Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketkä vie lapset tällaiseen kuolemanvaaran?

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullista toimintaa on ilmoittaa mahdollisesta vaaratilanteesta ajoissa niin viranomaiset voivat seurata ja lähettää tarvittaessa apua. Turvallisempaa tuo on lapsiperheelle kuin pakata perhe pääsiäispyhiksi autoon ja lähteä satojen kilometrien päähän mummolaan.

Vierailija
22/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti perhe, joka haluaa antaa lapsilleen laatuaikaa ja elämyksiä, siis se on ainakin tarkoitus. Tuskinpa kukaan vie lapsiaan tieten tahtoen kuoleman vaaraan.

Vai keski-iän kriisissä muutosta omaan aikuiseen elämään? Lapsille on monesti laatua ihan se tavallinen arki, jossa nähdään vanhempirn lisäksi myös kavereita.

Itse olen tehnyt vanhempien kanssa maailmanympärimatkan ja kyllä se oli upeaa alusta loppuun, niitä kokemuksia ei unohda ikinä.

Toki vanhemmat sai paljon kritiikkiä mutta kun ei ole itse koskaan kokenut mitään sellaista niin ei kannata lähteä arvostelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole mitään nähtävää muuta kuin keksitty merihätä.

Eli he lähettivät hyvin menee viestin?

Hakevat näkyvyyttä ja mainostuloja.

Vierailija
24/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmassa turvassa ne lapset tuolla on kuin suomalaisella leirintäalueella juhannuksena, tai nelostiellä tai metroasemalla tai missä vaan nykyään.

Vierailija
25/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole mitään nähtävää muuta kuin keksitty merihätä.

Eli he lähettivät hyvin menee viestin?

Tai sitten Rannikkovartiosto otti heihin yhteyttä ja kysyi tilanteesta. Eihän tuo tosiaan ole purjehduksessa mitenkään epätavallista että kovassa tuulessa saatetaan joutua ajelehtimaan kauaskin suunnitellulta reitiltä. Se on mielestäni myös yksi purjehtimisen hienouksia.

Vierailija
26/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti perhe, joka haluaa antaa lapsilleen laatuaikaa ja elämyksiä, siis se on ainakin tarkoitus. Tuskinpa kukaan vie lapsiaan tieten tahtoen kuoleman vaaraan.

Vai keski-iän kriisissä muutosta omaan aikuiseen elämään? Lapsille on monesti laatua ihan se tavallinen arki, jossa nähdään vanhempirn lisäksi myös kavereita.

Itse olen tehnyt vanhempien kanssa maailmanympärimatkan ja kyllä se oli upeaa alusta loppuun, niitä kokemuksia ei unohda ikinä.

Toki vanhemmat sai paljon kritiikkiä mutta kun ei ole itse koskaan kokenut mitään sellaista niin ei kannata lähteä arvostelemaan.

Muisti tekee tepposet ja unohtaa ikävän kyhjöttämisen pienen tilan vankina keskellä ei mitään.

Vierailija
27/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuka vanhempi vie lapsensa hengenvaaraan. Yli 200 suomalaista kuolee liikenneonnettomuuksissa vuosittain .Ja purjehdusonnettomuuksissa?

Vierailija
28/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on tapana puolustella vanhempiaan ja kertomasi tukee tätä.

Vierailija
29/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuka vanhempi vie lapsensa hengenvaaraan. Yli 200 suomalaista kuolee liikenneonnettomuuksissa vuosittain .Ja purjehdusonnettomuuksissa?

Harva kuolee siihenkään kun lyö omaa päätään seinään ...joten?

Vierailija
30/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin oli lehdissä juttua perheestä, jossa pienet lapset ja lähdössä purjehtimaan 6 vuodeksi. Kyllä siinä vanhempien itsekkyys loisti, lapset eristyksissä oikeasta maailmasta ja oikeasta koulusta, entä jos vanhempien suhde kärjistyy...ei kyllä ole mietitty kovin pitkälle lasten kannalta asiaa.

Vierailija
31/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
32/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran suomalausua purjehtii maailmalla? Vinkki paljon vähemmän kuin autoilee Suomessa, eli todennäköisyyslakentasi ei nyt oikein toimi.

Vierailija
33/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun sinä kuljetat lapsiasi autolla, niin asetat heidät hengen vaaraan. Tieliikenteessä kuolee vuosittain satoja henkiä. Useimmat meistä tosin selviävät hengissä koska tilastollinen todennäköisyys joutua kuolettavaan onnettomuuteen on varsin pieni. Autoilu on siis yleensä turvallista, samoin kuin purjehdus on yleensä turvallista. Mutta hei, välillä vaan "shit happens" ja myrsky yllättää tai rattijouppo ajaa päin...

Vierailija
34/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran suomalausua purjehtii maailmalla? Vinkki paljon vähemmän kuin autoilee Suomessa, eli todennäköisyyslakentasi ei nyt oikein toimi.

vaan riski on kuitenkin molemmissa

Vierailija
35/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enää lapsi vaan aikuinen. Ymmärrän että et osaa kuvitella edes asian hienoutta kun et ole itse päässyt sitä kokemaan;)

Vierailija
36/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Totuushan ei tietenkään voi olla se, että tuollainen vanhempien järjestämän irtiotto on jäänyt lapsen mieleen ainutlaatuisena kokemuksena ja muistona ja kehittänyt häntä monella tapaa. -ohis

Vierailija
37/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyyslaskenta nimenomaan toimii tuollaisissa tilanteissa koska se perustuu prosentteihin.

Vierailija
38/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullista toimintaa on ilmoittaa mahdollisesta vaaratilanteesta ajoissa niin viranomaiset voivat seurata ja lähettää tarvittaessa apua. Turvallisempaa tuo on lapsiperheelle kuin pakata perhe pääsiäispyhiksi autoon ja lähteä satojen kilometrien päähän mummolaan.

Olin tulossa kommentoimaan ihan samaa. On tilastollisesti suhteellisen suuri riski joutua onnettomuuteen ruuhkaliikenteessä. Miksi otat riskin ja viet lapsesi lappiin hiihtolomalla? Miksi sinun pitää päästä jouluksi vanhempiesi luo, ei taapero siitä mitään muista.

Vierailija
39/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sailforgood.org

Täällä on toisen purjehdusonnettomuuksissa blogi, niin voit ap. Käydä kysymässä.

Vierailija
40/148 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoin oli lehdissä juttua perheestä, jossa pienet lapset ja lähdössä purjehtimaan 6 vuodeksi. Kyllä siinä vanhempien itsekkyys loisti, lapset eristyksissä oikeasta maailmasta ja oikeasta koulusta, entä jos vanhempien suhde kärjistyy...ei kyllä ole mietitty kovin pitkälle lasten kannalta asiaa.

Sinä tietysti kuvittelit siellä pikku päässäsi että heidän on tosiaan tarkoitus lillua avomerellä keskellä ei mitään se kuusi vuotta. Mitä nyt isä tai äiti kipaisee joskus hätäiseen hakemassa vähän ruokaa maista ja sitten taas äkkiä jonnekin kauas. Suloista mutta eiköhän heidän ole tarkoitus viipyä pitkiäkin aikoja eri satamissa tutustuen uusiin maihin ja toisiin purjehtijoihin ja samanhenkisiin reissaajiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän