Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet isovanhemmat

Vierailija
02.04.2017 |

Miten eronneet isovanhemmat vaikuttavat teidän elämään? Omat vanhempani erosivat kun olin teini-iässä ja myös mieheni vanhemmat ovat eronneet. Kaikkien vanhempiemme uudet puolisot ovat ihan ok päällisin puolin, mutta missään mummolassa ei ole koskaan sellainen olo, että olisimme täysin tervetulleita. Uudet puolisot ärsyyntyvät kuitenkin lapsiin ja mihinkään ei saisi koskea ym., monessa paikassa on oltava yötä, koska asuvat tosi kaukana. Eivät tätä suoraan sano, mutta huomaahan sen väkisinkin, että odottavat vaan meidän lähtevän, ei käydä usein ja ollaan 1-2 yötä. Uudet puolisot ovat myös mustasukkaisia isovanhempien ajasta eivätkä tykkää siitä jos he viettävät aikaa lastenlasten kanssa. Joku on myös selvästi mustasukkainen siitä kun aikuiset lapset soittelevat vanhemmalleen, ei saisi soitella kuin korkeintaan kerran viikossa jos on tärkeää asiaa. Lapset eivät ole ikinä hoidossa kellään näistä vaan kyläillään yhdessä koko perheenä. Ja lapset ovat hyväkäytöksiä eivätkä riehu ja sotke vaan leikkivät ihan normaalisti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut enää vuosiin yhteydessä. Jokainen eläköön omaa elämäänsä.

Vierailija
2/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan paska on isän uusi kumppani. Kuvittelee olevansa auktoriteetti myös minulle isäni puolesta. Kuvitteli saavansa valtaansa isäni perimän valtavan omaisuuden isäni edunvalvojan muodossa, mutta ei saanutkaan! Ähhähhäää, ähäkutti. Mutta joo, on pilannut isäni mahdollisuuden saada ylläpitää terveitä suhteita minuun ja ainoisiin lapsenlapsiinsa. Äiti oli fiksumpi kun ei valinnut ketään uutta kumppania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini koti tuntui ihan mummolalta ja hänen miehensä kanssa meidän perheellä oli ihan ok välit.

Olivat läsnä meidän elämässä ja ottivat lapsia myös yökylään ja mökille. Valitettavasti äitini kuoli kun lapset olivat 11v. ja 14v. 

Anoppi asui eronsa jälkeen yksin ja hänenkin kotinsa oli mummola mutta nyt hänellä on muistisairaus ja hän asuu hoitokodissa. Apella on uusi vaimo joka on hankala. Heidän luonaan lapset kävivät vain harvoin isänsä kanssa. Appi ja uusi vaimo eivät ole ikinä tulleet yksiinkään meidän juhliin...ei häihin, ei ristiäisiin, ei rippijuhliin eikä tytön yo-juhliin. 

Vierailija
4/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhejuhlat ovat hankalia kun eivät tule toimeen keskenään ja aina joku suuttuu jos jotkut muut tulevat paikalle. Ja esim. jouluna pitäisi olla neljässä paikassa, ollaan nykyisin vaan kotona, menee muuten liian mahdottomaksi.

Vierailija
5/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempani uusi puoliso laittoi meille ehdottoman porttikiellon. Ei tosin sanonut sitä suoraan, mutta aina kun olisimme olleet menossa heille, vanhempani ilmoitti viime tipassa, että ei nyt sovikaan tulla, vaikka oli jo kerennyt luvata. Tämä tapahtui siis ihan joka kerta. Osa sisaruksista meni kysymättä, eikä heitä koskaan käännytetty ovelta pois. Minä kohteliaana kysyin aina, sopiiko, että tullaan. "Sopii." "Ei kun ei sovikaan."

Vierailija
6/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äidit aktiivisesti mukana ja auttamassa. Ei se vaadi kuin tahtoa olla lastensa ja lastenlastensa kanssa.

Vierailija
7/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on antanut uuden kumppaninsa loukata minua ja siten isä itse on loukannut minua. Haistakoon paskat kumpikin, nyt mun valitsema edunvalvoja alkaa hoitaa isän isoa varallisuutta, hähhähhäää ;D

Vierailija
8/8 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hirveää lapsille jos on omat vanhemmat eronneet ja sitten vielä isovanhemmatkin ja kaikilla uudet puolisot. Mihinkään et ole koskaan täysin tervetullut etkä voi olla ihan rennosti missään, aina pitää jännittää jonkun ulkopuolisen suhtautumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme