Teini järjesti puhelinliikkeessä huutokohtauksen, budjettimme 200€
Työtön kun olen niin ei ole varaa kalliimpaan ja tuolla rahalla saa varmasti kunnollisen puhelimen. Säästönsä käytti jo läppäriin. Tyttö näki, kuinka luokkakaverille ostettiin yli 700€ iPhone, eli se, mikä "kaikilla on" huusi että on siitten mieluummin vaikka ilman puhelinta lunta ja painui ulis liikkeestä. Mistähän nyt pieraisen ylimääräiset 500? Hyvää perjantaita vaan muillekin.
Kommentit (68)
Pistä teini keräämään tölkkejä ja pulloja puistoihin kesällä. 3500 tölkkiä tai 7000 pulloa ja saa iphonensa.
Vierailija kirjoitti:
Teinille olisi pitänyt kertoa se budjetti jo aiemmin eikä vasta siellä puhelinliikkeessä.
Meinaat,että työttömän lapselle on shokki,kun ei saa 700€ puhelinta? :O
Itse ainakin tiesin jo pienestä asti,että rahaa ei ole,eli en saa kalliita juttuja.
AP,kuten sinua on neuvottukin,anna teinin olla ilman puhelinta,jos hänestä se on parempi vaihtoehto kuin normaali puhelin,hyvin sitä on ennen kännykkäaikaakin onnistuttu pitämään yhteyttä kavereihin.
Meillä lapset 17, 14 ja 12 vuotiaat.
Kaikilla on alle 200 euroa maksaneet puhelimet.
Ketään ei ole kiusattu "halvoista" puhelimesta!
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä voi kertoa, että harvalla on varaa ostaa yli 400€ puhelinta. Siksi hyvin harva niitä ostaakaan kertamaksulla. Tänäänkin eräs nuori aikuinen kävi jo hakemassa kolmannen ompun ja samanaikaisesti vielä makselee ensimmäisenkin laskuja. Mutta kun on pakko saada niin on pakko.
iPhone on tunnetusti köyhien puhelin sillä se ostetaan lähes aina osamaksulla ja jostain syystä sen ostanut kuvittelee aina olevansa kauhean rikas vaikka kyseessä on kuitenkin vain puhelin.
Nämä samat osamaksulla puhelimensa ostaneet kirjoittelevat sitten nettiin "Jos ei ole varaa niin ostaa androidia" tyyppisiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet työtön ja laitat 200€ PUHELIMEEN? Toivottavasti olet provo.
No ajattelin että kerralla kunnollinen, ettei sitten heti hajoa. Haluan kumminkin saada hänet tarvittaessa kiinni niin joku puhelin on oltava.
Ap
Olet provo tai appleuskovainen sillä kukaan muu ei kuvittele saavansa 700 EUR kestävempää puhelinta, kuin 200 EUR:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinille olisi pitänyt kertoa se budjetti jo aiemmin eikä vasta siellä puhelinliikkeessä.
Mistä päättelet ettei ollu kerrottu?
Oli kyllä kerrottu, mutta harmistui niin kovasti kun näki luokkakaverinsa saavan sen, mikä nyt on in. Halvasta tai väärän merkkisestä puhelimesta ikävä kyllä nykyään kiusataan.
Ap
Trollaati trollaati appleuskovainen trollaapi.
Meidän tyttö tyytyy 150 puhelimeen ja säästää sen itselleen. 12v
No joo. Mikä nyt oli se iso ongelma?
Meinaan kun Iphonen - oikein näppäränkin vielä - saa parilla sadalla eurolla. Tai no, 229 eurolla, Iphone 5S.
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/IP5S16G…
Oliko tämä trolli, jonka tarkoitus oli taas mollata Iphoneja ja teinien "ahneutta"?
Minusta on aika ymmärrettävää, että teini, joka käyttää kännykkäänsä monipuolisemmin kuin keskiverto-av-mamma, haluaa pelin, johon saa sovelluksia.
Ja parilla sadalla sellaisen kyllä saa, jopa sen palstan ykkösvihankohteen Iphonen.
Panet vaikka sen teinin - mikäli sellainen nyt onkin sitten oikeasti olemassa, eikä vain ap:n mielikuvituksessa - tekemään vähän ylimääräisiä kotihommia tuon 29 euron budjettiylityksen etten.
Mutta tilaa se silti heti, koska tuo tarjous on voimassa vain ylihuomiseen asti.
arkkipiispaMäkinen kirjoitti:
ei teinit tarvii puhelinta ja läppäriä mihinkään ei munkaan iässä ollut puhelimia kellään
Lukiolaiset kyllä tarvii läppärin mm. yo-kirjoituksiin. Meidän lukiolaiselle ostettiin kunnollinen läppäri, koska se on oikeasti työkalu. Mies valitsi siihen mieluisat kilkkeet ja hintaa tuli lähes 2000€. Mutta puhelin maksoi alle 200€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä kerrottu, mutta harmistui niin kovasti kun näki luokkakaverinsa saavan sen, mikä nyt on in. Halvasta tai väärän merkkisestä puhelimesta ikävä kyllä nykyään kiusataan.
Ap
Näinkö luulet? Mä olen varma, että tämä sen sijaan on apple-neurootikon trolli, jolla pyritään keräämään "Iphonet on roskaa ja ylihinnoiteltuja" -kommentteja.
Me maksoimme teinin puhelimesta 300€, hän itse oli säästänyt syntymäpäivä- ja joululahjarahoja ja laittoi itse saman verran lisää. Kaikki olivat tyytyväisiä, tosin tuon hintaisia hankintoja meillä jauhetaan monesti puolikin vuotta. Tosin olemme onnekkaita, että mummo ja kummit antavat lahjaksi aina rahaa ja teini ei ole kova tuhlaamaan, vaatteetkin melkein kaikki kirpparilöytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näinkö luulet? Mä olen varma, että tämä sen sijaan on apple-neurootikon trolli, jolla pyritään keräämään "Iphonet on roskaa ja ylihinnoiteltuja" -kommentteja.
Et tainnut edes lukea ap:n kommenttia joten laitan sinulle lainauksen siitä: "Halvasta tai väärän merkkisestä" ja nyt sitten syytät minua "iphonet on roskaa ja ylihinnoiteltua" kommentista :-D Yritä nyt edes hieman.
Ostin 2 vuotta sitten yli 700 euron puhelimen. Nyt akku reistailee eikä siihen enää kannata uutta akkua ostaa. Nyt olin viisaampi, 200 eurolla sai Samsungin hyvän puhelimen, ei ole tämän hetken huippumalli - mutta 2 vuoden päästä tämä kännykkä alkaa olla kuitenkin tiensä päässä, voin silloin sitten ostaa 200 eurolla sen luurin, joka nyt olisi se paras. Ihan hyvä puhelin se silloinkin on.
Heh, munkin piti jo sanoa, että Iphonen käyvän mallin SAA parill sadalla! Tietysti, jos sen pitää olla ihan kaikkein uusin malli, niin siihen saa tietysti uppoamaan saturaisia, mutta tuo 5S on kyllä kelpo peli, itsellänikin on se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et tainnut edes lukea ap:n kommenttia joten laitan sinulle lainauksen siitä: "Halvasta tai väärän merkkisestä" ja nyt sitten syytät minua "iphonet on roskaa ja ylihinnoiteltua" kommentista :-D Yritä nyt edes hieman.
Etkö ymmärrä lukemaasi? Missä minä SINUA syytin yhtään mistään? HÄ?
Ap lietsoo keskustelua nimenomaan teeskentelemällä, että vain Iphonet ovat ok, saadakseen sakin keuhkoamaan siitä, miten huonoja ne ovat.
Tiedoksesi, että täällä tapellaan Iphoneista viikottain. Tämä on jatkumoa sille.
Kukaan ei tarvitse tonnin puhelinta, ellei ole sellaisella alalla töissä.
Ei, vaikka näitä markkinoidaankin kersoille pelileluina.
Vierailija kirjoitti:
Ai että teinit on ihania. 😉 Anna sinnitellä. Kyllä se mieli muuttuu. Ja ainahan kaikilla muilla on. Sama virsi taitaa olla monenkin kotona.
En laittais edes 200 egeä meidän esiteinin luuriin. On sen verran huoleton ja edellisestä rikkoi näytön. Pudotti. Ostin luurin joka kestää iskuja ja kosteutta paremmin. Ipanasta se on niiiin nolo puhelin ja kaikki nauraa. Mutta käyttääpä silti kun ei muuta tule tilalle.
No en minä oikein ymmärrä tälläistä nolausmeininkiäkään. Saatko jotain kiksejä siitä että lapsesi joutuu häpeään ja häntä kiusataan? Itsellä ainakin on lapsuuden kiusausmuistot sen verran hyvässä muistissa, että ymmärrän lapsen tarpeen kuulua joukkoon. En ala ostelemaan mitään törkykalliita juttuja,mutta huonehdin että ovat kuitenkin sellaisia että ei joudu häpeämään. Yleensä kun pienemmälläkin rahalla voi ostaa katu-uskottavampia tai "nolompia" tuotteita,kyse on ihan siitä että kunnioittaa lapsensa toivetta ja seuraa vähän sen ikäisten "muotivirtauksia". Vaatteetkin voi ostaa edullisesti jostain Tokmannilta tai H&m.ltä, vaatteiden ulkonäössä ja trendikkyydessä vaan isot erot.
Ihmettelen kyllä näitä juttuja, että puhelin muka menee vaihtoon kahden vuoden sisällä. Minkälaisia puhelimia te oikein ostelette? Itselläni on ollut sama puhelin jo melkein viisi vuotta ja kerran on vaihdettu akku, koska se alkoi väsähtää, mutta mitään muuta ongelmaa ei ole ollut. Eikä tule. Jos tämä tippuu lattialle, niin ensimmäinen huoli on, tuliko parkettiin kolo. Pesukoneessakin tämä kävi, mutta kuivatuksella selvittiin siitäkin, kun huomasin riittävän aikaisin (ei käynyt koko pesuohjelmaa läpi).
Minulla ei ole ikinä ollut mitään muita kuin Nokian puhelimia enkä kertaakaan ole joutunut ostamaan uutta sen vuoksi, että vanha olisi mennyt rikki. Nyt on harkinnassa uuden puhelimen osto, kun nokialaisia tulee taas tarjolle. Mutta vanha pelittää edelleen.
Ei todellakaan kannata ostaa teineille mitään kalliita puhelimia, 200 eurolla saa aivan riittävän hyvän, muu on pelkkää brassailua. Jos kaverit kiusaa puhelimesta, on syytä vaihtaa kavereita. Meidän teineillä ja suurimmalla osalla kavereistaan on juurikin vajaan parinsadan euron puhelimet ja ovat niihin ihan tyytyväisiä.
Kysypä teiniltä mitä sillä 200 e puhelimella ei voi tehdä verrattuna iphoneen?