Millaisia ylisuuria odotuksia tuntemasi ikisinkut asettavat kumppaniehdokkailleen?
Siis jos olet sivusta seurannut tilannetta, niin mitä olet havainnut?
Kommentit (83)
Minä tunnen yhden noin 25v mitättömän näköisen ja pienituloisen naisen joka haikailee jatkuvasti joidenkin menestyvien ja komeiden 35-40v miesten perään. Hänen on kertakaikkisen vaikea käsittää ettei hänen nuori ikänsä ole mikään sellainen arvo jonka perässä sellaiset miehet juoksevat jos hänellä ei ole muuten mitään annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ikisinkku. Liian suuri odotus on se, että saisi uskollisen miehen, joka haluaa tutustua myös persoonaan.
"Haluaa tutustua persoonaan" = ruman ja epäsosiaalisen naisen pitäisi kelvata.
Tunnen henkilön joka ei todellakaan ole kovin kaunis, no ei rumakaan, vaan äärettömän viehättävä nainen silti.
Neuvoni on lakatkaa yrittämästä, se on luotaan työntävää kauniillakin naisella.
Ehkä se on ei-realistista kun mistään ei saisi sanoa, ei ole mukavaa kun mies loukkaa mutta ei rakkaus siihen lopu.
Mimmi
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen yhden noin 25v mitättömän näköisen ja pienituloisen naisen joka haikailee jatkuvasti joidenkin menestyvien ja komeiden 35-40v miesten perään. Hänen on kertakaikkisen vaikea käsittää ettei hänen nuori ikänsä ole mikään sellainen arvo jonka perässä sellaiset miehet juoksevat jos hänellä ei ole muuten mitään annettavaa.
Mimmi on selvästi lukenut av-palstaa ja saanut vaikutteita setämiesten vakuutteluista 😃.
Tunnen sekä ikisinkkuja naisia että miehiä. Naisille on enkä ominaista prinsessaunelmat ts. yritetään löytää joku ihanne tai suuri rakkaus, joka vie sekunnissa jalat alta ja saa pään sekoamaan intohimosta. Kahdessa näistä tapauksista on taustalla kompleksinen isäsuhde. Se on johtanut siihen, että miessukupolvi nähdään epärealistisessa valossa - niin hyvässä kuin pahassa. Esim. toinen näistä naisista on hieman pullukka. Silti hän on ihastunut filmitähdin näköisiin miehiin, elättelee toiveitaan heidän suhteen ja pettyy, kun mies osoittautuukin henkisesti vääränlaiseksi tai kusipääksi. Hän myös ihastuu alati homoihin. Toinen tuntemani nainen ihastuu pelkästään asshole-miehiin ja hulttioihin. Taustalla on ongelma, että hän ei koe tavallisisia miehiä riittävän kiinnostaviksi.
Tunnen sitten kyllä myös ikisinkkuja miehiä. Heidän syynsä on oikeasti, että heille kelpaisi vähän vähemmän täydellinen nainenkin. Ongelma on, etteivät he kelpaa kenellekään. Taustalla on monenlaisia ongelmia: työttömyyttä, lihavuutta, epäsiisteyttä, omituinen epäkypsä luonne, nörtähtäviä, yhteiskunnan uhreja jne. Tunnen kyllä yhdenkin, jolla naismaku on epärealistinen tyyliin silikoniblondi, vaikka oma ulkonäkö ei ole aivan samaa kaliberia. Tunnen myös yhden pelimiehen, joka on ikisinkku omasta tahdostaan. Saa helposti seuraa, mutta ei pysty koskaan sitoutumaan. Lapsiakin on.
Varmasti syyt ovat monet, mutta ehkä naisilla kärjistäen syy on "kukaan ei kelpaa" ts. suuret odotukset ja sen mukaiset pettymykset. Miehillä sinkkuus taas usein liittyy siihen, että liian moni asia on rempallaan. Miehessä jokin tietty ominaisuus voi kompensoida toista, mutta ongelmien/puutteiden kasauma/liiallinen mitäänsanomattomuus voi johtaa sinkkuuteen.
Mun serkku, 38v. Huoh sitä myötähäpeän määrää kun lukee hänen Facebookpäivityksiään siitä, miten taas oli silmäpeliä jonkun uroon kanssa töissä tmv.
Hän siis harrastaa urheilua (=maksaa vuodesta toiseen Elixian vuosikortin ja käyttää sitä tammikuussa n 4krt ja loppuvuodesta sitten ei oikein enää jaksa kun...) ja on kulturelli (ei koskaan lue mitään muuta kuin IL viihdeuutisia ja kulttuuririennoiksi hänen kohdallaan täytyy laskea se, että mennään kavereiden kanssa yöelämään ja juodaan kuohuviiniä). Hän on ihan söpö mutta toki liikkumattomuus näkyy kun elämässä ei oikein ole muuta kuin työ (jonka hän on viimeiset 10v halunnut vaihtaa mutta kukaan ei ole vielä tullut kotiin tarjoamaan uutta työpaikkaa) ja ikä tuo ko mukanaan tietyn tätiytymisen...
Etsinnässä hänellä: akateeminen ja sivistynyt mies, mielellään hammaslääkäri. Mies jonka kanssa voisi harrastaa kulttuuria ja matkustella (hän ei siis ole itse ikinä käynyt muualla kuin Kanariansaarilla). Miehen tulee olla urheilullinen ja atleettinen, häntä pidempi ja fiksusti pukeutuva. Suhta raitis eikä mikään narsisti, ei saisi olla eronnut eikä karannut vaan häntä vain odottanut jne... Huoh.
Hän on siis aika tyypillinen ehkä max 7, täysin tuikitavallisesta typy, joka etsii sitä omaa 10-miestään.
Määritellääs tämä termi nyt - täällä puhutaan existä sun muista mikä omasta mielestäni ei sovi ikisinkun määritelmään.
Eli puhutaanko nyt henkilöstä, jolla ei koskaan ole ollut parisuhdetta, riippumatta siitä haluaako seölaisen vai ei? (Oma määritelmäni)
Vai henkilöstä, joka on päättänyt olla loppuelämänsä sinkku, vaikka suhteita on jo ollut?
Vierailija kirjoitti:
samat ehdot kummallekin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ikisinkku ja omat vaatimukset ovat:
- näyttää tunnistettavasti naiselta eikä ole sairaalloisen laiha tai lihava
- pulssi
- lapsia ei ole eikä tule
- ikä likimain 18-40v
Olenkohan liian nirso? Pitäisiköhän jostain joustaa?
Jos itse täytät samat vaatimukset, niin ne on ok.
Tuli mieleeni yksi "turnoff" nettideitti, joka vaati naiselta, että ei saa olla (vielä ainakaan) lapsia, joka sinänsä on ok, mutta sitten deitillä selvisi, että hänellä on 3 ja kahden eri naisen kanssa. Minusta vaatimus oli täysin kohtuuton ja kaksinaamainen.
Ketjun ap. kysymykseen vastaus siis: vaatii asioita, joita ei itse pysty täyttämään.
Eli olet sitä koulukuntaa, jonka mukaan "samanlaiset toisilleen". So. lapsettomalle lapseton, hoikalle hoikka, liikunnalliselle liikunnallinen jne? Hyvä. Silloin myös kauniille naiselle "kuuluu" komea mies, sosiaaliselle sosiaalinen, koulutetulle koulutettu, kaupunkilaiselle kaupunkilainen, matkustelevalle matkusteleva, eläinrakkaalle eläinrakas jne.
Jotkut erkit eivät oikein tykkää tästä, kun heidän mielestään koulutetuille naisille pitäisi kelvata myös kouluttamaton mies, kauniille naisille ruma mies ja epäsosiaalisten yksinnyhrääjien pitäisi saada sosiaalinen fitnesskisu. Jne.
