Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on nyt tilillä rahaa pari tonnia

Vierailija
03.01.2026 |

Pelkään kuollakseni. Olen köyhästä perheestä. En osaa käyttää rahaa. Kaikki on aina mennyt, mikä on tullutkin ja on joutunut kärvistelemään ennen seuraavaa palkkapäivää, kun ei ole varaa ruokaan tai bensaan. Olen nyt laskenut Excelillä tulot ja menot. Kaikki näyttää ihan hyvältä. Menot ovat pienemmät kuin tulot, mutta jostain tulee aina joku yllätysmeno ja sitten kaikki menee pilalle. Ja on minulla myös kulutusongelma tai ainakin oli, kun pienenä ei tosiaan ollut mitään ja aikuisena, kun rahaa sai niin kyllähän sitä sitten osti. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että olet tietoinen asiasta. Suosittelen avaamaan säästötilin ja laittamaan automaattisen siirron sinne kuukausittain. Käytät vaan käyttötiliä ja annat säästötilin muhentua.

Vierailija
2/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tileillä yhteensä 120t€ ja pelkään että jääkaapissa ei ruoka riitä. Maanantaina onneksi tulee palkka 4330€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös. Oikeastaan 3 000€ ja se on pieni summa, mutta itselleni iso. Joulukuu verotti paljon säästöjä.

Vierailija
4/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt vain sitten sijoittamaan ja raha töihin. Minä teen pienilläkin summilla sijoituksia. Viimeksi eilen tein pikkuostoksen ja lisäsin tämän vuoden tulojani. 

Vierailija
5/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no nyt vain sitten sijoittamaan ja raha töihin. Minä teen pienilläkin summilla sijoituksia. Viimeksi eilen tein pikkuostoksen ja lisäsin tämän vuoden tulojani. 

Minulla sijoitukset makaa aivan turhaan kotitilani metsissä. 

Vierailija
6/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sijoitukset makaa aivan turhaan kotitilani metsissä. 

Tonneilla ei metsää ostella, eikä metsä kovin likvidiä omaisuutta.. En suosittele sitä pikkurahoilla pelaaville. 

Vierailija
7/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelan ja lapsen kanssa kahden oli tiukkaa, mutta nyt tilillä 10 000 ja en tarvitse yhtään mitään. Asuntokin remontoitu, tuntuu oudolta ostaa ruokaa lakematta  senttejä, kun on aina laskenut viimeisen päälle ja hakenut vaatteita kirppareilta🤔

Vierailija
8/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä että olet tietoinen asiasta. Suosittelen avaamaan säästötilin ja laittamaan automaattisen siirron sinne kuukausittain. Käytät vaan käyttötiliä ja annat säästötilin muhentua.

Säästötili on typeryyttä. Kannattaa sijoittaa vaikka rahastoihin.

Vierailija
9/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! :)

Pienituloisena tuhlaajana teen budjetin tälle vuodelle.

Vierailija
10/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli parhaimmillaan muutama kymppitonni mutta työttömäksi jouduttua ne suli nopeasti, nyt ei ole kuin ykköstonneja jäljellä. Näillä ei kyllä pysty kovin suurta takaiskua kustantamaan. Miksi koskaan ei satu mitään onnenpotkuja vaan aina pelkästään takaiskuja jotka aiheuttaa taloudellisia menetyksiä :/

Vierailija
11/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 177 euroa tilillä. Kotona noin 35000 euroa.

Vierailija
12/12 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli leikattu ansiosidonnainen tilille 900 euroa.

Loppukuusta laskujen jälkeen veikkaan saldoksi 0euroa....Joku lasku varmaan myöhästyy parisen viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi