Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uutisissakin puhuttiin AMK-tutkinnosta korkeakoulututkintona!

Vierailija
22.03.2006 |

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yliopisto on huomattavasti vaativampaa ja taso korkeammalla! Vaaditaan opiskelijoiltakin jotain muutakin, kuin perseensä hinkkaamista penkissä ja meikkaamista välitunneilla.

Vierailija
22/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä yliopisto on huomattavasti vaativampaa ja taso korkeammalla! Vaaditaan opiskelijoiltakin jotain muutakin, kuin perseensä hinkkaamista penkissä ja meikkaamista välitunneilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut sen AMK-opettajilta. Pelkkiä kakaroita koulut täynnä.

Vierailija
24/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi niitä hoitsuja ja sosionomeja tarvitaan yhtä lailla kuin lääkäreitä ja opettajiakin.

Vierailija
25/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyi! Eihän maailmassa ole ala-arvoisempaa (ala-aivoisempaa) sakkia kuin jotkut limaiset AMK-ääliöt

maailman tulee olla selkeästi jakautunut älykkäisiin, ihaniin ja kauniisiin yliopistokoulutettuihin JA kuvottaviin, lihaviin, tyhmiin ja yksinkertaisiin AMISlaisiin.

Ammattikorkealaiset ovat ihmeellisiä wannabe-hörhöjä, joilla ei ole taitoa käytännön ammattiin, mutta vastaavasti myös älykkyys yliopistoa varten puuttuu täysin!

No eikös niitä insinöörejäkin valmistu ammattikorkeakoulusta nykyään.... Onkos insinööritkin wannabe-hörhöjä. Ainakin oma mieheni on insinööri ja kyllä hänellä ainakin on älykkyyttä opiskella myös yliopistossa ja käytännön taitojakin löytyy =D. Insinöörihän on ylempi korkeakoulututkinto. Nykyään myös amislaiset valmistuvat ammattikorkeakoulusta, tosin heillä on alempi ammattikorkeakoulutus. Eli ei pidä sekoittaa asioita, eikä puhua asioista mistä ei näköjään yliopistoihmiset (älykkyydestään?) huolimatta ole perillä. Ja tuo teidän yliopistoihmisten suhtautuminen alempaa korkeakoulututkintoa kohtaan osoittaa teidän älykkyysosamääränne!!!!

Vierailija
26/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No eikös niitä insinöörejäkin valmistu ammattikorkeakoulusta nykyään.... Onkos insinööritkin wannabe-hörhöjä. Ainakin oma mieheni on insinööri ja kyllä hänellä ainakin on älykkyyttä opiskella myös yliopistossa ja käytännön taitojakin löytyy =D. Insinöörihän on ylempi korkeakoulututkinto. Nykyään myös amislaiset valmistuvat ammattikorkeakoulusta, tosin heillä on alempi ammattikorkeakoulutus. Eli ei pidä sekoittaa asioita, eikä puhua asioista mistä ei näköjään yliopistoihmiset (älykkyydestään?) huolimatta ole perillä. Ja tuo teidän yliopistoihmisten suhtautuminen alempaa korkeakoulututkintoa kohtaan osoittaa teidän älykkyysosamääränne!!!!

Vierailija
27/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollen amk:sta valmistuvilla ei välttämättä ole niin hyviä käytännön ammatillisia valmiuksia kuin aikanaan opistoista valmistuneilla, esimerkiksi juuri insinööreillä tai sairaanhoitajilla. Ei hyvä.

Vierailija
28/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että DI valmistuu yliopistosta, mutta eipä noilla käytännössä ole muuta eroa työssä kuin se D edessä. Yhtä viisaita ovat ja palkkakin sama =D. Näin ainakin isossa kansainvälisessä yrityksessä työskentelevällä miehelläni =D. Eli ei kannata näköjään sitä peffaa siellä yliopiston penkissä kään istuttaa... ja opisto se on yliopistokin - lukeehan se jo tuossa sanassakin =D. Heh. Älkää nyt viittikö turhaa leuhottaa... tyhmää tuommoinen muka älykkäiltä ihmisiltä.... Kyllä ainakin näiden kirjoitusten perusteella mitä oon täältä nyt lukenut on älykkyys yliopistoihmisillä hakusessa ja pahasti.

Vierailija
29/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkeakaan ei ole yliopisto kun siinä nimessä ei lue niin.

