Stokka taisi juuri allekirjoittaa kuolemantuomionsa
Selailin tällä viikolla alkavien hullujen päivien katalookia. Huomasin että monet hinnathan alkaa olla normaalitasoa, esim. sähköpuolella oli imuri jonka saa halvemmalla eräästä isosta ketjusta.
Eli mitä helvataa, stokka!? Hullut päivät on ollut iso juttu stokkan taloudelle, se on tuonut yllättävän paljon rahaa kirstuun. Nyt kuitenkin ollaan koko homma vetämässä viemäriin. Kerta-kaksi hulluja päiviä jossa myydään rompetta normihintaan, niin alkaa olla sen puljun arkku naulattu. No, oma valinta, tervemenoa.
Kommentit (53)
No ei ainakaan mukit tai meikit ole mitään huonompaa laatua, ja kyllä sieltä kosmetiikkaa saa tosi hyvään hintaan, jos osaa vähän katsella. Eikä ne voi vanhentuneita meikkejä myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että lakanat ja pyyhkeet ja vaatteet on hullareilla huonompaa tai ohuempaa laatua, ja niitä ei kande ostaa. Mutta onko kosmetiikkakin jotain erikoiserää? Siis vaikkapa sensain ripsarit, onko ne jotain vanhentuneita tms???
En usko, toki en voi mennä vannomaankaan kun en kyseisessä lafkassa työskentele. Mutta luulen että ne on niitä sisäänheittotuotteita joita on tilattu hirveät määrät ja saatu tavallista enemmän paljousalennusta. Ylijääneethän voi myydä normaalihintaan sitten hullareiden jälkeen.
Suuri osa tuotteista on stockmannilla myyntitilllä, eli stokka pyytää maahantuojilta ja valmistajilta erikoiseriä ja tarjouksia, jotka ottaa myyntiin, ja palauttaa myymättömät tuotteet takaisin maahantuojalle.
Eli stokka ei sinänsä kanna mitään riskiä itse hullarituotteista, ja tämä myös selittää heikon laadun monissa tekstiileissä, kun näitä erikoiseriä myydään. Ei sillä , että ne olisivat viallisia, mutta useimmiten heikompilaatuisia.
Hullujen päivien kuvastojen sijaan lukee MARIEN KONDO
Konmarittakaa koti puhtaaksi ja siistiksi. Tulee hyvä mieli.
Keltaiset kuvastot yrittää saada ihmisiä ostamaan ja antamaat rikkaille viimeiset pennosesi.
YLPEÄNÄ OLEN LAITTANUT ystävilleni taas viestiä, että JÄTÄN JÄLLEEN HULLUT PÄIVÄT VÄLIIN ja siivoilen kaappeja.
Yhdellä tutulla taas on kaapit täynnä SHAMPOOPULLOJA ! avaamattomia, joita hän on aina ostanut hulluilta päiviltä. Järjetöntä mennä sinne ja ostaa sitä mitä ei oikeasti tarvi.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan mukit tai meikit ole mitään huonompaa laatua, ja kyllä sieltä kosmetiikkaa saa tosi hyvään hintaan, jos osaa vähän katsella. Eikä ne voi vanhentuneita meikkejä myydä.
Osta hulluilta päiviltä yksi kosmetiikka joka on oikeasti vähän alessa, mutta siinä sivussa harhaudut ostamaan tuotteita, jotka on normihintaisia ja kalliimpia kuin muualla.
Ei kiitos !
Hullujen Päivien edullisuus perustuu siihen, että sinne otetaan myyntiin todellakin heikompaa laatua tai muuten edullisempia versioita joistain tuotteista. Otetaan esimerkiksi Adidaksen treenikengät. Niiden hinta hullareilla 39.90 e. Mallia googlettamalla selviää, että saman mallin myyntihinta on muilla jälleenmyyjillä 44.90 e-64.90 e. Ko. kenkä on edullisimpia Adidaksen malleja eli tosi peruskenkä ilman huippuominaisuuksia. Stockan normaalivalikoimassa on niitä kalliimpia mutta myös laadukkaampia kenkiä.
Jep, olen itsekin huomannut tämän laatuongelman. Esim. astiat ovat usein 2.laatua, sitä ei vain ilmoiteta kuvastossa. Kotona sitten kun katselet laseja tarkemmin, huomaat että eivät ole ihan priimaa. Kodinkoneet ovat myös usein vanhentuvia/vanhentuneita malleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Stockan tavaramerkki on ollut laadukkaat tuotteet, kuten tästäkin ketjusta näkyy, niin aika iso osa tästä brändistä on jo haalistunut. Toinen erittäin olennainen asia on ollut huippupalvelu, sitäkään ei valitettavasti enää juuri saa. Henkilökuntaa on kohdeltu huonosti mm. pompottelemalla eri osastoilla ja useiden yt:eiden kautta. Kuinka hyvin esim. herkun kassa osaa neuvoa miestenosastolla kalsariasioissa? Eikö olisi fiksumpaa antaa joka osaston myyjän tuntea oman osastonsa tuotteet hyvin? Itsellä kävi hyvä esimerkki tästä pari viikkoa sitten.
