Miksei muut käytä kuukuppia?
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen lapseni jälkeen hankin kuukupin mutta ei siitä mitään tullut. Kuppi oli kauhean iso ja vaihto oli todella hankalaa, aina sormet veressä.
Mukavuudenhalu voitti eli siteillä mennään.
Miten helvetissä kukaan voi sanoa, että siteet on mukavuudenhaluiselle?! Koko päivän istut verisellä p*llulla hautuvan, rapisevan ja pullottavan muoviläpyskän päällä. Hyi stna.
Anna toisten istua. Onhan se mukavampaa kuin joutua laittamaan sormensa omaan värkkiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuntunut hyvältä. Kuin olisi ollut koko ajan suolessa kakkapökäle, joka ei tule ulos. (En pidä myöskään tamponeista.)
Kestositeet sen sijaan toimivat hyvin.
MIHIN sä sen kupin pistit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen lapseni jälkeen hankin kuukupin mutta ei siitä mitään tullut. Kuppi oli kauhean iso ja vaihto oli todella hankalaa, aina sormet veressä.
Miten helvetissä kukaan voi sanoa, että siteet on mukavuudenhaluiselle?! Koko päivän istut verisellä p*llulla hautuvan, rapisevan ja pullottavan muoviläpyskän päällä. Hyi stna.
Anna toisten istua. Onhan se mukavampaa kuin joutua laittamaan sormensa omaan värkkiinsä.
Mikä siinä on niin kamalaa, oma pillu, omaa verta jonka voi pestä vedellä ja saippualla pois. Te "hyi yäk omat sormet omassa pillussa" tyypit; pesettekö koskaan pilluanne, eli kosketteko silloinkaan itseenne, vai onko tuo itsestänne ällöytyminen vain sitä että pitää sormi laittaa muutamaksi sekunniksi sisälle?
Kuukupin ansiosta menkkapäivät on mulle nykyään melkein ihan kuin kaikki muutkin päivät. Toki krampit on ja pysyy mutta helpottaa oloa huomattavasti kun koko ajan ei tarvi kuulostella että meneekö ohi siteestä tai voinko nyt röhnöttää sohvalla näin kun kuitenkin menee ohi. Eikä yöllä tarvi pelätä että on lakanat veressä kun kuppi riittää yöksi ihan hyvin. Usein jopa meinaan kokonaan unohtaa menkat ja meinaa jäädä esim. illalla tyhjentämättä, mutta ei sekään onneksi ole katastrofi ellei nyt just sinä päivänä unohda kun vuoto on rankimmillaan.
Välillä mulla käy niin ettei kuppi aukea kokonaan sisällä, mutta ei siinä mene kuin minuutti kun sen ottaa pois, huuhtaisee ja asettaa uudestaan. Ja nyt olen viime aikoina oppinut uuden tekniikan jolla kupin saa varmemmin aukeamaan :)
Oli vaan 85-95% varma. Falskasi säännöllisesti. En jaksanut pitää tuplavarmistusta. Se veren lotraus alkoi myös ärsyttää. Tamponeita käyttäessä ei tarvitse koskea vereen. Plus kupin pesu ja desinfiointi työlästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kai mä sitä voi estääkään. Mutta mietipä kumpi oikeasti on pahempi: tunget sormet värkkiin 5 s ajaksi muutaman kerran vuorokaudessa vai hauduttelet haisevaa, rapisevaa ja pullottavaa muoviläpyskää 24 h haarojesi välissä?
Oikeastiko voi niin paljon ällöttää vähän verta hetken aikaa käsissä, että mieluummin on monta päivää märkä side pillua vasten? 😂
Kyllä on ihminen vieraantunut asioista jos ei omaa kuukautisverta voi koskea.
Ostin Luneten synnyttäneiden koon. Se oli niin valtava, ettei tullut edes mieleen yrittää laittaa sitä paikoilleen. T. Tyytyväinen sateiden käyttäjä
Ps. Ihmehihhuleita olette! Mitä se kenellekään kuuluu miten hygieniansa kuukautisten aikana hoitaa!
Vierailija kirjoitti:
Ostin Luneten synnyttäneiden koon. Se oli niin valtava, ettei tullut edes mieleen yrittää laittaa sitä paikoilleen. T. Tyytyväinen sateiden käyttäjä
Ps. Ihmehihhuleita olette! Mitä se kenellekään kuuluu miten hygieniansa kuukautisten aikana hoitaa!
