Mikset tervehdi työpaikan siivoojaa?
Edes siinä tapauksessa että hän tervehtii ensin.
Kommentit (36)
Yritänkin mutta nolottaa. Oon ihan varma, että siivooja tietää mun olevan varpusparviin syyllinen
Maine kärsii jos veljeilee "siistijän" kanssa
Aikani tervehdin mutta lopetin, kun aina vain tuijotti äkäisen näköisenä eikä tervehtinyt takaisin.
Taitaa olla omissa oloissaan viihtyvä henkilö. Tosi hyvin kyllä työnsä tekee mutta on kaikkea muuta kuin sosiaalinen. Harvemmin ollaan samaan aikaan officella mutta kertaakaan en ole häntä hymyilevänä tai että olisi kenellekään sanonut sanaakaan.
Tervehdin aina. Kaikki työ on arvokasta!
Prototyyppi kirjoitti:
Aikani tervehdin mutta lopetin, kun aina vain tuijotti äkäisen näköisenä eikä tervehtinyt takaisin.
Taitaa olla omissa oloissaan viihtyvä henkilö. Tosi hyvin kyllä työnsä tekee mutta on kaikkea muuta kuin sosiaalinen. Harvemmin ollaan samaan aikaan officella mutta kertaakaan en ole häntä hymyilevänä tai että olisi kenellekään sanonut sanaakaan.
Miksihän tälle on annettu alapeukkuja? Eikö muiden ihmisten käyttäytymisestä saa tehdä huomioita? Minusta on hyvä kuulla, että siivoojan ei tarvitse olla sosiaalinen.
Olen itse miettynyt ruveta siivoojaksi opiskelujen jälkeen. Siitä en tiedä uskallanko ammattikoulusta hankkia siivoojan tutkintoa. Koulu nimittäin on eri kaupungissa ja sinne pitäisi sitten päivittäin matkustaa bussilla, ja olla vieraassa kaupungissa tunteja. Koulutuksen sisältö on myös sosiaalisuutta painottava, harjoitellaan yhdessä muiden katseiden alla yms. Taidan hakea koulutukseen joka ei vaadi sosiaalista luonnetta. Siivoojaksi voin sitten ryhtyä ilman alan koulutusta. Tuskinpa sitä vaaditaan kun en aio koskaan tehdä kokoaikatyötä.
On vaikea tervehtiä ihmistä, joka kääntää katseensa poispäin. Tämä koskee kaikkia, ei vain siivoojia.
Koska hän on ulkoistettu henkilö eikä kuulu työyhteisöömme.
Onko mitään muuta ammattia, jonka edustaja vaatii muita keskittämään huomion hetkeksi itseensä kesken työpäivää ns. turhan takia? :D "Yhyy kun minä nyt halusin moikata...ei taideta arvostaa siivoojaa täälläkään!!1"
Arvon siivooja: kasvata itsetunto ja tee työsi. Ei tarvitse moikkailla.
Älkää tervehtikö siivooja jos hän vaikuttaa vastahakoiselta! Ei tervehtiminen ole mikään velvollisuus tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Miksihän tälle on annettu alapeukkuja? Eikö muiden ihmisten käyttäytymisestä saa tehdä huomioita? Minusta on hyvä kuulla, että siivoojan ei tarvitse olla sosiaalinen.
Olen itse miettynyt ruveta siivoojaksi opiskelujen jälkeen. Siitä en tiedä uskallanko ammattikoulusta hankkia siivoojan tutkintoa. Koulu nimittäin on eri kaupungissa ja sinne pitäisi sitten päivittäin matkustaa bussilla, ja olla vieraassa kaupungissa tunteja. Koulutuksen sisältö on myös sosiaalisuutta painottava, harjoitellaan yhdessä muiden katseiden alla yms. Taidan hakea koulutukseen joka ei vaadi sosiaalista luonnetta. Siivoojaksi voin sitten ryhtyä ilman alan koulutusta. Tuskinpa sitä vaaditaan kun en aio koskaan tehdä kokoaikatyötä.
Ihmiset, jos olette niin sosiaalisia niin osaatte varmaan puhua myös netissä ja perustella alapeukkunne. Ei palaute mene perille kun ei tiedä mistä tällä kertaa on saanut kritiikkiä.
Minä tervehdin. Kaunis nainen, joka käy joskus samalla salillakin kuin minä.
Meidän firmassa on ainakin ihan paskoja siivoojia! Pöydät on pölysiä ja jos pöydälle jää suklaapatukka, ni kas kummaa se häviää siitä viikonlopun aikana kun toimistossa ole ketään edes töissä.
Tietenkin tervehdin. Lisäksi kiitä kun käy lakaisemassa työpisteeltäni ja pyyhkii pölyt pöydältäni.
Totta kai tervehdin. On niin kuuma kissa että taputan aina pepulle ja kyselen että miten ois pieni "imurointi" pöydän alla... :D
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tervehdin. Lisäksi kiitä kun käy lakaisemassa työpisteeltäni ja pyyhkii pölyt pöydältäni.
Miksi kiitätkö myös wc-pönttöä huuhtelemisesta.
Olin vuosia siivooja ja tervehdin vain entistä maireammin niitä myttynaamoja, jotka eivät koskaan vastanneet tervehdyksiini. Ehkä joidenkin mielestä siivoojat ovat alempiarvoisia, ja toisaalta joidenkin luonne on vain sellainen etteivät halua tervehtiä ketään.
Höh mä olen huomannut tämän saman. Tervehdin iloisesti kaikkia muita, osa moikkaa takaisin ja joskus juttelenkin heidän kanssaan, mutta osa sitten taas... Ei moikkaa ikinä. Eikä viitsi edes katsoa muhun, ihankun olisin ilmaa vaan.
Tietysti tervehdin kaikkia työpaikalla vastaan tulevia ihmisiä, vaikken edes tietäisi ovatko lamppua vaihtamassa vai tulevia työtovereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiitätkö myös wc-pönttöä huuhtelemisesta.
Jos wc-pönttö olisi ihminen niin kyllä kiittäisin. Itsellä on tapana kiittää ihmisiä, jos tekevät jotain hyväkseni (vaikka se olisi heidän työtään ja saavat siitä palkkaa). Kiitän kauapssa myyjää, jos auttaa minua tai pankissa virkailijaa. Mielestäni ihan normaaleja käytöstapoja.
Olen kyllä huomannut, että monet ihmiset ovat liian hienoja tervehtiäkseen tai kiittäkseen. Meillä muutama johtaja ei tervehdi vaikka heitä tervehtisi.
Tervehdin tietysti! Meillä vaan siivoja käy öisin, en ole koskaan törmännyt :(