Jälkivuoto sektion jälkeen?
Jälkivuoto on yksilöllistä, mutta olisi kiva kuulla miten pitkään se on muilla kestänyt sektion jälkeen? Itselläni vauvan syntymästä vähän yli viikko ja vaikuttaa, että jälkivuotoa ei enää ole. Huolestuttavaako?
Kommentit (4)
Mulla kestänyt jälkivuoto vain n.viikon verran.Viimesimmästä loppui jo sairaalassa ennen kotiinpääsyä.Olin huolissani ja kysyin lääkäriltä asiasta.Sektiossa kohtu ikäänkuin " pyyhitään puhtaaksi" joten vuoto voi olla todellla vähäistä ja loppua piankin.Tosin on kuulemma myös mahdollista että loppuu ja alkaa esim vkon kuluttua uudestaan jos oikein rehkii.Varoittelivat minua etten säikähtäisi jos vuoto uudestaan alkaisikin,vaan ei alkanut.Saas nähdä kuin tällä kertaa käy...
@urinkoinen rv32
Kiitos vastauksista! Eli yksilöllistä tuntuu olevan ja viikkokaan ei ole poikkeuksellista. Helpottavaa tietää. Aurinkoisia talvipäiviä!
Mulla sectiosta kohta kaksi viikkoa ja jossain vaiheessa luulinkin että jälkivuoto ois loppunut (oli pari päivää pois), mutta taas sitä tulee.
Saattaa olla että koko aamupäivällä ei tule yhtään mitään mut sitten yhtäkkiä tuleekin limaista vuotoa.
Toivottavasti loppuis jo!! Sairaalassa kyllä sanoivat että kestää 6-8 viikkoa.
Esikoisen section jälkeen jälkivuotoa tuli noin kolmisen viikkoa.
Mutta erittäin yksilöllistä tämäkin!
t.lottis