"Ilmainen ehkäisy alle 25-vuotiaille" - oletko puolesta vai vastaan?
Minä olen vastaan, syyt; ehkäisy ei suojaa sukupuolitaudeilta, onko teiniraskaudet ylipäätään ongelma nykypäivänä, syntyvyys on muutenkin pieni ym.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
puolesta ehdottomasti
Perustele vastaustasi muutamalla sanalla?
Kyllä sellainen kondomi-niminen ehkäisymenetelmä aika pitkälti suojaa taudeiltakin.
Vastaan.
Ei se perse ole mikään leikkikalu!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellainen kondomi-niminen ehkäisymenetelmä aika pitkälti suojaa taudeiltakin.
No tuossa sloganissa ei eritellä mikä ehkäisymuoto olisi ilmainen. Jos miettii että vaikka suurin osa teinitytöistä alkaisi syömään e-pillereitä, johan siinä kondomien käyttö laskisi ja sukupuolitaudit jylläisivät.
Kumpi on isommassa mittakaavassa vakavampi asia, sukupuolitauti vai ei-toivottu lapsi huonossa perheessä?
Vastaan. Alle 25v. on ihan hyvä ikä lisääntyä. Syntyvyys laskee muutenkin koko ajan.
Puolesta, vähentäisi luultavasti ei-toivottuja raskauksia.
Vastaan koska syntyvyys on muutenkin liian alhainen Suomessa. Ehkäisyä käytetään siis liikaakin.
Jos syntyvyys olisi yli 2, niin voisin kannattaakin.
Sukupuolitautien ja ei-toivottujen raskauksien torjuminen. Sopivan ehkäisymuodon löytäminen ei saa olla maksukyvystä kiinni.
1
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on isommassa mittakaavassa vakavampi asia, sukupuolitauti vai ei-toivottu lapsi huonossa perheessä?
Onhan moni ei-toivottu lapsikin saanut ihan onnellisen lapsuuden ja kunnollisen elämän. Suomessa syntyvyyden laskeminen on suuressa mittakaavassa iso ongelma.
Vastaan. Mielestäni on ok tai suorastaan hyvä, että nuorille jaetaan kondomeja koulun, nuorisotalojen tmv kautta, mutta että lisääntymisikäisten aikuisten ehkäisyä kustannettaisiin verovaroilla, ei käy järkeen.
Miksi maksuttoman ehkäisyn vastustamista perustellaan syntyvyyden laskulla? "Ehkäisyä käytetään siis liikaakin." Mitäääää?
Puolesta. Tulisi halvemmaksi kunnille ja veronmaksajille kuin abortit, ei toivotut raskaudet ja niistä johtuvat lieveilmiöt. Myös päihdeongelmaiset saisivat ilmaisen ehkäisyn -> vähemmän vauvoja päihdevanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksuttoman ehkäisyn vastustamista perustellaan syntyvyyden laskulla? "Ehkäisyä käytetään siis liikaakin." Mitäääää?
No juuri siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan. Alle 25v. on ihan hyvä ikä lisääntyä. Syntyvyys laskee muutenkin koko ajan.
:D Voi Jumalauta!
Nykyajan alle 25 ovat lapsellisia, lisäksi mielestäsi jonkun ilman parisuhdetta elävän teinin, opiskelijan tulee lisääntyä ja puskea nämä pienokaiset yhteiskunnan hoidettaviksi??
Miksi ikäraja olisi juuri 25 vuotta? Pitäisikö sitten johdonmukaisuuden vuoksi laskea sterilisaation ikäraja 25 vuoteen?
Kannatan ilmaisia kondomeja alle 18-vuotiaille.
Vastaan. Ei hormoneja kehittyville teineille. Mistä oikeasti luulette lapsettomuuden johtuvan? Sokerista vai niistä hormonipillereistä, jotka vaikuttavat suoraan lisääntymiseen.
Löysin itseni vasta kun lopetin pillerit. Sitä ennen olin vuosia se sairas mustasukkanen hullu ämmä joka aiheuttaa riidan kaikesta ja jonka kanssa elämä on sietämätöntä.
Terapeuttikin sanoi, ettei mustasukkaosuuteni tule koskaan paranemaan. Kas kun jätin pillerit niin vuoden päästä olin NORMAALI ja löysin miehen joka ei ole tänä päivänäkään uskoa millainen olen ennen ollut.
Kondomit voisi olla ilmaisia.
puolesta ehdottomasti