Sinä, joka pidät työstäsi, mikä on ammattisi?
Joka paikasta saa lukea, kuinka työ on kamalaa ja vie kaikki voimat. Onko täällä ihmisiä, jotka aidosti nauttivat ja pitävät työstään? Tietysti kaikki työ on toisinaan uuvuttavaa, mutta mikäli suurimmaksi osaksi tykkäät työstäsi, paljasta ammattisi! :)
Kommentit (268)
Sairaanhoitaja psykiatrisessa sairaalassa.
En halua kertoa, sillä meitä ei Suomessa ole kuin kourallinen. Työni ei ole ihan suoraan koulutukseni mukaista, mutta ilman sitä koulutusta en pystyisi tekemään tätä työtä. Tykkään työstäni ihan hirveästi, sen lisäksi meillä on mahtava ja erinomaisen asiantunteva porukka!
Ohjelmistosuunnittelija. Olen yli 50:nen mummeli!
Vierailija kirjoitti:
En halua kertoa, sillä meitä ei Suomessa ole kuin kourallinen. Työni ei ole ihan suoraan koulutukseni mukaista, mutta ilman sitä koulutusta en pystyisi tekemään tätä työtä. Tykkään työstäni ihan hirveästi, sen lisäksi meillä on mahtava ja erinomaisen asiantunteva porukka!
Voi että ihanaa! Kiva kun kerroit meille muillekin, mitä teet työksesi.
Huoh.
Asiantuntija kiinteistöalalla ja pidän työstäni.
Kemian DI, tutkijana tällä hetkellä.
Ylitarkastaja. Työ on kiinnostavaa ja sopivan haastavaa, työkaverit kivoja, töihin on aina mukava mennä.
Tiedetoimittaja. Työssäni voin yhdistää kaksi intohimoani, kirjoittamisen ja kiinnostuksen kaikkiin tieteenaloihin. Tämä jos mikä on myös elinikäistä oppimista.
Erään sortin data analyytikko / tilastonikkari. Kukaan muu pienehkössä organisaatiossamme ei oikein ymmärrä mitä teen tai kuinka vähän aikaa mulla oikeasti menee työtehtäviin. Suurin osa ajasta meneekin mukavasti omia projekteja vääntäessä ja yleisessä lusmuilussa. Työn palkkaus ja luontaisedutkin ovat ihan kohdallaan. Lisäksi useat työtehtävätkin ovat varsin mielenkiintoisia.
Lentoemäntä. 10 vuotta olen lennellyt, ja päivääkään en ole katunut kun vaihdoin ammattiani. Ihan parasta. Raskas ammatti, eikä palkka päätä huimaa, rahansa sais kyllä helpommallakin... mutta rakastan ammattiani.
Lentoemäntä :)
Välissä olin oman alan toimistohommissa pari vuotta, mutta veri veti takaisin lentämään.
Sihteeri. Pitkä työkokemus takana, osaan todella paljon asioita. Palkitsevaa!
Lehdenjakaja. Tykkään tehdä työtä aamuyöllä kun on hiljaista.
Suuhygienisti. Sopivan itsenäistä.
Yläkoulun opettaja. Teinit ovat enimmäkseen ihania ja tunnen tekeväni työtä, jolla on merkitystä.
Siivooja. Työ on itsenäistä, näkee työnsä jäljen, ei paikoillaan istumista ja asiakkaat pääsääntöisesti mukavia. :)
Lastentarhanopettaja. Ihana työ, mutta rankka ja palkka ei päätä huimaa.
Mulla ei ole varsinaista ammattia, mutta olen töissä kotieläintilalla. Ei se tietenkään pelkkää elukoiden rapsuttelua ole, mutta mä olen ihan onnellinen lantaa luodessa maatilaympäristössä :-)