Montako kirjaa omistat?
Kommentit (38)
Monta kymmentä hyllymetrillistä, kirjakaupoista, marketeista, kirpputoreilta, kirjaston poistomyynnistä, huuto.netistä, ym.
Ostanut, saanut perinyt, voittanut
Noin 500. Mihin ne voisi hävittää, kuei roskiinkaan hennoisi hyviä heittää.
Noin 45 hyllymetriä. Hankittu kirjakaupasta, divarista, lahjoituksina, löydetty, vaihdettu, peritty.
Vierailija kirjoitti:
Ostanut, saanut perinyt, voittanut
Noin 500. Mihin ne voisi hävittää, kuei roskiinkaan hennoisi hyviä heittää.
Kaipa kaikenlaiset kierrätyskeskukset ottavat vastaan. Kunhan nuo kaikki eivät ole tietosanakirjoja.
Pari- kolmetuhatta. Kirjakaupoista, antikvariaateista, kirppareilta, kirjastojen poistomyynnistä, tavaratalosta, netistä, saanut lahjaksi, perinyt.
3 kuutiometriä (tiedän kun mittasin viime muuton yhteydessä). Kirjat tulleet ostettuina, lahjoina, "pelastettuina" (esim. roskakatoksesta), vaihtareina, uusina ja käytettyinä... Mikä mitenkin.
Mikä järki kirjoissa kun netissä on sama tieto ja se päivittyy.
Noin kolme ja puoli sataa, en tiedä tarkkaa määrää. Lahjoja, itse uutena ostettuja, kirjaston poistomyynneistä ostettuja, divareista ostettuja, kierrätyshyllyistä löydettyjä, ilmaiseksi saatuja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tieto jos puhutaan vaikka kaunokirjallisuudesta? Mulle ei riitä kokemukseksi kirjasta jonkun toisen kirjoittama arvostelu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki näin paskoissa provoissa?
Omistan ehkä kymmenkunta kirjaa, mutta käyn ahkerasti kirjastossa. Noista omistamistani kirjoista en ole ainuttakaan itse ostanut, sillä kuka niitä enää koristeeksi hankkii?
Vierailija kirjoitti:
Kaunokirjallisuus. Mutta siitä sä tuskin mitään tiedät tai ymmärrät.
Aika vähän, sanoisinko n. 100.
Luen paljon, rakastan kirjastoa, ja käyn siellä viikottain. 2-4 kirjaa viikossa (4 jos kevyttä lukemista) tulee keskimäärin luettua.
Omaksi ostan vain sellaiset, joita olen odottanut esim. vuosia, ja kun ne lopulta suomennetaan ja saadaan kirjastoon, on varausjono älytön.
Vierailija kirjoitti:
Netissä on diipadaapatietoa. Erikoistunutta ammattikirjallisuutta vähän, ainakin meikäläisen alalta. Kaunokirjallisuutta myös melko vähän, lähinnä ikivanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Monella kai on muitakin kuin tietokirjoja.
Muutama sata löytyy kirjoja. Olen ostanut kaupasta, netistä ja kirppareilta. Osa on arvostelukappaleita, osa saatuja muuten. Miksi kirjoja? Siksi että netistä ei löydä samaa määrää tietoa kuin kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaunokirjallisuus. Kirjaa voi lukea myös ilman sähköjä. Määritysopas on näppärämpi kirjana kuin nettiversiona, varmaan sama monen muunkin faktaopuksen kanssa.
Satoja, en tiedä tarkkaa määrää. On itse ostettuja (täydellä hinnalla ja polkumyynnistä sekä kirpparilta että antikvariaatista, jota nykyaikana ei varmaan edes tiedetä). On paljon lahjaksi saatuja ja ilmaisia milloin missäkin tarjolla olleita. Kirjakerhon jäsenenä on tullut oltua. Melkein kaikki on tullut luettua, joku on jäänyt kesken ja joitain ei ole edes aloitettu. Toisaalta olen lukenut lukemattomia kirjoja joita en omista.
lukutoukkamies.
Vierailija kirjoitti:
Kaunokirjallisuus on toki ihan oman asiansa, mutta kaikki tietokaan ei ole netissä.
Parisataa.