Sain haukut anopiltani poikani kasvatuksesta omassa takka-huoneessani
Anoppi kehtas haukkua minua minun omassa takkahuoneessa. Koska meillä niin kuin monella muullakin on se sääntö että lapsi ei saa puhua pöydässä tai julkisilla paikoilla ellei aikuinen kysy jotain.
Sanoin miehelleni että hänen äitinsä ei ole enää tervettullut.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
näin kasvatusalan ammattilaisena voin sanoa että tuosta säännöstä on tuleva haittaa lapsen psyykkeelle ja sosiaalisille taidoille. toivottavasti anoppisi edes kasvattaa lasta ihmisenä eikä jonain rakkina jonka tehtävä on istua hiljaa paikallaan kokoajan
Yllättävää, että kasvatusalan ammattilainen ei osaa taivuttaa psyyke-sanaa oikein. Luulisi että se olisi joskus tullut jossain kirjallisuudessa oikeassa taivutusmuodossaan vastaan...
Vierailija kirjoitti:
näin kasvatusalan ammattilaisena voin sanoa että tuosta säännöstä on tuleva haittaa lapsen psyykkeelle ja sosiaalisille taidoille. toivottavasti anoppisi edes kasvattaa lasta ihmisenä eikä jonain rakkina jonka tehtävä on istua hiljaa paikallaan kokoajan
Tiedän kyllä mitä teen olen lukenut psykologiaa ja vilosofiaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Takkahuoneemme on siis talomme suurin huone. Se on isompi kuin keskimääräisen suomalaisen asunnon koko.
Kannattaisi käyttää siitä nimeä takka sali tai jopa takka salonki, niin koko tulisi heti selvemmin esille.
Vierailija kirjoitti:
Takkahuoneemme on siis talomme suurin huone. Se on isompi kuin keskimääräisen suomalaisen asunnon koko.
Meillä on silti isompi takkahuone kuin teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelemme kyllä sivistyneesti maailman asioista lasten kanssa mutta aloitamme itse keskustelun ja kyselemme lapsilta heidän mielipiteitään lukemistaan aiheista
Niin. Takkapuu-sanomat, Hiilos ja Takan takaa-kuulumisia ovat sivistyneitä julkaisuja. Suosittelen lämpimästi kaikille. Hiilloksessa myös kuumottavan hauska Hiilospori-sarjakuva jolle lapset osaavat sivistyneesti hihitellä.
Lapsemme lukee tällähetkellä "Takka - Contemporary place in relational terms". Tästä hän sitten kirjoittaa 10 000 sanaisen esseen.
Tommonen sääntö ois jo lasun paikka.
Meillä on se sääntö, että anoppi ei saa sanoa mitään ellei poika tai käly ei kysy häneltä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Upea takkahuone! 80neliötä
http://tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_asuminen.html
Tynnyrissä meillä pidetään lapset ja anopit että ei oo tiellä ja puhu ja melua