Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa vaihtaa iltarutiinit sellaiseksi ettei hänen tarvii tehdä mitään

Vierailija
02.04.2017 |

Meillä on koira ja kaksi lasta. Tähän asti ollaan menty niin, että mä nukutan lapset ja sillä aikaa mies käyttää koiran ulkona. Miestä on kuitenkin alkanut tympiä koiran iltalenkitys ja se valittaa että miksi mä en vois käyttää sitä. Sanoin että voidaan me ihan hyvin vaihtaa, että hän nukuttaa lapset ja mä käytän koiran, mutta se ei käynyt. Miehen ajatus oli se, että mä annan lapsille iltapalan, sit käytän koiran ja palaan kotiin nukuttamaan lapset. Miehen avainargumentit ovat: "Miksi mun muka pitää nukuttaa lapset jos sä viet koiran? Eihän lapset liity siihen koiraan mitenkään" ja "Haittaako se jotain jos lapset menee nukkumaan myöhemmin?" ja "Voithan sä käyttää koiran uudestaan lasten nukkumaanmenon jälkeen jos se jää lyhyeksi iltapalan ja hampaidenpesun välissä."

Mun puolesta voidaan vaihtaa systeemiä, mutta ei se nyt niinkään voi mennä että systeemi muutetaan sellaiseksi ettei mies osallistu iltoihin ollenkaan.

Kommentit (117)

1/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä miehiä teillä, toivottavasti on tarpeeksi jännää

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
2/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että mies laittaa lapsille iltapalan ja siivoaa keittiön sen jälkeen. Sinä hoidat hammaspesut ja iltasadut ym.

Mies vie sillä aikaa roskat ja lenkittää n. tunnin koiraa

Vierailija
4/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen koira, se lenkittää...

Vierailija
5/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä miehelle selkeästi se, että kyse ei tosiaan ole vain koiran ulkoilutuksesta, vaan illan pakollisista tekemisistä. Iltarutiineista, niin kuin sanoitkin.

Lapsia ei voi jättää nukuttamatta.

Koiraa ei voi jättää ulkoiluttamatta.

Kyseenalaista hänelle miksi sinun pitäisi hoitaa molemmat?

Vierailija
6/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kiinnosta, oon pikkuhiljaa valuttanut kaikki tekemiset miehelle. Harmittaa vaan, että mies sitten saa lapset nukkumaan älyttömän myöhään.

Vierailija
7/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien ja lasten kusettaminen ei vastaa minun käsitystäni rentouttavasta illasta. Lasi viiniä ja seksiä mieluummin, kiitos.

Vierailija
8/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan teknistä ratkaisua. Teette excel-taulukon kaikista päivän kotitöistä. Mitoittakaa niihin kuluva aika ja merkitkää se viereiseen sarakkeeseen. Sarakkeen loppuun kokonaisaika minuuteissa.

Sitten tehkää tästä taulukosta kaksi kopiota ja kumpikin miettii itsekseen mitä tehtävävaihtoehtoja voisi ottaa niin että lopputuloksena on kokonaisminuutit jaettu kahdella.

Vierailija
9/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan aio suostua mihinkään tuon suuntaiseenkaan?

Vierailija
10/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte näitä sankareita?

Ja sinä vauvapalstalla kyselet neuvoja että mitä teet kysipäisen miehen kanssa joka käyttää sinua hyväksesi?

Vierailija
11/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nuo Anna-Marjaanan vastaukset joka ketjussa. Hän on selvästi naista esittävä mies.

Vierailija
12/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapset ja eläimet ovat viime kädessä sinun vastuullasi, jos mies ei hoida omaa osaansa. Ei tuosta vastuusta pääse irti vain siksi, että lisääntymispartneri lusmuilee.

Vierailija
13/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantapaista meilläkin. Olemme sopineet, että la on mun vuoro nukkua aamulla ysiin ja su miehen vuoro. Tämä toteutuu, mutta miten ihmeessä homma menee niin, että joka päivä mies saa omaa lapsetonta aikaa pari, kolme kertaa päivässä viedessään omaa koiraansa ulos? Koira siis miehen, minä en sitä halunnut ja minun piti antaa kissani pois miehen yllättävän "allergian" vuoksi. Minusta koiran ulkoilutus ei ole kotityö, vaan omaa aikaa ja ulkoilua.

Eli tänään mies nukkui pitkään, sitten kävi koiran kanssa metsässä, jonka jälkeen lähti salille. Meillä piti olla iltapäivällä menoa, ja oli puhetta että mies tulee klo 13 ja lähdetään 13.30. Tällä välin annoin lapsille ruoan ja laitoin päikkäreille. Toisen lapsen puin. Mies saapuu 13.45, jolloin olimme jo myöhässä ja raivoaa, että toinen lapsi oli pukematta. Kun ilmeisesti kaikkien olisi pitänyt olla valmiina häntä odottamassa. Kuulemma hänen harrastuksensa ovat ok, minun ei, koska joudun tekemään töissä ylitöitä. Ne ovat rinnastettavissa omaan aikaan ja harrastamiseen.

Vierailija
14/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset pitää nukuttaa? Miten ap teet tuon nukuttamisen?

Meillä on kolme lasta, ovat nyt jo teini-ikäisiä, ei heitä kyllä ole tarvinnut koskaan nukuttaa.Onko tämä siis se systeemi, missä lasten vieressä istutaan tarvittaessa kolme tuntia odottamassa että nukahtavat. No, ei ne tietenkään nukahda kun siinä vieressä istutaan. Kaveriperhe oli tällaisia lapsia saatuaan ja illanvietot muuttuivat samalla mahdottomiksi, koska perheen äiti meni sinne nukuttamaan niitä lapsia klo 19.30 ja seuraavan kerran näimme aamulla.

Lapset nukkumaan itsekseen ja vuoroiltoina koira iltapissalle. 

Vierailija
15/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen neuvoja ja kihisen kiukusta vauvapalstalla. Mies aina hehkuttaa miten hän on keskivertomiestä parempi mies ja osallistuu enemmän kuin keskivertomies. Kyllä hän osallistuu, ainakin enemmän kuin keskivertomies 50 vuotta sitten. Mutta en tajua miten hän ees kehtaa edes ehdottaa että hei kulta, mitä jos mä en tekis mitään ja sä tekisit kaiken, eikä sitten jotenkin edes tajua mikä siinä oikein mättää. Ja sitten se olen minä joka etsii näitä vaihtoehtoisia ratkaisumalleja siihen että miestä toisaalta tympii pissattaa koira, toisaalta nukuttaa lapset...Hänhän on jo esittänyt ratkaisun, mutta mulle ei vaan kelpaa.

-Ap

Vierailija
16/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen koira, se lenkittää...

Kenen lapset, se hoitaa. - - > Puolet iltarutiinien lapsiin liittyvästä osiosta kuuluu joka tapauksessa miehelle, oli koira kenen hyvänsä. :)

Vierailija
17/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vain vuorottele? Ei pääse kyllästyttämään ja molemmat saa liikuntaa ja lepoa vuorotellen.

Vierailija
18/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen tehdä kummatket iltatoimet tänään. Linnoittaudut ylhäiseen yksinäisyyteesi vaikka makkariin ja jos tulee napinoita, niin sanot vaan että sinähän halusit että minä teen molemmat hommat, ajattelin että kokeilet maistaa omaa lääkettäsi ensin itse.

Vierailija
19/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä mieheltä vähän samanlaisia aivopieruja vahingossa :D tyyliin alan siivota keittiötä, laitan lapselle ruuan kuitenkin ensin ja kysyn että voiko mies syöttää sen. Mies on koneella ja sanoo "etkö sä nyt voi?" vastaan että joo kyllähän mä voin, siivoan tän keittiön vaan ensin ja sitten onkin jo pyykit valmiina, kyllä mä siinä välissä ehdin lapsen ruokkiakkin. Mies ottaa lautasen ja ruokkii lapsen..

Vierailija
20/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset pitää nukuttaa? Miten ap teet tuon nukuttamisen?

Meillä on kolme lasta, ovat nyt jo teini-ikäisiä, ei heitä kyllä ole tarvinnut koskaan nukuttaa.Onko tämä siis se systeemi, missä lasten vieressä istutaan tarvittaessa kolme tuntia odottamassa että nukahtavat. No, ei ne tietenkään nukahda kun siinä vieressä istutaan. Kaveriperhe oli tällaisia lapsia saatuaan ja illanvietot muuttuivat samalla mahdottomiksi, koska perheen äiti meni sinne nukuttamaan niitä lapsia klo 19.30 ja seuraavan kerran näimme aamulla.

Lapset nukkumaan itsekseen ja vuoroiltoina koira iltapissalle. 

Hammaspesun jälkeen lapset sänkyyn, jutellaan vähän et mikä oli kivaa päivässä, sit iltasatu ja lapset nukkuvat. Ei se oo pitkä homma eikä mitenkään työläs, max 30 minuuttia siinä menee. Sit siivoan keittiön ja laitan seuraavan päivän hommat valmiiksi mitä tarvii. Ei nuo iltarutiinit minusta oo mitenkään epämiellyttäviä, toisaalta ei musta ois epämiellyttävää käyttää sitä koiraakaan jos noi lapset hoituis sillä aikaa sänkyyn ym.

-Ap