Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sattuuko paksusuolen tähystys yhtä paljon kuin synnytys?

Vierailija
01.04.2017 |

Menossa synnyttämään pian ja tähystys oli hirveää jo, mitä onkaan sit synnytyskipu?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä paksusuolen tähystys ja synnytys on yhtä kivuliaat paitsi synnytykseen

saa kipulääkkeitä , tähystykseen ei saa mutään tehokasta kipulääkettä

Vierailija
2/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa synnytyksessäni minua sattui, niin paljon, että ponnistaessani ulostin. Häpesin todella paljon, eikä hoitajien nauraminen vähentänyt häpeääni ollenkaan. Lisäksi paikkani repesi todella pahasti synnytyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tähystetty , mutta kaverin kokemuksiin perustuen tähystyksen kesto on promilleja synnytyksestä ja yleensä tehdään ilman kipu -tai rauhoittavia joten ihan eri asia. Synnyksetkin ovat erilaisia , mä en kokenut synnytystä mitenkään sietämättömänä. Lääkityksenä petidiini ( en tiedä onko enää käytössä) , epiduraalia ei ehditty antaa kun piti alkaa punnertaa.

Vierailija
4/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystys kestää 15-20 minuuttia eikä siinäkään kipu ole kokoaikaista. Ikävä toimenpide, mutta en vertaisi synnytykseen. Synnytys kestää tunteja ja ainakin minulla meinasi mennä taju, olin mont tuntia hämärän rajamailla.

Vierailija
5/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lohduttavalta.. paniikki meinaa iskeä!

Vierailija
6/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa synnytyksessäni minua sattui, niin paljon, että ponnistaessani ulostin. Häpesin todella paljon, eikä hoitajien nauraminen vähentänyt häpeääni ollenkaan. Lisäksi paikkani repesi todella pahasti synnytyksessä.

Nauroivatko oikeasti? Kai teit valituksen. Todella epäasiallista hoitajilta.

Vierailija
7/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroivatko oikeasti? Kai teit valituksen. Todella epäasiallista hoitajilta.

Onpa kyllä todella epäasiallista. Hirveää

Vierailija
8/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystys oli NAURETTAVAN kevyt homma synnytykseen verrattuna. Siis miten joku voi edes verrata näitä toisiinsa??

Vierailija
9/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähystys oli NAURETTAVAN kevyt homma synnytykseen verrattuna. Siis miten joku voi edes verrata näitä toisiinsa??

Joillakin se tähystys on vaan niin kivulias (kiinnikkeitä suolessa jne), ettei mikään kipulääke auta riittävästi. Ei silloin kauheasti naurata, eikä tutkimustakaan saada tehtyä ilman nukutusta. Itse et taida kuulua siihen ryhmään.

Vierailija
10/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

11/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin synnytystä siedettävämpänä kokemuksena kuin tuota tähystystä. Tai sitten on aika kullannut muistot.

En ymmärrä, miksi tuon tähystyksen pitää olla niin sadistista puuhaa. Ei saa särkylääkkeitä, ei rauhoittavia, ei mitään. Ei, vaikka niitä pyytää ja anelee.

Mulla tähystys ei suinkaan ollut mikään 15 minuutin juttu, vaan aikaa meni 45 minuuttia.

Vierailija
12/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Minä pidin synnytystä siedettävämpänä kokemuksena kuin tuota tähystystä. Tai sitten on aika kullannut muistot.

En ymmärrä, miksi tuon tähystyksen pitää olla niin sadistista puuhaa. Ei saa särkylääkkeitä, ei rauhoittavia, ei mitään. Ei, vaikka niitä pyytää ja anelee.

Mulla tähystys ei suinkaan ollut mikään 15 minuutin juttu, vaan aikaa meni 45 minuuttia.

Moni synnyttää vuorokauden, siihen verrattuna 45min on aika helppo homma. Synnytitkö puudutuksilla?

Vierailija
13/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha haa, asutte väärässä maassa! Olen asunut poissa Suomesta jo kymmenisen vuotta ja tähyjä on tehty muutama vuosien varrella. Näissä kahdessa maassa (ainakin) annetaan automatic humautus tähyä tehdessä. Edellisessä asuinmaassani kerroin Suomen käytännöstä, lääkäri ja hoitsut pudistelivat päätään ja sanoivat: Barbaarista!!

Vierailija
14/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole synnyttänyt, joten en osaa varsinaisesti verrata. Tähystys oli kuitenkin niin kivulias toimenpide, että huusin kivusta ääneen, hyperventilaatio oli voimakasta eikä tajunnan lähtö ollut kaukana. Toiset tosin selviää siitäkin helpommalla.

Vierailija
15/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha haa, asutte väärässä maassa! Olen asunut poissa Suomesta jo kymmenisen vuotta ja tähyjä on tehty muutama vuosien varrella. Näissä kahdessa maassa (ainakin) annetaan automatic humautus tähyä tehdessä. Edellisessä asuinmaassani kerroin Suomen käytännöstä, lääkäri ja hoitsut pudistelivat päätään ja sanoivat: Barbaarista!!

Olen samaa mieltä. Minulla on tähystys viikon kuluttua. Maksan sedaation omasta pussistani - muuten en moiseen rääkkiin suostuisi tod.

Vierailija
16/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin se tähystys on vaan niin kivulias (kiinnikkeitä suolessa jne), ettei mikään kipulääke auta riittävästi. Ei silloin kauheasti naurata, eikä tutkimustakaan saada tehtyä ilman nukutusta. Itse et taida kuulua siihen ryhmään.

Kolme lasta synnyttänyt äitini sanoi, että oli kivuliaampi kuin synnytys.

Vierailija
17/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole synnyttänyt, joten en osaa varsinaisesti verrata. Tähystys oli kuitenkin niin kivulias toimenpide, että huusin kivusta ääneen, hyperventilaatio oli voimakasta eikä tajunnan lähtö ollut kaukana. Toiset tosin selviää siitäkin helpommalla.

Niin ja kesti yli 30 min. Että ei ihan pikkujuttu kuitenkaan omalla kohdallani.

Vierailija
18/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi synnytystä ja yksi tähystys takana ja ei kyllä voi mielestäni verrata toisiinsa mitenkään. Synnytykset moninkertaisesti pahempia. Tähystys oli epämiellyttävää, mutta kesti vain tunnin.

Vierailija
19/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Toisille paksusuolen tähystys on ihan helppo juttu, ja toisille mahdoton suorittaa ilman nukutusta. Yleisesti ottaen siinä tuntuu epämiellyttäviä tuntemuksia tai pientä kipua, mutta keskimäärin se ei ole mitään synnytykseen verrattavaa.

Vierailija
20/36 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ulostaa synnytyksessä, jos ei ole tehnyt suolen tyhjennystä. Se on ihan tavallista.

Synnyttäjä ei sitä itse yleensä edes tiedä, kätilö vaivihkaa putsaa paikat, eikä varsinkaan naura sille.