Oltiin lasten kanssa oltu kaupungilla ja käytiin sitten Stockan 8-kerroksessa syömässä. Kello alkoi olla jo paljon ja lapset väsyneitä, mutta olin luvannut ostaa Moccamasterin mitan, joten ajattelin, että käydään äkkiä hakemassa se vielä ennen kotiin lähtöä. Menen 5-kerrokseen (vai4?) kahvinkeitinten luokse ja kyselin mittaa, myyjä ohjaa mut toiselle puolelle kerrosta pientavarahyllyyn. No lähden sinne väsymyksestä ylikierroksilla käyvien lasten kanssa (astiaosasto, aika paljon särkyvää kallista tavaraa). No kun etsin aikani pientavaroista, niin kysyn toiselta myyjältä, joka ohjaa mut sinne kahvinkeitin puolelle takaisin.. No eipä siinä mitään, takaisin vaan ja sieltähän ne mitat löyty metrin päästä siitä ekasta myyjästä. Myyjä mulle tokaisi, että "löysit mitan" ja mä että "joo, metrin päästä susta". Ei edes pahoitellut vaan oli vaan iloisena, että ohhoh mä olen jo niin monta ihmistä lähettänyt sitten väärään paikkaan.. (ei mitään tilannetajua myyjällä, itse ainakin olisin pahoitellut ja vaikka valehdellut olevani tuuraaja ennemmin kuin tunnustanut, että ei siellä myyjät mitään mistään tiedä). Lisäksi edellinen asiakas oli kysellyt jotain kanta-asiakasohjelmasta, niin myyjä ei siitä osannut sanoa kuin että "kai se hyvä on kun ne sitä mainostaa"
Nauroin kippurassa MOCCAMASTERIN MITALLE. Jaxuhalit.
Sorry, mä olen vissiin vajaa, kun en tajunnut vitsiä. Mutta mahtavaa jos sain antaa jollekin naurut. (jos kyse oli siitä, että ajattelit minun leveilevän moccamasterilla, niin kyse ei ollut omasta vaan tätini keittimestä, ja Moccamasterissa on oma mittansa, jossa mitataan kaksi kuppia kerrallaan. En tiedä, että olisko eroa, jos ostais ihan tavallisen mitan.) T.Ohis, ei tästä aiheesta enempää.
Jaa. Itselläni on ollut kaksi moccamasteria, eikä niissä ole ollut mitään erikoismittoja.
Mutta mikäs siinä, jos sinulla on tosiaan aikaa etsiä sitä moccamasterin omaa mittaa tuntitolkulla lasten kanssa , ja vielä kitistä omista valinnoistasi. Stockmanniin koko vuodatuksesi ei mielestäni millään tapaa liittynyt.
Ok, mulla itselläni ei ole Moccamasteria, enkä oikeastaan näe mielekkääksi siitä vääntää. Mutta siis jos korvaisit sanan Moccamaster sanalla kahvinkeitin, niin ymmärtäisitkö viestin paremmin? Eli myyjä ei tuntenut osastonsa tuotteita edes sen vertaa, että olisi tiennyt tuotteen olevan hänestä metrin päässä, vaikka asiaa on kysytty häneltä usein. Eikä pahoitellut antamiaan virheellisiä neuvoja mitenkään. (nämä on minusta ihan asiakaspalvelun alkeita, ja yhtiö, joka nimenomaan on ykkösyritys asiakaspalvelun näkökulmasta (tai oli ennen) ei pitäisi tällaisiin sortua)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Stockan tavaramerkki on ollut laadukkaat tuotteet, kuten tästäkin ketjusta näkyy, niin aika iso osa tästä brändistä on jo haalistunut. Toinen erittäin olennainen asia on ollut huippupalvelu, sitäkään ei valitettavasti enää juuri saa. Henkilökuntaa on kohdeltu huonosti mm. pompottelemalla eri osastoilla ja useiden yt:eiden kautta. Kuinka hyvin esim. herkun kassa osaa neuvoa miestenosastolla kalsariasioissa? Eikö olisi fiksumpaa antaa joka osaston myyjän tuntea oman osastonsa tuotteet hyvin? Itsellä kävi hyvä esimerkki tästä pari viikkoa sitten.
