Vihreät haluaa tuhota liityntäpysäköinnin
Näin raportoi PB:
Päivän Byrokraatti kävi kuuntelemassa vihreiden kaupunkipoliittista iltaa selvittääkseen, mitä vihreät puhelevat omiensa keskuudessa, kun sanomaa ei tarvitse pehmentää keskivertoäänestäjän korville sopivaksi. Se tuli ainakin selväksi, että puheaikaa ei sovi käyttää minuuttiakaan sylkäisemättä autoilijoiden suuntaan. Keskustelemassa olivat vihreiden ex-puheenjohtaja ja pormestariehdokas Anni Sinnemäki, pitkän linjan julkisen sektorin työntekijä Ville Ylikahri ja kaupunginvaltuutettu Elina Moisio.
Kaikki jo tietävätkin vihreiden kaupunkibulevardit, eli hankkeen Helsingin sisääntuloväylien tuhoamiseksi, mutta tiesittekö, että vihreät suunnittelevat myös Helsingin keskustan läpiajon kieltämistä? Mahtava tulevaisuudenkuva, kun Katajanokalta pitää kiertää Lauttasaareen kehä I:n kautta.
Vihreät julistivat myös vastustavansa liityntäpysäköintiä. Ville Ylikahri ihmetteli, miksi ihmeessä esimerkiksi kirkkonummelaiset tarvitsevat autoa, eivätkä kulje lähimmälle juna-asemalle kävellen tai polkupyörällä. Niinhän hänkin tekee, kun sipsuttaa varvastossuissa naapurikahvilaan Punavuoressa.
Ylikahrin mukaan pysäköintitalot rautatieasemien läheisyydessä ovat ylipäätään aivan liian kallista maata pelkkään autojen säilyttämiseen. Kommentti herätti Päivän Byrokraatissa kysymyksen, mahtaako Ylikahri olla edes käynyt Kirkkonummella.
Joku yleisön jäsen huomasi kuitenkin udella, mitä niille pysäköintitaloille sitten pitäisi tehdä. Ei pidä luulla, etteikö vihreillä olisi tähänkin vastaus valmiina. Ylikahrin mukaan niihin voisi tehdä kivoja lähiviljelypuutarhoja.
Kommentit (12)
Vihreät on piikki tavallisen työssäkäyvän valkoisen heteron lihassa.
Liikkumista Helsinkiin ei voi vaikeuttaa. Me uusimaalaiset maksamme veroissamme Helsingissä sijaitsevia palveluita, esim. erikoissairaanhoidon palveluita. Soten myötä myös päivystys livahtaa Helsinkiin.
Hauska tarina, mutta Helsingin keskustassa ei ole yhtään pysäköintitaloa.
Päässeelöhän ambulanssitkaan sairaalaan
Vihreä politiikka ankeuttaa Helsingin. Tässäkin asiassa sanonta 'kohtuus kaikessa' olisi hyvä muistaa. Vihreille kohtuus on kuitenkin mahdoton asia.
Ja sitten seuraavaksi ihmetellään, kun palvelut ja asiakkaat siirtyvät naapurikuntien jättiautomarketteihin.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tarina, mutta Helsingin keskustassa ei ole yhtään pysäköintitaloa.
Liityntäpysäköintiä tarjotaan keskustan ulkopuolisilla asemilla kuten Malmilla, Tikkurilassa, Espoossa ja Kirkkonummella.
Haluaisin mielipiteen vihreiden kannattajalta, miksi vihaatte autoilua näin fanaattisesti. Ydinkeskustan ulkopuolella autoilu ei ole mikään ongelma edes Helsingissä, tilaa riittää eikä ruuhkia ole.
Vierailija kirjoitti:
Liikkumista Helsinkiin ei voi vaikeuttaa. Me uusimaalaiset maksamme veroissamme Helsingissä sijaitsevia palveluita, esim. erikoissairaanhoidon palveluita. Soten myötä myös päivystys livahtaa Helsinkiin.
Helsinki maksaa teidän elämisen eikä toisinpäin.
Minusta Helsingin rajalle voisi laittaa maksumuurin. Jokainen joka tulee ulkopuolelta Helsinkiin maksaa viisi euroa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin mielipiteen vihreiden kannattajalta, miksi vihaatte autoilua näin fanaattisesti. Ydinkeskustan ulkopuolella autoilu ei ole mikään ongelma edes Helsingissä, tilaa riittää eikä ruuhkia ole.
Itse ne kannata vihreitä.
Mutta autoilu saastuttaa mikä on jo itsessään hyvä syy estää niiden käyttöä. Mutta toinen ongelma on autotiet jotka tuhoavat maata, maksaa hemmetisti ja se mm. katkaisee yksityisten ihmisten maat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkumista Helsinkiin ei voi vaikeuttaa. Me uusimaalaiset maksamme veroissamme Helsingissä sijaitsevia palveluita, esim. erikoissairaanhoidon palveluita. Soten myötä myös päivystys livahtaa Helsinkiin.
Helsinki maksaa teidän elämisen eikä toisinpäin.
Minusta Helsingin rajalle voisi laittaa maksumuurin. Jokainen joka tulee ulkopuolelta Helsinkiin maksaa viisi euroa.
Mitenköhän tuo oikeasti meneekään? Maakunnista tullaan peruskoulut ja lukiot käyneinä Helsingin yliopistoon, eli Helsinki kuorii kermat näiden nuorten aikuisten yhteiskunnallisesta panoksesta. Sen lisäksi Helsingissä on massiivinen määrä valtion virastoja, jotka voisivat periaatteessa olla missä vaan muuallakin, mutta Helsinki pääkaupunkistatuksensa vuoksi on saanut ne. Näissä virastoissa ja laitoksissa käyvät työssä ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet, jotka maksavat korkeita veroja Helsingille.
Samoin Helsinkiin tehdään jatkuvasti mittavia isoja infrahankintoja (länsimetro jne.), joiden maksamiseen osallistuvat kaikki veronmaksajat, mutta hyöty on helsinkiläisten. Myös isot kulttuurilaitokset, kuten ooppera ja kansallisteatteri, joita valtio rahoittaa mittavasti, sijaitsevat Helsingissä.
Eli Helsinki saa hyvin paljon ansaitsematonta etua siitä, että sattuu olemaan pääkaupunki, joten helsinkiläiset voivat vallan hyvin lopettaa lapsellisen itkunsa siitä, miten maksavat muun Suomen elämää.
t. Ex-stadilainen
Monilta teemoilta kannatan vihreiden ajattelua, mutta tää niiden autovastaisuus on mm syy olla äänestämättä. Moni tuntuu elävän ihmekuplassa. Ei joukkoliikenne toimi hyvin / vastaa kaikkien tarpeita muualla kuin ihan ytimessä.
Itse en edes pääse töihin ilman autoa. Pakko omistaa, halusin tai en.