Montako kirjaa omistat?
Kommentit (38)
Satoja. Ostettu kirjakaupoista, nettikaupoista, divareista, huutiksesta, ulkomailta, saatu lahjaksi, työn kautta, omien töiden ilmaiskappaleita jne. Olen paljon lahjoittanut, myynyt ja heittänyt poiskin, kun ei mahdu. Ostan nykyään vain isoja teoksia, taide- ja harrastekirjoja jne. omaksi, muut e-kirjoina tai kirjastosta, lähinnä tilan puutteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki kirjoissa kun netissä on sama tieto ja se päivittyy.
En tykkää lukea kirjoja netistä jos olen esimerkiksi kylvyssä, rannalla, bussissa, työpaikan taukotilassa jne.
Ein kovinkaan monta, ehkä joitakin kymmeniä. Luen kyllä paljon, mutta mulla ei ole tarvetta omistaa kirjoja. Äitienpäivälahjaksi toivon kuitenkin aina jotakin kirjaa.
minulla on isot määrät aku ankkoja ja mangoja. en ole laskenut että kuinka paljon niiitä on.
Tämä kirjaprovoilija iskee noin puolen vuoden välein. Aina vakuuttaa omistavansa noin 50 m kirjoja. Menee hiljaiseksi kun esittää laskutoimituksia kirjastoista verrattuna hänen kirjoihinsa.
Lähemmäs tuhat, ihan tarkkaa määrää en tiedä, ovat kertyneet kymmenien vuosien aikana, aivan kuten monilla edellisillä vastaajilla. Voisin elää ilman tv:tä, mutta en ilman kirjoja.
En ole laskenut, mutta arvioisin 200+. Saatu lahjana, löydetty, peritty, ostettu kirjakaupoista, kirppiksiltä, antikvariaateista, mistä kaikkialta nyt voi kirjoja ostaakaan...
Voi olla jopa useampi tuhat. Mä olen lukutoukka ollut aina.
Mulla on oma pieni kirjasto.
En asu Suomessa ja aina siellä käydessä tulee ostettua muutama tai jopa kymmeniä kirjoja, riippuen vähän siitä, miten matkustamme. Ostan ihan kaupoista, antikvariaatista ja joskus kirpparilta, jos sellaiseen eksymme.
Noin 2000 kirjaa. Olen ostanut kaupasta omaksi ilokseni.
Noin 16 hyllymetriä. Joukossa on lahjaksi saatuja, perittyjä, kirjankierrätyksestä poimittuja, kirppiksiltä ostettuja ja jonkin verran ihan uutena kaupasta hankittujakin kirjoja.
Joitain kymmeniä, lähinnä kieliin liittyvää kirjallisuutta. Lähinnä kirjakaupoista hankittuja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kirjaprovoilija iskee noin puolen vuoden välein. Aina vakuuttaa omistavansa noin 50 m kirjoja. Menee hiljaiseksi kun esittää laskutoimituksia kirjastoista verrattuna hänen kirjoihinsa.
Ai pitääkö provoilla että omistaa noin 50 m kirjoja? Omistan suunnilleen sen verran, en ole laskenut tarkasti. Mutta tuossa on kuusi kappaletta Billy-kirjahyllyä, leveys 80 cm/kpl, jokaisessa 7 hyllyä. Melkein kaikissa kirjoja on kahdessa rivissä syvyynssuunnassa. Vaikka niitä olisi vain yksinkertaisissa riveissä, niin sekin tekisi jo melkein 34 metriä, mutta todennäköisesti olen noihin mahduttanut ainakin 40 metriä kirjoja. Sitten on tietysti muutama muovilaatikollinen kiertoon menevää tuolla varastossa, kun laitoin pari kirjahyllyä pihalle että saatiin yksi huone lastenhuoneeksi... useampi metri sielläkin. Ja lastenkirjoja joku ehkä kaksi-kolme metriä. Niitä varmaan tulee vielä lisää, kun lapset kasvavat. Meillä luetaan paljon, koko perhe, ja ainakin minä luen mielelläni yhä uudestaan lempikirjojani. Sitten tuossa on tietysti paljon harrastuksiin ja vähän työhönkin liittyvää kirjallisuutta. Nyt olen kyllä vaihtanut useimmat romanit e-kirjoihin, niin ei tarvitse aina miettiä mistä kirjasta luopuisin, että saisin uudelle tilaa.
Joskus oli paljonkin kirjoja. Muuton yhteydessä annoin suurimman osan pois. Jäljellä ehkä 30 kirjaa. Nykyään ajattelen että lainaan kirjat kirjastosta. Joitain spesiaaleja pidän itselläni.
N. 500 + lasten kirjat n. 100. Tuossa ovat elämän varrella kertyneet. Osa lahjaksi, osan ostanut itse, osan perinyt. Pyrin ennemmin lainaamaan kirjastosta, mutta aina noita jostain tupsahtelee.
Yli 10, alle 20. Kirpparilta, ulkomailta, Suomalaisesta kirjakaupasta.
N.300 kirjaa plus oppikirjat. Olen ostellut kaupoista, kirppareilta, saanut lahjaksi, ottanut ilmaispaikoista, lähes mistä vain kirjoja voi saada. Keskustelua seuratessa ei Konmaritus ole vielä kaikkiin iskenyt, toisilla on kirjoja hurjan paljon.
Ehkä tuhat. Ostanut kirjakaupoista, saanut lahjaksi ja joitain myös perinyt.