Tulet kuukautissuojaa käsittelevään keskusteluun huutamaan että mitä se muille kuuluu. No ei tietenkään kuulu, mutta asioista voi keskustella. Älä osallistu jos et halua.
Lähdenkin autokauppaan huutelemaan myyjille että mitä se niille kuuluu millaista autoa katselen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kai mä sitä voi estääkään. Mutta mietipä kumpi oikeasti on pahempi: tunget sormet värkkiin 5 s ajaksi muutaman kerran vuorokaudessa vai hauduttelet haisevaa, rapisevaa ja pullottavaa muoviläpyskää 24 h haarojesi välissä?
No varmasti se side haiseekin, jos vaihdat 24h välein.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kuulukaan, mutta valitettavasti haisee toisinaan. :( Hyvät siteitä käyttävät naiset, vaikka ette itse haistaisi kuukautisianne, niin me muut valitettavasti haistamme.
-haittasi pissaamista, viimeiset tipat vaikea saada tulemaan
-haittasi kakkaamista, olisi pitänyt ottaa pois ettei paina suolta
-joskus siihen pinttyi ällöttävä kuukautisveren haju, vaati triplapitkän keittämisen jotta raikastui
-yleisesti hankalaa säätämistä kupin kanssa
-siteet helppoja ja mukavia, ei säätämistä. Vaihto käy 10:ssä sekunnissa. Helteellä pidän tampooneja, helppoja. Joku väitti että siteet haisee, no juu mutta silloin se heivataan ja otetaan puhdas tilalle. Kuppia saa jynssätä ja kuten mulla kerran kävi, haju jäi silti, laitapa haiseva kuppi sisällesi, yök.
Ekologisista syistä käytin kuppia puoli vuotta hampaat irvessä (väittiväthän kuppifanaatikot että kaikki on vain alkukankeutta ja laiskat antaa periksi ja kohta kaikki luistaa kuin rasvattu), sitten tulin raskaaksi. Kun menkat vihdoin alkoivat, koitin kuppia mutta värkki oli löystynyt sen verran, että kuppi heilui kuin heinämies kun kävelin. Isompaa en enää hankkinut, kun kokemukset olivat niin huonoja. Ehkä vielä joskus, jos aika kutaa muistot.
Mulla on luneten se pienempi versio ollut jo kolmisen vuotta ja muuhun en enää vaihda. Parina runsaampana päivänä käytän ohutta pikkuhousunsuojaa pienten ohivuotojen vuoksi, mutta muuten toimii täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
-siteet helppoja ja mukavia, ei säätämistä. Vaihto käy 10:ssä sekunnissa. Helteellä pidän tampooneja, helppoja. Joku väitti että siteet haisee, no juu mutta silloin se heivataan ja otetaan puhdas tilalle. Kuppia saa jynssätä ja kuten mulla kerran kävi, haju jäi silti, laitapa haiseva kuppi sisällesi, yök.
Juuri tätä te rättipimpsat ette tajua, kuukautisten aikana ei voi kokonaan välttyä hajuilta, mutta omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen kuinka laajalle alueelle ne leviävät! Kuppia pidetään emättimen SISÄLLÄ ja kaikki hajut, myös kuppiin mahdollisesti pinttyneet sellaiset, jäävät emättimeen toisin kuin siteiden kanssa, jolloin veri saa vapaasti valua emättimestä ulos ja tahrata kaiken siinä välissä, imeytyen kuumassa ja ahtaassa haarovälissä hautuvaan muovivaippaan. Hyi! Sidettä käyttävällä vereen sotkeutuu siis koko pimppi ja jopa väliliha ja peräaukon seutu! Veren on annettu valua käytännössä pikkuhousuihin saakka (vain side välissä) ja joutuessaan ilman kanssa tekemisiin se alkaa haista voimakkaammin. Koska verta on valutettu jo kehon ulkopuolelle, niin hajut tarttuvat helposti koko alushousuihin ja sitä kautta päällyhousuihinkin. Monesti kun sidettä käyttävä nainen kävelee ohi, tuulahtaa ilman mukana tunkkainen hautoneen perseen ja veren löyhkä. Tämä on nyt vaan valitettavasti totuus. Siteitä ei voi koskaan vaihtaa riittävän useasti, jotta ongelmalta välttyisi. Tiedän tämän, koska olen itse nainen. Kuukupin kanssa tunnen olevani jopa puhtaampi kuin muun kierron aikana. Olen todella tarkka hygieniastani ja hajuistani, ja mitään tuoksahduksia ei todellakaan ole kupin kanssa ollut toisin kuin silloin oli, kun käytin yököttäviä siteitä. :)