Oltiin lasten kanssa oltu kaupungilla ja käytiin sitten Stockan 8-kerroksessa syömässä. Kello alkoi olla jo paljon ja lapset väsyneitä, mutta olin luvannut ostaa Moccamasterin mitan, joten ajattelin, että käydään äkkiä hakemassa se vielä ennen kotiin lähtöä. Menen 5-kerrokseen (vai4?) kahvinkeitinten luokse ja kyselin mittaa, myyjä ohjaa mut toiselle puolelle kerrosta pientavarahyllyyn. No lähden sinne väsymyksestä ylikierroksilla käyvien lasten kanssa (astiaosasto, aika paljon särkyvää kallista tavaraa). No kun etsin aikani pientavaroista, niin kysyn toiselta myyjältä, joka ohjaa mut sinne kahvinkeitin puolelle takaisin.. No eipä siinä mitään, takaisin vaan ja sieltähän ne mitat löyty metrin päästä siitä ekasta myyjästä. Myyjä mulle tokaisi, että "löysit mitan" ja mä että "joo, metrin päästä susta". Ei edes pahoitellut vaan oli vaan iloisena, että ohhoh mä olen jo niin monta ihmistä lähettänyt sitten väärään paikkaan.. (ei mitään tilannetajua myyjällä, itse ainakin olisin pahoitellut ja vaikka valehdellut olevani tuuraaja ennemmin kuin tunnustanut, että ei siellä myyjät mitään mistään tiedä). Lisäksi edellinen asiakas oli kysellyt jotain kanta-asiakasohjelmasta, niin myyjä ei siitä osannut sanoa kuin että "kai se hyvä on kun ne sitä mainostaa"
Nauroin kippurassa MOCCAMASTERIN MITALLE. Jaxuhalit.
Sorry, mä olen vissiin vajaa, kun en tajunnut vitsiä. Mutta mahtavaa jos sain antaa jollekin naurut. (jos kyse oli siitä, että ajattelit minun leveilevän moccamasterilla, niin kyse ei ollut omasta vaan tätini keittimestä, ja Moccamasterissa on oma mittansa, jossa mitataan kaksi kuppia kerrallaan. En tiedä, että olisko eroa, jos ostais ihan tavallisen mitan.) T.Ohis, ei tästä aiheesta enempää.
Jaa. Itselläni on ollut kaksi moccamasteria, eikä niissä ole ollut mitään erikoismittoja.
Mutta mikäs siinä, jos sinulla on tosiaan aikaa etsiä sitä moccamasterin omaa mittaa tuntitolkulla lasten kanssa , ja vielä kitistä omista valinnoistasi. Stockmanniin koko vuodatuksesi ei mielestäni millään tapaa liittynyt.
Ihan uteliaisuudesta kysyn: laitatko normaalilla mitalla yhden mitallisen kuppia kohden? Koska tuolla moccamasterin mitalla laitetaan yksi mitallinen kahta kuppia kohden. Minusta ihan kätevää ja annostus siten oikeanlainen veden nopeuteen ja lämpötilaan suhteutettuna. Kyllä minä ainakin haluan käyttää moccamasterissa siihen tarkoitettua mittaa, enkä mitään muuta.
Stokka kyllä vetelee viimeisiään. Virheitä virheiden perään. Itse olin aikoinani vannoutunut stokkafani, mutta sitten korttiuudistuksen myötä jotenkin tipahdin pois. Minulla on kyllä stokkan kortti, mutta en ole saanut uutta enää aikoihin, enkä yhtään mitään postiakaan. Minut on tiputettu pois stokkakerhosta, nyyh.
Stokkan safkaosasto nyt saisi selvitä.
gu kirjoitti:
Stokkan safkaosasto nyt saisi selvitä.
Samaa mieltä. Siihen on aina voinut luottaa, että sieltä löytyy hyvää ja laadukasta syötävää ja usein sellaista mitä muualta ei löydy. Kaiketi ruokaa ei kovin helposti netistäkään voi/kannata tilata, joten se heillä ainakin on vielä valttina. Mutta tuskin yksi stokkan herkku pystyy pitämään koko puljua pystyssä.
Suomenruotsalaiset peppou håmåt tekevät ällöttäviä asioita jotta he voisivat tehdä järjestystä ja pelottelua pakotteilla kuin joku asia on pielessä heidän organisaatio suomessa. Nyt he organisoivat järjestystä heidän maan alle pommitettuun maailmansotaan koska historiakin todistaa tämän ja puolet suomesta tuntuisi elävän sarjakuvissa kuten robotit mutta nämä ovat apinoita.... pidän heitä robotteina koska nämä eivät ole ihmisiä eikä mitään sellaisia hauskalla tavalla koska robotti tai apina ei ole ihminen ja heillä on omat resurssit vain itsekkäästi heidän ollakseen mentaalisia ihmisiä.
Tämä on aivoton suomi. Tervettuloa pelaamaan jalkapalloa!
En usko, toki en voi mennä vannomaankaan kun en kyseisessä lafkassa työskentele. Mutta luulen että ne on niitä sisäänheittotuotteita joita on tilattu hirveät määrät ja saatu tavallista enemmän paljousalennusta. Ylijääneethän voi myydä normaalihintaan sitten hullareiden jälkeen.