Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?
Kommentit (2294)
Juutalaiset eivät ole ilmastonmuutoksen pääaiheuttajia
-Maantiedon opettaja
Suuri Ajattelija Matti Nykänenhän on näiden sanontojensa kanssa elävä legenda. Oma suosikkini on:
"Ehkä otin ehkä en". Siinä on vaan sellaista tyhmyyttä että se oikeastaan jo muuttuu viisaudeksi. Zeniläistä.
Multa kysyi n.30v. mies Brasiliassa, että mikä mun etunimi on Suomessa. Hämmennyin epäuskoisena kysymyksestä ja mies rupesi oikein selittämään että niin sun nimi on täällä x, niin mikä sun etunimi on Suomessa?
Tilanne raukesi kun sen ystävä rupesi nauramaan ja selitti sille, että hän on nyt vähän kujalla. Ks. mies siis jotenkin aivopierumaisesti kuvitteli, että kaikilla on eri etunimet eri maissa. ..
Nimeni on siis ihan suomalainen nimi, josta ei ole brassi-versiota (ei yleismaailmallinen tyyliin Maria). Puhun sujuvaa portugalia joten kielimuurista ei ollut kyse. Työmatka ja oletettavasti ks. mies korkeasti koulutettu (tosin siellä saa kaiken rahalla).
Tää tapahtui keskellä päivää ja muutoin tyyppi käyttäytyi ihan normaalisti. Tälle kysymykselle olen repeillyt monet kerrat. Vähän erilainen aivopieru.
Tämä ei nyt ole yhtään tyhmää – ja kaiken lisäksi off topic – vaan pelkästään kylmäävää:
Ulkomaisessa tv-dokkarissa koskien Lähi-idän pommituksia todettiin paikallisten ihmisten suulla, että ne kaikkein pienimmät arkut (ruumis-) ovat kaikkein painavimpia.
Eli Vertaus lapsiuhrien raskauteen. So true.
No mutta sodalla ainakin kulkee ..
[
Esim. kiinalaiset käyttävät ainakin lapsillaan usein eri nimiä maasta riippuen. Vanhemman lapseni luokalla oli poika, jolla oli kiinanimi, suominimi, sekä englantinimi. Muuttivat Amerikkaan. Nuoremman lapseni luokalla on lapsi, jolla on vain suominimi ja kiinanimi käytössä. Toisella lapsella (Skotlannista) on myös erikseen suominimi. Lapseni ovat kansainvälisessä koulussa.
quote=Vierailija]Multa kysyi n.30v. mies Brasiliassa, että mikä mun etunimi on Suomessa. Hämmennyin epäuskoisena kysymyksestä ja mies rupesi oikein selittämään että niin sun nimi on täällä x, niin mikä sun etunimi on Suomessa?
Tilanne raukesi kun sen ystävä rupesi nauramaan ja selitti sille, että hän on nyt vähän kujalla. Ks. mies siis jotenkin aivopierumaisesti kuvitteli, että kaikilla on eri etunimet eri maissa. ..
Nimeni on siis ihan suomalainen nimi, josta ei ole brassi-versiota (ei yleismaailmallinen tyyliin Maria). Puhun sujuvaa portugalia joten kielimuurista ei ollut kyse. Työmatka ja oletettavasti ks. mies korkeasti koulutettu (tosin siellä saa kaiken rahalla).
Tää tapahtui keskellä päivää ja muutoin tyyppi käyttäytyi ihan normaalisti. Tälle kysymykselle olen repeillyt monet kerrat. Vähän erilainen aivopieru.[/quote]
Varmaan se kun sukulaiset alkavat selittää jotain, että pitäisi hankkia nainen ja lapsia. Kun ei niitä vittu noin vaan hankita!
"Mua ei ohiteta." Näin sanoi nainen, joka eteni kyynärpäätaktiikalla kaikessa, työssä ja ystävyyssuhteissa. Oli ostanut uuden auton, ja valittelin hänelle, että mun pikkuautoni ohi ajetaan, vaikka ajan itsekin vähän yli sallitun.
Näitä on kirjoitti:
[
Esim. kiinalaiset käyttävät ainakin lapsillaan usein eri nimiä maasta riippuen. Vanhemman lapseni luokalla oli poika, jolla oli kiinanimi, suominimi, sekä englantinimi. Muuttivat Amerikkaan. Nuoremman lapseni luokalla on lapsi, jolla on vain suominimi ja kiinanimi käytössä. Toisella lapsella (Skotlannista) on myös erikseen suominimi. Lapseni ovat kansainvälisessä koulussa.quote=Vierailija]Multa kysyi n.30v. mies Brasiliassa, että mikä mun etunimi on Suomessa. Hämmennyin epäuskoisena kysymyksestä ja mies rupesi oikein selittämään että niin sun nimi on täällä x, niin mikä sun etunimi on Suomessa?
Tää tapahtui keskellä päivää ja muutoin tyyppi käyttäytyi ihan normaalisti. Tälle kysymykselle olen repeillyt monet kerrat. Vähän erilainen aivopieru.
Kiitos vastauksesta, en todella ollut aiemmin tällaista nimenvaihtojuttua voinut kuvitellakaan. Nyt olen taas yhtä asiaa viisaampi. :)
[/quote]
Kiitos vastauksesta, en todella ollut aiemmin tällaista nimenvaihtojuttua voinut kuvitellakaan. Nyt olen taas yhtä asiaa viisaampi. :)[/quote]
Monet aasialaiset (varsinkin taiwanilaiset ja hongkonglaiset) ovat ottaneet itselleen käyttöön englantilaisen nimen, jota käyttävät länsimaalaisten kanssa asioidessaan. Ehkä tuo brassi ajatteli että suomalaiset tekevät saman kun ulkomaille lähtevät...?
Kaveri antoi 20€ setelin ja nimitti sitä Väinö Linnaksi. Sanoin että eikös se Väinö Linna ollut markka-aikana. Hän oli sitä mieltä, että "väinö linna" on yleisnimitys kaks'kymppiselle, eikä se liity setelissä olevaan kuvaan.
Ylpeys-tyhmyys.
Juttelin vanhemman, sairaanhoitajana elämäntyönsä tehneen tädin kanssa, ja kun sanoin, että "jokainenhan meistä vuoroin saa ja vuoroin antaa hoitoa", täti laukaisi: "Ja minä en ole koskaan sillä saamapuolella! Olen hoitaja!" Täti oli jo kahdeksissakymmenissä.
(Ikä ei tuo aina viisautta?)
Kalevan sivuilla joku vaahtosi kerran, että: "Vain tyhmä ihminen ostaa pestyjä tai harjattuja juureksia. Minä pesen ja harjaan juurekset ihan itse, ja ruoka maistuukin paljon paremmalle."
Minä kyllä maksan mielelläni 5-10 cnt isompaa kilohintaa siitä, että säästän aikaa ruoanlaitossa ja saan varmasti puhdasta ruokaa ilman mullan makua.
”Kyllähän mulla on turkistakkeja, mut en mä kyllä tarhausta kannata”
Ostin aurinkokennojärjestelmän tarkoituksena viedä se Espanjan kotiin.
Kaverini, siis 5-kympinen naisihminen, mietti että miten niistä Suomessa kotipihalle laitettetavista paneeleista voi saada espanjassa sähköä 😂😂🤦♀️
Ei voinu vastata muuta kun en helevetin pitkällä roikalla 😁😁
Vierailija kirjoitti:
Serkut väittivät minulle, kun olin muistaakseni 7, että "enenee" ei ole oikeaa suomen kieltä. Sanoivat, että pitää sanoa "lisääntyy". Molemmat ovat minua vanhempia, toinen puolitoista vuotta ja toinen vajaat viisi vuotta.
Miksi tämä on saanut niin paljon alapeukkuja. Kyllähän sellainenkin sana kuin "enetä" on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkut väittivät minulle, kun olin muistaakseni 7, että "enenee" ei ole oikeaa suomen kieltä. Sanoivat, että pitää sanoa "lisääntyy". Molemmat ovat minua vanhempia, toinen puolitoista vuotta ja toinen vajaat viisi vuotta.
Miksi tämä on saanut niin paljon alapeukkuja. Kyllähän sellainenkin sana kuin "enetä" on olemassa.
En ole alapeukuttanut viestiäsi, mutta mietin, sopiiko tämä tapaus tähän ketjuun. Serkkusi leikkivät äidinkielenopea, mutta neuvoivat sinua väärin. Onko tämä todella tyhmintä, mitä olet koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
"Lähdetkö puoleksi vuodeksi työkokeiluun (entiselle työnantajallesi)?" - työkkärin tädin suusta.
Tuollaiseen pitäisi vastata että "Ei kiitos, mutta kysyin jo esimieheltäsi että saanko tulla työkokeiluun tänne. Asia sovittiin ja esimiehesi tulee kohta ilmoittamaan sinulle irtisanomisestasi koska tänne saadaan ilmainen työntekijä tilalle."
Vierailija kirjoitti:
"Siis ihan totta kiertääkö muka Maa Aurinkoa??"
Hämmentävintä on, että saman asian olen kuullut kahden eri opettajaopiskelijan suusta.
En ole kovinkaan hämmästynyt. Moni opettajaksi opiskeleva on vahvasti uskonnollinen ja niissä piireissä pyörii myös sellaisia jotka uskovat että maailma ei olekaan miljardeja vuosia vanha vaan noin 6000 vuotta ja maailman synty tapahtui parrakkaan ukon taikaiskusta.
Vierailija kirjoitti:
Junassa nuoret naiset keskustelivat ja yksi selitti kimeällä kovalla äänellä, että oli kuullut kaveriltaan varman tiedon miksi junat eivät mene niin kovaa kuin ne voisivat: kuulemma säästää bensaa. Teki mieli oikaista, että kyllä nää kaikki junat kulkee ihan sähköllä...
Minunkin teki mieli oikaista sinua että osa junista kulkee dieselvetureilla.
Lesbo on transfobinen jos ei suostu seksiin transnaisen kanssa. Vaikka transnaisella olisi yhä penis.