Kokemuksia Floryday-verkkokaupasta
Olen ekaa kertaa tilaamassa. Löysin kaksi ihanaa takkia. Postimaksut on ilmaiset, jos tuotteet maksavat yli 110€. Palautus ei ole ilmainen. Vähän mietityttää...
Kommentit (100)
En tajua miten ihmiset lankeavat tähän kiinankakkaan jatkuvasti, kun luotettava ja edullinen, merkkivaatteita myyvä ZALANDO on olemassa? Ilmainen palautus. Toimitukset aina ajallaan. En osta enää mistään muualta vaatteita.
Olen ostanut pari vuotta sitten Kiinasta paristakin firmasta suoraan mekkoja ja ollut sähköpostiyhteydessä OMPELIJAAN. Koko on ollut sentilleen oikea, kangas joskus keskilaatuinen, mutta yksi mekko oli ohutta tummansinistä pellavaa. Mitään tulleja ei ole kyselty, toimitusaika tosin ollut pitkähkö 3-4 viikkoa. Hintaa keskimäärin 50 e. Viimeksi kuukausi sitten ostin Amazonin kautta Kiinassa valmistetun ihanan, pitkän ja pitkähihaisen mekon 24 eurolla, lähetyskulut n. 10 e, ei tullia, toimitus 2 viikkoa. Tietysti luottokortilla. Tosiaan tuolla Florydayllä on nättejä vaatteita, mutta niitä samoja saa ostettua siis muutakin kautta. Tuo firma vaikuttaa pelkältä välistävetäjältä. Että OPPIA IKÄ KAIKKI (kuuluu se vanha sanontakin).
Luin kommentit vasta tilattuani puuvillamekon ja pelkäsin pahinta. Mekko tuli ajallaan, jopa vähän odotettua aiemmin. Materiaali- ja pesumerkintöjä ei ole, joten epäilen, pysyykö pesussa kuosissaan. Kangas on nimittäin omituisen karkeaa ja harvahkoa. Ennen pesua koko on kuitenkin sopiva eikä ompelutyökään hullumpaa. Vaikka mekko ei ole niin kivan näköinen kuin kuvassa (tavallista verkkokaupassa!), en viitsi palauttaa. Alv- tai tullimaksuja ei tullut. Niitä voi yrittää itsekin selvittää, jos vain tietää lähtömaan (ongelmallista). Ks. https://tulli.fi/tullilaskuri?current=start¤cy-id=1
Maksoin erikoisnopeasta kuljetuksesta ylimääräistä.
Ostos on jo muutaman päivän myöhässä.
Kävin katsomassa missä paketti kulkee.
Ei ole vielä käsittelyssäkään kiireen vuoksi.
He siis vain rahastavat ylimääräistä ”nopeammalla kuljetuksella”.
Pelkään pahoin etten myöskään koskaan saa maksamaani ostosta.
Harmi, että en lukenut ennen tilaamistani näitä juttuja. Tilaamani vaatteet eivät olleet kalliita,mutta kaavotus on varmaankin pielessä. Luin palautuksen ohjeita ja ajattelin , että antaapi olla. sen verran monimutkaista hommaa. Muokkailen ja leikkelen vaatteita "sopivimmiksi ja maksan oppirahat.
Kerrotaanko näistä ylimääräisistä kuluista ja tullista tilatessa?
Mulla nyt tilaus sisässä....siis odottelen. Viikko mennyt ..aggressiot nousee..
Voi jehna :) Niin kivoja vaatteita ja varsinkin kenkiä. Näiden kommenttien perusteella en todellakaan uskalla tilata. Onko vinkkejä mistä löytyis samantyylisiä?
Olen todella yllättynyt saatuani florydaylta mekon, jonka tilasin, Olin pelännyt pahinta täällä olevien kommenttien vuoksi. Mekko vastasi odotuksia ja koko oli sopiva, vaikka ajattelin olevan pientä kokoa, Yläosa istuu hyvin. Se oli vähän yllätys, kuinka laaja alaosa oli. Kuvassa sitä ei huomannut. Lyhyelle ihmiselle vähän pitkähkö, mutta ei muuta valittamista.
EU:n alueella vaatteissa pitää olla pesumerkinnät. Materiaali- ja pesuohjelappu puuttui mekosta mutta sain tästä mielestäni kohtuullisen korvauksen. Myös palautus olisi ollut mahdollista. Nyt sitten jännäämään, kestääkö mekko pesua.
Kiitos tiedoista. En uskalla tilata mitään.....
Mekot tuli viikossa, takista joka oli haluamassani värissä loppu, palautus samassa ajassa. Hyvää palvelua!
https://fi.trustpilot.com/review/floryday.com
Tänne vaan arvosteluja, ettei ihan väärää tietoa trustpilotissa. Nyt siellä näyttäisi olevan erittäin hyvin asiat.
Floriday myy wish vastteita 2-3 kertaa kalliimmalla. Epäluotettava. Rahoja ei saa takasin.
Siellä on jatkuvasti 70% alennukset eli eipä vaatteille paljoa hintaa jää. Sekin on tietty liikaa polyesteristä😣
Harmi jos on huijarilafka. Löysin ihania mekkoja ja paitoja kesäksi, taitaa jäädä tilaamatta.
Joku mainosti Zalandoa. Siellä ei ole lähellekään yhtä kivoja kesämekkoja, pelkkää henkkamaukka ja gt -tyylistä rättiä. Niitä saa suoraan liikkeestä jos sellasta kaipaa.
Mä meinasin tilata jotain, mutta kun en tiennyt miten ne tuotteet maksetaan. Kun mun pankki kortti ei mielestäni käynyt maksuvälineeksi, niin ostot jäi.
Itse käytin maksamiseen Klarnaa, joten jos tuote ei saavu perille, en myöskään joudu siitä maksamaan. Itselläni on hyviä kokemuksia Klarnalla maksamisesta, eli Klarna velottaa vasta kun tuote on hyväksytty. Suosittelen :)
Tilasin Floraday:lta puseron ja kengät. Kun eivät olleet tulleet 3 viikon kuluttua, laitoin sinne sähköpostia. Vastaus tuli heti ja tilaamani tuotteet tulivat viikon päästä. Pusero ja kengät olivat aivan kuin kuvastossa. Hyvin tehtyjä, oikean kokoisia. Eli kannattaa tilata!
Minulla myös erittäin huonot kokemukset, tilasin 3 mekkoa joista kaksi ei vastannut ollenkaan sitä mitä kuvauksissa oli, materiaalit ja mallit olivat ihan hirveitä, kamalaa lurua tekokuitua ja huonot leikkaukset. Pellavamekkona ostamani oli vähän parempi, mutta sekin oli rouheaa puuvillaa, pellavaa ei ollut nähnytkään.
En jaksanut palauttaa, parhaan möin kirpparilla ja 2 laitoin kierrätykseen, vaikka roskiin olisivat joutaneet. Laitoin suoraa palautetta kyllä ja vastasivat pahoitellen. Floryday mainostaa paljon ja kuvissa monet vaatteet näyttävät ihan kivoilta, mutta en ikinä enää hairahdu sieltä mitään tilaamaan. Vaatteita en muutenkaan mielelläni tilaa netistä, jos en tunne tuotetta ennestään.
EI KOSKAAN ENÄÄ! Tietämättä etukäteen Floryday-firmasta tilasin kuvassa kivalta näyttävän paidan, joka osoittautui mitoiltaan paljon tilattua kokoa pienemmäksi. Palautus oli todella ongelmallista, koska tietoa palautuskäytännöstä ei löydy nettisivuilta eikä sitä saanut myöskään tuotteen mukana. Kymmenien sähköpostiviestien jälkeen sain vasta palvelua, viesteihini ei vastattu luvatusti 24 tunnin kuluessa. Annettu asiakaspalvelun sähköpostiosoite ei toiminut lainkaan. Lopulta yrityksestä väitettiin, että heidän viestinsä ovat menneet roskapostiini, vaikkei näin tapahtunut. Mainoksia Florydaylta alkoi tulla sen sijaan sähköpostiin päivittäin. Tuote tuli HongKongista Saksan kautta Suomeen, sitkeän viestittelyni jälkeen sain palautusosoitteen Belgiaan. Palautus tuli maksamaan enemmän kuin tilaamani paita, koska rahahyvitys edellytti tuotteen postittamista kirjattuna, so. tositetta palautuksesta. Floryday tarjosi palautuksen vaihtoehdoksi pientä hyvitystä seuraavasta tilaamastani tuotteesta, mutta todellakaan en aio olla enää missään tekemisissä tämän firman kanssa. VAROKAA!