Oliko Jeesus skitsofreenikko
Jeesus koki olevansa Jumalan poika, koska oli kuullut Jumalan hänelle puhuvan ja nähnyt Jumalan ilmestyvän hallusinaatioissaan. Nykytietämyksen mukaan suurin osa pyhistä miehistä itse asiassa ovat kärsineet skitsofreniasta, jossa taru ja totuus erkanevat.
Oliko Jeesus tyypillinen skitso?
Kommentit (15)
Ainakin hänestä kirjoittaneet henkilöt olivat.
Tuohon aikaan noita mielisairaita kuljeskeli kadut täynnä, ennen kuin ne suljettiin laitoksiin ja estettiin lisääntymästä. Jos joku tänäpäivänä sepittäisi vastaavia juttuja, niin diagnoosista ei olisi epäilystäkään.
Tai autisti jonka sanomiset on väännelty päin helv..
On saattanut sanoa että olemme Jumalan lapsia niin se on vääntynyt pitää itseään Jumalan poikana.
Joskus luin juttua jostain kulttijohtajasta joka yritti seuraajilleen sanoa ettei ole jumala tai profeetta tai vastaava, niin seuraajat laittoivat johtajansa hengiltä koska hänen nyt vain pitää olla heidän mikä lie, ihan sama mitä itse ajatteli asista.
Kaffebulla kirjoitti:
Olen joskus miettinyt samaa. Aikamoiset grandiositeettiharhat hänellä ainakin oli.
Sinä Kaffebulla olet kertonut olevasi " kristitty" muissa ketjuissa, jos muistan oikein. Miten kehtaat kirjoittaa tällaista?? Häpeä!!
Maanis-Depressiivinen on oikea diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hänestä kirjoittaneet henkilöt olivat.
Juu, osa ainakin kuvitteli/väitti kirjoittavansa Jumalan ohjaamana, joka kuulostaa siltä että aika syvällä harhoissa mennään.
Tuohon aikaan käyttuvät höpö heinää, kokaiinia jne päälle vielä viinit, sekakäyttäjälle voi alkaa jumalat puhumaan
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Olen joskus miettinyt samaa. Aikamoiset grandiositeettiharhat hänellä ainakin oli.
Sinä Kaffebulla olet kertonut olevasi " kristitty" muissa ketjuissa, jos muistan oikein. Miten kehtaat kirjoittaa tällaista?? Häpeä!!
Eiväthän usko Jeesukseen ja Jeesuksen pitäminen mielisairaana mitenkään sulje toisiaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon aikaan käyttuvät höpö heinää, kokaiinia jne päälle vielä viinit, sekakäyttäjälle voi alkaa jumalat puhumaan
Mites se kokapensas sinne Lähi-Itään lensi?
Mode suosii kaikenlaisia pervoketjuja ja vihaa kristinuskoa yli kaiken, sellainen havainto on pidemmältä ajalta! Islamista taas ei saa kirjoittaa mitään, niin ketju lähtee saman tien.
Hävetkää moderointi!
Tämä kysymys nousee esiin seurakuntien Alfakurssien materiaalissakin jo. Jeesus joko on sitä, mitä hän sanoo olevansa eli totuus. Tai sitten hän oli pahemman luokan sekopää väittäessään jotain niin yliampuvaa.
Jeesuksen seuraajana minä ja miljoonat muut olemme tulleet todistamaan sitä tosiasiaa, että Jeesus on totuus ja hän puhuu totta. Hän ei ollut sekopää. Hänellä oli kaikki muumit laaksossa ja enemmänkin, onhan hän ollut jo luomisessakin mukana.
Äänekkäimmät seuraajat tänäkin päivänä ovat.
Kristittyjen loukkaaminen on sallittua. Kaikki muut nauttivatkin intersektionaalien erityissuojelua.
Varmaan kovan tason psykoosit päällä ja sit se on myös hyvä ottaa huomioon miten on kasvatettu.
Oliko vanhemmat puhuneet ikänsä siitä, että hän on jumalan poika jne ja toki sitä sitten uskoo siihen itsekin, jos psykoottisen vanhemmat ovat aivopesseet.
Eiköhän sille näinä woke-aikoina paiskattaisi diagnoosi ja lääkitys, sekä tietysti Kelan vammaistuki päälle...
Kun Raamatun ja Jeesuksen puheet ymmärtää oikein, niin ne ovat ihan tervejärkisen ihmisen puheita.
Sanojen merkitykset muuttuvat. Minä annan sanoille niiden merkityksen. Minä olen tie totuus ja elämä.
🇺🇦🇮🇱