Mutta minusta tuo on aika selkeä jako: samanlaiset toisilleen.
En ole. Tulkitsit nyt tahallasi väärin ja et lukenut sanaa VAATIA. Kirjotin, että jos henkilö VAATII että toisen on oltava lapseton, niin ei voi olla niin, että hänellä itsellään on jo 2 ihmisen kanssa lapsia. Tai jos henkilö VAATII että toisen on oltava hoikka, ja itse on sitten kauhea läski.
Henkilökohtaisesti aikuisena ihmisenä en esim. vaadi, että miehen täytyisi olla lapseton (vaikka itse olenkin); elämän realiteetti on, että iso osa nelikymppisistä on jo vanhempia. Mutta jos deitti VAATII että minä olen lapseton, niin minusta myös silloin hänen tulisi täyttää oma vaatimuksensa.
Lähinnä nuoret naiset (17-29v) odottavat löytävänsä jonkun rikkaan, komean, lihaksikkaan miehen, joka näyttää mallilta. Sitten kun täyttävät noin 30v niin laskevat odotuksiaan. 40v joko kelpaa ihan mikä tahansa tai sitten päättävät olla loppuun asti yksin
Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun ikäluokassani (40-50v) naiset saattavat asettaa hieman toisilleen ristiriitaisia kriteerejä miesten suhteen. Miehen pitäisi olla timmikroppainen ja hyväkuntoinen lapseton sinkku mutta silti kuitenkin naista itseään vanhempi. Se voi olla vähän mahdoton yhtälö joskus.
Jaa-a. Yli 25% 49-vuotiaista miehistä on lapsettomia. Tietenkään vapailla markkinoilla kaikki 25% ei ole.
https://vaestotiede.files.wordpress.com/2015/01/lapsettomat-35-ja-49.gif
Minun kriteerini miehelle (en tosin ole ikisinkku, mutta eron jälkeen en kyllä ketä tahansa huoli):
- siedettävä ulkonäkö, ei hirveästi ylipainoa
- ei juo usein
- osaa puhua muustakin kuin autoista ja urheilusta
- on valmis hitaasti etenemiseen ja hyväksyy sen, että minulla on lapset ja oma elämä
- ei ole rasisti tai muutenkaan mikään ääriajattelija
Tällaisilla prinsessaharhoilla täällä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi 3-kymppinen ikisinkku nainen sanoo, että haluaa miehen joka ei juo joka viikonloppu tai ylipäätänsä ole kova kännäämään.
Suurin osa miehistä odottaa koko viikon, että pääsisi perjantaina baariin eli "hieman" epärealistista!
Pitää myös itseään parempana kuin me muut, koska ei pahemmin juo, harrastaa paljon liikuntaa ja huolehtii ulkonäöstään. Hyvännäköiset pitkät hiukset sillä on, mutta ei niiden hiusten kanssa parisuhteessa olla. Useimmilla miehille ei tuollaisilla asioilla ole paljonkaan väliä.
Tulee jäämään yksin jos ei normi duunari perjantaipulloineen ja tupakoineen kelpaa. Raskas työ, raskaat huvit.
Jos nainen liikkuu samoissa piireissä kuin sinä, niin en ihmettele jollei löydä itselleen seuraa. Itse olen mies (normi maisteri, ikisinkku) en nyt pidä ketään parempana sen tähden ettei pahemmin juo, sillä ainakin omista kavereistani saati ystävistäni ei taida olla ketään joka odottaisi koko viikon, että pääsisi juomaan. Itse harrastan -kuten moni kaverinikin- mm. liikuntaa. Jos minua (, tai minun kaltaisiani etsii baarista) niin luultavasti kyllä pettyy, koska viihdyn niissä sen verran huonosti. - Joten vinkkinä iki-sinkku ystävätterellesi, että kannattanee yrittää ottaa kontaktia meihin miehiin siellä missä liikkuu. - Vaikka tiedän. Se voi olla toisinaan helpommin sanottu kuin tehty. Vaikka aamulla ennen töihiin lähtöä en ollut ainoa, joka oli lenkillä saati viikonloppuna niin empä huomannut pysähtyä tai edes hiljentää vauhtiani kysyäkseni keneltäkään, että lähtisikö aluksi vaikka alku illasta treffeille. Mutta toki minut -ja kalatiseni voi bongata muualtakin kuin liikunnan parista; esimerkiksi kirjastosta, tai minut kohta "taas" lähikaupasta. Vai pitäsikö vaihteeksi lähteä käymään jossai uudemmassa kaupassa ostoksilla, jos siellä vaikka kohtaisi uusia ihmisä. - Huokaus olisi kiva laittaa yhdessä vaikka ruokaa. Plaah. Itse uskon, että "Se" oikea voi tulla vastaan missä vain tai sitten olla tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun ikäluokassani (40-50v) naiset saattavat asettaa hieman toisilleen ristiriitaisia kriteerejä miesten suhteen. Miehen pitäisi olla timmikroppainen ja hyväkuntoinen lapseton sinkku mutta silti kuitenkin naista itseään vanhempi. Se voi olla vähän mahdoton yhtälö joskus.
Nuoremmillakin on tätä sama ilmiötä. Miehen pitäisi olla huippukunnianhimoinen yrittäjätyyppi ja muutenkin alfa mutta samalla tosi kiinnostunut kulttuuririennoista naisensa kanssa eikä yhtään sovinisti.
Mitä ristiriitaista tässä on? Tunnen montakin kulttuurista kiinnostunutta, ei-sovinistista alfa-miestä. Kuvitteletko sinä, että alfan on pakko olla sivistymätön moukka?
Minun tuntemieni ikisinkkujen odotuksista en tiedä, mutta heitä yhdistää ainakin se, että heidän elämänsä ovat jo muotoutuneet niin itsenäisiksi ja täysiksi että kumppania on vaikea mahduttaa sekaan ilman kirpaisevia kompromisseja.
Jotkut pelkäävät menettämistä niin paljon, että vetäytyvät suojamuureihinsa ja jäävät jahkailemaan kun tapailu voisi muuttua läheisemmäksi. Jotkut taas ovat niin kovasti haku päällä, että potentiaaliset kumppanit säikähtävät jo alkumetreillä.
Vierailija kirjoitti:
--- Tunnen sitten kyllä myös ikisinkkuja miehiä. Heidän syynsä on oikeasti, että heille kelpaisi vähän vähemmän täydellinen nainenkin. Ongelma on, etteivät he kelpaa kenellekään. Taustalla on monenlaisia ongelmia: työttömyyttä, lihavuutta, epäsiisteyttä, omituinen epäkypsä luonne, nörtähtäviä, yhteiskunnan uhreja jne. ---
Tässä on sellainen juttu, ettei mies (välttämättä) kelpaa silloinkaan, kun mitään edellä mainituista ongelmista ei ole. En tosin oikein ymmärrä, mikä "nörttiydestä" eli populaarikulttuurin harrastamisesta tekee ongelman.
Treffailin jonkin aikaa hieman kauempana asuvaa 36-vee lapsetonta naista, joka silminnähden järkyttyi, kun kerroin pelanneeni junamatkalla Nintendo 3DS -käsikonsolilla Super Mariota. Ei riittänyt moista järkytystä kompensoimaan yli 180 cm pituus, seksikkäästi harmaantuvat hiukset, vuosikausien harjoituksilla ja oikeanlaisella ravitsemuksella "tuunattu" vartalo, vakituinen työ esimiesasemassa, akateeminen loppututkinto yliopistosta, (todistetusti) keskimääräistä älykkäämpänä oleminen, vielä toistaiseksi lapsettomuus, sitoutumishalukkuus, valmius panostaa juuri tähän naiseen ja yhden (1) vuoden ikäero naiseen verrattuna. Edes se, että junassa pelaamisen ohella luin myös Veijo Meren kirjoittamaa Mannerheimin elämäkertaa ei riittänyt järkytystä hälventämään.
