatteri ja naiselle kuukupit ja kestovaipat!
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko että en tiedä? :) Kysyin sinulta, miksi et vastannut kysymykseen? Etkö ole varma asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Eipä ole koskaan tullut mieleenkään nimitellä ihmisiä rättipimpsoiksi, tai fantasioida onko heidän hautuneessa perseessään verta joka puolella, saati sitten haistella ohikulkijoita. Kai tällekin joku oma diagnoosinsa olisi.
Iih, rättipimpsa on ihan hirrrrveä loukkaus! I'm so butthurt! PS. Jos siteilijänä uskallat hetkeäkään miettiä asioita realistisesti ja aikuisten oikeasti tajuat, että kyse ei ole fantasiasta vaan ikävästä totuudesta. Se veri sotkee koko pyrstön myös sulla. :) Haistelisitpa itseäsi joskus tarkemmin, niin ymmärtäisit ehkä hävetä.
Koska laittaminen ja pitäminen sattuvat saatanasti. Kyllä, on pienin koko, mutta sattuu silti. Tamponitkin sattuvat, joten siteet ovat ainoa sopiva vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.tamponien käyttäjä
En ole tuo siteiden hajusta valittanut, mutta pakko kyllä minunkin on myöntää, että olen joskus haistanut toisten kuukautiset. :( Kaikilla ei varmasti ongelmaa ole, mutta yleisempää se on varmasti siteiden käyttäjien keskuudessa. Itse käytän pääasiassa tamponeja.
Minäkään en ole koskaan haistanut kuukautisten hajua, vaikka suurin osa kaveripiiristäni käyttää siteitä ja tapaamme päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta mua kiinnosta mitä sä haluut haistella tai et.
Joojoo, tuli se jo selväksi että et välitä muiden ihmisten viihtymisestä pätkääkään.
Mutta oikeesti, eikö teitä yhtään kiinnosta se miltä haisette muiden nenissä? Ettekö ihan tosissaan muka välitä haisetteko hielle, kuselle, paskalle tai seisoneelle menkkaverelle? Käytätte varmasti antiperspiranttiakin, joten miten ihmeessä vielä vastenmielisemmät alapään eritteet olisivat teille jotenkin ihan samantekevä juttu? Kuinka kehtaatte liikkua julkisilla paikoilla ja esim. töissä hautuneelta perseeltä haisevina?? Luuletteko että kukaan ottaa teitä tosissaan? Teille nyrpistellään nenää ja teitä paheksutaan. Teitä säälitään ja pidetään vähä-älyisinä, mitä olettekin, kun ette osaa edes hygieniastanne huolta pitää.
Se että käyttää sitetiä ei ole sama asia kuin että ei osaa pitää huolta hygieniastaan. Siteet ovat hyvä vaihtoehto, ja harvempi alkaa haista niitä käyttäessään. Itse en esimerkiksi haise, kaverini kyllä asiasta huomauttaisivat. Ja älä oleta että kaikki käyttäsivitä dödöjä. Oma ihoni on niin herkkä ettei se kestä moisia aineita.
Käyttäisin mielelläni kuppia, mutta kuten jo aiemmin kerroin, sen poistaminen sattuu ja on hankalaa, joten tamponeilla ja siteillä mennään. Otan toki mielelläni vastaan vinkkejä, miten sen (täydehkön) kupin saa pois ilman kipua. Jos täyttä kuppia litistää, veret tulevat yli ja homma on sotkuista. Aukinaisena kuppi ei mahdu tulemaan ulos, sisäänlaittokin taiteltuna on kivuliasta.
Siteet tai tamponit eivät haise, kun ne vaihtaa riittävän usein ja huolehtii hygieniastaan. Eikä minulla ainakaan ole veret pitkin peppua ja koko alapäätä, sinnehän ne jäävät siististi tamponiin tai siteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iih, rättipimpsa on ihan hirrrrveä loukkaus! I'm so butthurt! PS. Jos siteilijänä uskallat hetkeäkään miettiä asioita realistisesti ja aikuisten oikeasti tajuat, että kyse ei ole fantasiasta vaan ikävästä totuudesta. Se veri sotkee koko pyrstön myös sulla. :) Haistelisitpa itseäsi joskus tarkemmin, niin ymmärtäisit ehkä hävetä.
Kiitos mutta käytän kuppia, eikä minua hävetä muu kuin kaltaisesi ihmiset.
Pahoittelut muille, ei me kaikki kuppia käyttävät olla tuollaisia.