Mikset tervehdi työpaikan siivoojaa?
Edes siinä tapauksessa että hän tervehtii ensin.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tervehdin. Lisäksi kiitä kun käy lakaisemassa työpisteeltäni ja pyyhkii pölyt pöydältäni.
Miksi kiitätkö myös wc-pönttöä huuhtelemisesta.
Jos wc-pönttö olisi ihminen niin kyllä kiittäisin. Itsellä on tapana kiittää ihmisiä, jos tekevät jotain hyväkseni (vaikka se olisi heidän työtään ja saavat siitä palkkaa). Kiitän kauapssa myyjää, jos auttaa minua tai pankissa virkailijaa. Mielestäni ihan normaaleja käytöstapoja.
Olen kyllä huomannut, että monet ihmiset ovat liian hienoja tervehtiäkseen tai kiittäkseen. Meillä muutama johtaja ei tervehdi vaikka heitä tervehtisi.
Yleensä johtajilla ei vain ole aikaa. Ovat paljon kiireisempiä kuin luuletkaan.
En ole aina tervehtinyt rappusiivoojaa taloyhtiössä, tai sitten työpaikan siivojia, koska ajattelin sen ärsyttävän niitä ja keskeyttävän niiden työt.
Äitini teki joskus kesätyönä siivojan töitä nuorena ja se suuttui, kun näki joskus etten tervehtinyt siivoojaa, ja selitti niiden siivojien ottavan sen loukkauksena.
Joten nykyään aina tervehdin, en tajunnut sen olevan loukkaavaa etten tervehtinyt.
Prototyyppi kirjoitti:
Aikani tervehdin mutta lopetin, kun aina vain tuijotti äkäisen näköisenä eikä tervehtinyt takaisin.
Taitaa olla omissa oloissaan viihtyvä henkilö. Tosi hyvin kyllä työnsä tekee mutta on kaikkea muuta kuin sosiaalinen. Harvemmin ollaan samaan aikaan officella mutta kertaakaan en ole häntä hymyilevänä tai että olisi kenellekään sanonut sanaakaan.
Minä olen siivousalalla koska en ole sosiaalinen. Ei tosiaan kannata tervehtiä jos siivooja ei ensin tervehdi. Minun työpaikalla joutuisin sanomaan 'päivää' sata kertaa päivässä, enkä halua, on kiire tehdä töitä. Poikkeus oli kun hetken olin vanhainkodissa siivoamassa, niin tervehdin jokaista asukasta, mutta hieman se ahdisti antisosiaalista.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Aikani tervehdin mutta lopetin, kun aina vain tuijotti äkäisen näköisenä eikä tervehtinyt takaisin.
Taitaa olla omissa oloissaan viihtyvä henkilö. Tosi hyvin kyllä työnsä tekee mutta on kaikkea muuta kuin sosiaalinen. Harvemmin ollaan samaan aikaan officella mutta kertaakaan en ole häntä hymyilevänä tai että olisi kenellekään sanonut sanaakaan.
Minä olen siivousalalla koska en ole sosiaalinen. Ei tosiaan kannata tervehtiä jos siivooja ei ensin tervehdi. Minun työpaikalla joutuisin sanomaan 'päivää' sata kertaa päivässä, enkä halua, on kiire tehdä töitä. Poikkeus oli kun hetken olin vanhainkodissa siivoamassa, niin tervehdin jokaista asukasta, mutta hieman se ahdisti antisosiaalista.
Se tervehtiminenhän on niin hirveää ja ahdistavaa. Miten pystyt edes sanomaan sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi yrmy lääkäri meinasi tukehtua kahviinsa kun minä alalastia edustava siivooja huikkasin hänelle iloiset huomenet.
Toivottavasti ei raukka saanut minusta pöpöjä!
Monille siivooja edustaakin nimenomaan alalastia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Se tervehtiminenhän on niin hirveää ja ahdistavaa. Miten pystyt edes sanomaan sanaakaan.
