Teini järjesti puhelinliikkeessä huutokohtauksen, budjettimme 200€
Työtön kun olen niin ei ole varaa kalliimpaan ja tuolla rahalla saa varmasti kunnollisen puhelimen. Säästönsä käytti jo läppäriin. Tyttö näki, kuinka luokkakaverille ostettiin yli 700€ iPhone, eli se, mikä "kaikilla on" huusi että on siitten mieluummin vaikka ilman puhelinta lunta ja painui ulis liikkeestä. Mistähän nyt pieraisen ylimääräiset 500? Hyvää perjantaita vaan muillekin.
Kommentit (68)
ei teinit tarvii puhelinta ja läppäriä mihinkään ei munkaan iässä ollut puhelimia kellään
Jos ei tartte 200 euron puhelinta on sitten ilman ja säästää itse sen 500 e ja sitten saa 700 e luurin. Voi mennä pitkään kyllä, ehkä teinisi etsii duunia jota tehdä jotta tienaa luurirahoja. Vaikka lehtien jakoa?
Vierailija kirjoitti:
Olet työtön ja laitat 200€ PUHELIMEEN? Toivottavasti olet provo.
No ajattelin että kerralla kunnollinen, ettei sitten heti hajoa. Haluan kumminkin saada hänet tarvittaessa kiinni niin joku puhelin on oltava.
Ap
Syy on kokonaan sinun, koska et ole jaksanut käyttää aikaasi lapsesi kasvattamiseen, vaan sinua on enemmän kiinnostanut omat asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet työtön ja laitat 200€ PUHELIMEEN? Toivottavasti olet provo.
No ajattelin että kerralla kunnollinen, ettei sitten heti hajoa. Haluan kumminkin saada hänet tarvittaessa kiinni niin joku puhelin on oltava.
Ap
Minulla on suositus, osta Nokian 3310, ei takuulla hajoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäisi jostain pieraista 500 €? Tyttösihän sanoi, että on mieluummin ilman puhelinta. Käy shoppailemassa niillä säästyneillä 200 €:lla itsellesi jotain kivaa.
Joooooooo!!!!!!!
Työttömänhän kannattaakin vaan lähteä shoppailemaan parilla sadalla.....
Mikä ettei? Tuo 200 € on nyt yllättäen aloittajalla ylimääräistä rahaa. Voi sen pistää säästöönkin, mutta harvemmin työttömälle ilmaantuu 200 € ylimääräistä rahaa, jonka voi käyttää miten haluaa.
No voi helvetti....
Mistäs sen tietää koska vaikka pesukone hajoaa? Pitää hankkia lääkkeitä tms? Osallistua polttareihin? Hankkia synttäri/joululahjoja?
Tuolla asenteella joutuu turvautumaan pikavippeihin ja sitten itketään kun luottotiedot menee jne.
Ettekö te tuon pidemmälle osaa ajatella? Kaikki pitäisi saada nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinille olisi pitänyt kertoa se budjetti jo aiemmin eikä vasta siellä puhelinliikkeessä.
Mistä päättelet ettei ollu kerrottu?
Oli kyllä kerrottu, mutta harmistui niin kovasti kun näki luokkakaverinsa saavan sen, mikä nyt on in. Halvasta tai väärän merkkisestä puhelimesta ikävä kyllä nykyään kiusataan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäisi jostain pieraista 500 €? Tyttösihän sanoi, että on mieluummin ilman puhelinta. Käy shoppailemassa niillä säästyneillä 200 €:lla itsellesi jotain kivaa.
Joooooooo!!!!!!!
Mikä ettei? Tuo 200 € on nyt yllättäen aloittajalla ylimääräistä rahaa. Voi sen pistää säästöönkin, mutta harvemmin työttömälle ilmaantuu 200 € ylimääräistä rahaa, jonka voi käyttää miten haluaa.
No voi helvetti....
Mistäs sen tietää koska vaikka pesukone hajoaa? Pitää hankkia lääkkeitä tms? Osallistua polttareihin? Hankkia synttäri/joululahjoja?Tuolla asenteella joutuu turvautumaan pikavippeihin ja sitten itketään kun luottotiedot menee jne.
Ettekö te tuon pidemmälle osaa ajatella? Kaikki pitäisi saada nyt heti.
No itse ainakin nään puhelimen tärkeempänä ku jotku polttarit. Nykypäivänä ei ilman puhelinta oikein pärjää ja 200 euroa ei ihan hirveen paljon ole puhelimesta jolla hoitaa sujuvasti päivittäisiä nettipuuhia ym.
T: opiskelija jolla itsellään on noin 250 euron puhelin + säästöjä vaikka tulot ovat reilusti alle 1000 kuussa
kyllähän kaikki ja varsinkin teinit tietää että 200e ei saa kunnollisia nykypäivän puhelimia. Oisit ottanut osamaksun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joooooooo!!!!!!!
No voi helvetti....
Mistäs sen tietää koska vaikka pesukone hajoaa? Pitää hankkia lääkkeitä tms? Osallistua polttareihin? Hankkia synttäri/joululahjoja?Tuolla asenteella joutuu turvautumaan pikavippeihin ja sitten itketään kun luottotiedot menee jne.
Ettekö te tuon pidemmälle osaa ajatella? Kaikki pitäisi saada nyt heti.No itse ainakin nään puhelimen tärkeempänä ku jotku polttarit. Nykypäivänä ei ilman puhelinta oikein pärjää ja 200 euroa ei ihan hirveen paljon ole puhelimesta jolla hoitaa sujuvasti päivittäisiä nettipuuhia ym.
T: opiskelija jolla itsellään on noin 250 euron puhelin + säästöjä vaikka tulot ovat reilusti alle 1000 kuussa
Ai muistin että noi ylemmät kommentit viittas puhelimen hintaan. No, voisin kyllä kuvitella käyttäväni joskus 200 euroa ihan vaan johonkin kivaankin. Tiedän kyllä mihin rahani riittävät vaikka tuloni ovatkin pienet.
No jo nyt on teinillä vaatimukset! Oli toki meidänkin teinillä aikanaan, mutta periksi ei annettu (omilla tienesteillään sai toki ostaa niin monta pleikkaria kuin huoneeseen mahtui jne.) Sitten, kun muutti omilleen alkoi ihmetellä, kuinka paljon pelkästään ruoka maksaa. Ei teineillä ole suhteellisuudentajua ja järkiperustelut eivät välttämättä mene jakeluun.
Itselläni on hyawei P9 lite. Hyvin riittää ja hintaa oli jotain vaille 200 e. Sähköpostia en tosin sillä naputtele kuin pakon edessä.
Nokian 3310 oli kyllä aikanaan kestävä puhelin. Miehen "älypuhelinta" on korjattu takuuaikana jo kolmesti.
Oma mielipide on, että helposti rikkimenevään ja koko ajan kehittyvään elektroniikkaan ei kannata rahojaan pistää. Taitaa niiden päivitysten kanssakin olla ongemia parin vuoden kuluttua.
En ostais ees itelleni 700e puhelinta. Puhelin menee kuitenkin parin vuoden välein vaihtoon. Alle 200 egellä aina saanu ihan toimivan luurin.
En kyllä ostaisi itsellenikään mitään 700 euron puhelinta.
Meillä teinit suosivat ihan yleisesti keskihintaisia luureja (alle 400 euroa) mutta toisaalta myös tietävät tasan tarkkaan, etteivät tule noita noin tonnin puhelimia saamaan. Ainakin sanovat etteivät edes haluaisi noin kalliita puhelimia. Ja kalliiksi tosiaan tulisikin, jos kaikille kolmelle tuon hintaiset puhelimet ostaisin.
Kuulostaa vähän siltä, että AP:n perheessä häntä heiluttaa koiraa, kuten Dr. Phil sanoo. Minulla oli nuorena kaveri, joka pomotti äitiään ja käytti perheen rahat itseensä. En suosittele tätä kasvatusmetodia. Hänestä ei nimittäin kasvanut mitenkään kovin tasapainoinen ja onnellinen aikuinen.
Meillä 3v kysyi kaupassa miksi tuo kiljuva tyttö sai karkkia vaikka kaupassa ei saa huutaa.
Itse en olisi koskaan vanhemmiltani tuon hintaisia puhelimia edes kehdannut kinuta. Hintaraja on aina ollut 150 maximissaan, 16-vuotiaasta täysi-ikäiseksi on puhelimen hankinnassa avustettu 100:lla ja loput on joutunut maksamaan itse kesätyörahoilla. Alle 200 euron puhelimia on olleet kaikki. Nyt kun olen ensimmäistä vuotta ns oikeissa töissä niin repäisin ja ostin veronpalautuksilla 350 euron puhelimen ja onhan tämä nyt huomattavasti parempi kaikilla osa-alueilla kuin aikaisemmat, mutta toista kertaa tuskin tuhlaan noin paljon yhteen luuriin joka kuitenkin menee vaihtoon parin vuoden sisällä.
Jos et nyt aseta rajoja, vaan annat hänelle kaiken, niin hän on heti täysi-ikäiseksi tultuaan Dubaissa syömässä jonkun sheikin pskaa ja ottamassa "onnellisia" insta-kuvia altaan reunalla herutellen
Vierailija kirjoitti:
Itse en olisi koskaan vanhemmiltani tuon hintaisia puhelimia edes kehdannut kinuta. Hintaraja on aina ollut 150 maximissaan, 16-vuotiaasta täysi-ikäiseksi on puhelimen hankinnassa avustettu 100:lla ja loput on joutunut maksamaan itse kesätyörahoilla. Alle 200 euron puhelimia on olleet kaikki. Nyt kun olen ensimmäistä vuotta ns oikeissa töissä niin repäisin ja ostin veronpalautuksilla 350 euron puhelimen ja onhan tämä nyt huomattavasti parempi kaikilla osa-alueilla kuin aikaisemmat, mutta toista kertaa tuskin tuhlaan noin paljon yhteen luuriin joka kuitenkin menee vaihtoon parin vuoden sisällä.
Ilmeisesti sulla on niin hyvä itseluottamus, ettet usko sosiaaliseen suosioosi kovin paljon vaikuttavan, miten kallis puhelin sulla on.
Teinihän voi myydä neitsyyden, mikäli se on vielä tallessa.
Teinisi voi mennä töihin ja hankkia haluamansa puhelimen omilla rahoillaan. En ostaisi lapselleni yhtäkään ns. statusesinettä, itse saisi maksaa.