Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gradun arvostelu. Oman proffan toiminta ihmetyttää?

Vierailija
02.04.2017 |

Meidän tiedekunnassa gradun arvostelee pääaineen proffa ja toinen, yleensä toisesta tdk:sta oleva proffa. Minun gradustani tämä toinen prof. antoi arvosanaksi heikko M ja oma prof. taas B. Lopullinen arvosana oli B. Ihmetyttää, miksi oma proffa ei antanut parempaa ja miksi näkemykset eroavat noin paljon. Olisin ollut tyytyväinen C:hen. Luonnontieteet, HY (Viikin kampus). Muita vastaavia kokemuksia? Olitko tyytyväinen gradun arvosteluun?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin graduni kahdessa kuukaudessa, koska halusin valmistua, enkä kokenut mitään tunteen paloa aihettani tai graduani kohtaan. Arvosana molemmilta tarkistajilta N (non sine laude approbatur) ja olin tyytyväinen, että gradu oli valmis ja koulu ohi. Nyt neljättä vuotta koulutustani vastaavassa työssä eikä kukaan ole koskaan kysellyt graduni perään, sen kummemmin aihetta kuin arvosanaakaan. Siellä lepää Helsingin yliopiston Kumpulan tiedekirjastossa hyllyssä pölyyntymässä muiden gradujen kanssa. Aivan sama.

Vierailija
22/25 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei KOSKAAN kysy gradun arvosanaa, jos et hae lisuriopintoihin. Muuten sillä ei ole mitään väliä. Itse sain laudaturin eikä mitään hyötyä ollut 10vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin graduni kahdessa kuukaudessa, koska halusin valmistua, enkä kokenut mitään tunteen paloa aihettani tai graduani kohtaan. Arvosana molemmilta tarkistajilta N (non sine laude approbatur) ja olin tyytyväinen, että gradu oli valmis ja koulu ohi. Nyt neljättä vuotta koulutustani vastaavassa työssä eikä kukaan ole koskaan kysellyt graduni perään, sen kummemmin aihetta kuin arvosanaakaan. Siellä lepää Helsingin yliopiston Kumpulan tiedekirjastossa hyllyssä pölyyntymässä muiden gradujen kanssa. Aivan sama.

Tämä. Kun itse asettaa tavoitteet läpipääsyyn, on tärkeintä ne maisterin paperit.

Vierailija
24/25 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan valittanut arvosanasta?

Vierailija
25/25 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proffat on outoja..