Oma teoriani ikisinkkuudesta on eliminaation perusteella se, etten jaksa tässä iässä enää "pelata" ja olla soitimella niin kuin joskus parikymppisenä. Teen aikeeni selviksi hyvien käytöstapojen vallitessa ja se sitten saa kelvata (tai siis ei kelpaa). Tiedän jo aika hyvin, mitä olen, mitä en ole, mitä haluan ja mitä en halua. Lisäksi tiedän olevani valtaväestöön verrattuna "friikki" useamman ominaisuuden yhdistelmän ansiosta, ja tilastollisestihan juuri älykkäät ihmiset saavat vähiten lapsia.
Niin ja alkoholia, tupakkaa tai muitakaan päihteitä en käytä. Velkaakaan ei ole, eikä mielenterveysongelmia tahi jotain lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--- Tunnen sitten kyllä myös ikisinkkuja miehiä. Heidän syynsä on oikeasti, että heille kelpaisi vähän vähemmän täydellinen nainenkin. Ongelma on, etteivät he kelpaa kenellekään. Taustalla on monenlaisia ongelmia: työttömyyttä, lihavuutta, epäsiisteyttä, omituinen epäkypsä luonne, nörtähtäviä, yhteiskunnan uhreja jne. ---
Tässä on sellainen juttu, ettei mies (välttämättä) kelpaa silloinkaan, kun mitään edellä mainituista ongelmista ei ole. En tosin oikein ymmärrä, mikä "nörttiydestä" eli populaarikulttuurin harrastamisesta tekee ongelman.
Treffailin jonkin aikaa hieman kauempana asuvaa 36-vee lapsetonta naista, joka silminnähden järkyttyi, kun kerroin pelanneeni junamatkalla Nintendo 3DS -käsikonsolilla Super Mariota. Ei riittänyt moista järkytystä kompensoimaan yli 180 cm pituus, seksikkäästi harmaantuvat hiukset, vuosikausien harjoituksilla ja oikeanlaisella ravitsemuksella "tuunattu" vartalo, vakituinen työ esimiesasemassa, akateeminen loppututkinto yliopistosta, (todistetusti) keskimääräistä älykkäämpänä oleminen, vielä toistaiseksi lapsettomuus, sitoutumishalukkuus, valmius panostaa juuri tähän naiseen ja yhden (1) vuoden ikäero naiseen verrattuna. Edes se, että junassa pelaamisen ohella luin myös Veijo Meren kirjoittamaa Mannerheimin elämäkertaa ei riittänyt järkytystä hälventämään.
Oma teoriani ikisinkkuudesta on eliminaation perusteella se, etten jaksa tässä iässä enää "pelata" ja olla soitimella niin kuin joskus parikymppisenä. Teen aikeeni selviksi hyvien käytöstapojen vallitessa ja se sitten saa kelvata (tai siis ei kelpaa). Tiedän jo aika hyvin, mitä olen, mitä en ole, mitä haluan ja mitä en halua. Lisäksi tiedän olevani valtaväestöön verrattuna "friikki" useamman ominaisuuden yhdistelmän ansiosta, ja tilastollisestihan juuri älykkäät ihmiset saavat vähiten lapsia.
Niin ja alkoholia, tupakkaa tai muitakaan päihteitä en käytä. Velkaakaan ei ole, eikä mielenterveysongelmia tahi jotain lääkitystä.