Vierailija
30/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähtäimessä, vaan sivistys ja toki halu tehdä oman alan töitä jatkossa.

Vierailija:

että DI valmistuu yliopistosta, mutta eipä noilla käytännössä ole muuta eroa työssä kuin se D edessä. Yhtä viisaita ovat ja palkkakin sama =D. Näin ainakin isossa kansainvälisessä yrityksessä työskentelevällä miehelläni =D. Eli ei kannata näköjään sitä peffaa siellä yliopiston penkissä kään istuttaa... ja opisto se on yliopistokin - lukeehan se jo tuossa sanassakin =D. Heh. Älkää nyt viittikö turhaa leuhottaa... tyhmää tuommoinen muka älykkäiltä ihmisiltä.... Kyllä ainakin näiden kirjoitusten perusteella mitä oon täältä nyt lukenut on älykkyys yliopistoihmisillä hakusessa ja pahasti.

Vierailija
31/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, onhan koulutuksella eroa, johan opintoviikkojen määrä sen kertoo: DI:n koulutus on pidempi. Lisäksi teknillisissä korkeakouluissa /yliopistoissa opiskelu on huomattavasti teoreettisempaa eikä perustu läheskään niin paljon pelkkään läsnäoloon oppitunneilla kuin ammattikorkeakouluissa. Siinä missä ammattikorkeakouluissa insinööriopiskelijat aloittavat opintonsa perusmatematiikan opettelemisella, diplomi-insinööreiksi opiskelevilta odotetaan lukion pitkän matikan oppimäärän hallitsemista jo opintojen alussa.

Eli kyllähän noita eroja on. Rohkenen epäillä, että koulutuksen pituus ja vaativuus näkyy kyllä myös palkassa ja työtehtävien laadussa. Monet amk-inssit tekevät suorittavaa työtä (siis ei suunnitteluun liittyvää), mitä DI:t tuskin tekevät.

Siihen, kumpi insinööriryhmä on viisaampi, en ota kantaa.

Vierailija
32/59 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se akateemisuus ainoastaan takaa hyvää työpaikkaa, osa heistäkin saa tyytyä assistentin tehtäviin jos edes sellaisia saavat. Tärkeintä luulisi olevan, että jokainen on itse koulutukseensa tyytyväinen ja saa tehdä " omanlaistaan" työtä.

Vierailija
33/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei se akateemisuus ainoastaan takaa hyvää työpaikkaa, osa heistäkin saa tyytyä assistentin tehtäviin jos edes sellaisia saavat. Tärkeintä luulisi olevan, että jokainen on itse koulutukseensa tyytyväinen ja saa tehdä " omanlaistaan" työtä.

Vierailija
34/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta taas sivistys kaukana. Olisiko näin, että tämmöisiin ketjuihin kirjoittelevat ovat niitä huonoilla arvosanoilla opiskeluistaan selvinneitä..Riman alta juuri ja juuri.

Ei voi olla ihmisen arvomaailma näin kehittymätön..

Vierailija
35/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään korkeakoulututkinto, mutta missään siitä ei tule yliopistotutkintoa.

Aiemmin oli tekninen korkeakoulu, mutta kun opistot halusivat ammattikorkeakouluiksi, niin tekniset korkeakoulut muuttuivat yliopistoiksi.

Ennen oli siis opistotutkintoja, korkeakoulu tutkintoja (tekninen puoli) ja yliopistotutkintoja (muut). Nyt ovat opistotutkinnot siirtyneet korkeakoulututkinnoiksi ja korkeakoulut tutkinnot yhtenäistetty yliopistotutkinnoiksi.

AMK muodostuminen on ollut sekä positiivinen, että negatiivinen asia. Negatiivistä on ainakin ollut se, että aiemmin hyvin käytännön läheinen tutkinto on muuttunut enemmän teoreettiseksi tutkinnoksi. Sekä se, että AMK tutkinnon omaaville on luvattu liikoja. Jostain on tultava myös tekijöitä, joka koulu ei voi suoltaa johtajia...

Yksityisellä puolella pidempään työelämässä olleilla työkokemus ja ihmisen omat kyvyt alkaa painaa enemmän kuin pelkkä tutkinto. Valtion ja kunnan hommissa on aina tietty pätevyys vaatimus.

Vierailija
36/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin olen etsimässä kesätyöntekijää (kaikkien haluamaan firmaan) ja Tradenomit jätän ehdottomasti pois haastateltavista. Syy: ensinnäkin lähes jokainen Tradenomiopiskelija allekirjoittaa hakemuksensa Meikko Meikäläinen Tradenomi tai Tradenomiopiskelija. Minua ainakin ärsyttää, yksikään kauppiksessa opiskeleva ei niin tee. Toiseksi monilla Tradenomeilla on hakemuksessaan joku lause missä hän " puolustelee" sitä että opiskelee tradenomiksi tyyliin " kauppakorkea on liian teoreettinen ja siksi haluan opiskella AMK:ssa" . Ärsyttää. SIksi yksikään tradenomi ei saa kutsua unelmiensa kesätyöpaikkaan

Vierailija
37/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen opiskelee siellä, missä on sopivaa koulutusta tarjolla. Olen itse neljän laudaturin ylioppilas(lukion keskiarvo 9,6) ja valitsin ammattikorkeakoulun, koska siellä nyt sattui olemaan radiografian ja sädehoidon koulutusohjelma. Te henkseleitä paukuttelevat itsestään epävarmat ihmiset varmaan haluaisitte, että Suomessa olisi pelkästään lääkäreitä eikä vaikkapa sairaanhoitajia, röntgenhoitajia ja optikoita ollenkaan kun " ne on niin surkeita" ?

Olen varma, että minun lisäkseni hyvin moni muu ammattikorkeakoululainen pääsisi helposti yliopistoon halutessaan. Itse ainakin haluan kouluttaa itseäni mahdollisimman paljon, muttei minulla ole tarvetta päteä sillä tiedolla ympäriinsä. Riittää, että tiedän itse.

Teiltä ilkeilijöitä puuttuu ainakin käytöstavat ja normaali sivistyneisyys.

Vierailija
38/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kun jaksatte haukkua AMK:ta, itse opiskelin yhden AMK-linjan, jonne sisäänpääsyprosentti oli 5. JA sinne ei moni akateeminen olisi päässyt, koska sisäänpääsyyn vaadittiin muutakin kuin hyvää lukupäätä. Toki sitäkin, kun piti mm. kääntää ja referoida englanninkielistä tekstiä, mutta tärkeää oli myös ulosanti, spontaanius, kyky improvisaatioon, paneelikeskustelussa mukana oleminen ja sen vetäminen...

JA arvatkaas mitä, harva se päivä katselette telkkaristakin luokkakavereitani, että eiköhän se AMK voi olla aikas hyvä oppilaitos, jos on hyvä ja arvostettu linja.

Vierailija
39/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin olkaa ystävällisiä ja synnyttäkää kotona. :)

Terveisin kätilö (AMK)

p.s: On se ammattikorkeakoulu sitten huono opinahjo, kun sieltä tulee tällaisia kätilöitä, jotka ovat ainoita ammattitaitoisia henkilöitä hoitamaan synnytyksen - menee jopa lääkärin ohi, ellei nyt ole erikoistuntu esim. perinatologiaan... jotka eivät todellakaan hoida synnytyksiä, jollei kyseessä ole todellinen riskisynnytys (esim. perätilassa alateitse), jolloin lääkäri on synnytyksessä vain mukana, ei sitä hoida.

Joten vääntäkää te akateemiset lapsenne siellä saunanlauteilla ja nostakaa taas lapsivuodeaikakuolleisuus 1800-luvun tasolle! ;D

Me amispellet hoidamme sitten synnärillä toisten amispellejen synnytykset. :)

Vierailija
40/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nytkin olen etsimässä kesätyöntekijää (kaikkien haluamaan firmaan) ja Tradenomit jätän ehdottomasti pois haastateltavista. Syy: ensinnäkin lähes jokainen Tradenomiopiskelija allekirjoittaa hakemuksensa Meikko Meikäläinen Tradenomi tai Tradenomiopiskelija. Minua ainakin ärsyttää, yksikään kauppiksessa opiskeleva ei niin tee. Toiseksi monilla Tradenomeilla on hakemuksessaan joku lause missä hän " puolustelee" sitä että opiskelee tradenomiksi tyyliin " kauppakorkea on liian teoreettinen ja siksi haluan opiskella AMK:ssa" . Ärsyttää. SIksi yksikään tradenomi ei saa kutsua unelmiensa kesätyöpaikkaan

Tekstikin oli (ja oikeinkirjoitus) jo sen tasoista...