Erilaiset asiat ovat ihmisille vaikeita. Muut eivät yleensä pysty ymmärtämään mitä ihminen käy läpi ahdistavissa tilanteissa.
Tervehdin ilman muuta Neiti Hunajaa. Aaaaaah niin hyvän tuoksuinen timmi virolaistypy...!
Minulla ja siivoojilla on ihan erilaiset työajat. Siivoojia on kymmenen ja lähes kaikki ovat sellaisia keski-ikäisiä parhaimman kukkeutensa jo menettäneitä naisia. En ole aina ihan varma, olenko jo tervehtinyt juuri tuota ihmistä, kun kiirehdin työpaikalla paikasta toiseen ja siivooja tulee käytävällä vastaan.
Tuntuu tyhmältä, jos tervehtii monta kertaa samaa ihmistä. Se saa toisen tuntemaan, etten ole oikeasti edes huomannut häntä. En halua olla epäystävällinen. Se takia tyydyn usein vain hymyilemään ystävällisesti ja nyökkäämään hiukan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Erilaiset asiat ovat ihmisille vaikeita. Muut eivät yleensä pysty ymmärtämään mitä ihminen käy läpi ahdistavissa tilanteissa.
Joo mutta nyt ei kuiteskaan puhuta sellaisesta mihin ei itse pysty vaikuttamaan
Tervehdin ja kiitän, sillä olen itsekin ollut opiskeluaikana siivooja. Näyttävät usein hyvin hämmentyneiltä.
Vierailija kirjoitti:
Yritänkin mutta nolottaa. Oon ihan varma, että siivooja tietää mun olevan varpusparviin syyllinen
Niin tiedän, kun olet poissa wc on siisti...
Vierailija kirjoitti:
Edes siinä tapauksessa että hän tervehtii ensin.
Aina tervehdin ja vaihdan muutaman sanan.
En tervehdi matalapalkkaisia tai muita alempiarvoisia
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Miksihän tälle on annettu alapeukkuja? Eikö muiden ihmisten käyttäytymisestä saa tehdä huomioita? Minusta on hyvä kuulla, että siivoojan ei tarvitse olla sosiaalinen.
Olen itse miettynyt ruveta siivoojaksi opiskelujen jälkeen. Siitä en tiedä uskallanko ammattikoulusta hankkia siivoojan tutkintoa. Koulu nimittäin on eri kaupungissa ja sinne pitäisi sitten päivittäin matkustaa bussilla, ja olla vieraassa kaupungissa tunteja. Koulutuksen sisältö on myös sosiaalisuutta painottava, harjoitellaan yhdessä muiden katseiden alla yms. Taidan hakea koulutukseen joka ei vaadi sosiaalista luonnetta. Siivoojaksi voin sitten ryhtyä ilman alan koulutusta. Tuskinpa sitä vaaditaan kun en aio koskaan tehdä kokoaikatyötä.
Ei mua noi alanuolet hetkauta. Ei tätä palstailua voi niin tosissaan ottaa. Tai ainakaan itse en ota. Yhtä tyhjän kanssahan nuo ovat ilman (rakentavaa) vasta-argumenttia.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään muuta ammattia, jonka edustaja vaatii muita keskittämään huomion hetkeksi itseensä kesken työpäivää ns. turhan takia? :D "Yhyy kun minä nyt halusin moikata...ei taideta arvostaa siivoojaa täälläkään!!1"
Arvon siivooja: kasvata itsetunto ja tee työsi. Ei tarvitse moikkailla.
Huh huh. Minkä alan työntekijä olet kun suhtaudut siivoojiin noin kummallisesti ja epäarvostavasti? Mä olen IT-alalla arvostetussa työssä, mutta silti AINA tervehdin myös siivoojia ja vaihdan muutaman kohteliaan sanan vaikkapa säästä jos oleskellaan samassa tilassa jonkin aikaa.
Kerran yksi yrmy lääkäri meinasi tukehtua kahviinsa kun minä alalastia edustava siivooja huikkasin hänelle iloiset huomenet.
Toivottavasti ei raukka saanut minusta pöpöjä!