Kukaan ei todellakaan vaihda mitään siteitä 10 sekunnissa. :D Ei kotona eikä varsinkaan julkisissa vessoissa, joissa räpläätte siteidenne kanssa mahdollisimman pitkään ja hiljaisesti. Kotioloissakin siteen repäiseminen, rullalle kääriminen, roskiin heittäminen ja uuden siteen avaaminen, housuihin asettelu, housujen ylös vetäminen ja käsienpesu vie useamman minuutin, sori vaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä te rättipimpsat ette tajua, kuukautisten aikana ei voi kokonaan välttyä hajuilta, mutta omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen kuinka laajalle alueelle ne leviävät! Kuppia pidetään emättimen SISÄLLÄ ja kaikki hajut, myös kuppiin mahdollisesti pinttyneet sellaiset, jäävät emättimeen toisin kuin siteiden kanssa, jolloin veri saa vapaasti valua emättimestä ulos ja tahrata kaiken siinä välissä, imeytyen kuumassa ja ahtaassa haarovälissä hautuvaan muovivaippaan. Hyi! Sidettä käyttävällä vereen sotkeutuu siis koko pimppi ja jopa väliliha ja peräaukon seutu! Veren on annettu valua käytännössä pikkuhousuihin saakka (vain side välissä) ja joutuessaan ilman kanssa tekemisiin se alkaa haista voimakkaammin. Koska verta on valutettu jo kehon ulkopuolelle, niin hajut tarttuvat helposti koko alushousuihin ja sitä kautta päällyhousuihinkin. Monesti kun sidettä käyttävä nainen kävelee ohi, tuulahtaa ilman mukana tunkkainen hautoneen perseen ja veren löyhkä. Tämä on nyt vaan valitettavasti totuus. Siteitä ei voi koskaan vaihtaa riittävän useasti, jotta ongelmalta välttyisi. Tiedän tämän, koska olen itse nainen. Kuukupin kanssa tunnen olevani jopa puhtaampi kuin muun kierron aikana. Olen todella tarkka hygieniastani ja hajuistani, ja mitään tuoksahduksia ei todellakaan ole kupin kanssa ollut toisin kuin silloin oli, kun käytin yököttäviä siteitä. :)
Just joo, nyt sitä jo haistetaan ohikulkijoiden kierron vaihe ja käytetty kuukautissuojamalli. Kas kun ette tanssi kuppeinenne alasti täysikuun valossa nauttimassa tästä täydellisestä puhtaudestanne... T. Eräs joka ei haise riippumatta siitä mitä suojaa käyttää.
Niin, ei oo fanaattisia kuukuppeilijoita :D haukkuvat täällä kaikki muut. Varmaan te fanaattiset kuukuppeilijat olette samoja jotka haukkuvat koko ajan esim konmarittajia vaikka te olette 100 kertaa pahempia. Miksi te jotkut naiset olette niin julmia toisille? Väitetään että kaikki siteitä käyttäjät oikein löyhkäävät kun kehtaavat teidän kuppikuningattarien ohitse kävellä. Monella nuorelle tytölle ja naiselle oma muuttunut keho ja vasta alkaneet kuukautiset ovat iso ja jännittävä asia, ja sitten "aikuiset" naiset haukkuvat toisia löyhkääjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei todellakaan vaihda mitään siteitä 10 sekunnissa. :D Ei kotona eikä varsinkaan julkisissa vessoissa, joissa räpläätte siteidenne kanssa mahdollisimman pitkään ja hiljaisesti. Kotioloissakin siteen repäiseminen, rullalle kääriminen, roskiin heittäminen ja uuden siteen avaaminen, housuihin asettelu, housujen ylös vetäminen ja käsienpesu vie useamman minuutin, sori vaan. :)
Mitä tarkoittaa julkisissa vessoissa siteiden hiljainen räpläys? Ei kaikki häpeä kuukautisiaan. Sen kuin repäisee vain.