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta off topic - mikun mielessäni nörttiys on kyllä aivan eri asiakkuus populaarikulttuurin harrastaminen. Nörtit minun käsitykseni mukaan eivät seuraa mitään populaaria valtavirtaa vaan ovat kiinnostuneita teknologiasta ja erityisesti tietokoneiden kaikist mahdollisista soveltamisalueista, joista me ei niin mörtit ei ymmärretä mitään... ja kun populaarikulttuurin seuraaja menee jollekin klubiölentai keikalle, nörtit menevät lanittamaan :)
Mutta siis, joka tapauksessa, tapailemasi nainen on malliesimerkki siitä, miksi monet (itsenäiset) naiset jäävät yksin - toisessa ei hyväksytä mitään 'erilaisuutta' omasta ideaalista. Luulisi kyllä, että löytäisit helpostikin jonkun paremman vaihtoehdon, jos itse määrittelemäsi speksit pitävät paikkansa.
En olekaan ehkä loppuelämääni ikisinkku, jos kaupat onkin ok paikka bongailla kiinnostavia ihmisiä. Vaikka olen ollut aistivinani pieniä kiinnostuksen värinöitä siellä hyllyjen välissä niin useimmiten olen ajatellut vaan kuvittelevani. Kuka siellä nyt toisia katselisi sillä silmällä ;-) ... Paitsi minä.
Jatkan siis eri kaupoissa käyntejä ja tapahtumiin osallistumisia, ehkä meillä baareissa harvoin käyvilläkin on siis mahdollisuus tavata SE JOKU. Vaikka päivän kokkailuja suunnitellessamme tai nyt kesän lähestyessä kun ihmiset uskaltautuvat enemmän ulos koloistaan.
Hymyillään kun tavataan! Olen ehkä se pitkähiuksinen, reilu 3-kymppinen söpö nainen joka istuu puiston penkillä auringonpaisteessa lukemassa..?
Ei raskaat huvit kirjoitti:
En olekaan ehkä loppuelämääni ikisinkku, jos kaupat onkin ok paikka bongailla kiinnostavia ihmisiä. Vaikka olen ollut aistivinani pieniä kiinnostuksen värinöitä siellä hyllyjen välissä niin useimmiten olen ajatellut vaan kuvittelevani. Kuka siellä nyt toisia katselisi sillä silmällä ;-) ... Paitsi minä.
Jatkan siis eri kaupoissa käyntejä ja tapahtumiin osallistumisia, ehkä meillä baareissa harvoin käyvilläkin on siis mahdollisuus tavata SE JOKU. Vaikka päivän kokkailuja suunnitellessamme tai nyt kesän lähestyessä kun ihmiset uskaltautuvat enemmän ulos koloistaan.
Hymyillään kun tavataan! Olen ehkä se pitkähiuksinen, reilu 3-kymppinen söpö nainen joka istuu puiston penkillä auringonpaisteessa lukemassa..?
Ja minä! Ehkä pitää tosiaan sanoa jotain seuraavan kerran kun toinen vaikuttaa vastaanottavaiselta. Muista sitten torjua nätisti jos keskustelun avaaja ei kuitenkaan miellytä.
M38
Ei raskaat huvit kirjoitti:
Ihana! :) Tuollainen hyväntuulisuus ja toiveikkuus (epätoivon vastakohta!) toivottavasti vielä palkitaan. Toivon että kevät tuo elämääsi rakkauden.
N38 (olen ihan hetero, sun viesti oli vaan niin suloisen positiivinen)
Eli olet sitä koulukuntaa, jonka mukaan "samanlaiset toisilleen". So. lapsettomalle lapseton, hoikalle hoikka, liikunnalliselle liikunnallinen jne? Hyvä. Silloin myös kauniille naiselle "kuuluu" komea mies, sosiaaliselle sosiaalinen, koulutetulle koulutettu, kaupunkilaiselle kaupunkilainen, matkustelevalle matkusteleva, eläinrakkaalle eläinrakas jne.
Jotkut erkit eivät oikein tykkää tästä, kun heidän mielestään koulutetuille naisille pitäisi kelvata myös kouluttamaton mies, kauniille naisille ruma mies ja epäsosiaalisten yksinnyhrääjien pitäisi saada sosiaalinen fitnesskisu. Jne.
Mutta minusta tuo on aika selkeä jako: samanlaiset toisilleen.