Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?
Kommentit (2294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burana on paras ibuprofeiini.
Tarkoititko, että älytöntä on sanoa lääkeaineen nimi tuolla tavalla väärin?
Lääkeaineen nimestä nyt viis, se on huvittavaa, että jotkut uskovat tunnetumman tuotemerkin, kuten vaikka tuo Burana, olevan ehdottomasti parempi kuin sama vaikuttava aine toisella kauppanimellä, halvemmalla hinnalla.
No kyllä placebo-vaikutus on ihan totta ja toimii, vaikka ihminen itse tietäisi, että tuote on sama. Kun uskoo nimenomaan Buranan olevan paras, niin se myös tälle ihmiselle toimii parhaiten. Hän on siis todennäköisesti ihan oikeassa.
Eräs LIIKANEN lupasi vaalipuheissaan kolminkertaistaa lapsilisät männävuosina, mutta luikkikin vaalivoiton jälkeen pian Prysseliin hunajahommiin etc. etc. PS. lapsilisät taisi jäädä nostamatta, no niin jäi.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun joku mamma, joka omien sanojensa mukaan ei edes juoksua harrastanut, kertoi juosseensa kymmenen kilometriä puoleen tuntiin tuosta vaan.
Täällä vauva-palstalla oli tuo sama juttu. Kun joku epäili, hän intti vaan, että kyllä kellosta katsoi ja ei yhtään enempää mennyt kuin puoli tuntia.
Näitä tyhmiä riittää. Työkaveri sanoi, että kun hänellä on kertynyt 24 lomapäivää, niin kyllä hän saa pitää ne ihan silloin kun haluaa ja väitti vielä että ammattiliiton lehdessäkin oli kirjoitettu niin. Kysyin, että ollaanko me kaikki sitten heinäkuu lomalla yhtä aikaa, jos halutaan, niin se ihan tosissaan pohti, että ei kaikille varmaan ole kertynyt vielä 24 lomapäivää, niin ei ne voi päättää itse. Oikeus päättää lomansa koski lehtijutun mukaan kuulemma vain niitä, joille on kertynyt täydet kesälomat!
Tuohon juoksemiseen liittyen tuli mieleen, kun kollega sanoi viime keväänä, että hän treenaa puolimaratonia varten. Meillä on toimistosihteeri (noin 50 v.), ja hän totesi vähän ivallisesti, että tuskinpa tarvitsee treenata. Myöhemmin tuli taas puhetta puolimaratonista, taisin itse kysyä kollegalta, miten harjoittelu etenee. Sama toimistosihteeri nauroi ääneen ja sanoi, että nuo matkat nyt menee vaikka unissaan keneltä vaan. Selvisi, että hän luuli puolimaratonin olevan alle 10 km!
- Sokeri on ihmiselle vähintään yhtä vaarallista kuin tupakka.
- Alkoholiriippuvaisuus on täysin ymmärrettävää, mutta se on tosi, tosi noloa, jos joku on riippuvainen roskaruoasta. (Sanojana alkoholisti)
- Jos sanoo, että naisiin kohdistuu miehiä enemmän seksuaalista ahdistelua, on se seksuaalista ahdistelua kokeneiden miesten syrjintää.
- Eläimillä ei ole tunteita, sehän on kuulemma pystytty todistamaankin.
- Älykkyyttä ei voi kehittää mitenkään, älykkyystaso määräytyy täysin geenien perusteella.
- Ei isä voi osata hoitaa lasta yhtä hyvin kuin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytt18 kirjoitti:
Sairastuin 1. Tyypin diebetekseen 2014 ollessani 15-vuotias.
Pappani (nyt 87-vuotias) sanoi, että jos vanhempani olisivat vieneet minut sairaalaan aiemmin, en olisi sairastunut.
Mummini sensijaan sanoi, että olen syönyt liikaa sokeria ja sen takia sain db1:sen.(Osittain on kyllä oikeassa, aikuistuminen db puhkeaa elämäntapojen vuoksi, kuten ruokavalion, mutta ykköstyypin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä)
Samainen mummi sanoi, ettei silloin 1-vuotiaan kummipoikani hiuksia sovi leikata koska hän ei opi puhumaan. Anteeksi, mutta MITÄ?!!
Tuo on jokin vanha uskomus. Anoppini kertoi äitinsä sanoneen, että hiuksia ei saa leikata lapselta ennen kuin se oppii puhumaan, koska muuten se ei opi puhumaan. Leikkasin kyllä etuhiuksia ennen sitä. Sitten kun lapseni oppi puhumaan, pää olisi pitänyt ajaa kaljuksi, että tulee tuuheat hiukset. Minulla on vielä tyttöjä, niin jäi tekemättä.
Toinen uskomus oli, että vauvalle ei saa näyttää peiliä. Anoppi sanoi myös, että äidin pitää lyhentää vauvan kynnet puremalla.
Mistä sä oot miehes löytänyt? Siis missä on tuollaisia noppeja... Suomessa? Tällä planeetalla?
Ohis
Oulun lähellä. Samalta suunnalta olen minäkin, mutta en ollut enne kuullut tuollaisia neuvoja. Minulla olikin tarkoitus kysyä, mistä tytt18:n mummi on, joka neuvoi myös, että ei saa leikata lapsen hiuksia ennen kuin se oppii puhumaan.
Anoppini on 85-vuotias, ei ole käynyt muuta koulua kuin kansakoulun ja käyttää lähes ainoina tietolähteinä perimätietoa, Raamattua ja vl-seurojen puhujia. Hänellä on vielä hyvin voimakkaat mielipiteet, niin arvatkaa vain menikö hermot, kun lapset oli pieniä ja anoppi tuputti vanhentuneita lastenkasvatusneuvojaan, kun hän on sentään ison perheen kasvattanut, niin tietää paremmin.
"Ei mustelmil oo mitää tekemist veren kaa. Siis nehän tulee jos vaik isket sun käden johonkin."
Siskoni, joka oli aina epäillyt serkkuamme lähinnä kai tanssiharrastuksen takia homoksi (huokaus) sai minut sanattomaksi, kun tämän mennessä aikanaan naimisiin lievästi vammaisen, erittäin mukavan ja korkeakoulut käyneen naisen kanssa sanoi että "tämä todistaa asian - hän ON homo ja kyseessä on valeliitto asian peittelemiseksi". Repikää siitä. Tämän tyhmyyden on ylittänyt vain hän itse lausumalla silloin, kun kyseinen serkku sai vaimonsa kanssa lapsen, että "koska vamma olisi voinut periytyä, heillä ei olisi ollut oikeutta lisääntyä". Sanattomaksi vetää.
Placebo-vaikutusta varmaan vielä lisää se, että lääke on kalliimpi kuin muut. Eli kun siihen on satsattu enemmän, koettu tehokin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Placebo-vaikutusta varmaan vielä lisää se, että lääke on kalliimpi kuin muut. Eli kun siihen on satsattu enemmän, koettu tehokin on parempi.
Tämä oli siis tarkoitettu "burana on parempi kuin muut ibuprofeeni-lääkkeet" keskusteluun kommentiksi.
Sotelin esivalintakokeesta (tämän vuoden) ja työkaveri siis oli hakenut. Ilmeisesti esivalintakokeessa oli ollut metabolisen oireyhtymän suuremmasta esiintyvyydestä matalasti koulutettujen vanhempien lapsilla. Esivalintakokeessa oli sitten ollut väittämä "Metabolinen oireyhtymä on yleisempi matalasti koulutettujan vanhempien lapsilla" tmv, joka oli siis ollut oikein. Työkaveri oli vastannut siihen, että ei pidä paikkaansa, ja töissä päivitteli, että "Miten se voi muka olla totta kun ei munkaa vanhemmat ole korkeakouluja käyneet mut ei mulla sitä oireyhtymää ole".
Pikaruuassa ei ole mitään ravintoaineita. Pikaruoka on pelkkää tyhjää. Epäselväksi jäi tarkoittiko puhuja myös kalorittomuutta.
Eläimet eivät tunne (ei tunteita eikä tuntoaistia) tai tajua mitään. Samojen ihmisen mielestä eläinten pitäisi ymmärtää käskyjä.
Näitä ihmisiä ja sanomisia sitten riittää. Eivätkä tajua edes omaa tyhmyyttään.
"Rikkailla ei ole mielenterveysongelmia"
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi todeta, jos näkee hautajaissaaton? -Jonkun perse on lakannut löräjämästä.
Tuo oli kyllä huippu, tai pikemminkin pohjanoteeraus. Nauraisin, jos ei olisi niin sopimaton tokaisu.
Lapsena tädin luona oli naapurin rouva kylässä. Vieras kertoi lukemastaan kirjasta, jossa kerrottiin Englannin historiasta. - Ja sitten kuningatar Elisabet mestautti sisarensa Marian.
- Ai tämä nykyinenkö? kysyi tätini.
Eläimillä ei oo (muka) ilmeitä 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