Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kaataa lattiapesuvedet täysillä pyttyyn - "tekee vaan hyvää"

Vierailija
31.03.2017 |

Siis mies kaataa lattiapesuvedet vauhdilla vessanpönttöön niin että pöntön vesi "karkaa" kaatamisen seurauksena. Tekee kuulemma hyvää putkistolle.

Minusta tuntuu oudolta. Joskus muistaakseni jostain luin, ettei pyttyyn saisi kaataa isoja määriä vettä turhaan. Ja jos pytyn vesi katoaa, niin sitten on syytä huoleen.

Minä kaadan lattiavedet aina viemäriin tai jos on pakko laskea pönttöön, niin lirutan ne sinne hitaasti ja varovaisesti. :/

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamalaa. 

Vierailija
2/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ole mitään haittaa. Ämpärillinen vettä on suunnilleen sama määrä kuin yksi huuhtelu (tai kaksi huuhtelua). Samaan viemäriin nuo vedet päätyvät eikä ämpärillinen vettä pönttöä riko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pönttöä huuhdellessakin nostat sitä vetonuppia vain ihan vähän, niin että vettä lirisee pönttöön "hitaasti ja varovaisesti"?

Ja kai haukuit miehesi kun hän kehtaa kaataa vettä täysillä?

Vierailija
4/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen noin. Olen miettinyt että ei pääse syntymään isoja tukoksia, kun kerran viikkoon huljauttaa ämpärillisen vettä pönttöön.

Kyllähän tukoksetkin availlaan niin että lasketaan vettä kovalla paineella pönttöön. Miksi ajattelet että siitä olisi jotain haittaa?

Vierailija
5/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se pesuvesi kerätään lattialta parhaimmin takaisin ämpäriin? Itse käytän vanhaa pyyhettä.

Vierailija
6/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kummalla tavalla tekee, kunhan vesilukko ei jää tyhjäksi. Mutta voi miehesi väitteessä hiukan olla perää. WC harja yltää vain poistoputken näkyville osille. Kunnon vesiryöppy irrottaa syvemmältä hajulukon mutkaan ja seinämiin kertyvää töhnää. Tiedä sitten onko tuolla suurta merkitystä.

Vierailija
7/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa ja noin pitäisi tehdä useammin.

Voimakas virtaus vie mukanaan mahdolliset putkitukoksen alut.

Vierailija
8/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä ole muuta vaaraa kuin se että pesuveden mukana menee vahingossa rätti mukana tukosta tekemään tai hiekkaa joka naarmuttaa vessan lasitusta

Vierailija
9/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-pönttö on vain mutkalla oleva putki. Ei siinä ole monimutkaisia osia jotka vois mennä rikki ellei lekalla lyö. Tukkoon voi mennä.

Vierailija
10/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se veden määrä pönttöä riko, mutta kaikkia lattianpesuaineita ei saisi laskea wc-pönttöön. Esimerkiksi laminaatti- ja parkettipuhdistimet ovat pahoja pöntössä, saattavat aiheuttaa pinttymiä. Samoin oikein tujut aineet saattavat syövyttää posliinia.

Joku tolu ja muut yleispuhdistusaineet ovat ihan turvallisia.

Vierailija
11/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se pesuvesi kerätään lattialta parhaimmin takaisin ämpäriin? Itse käytän vanhaa pyyhettä.

Mitäääh?

Vierailija
12/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä ole muuta vaaraa kuin se että pesuveden mukana menee vahingossa rätti mukana tukosta tekemään tai hiekkaa joka naarmuttaa vessan lasitusta

No ei kai kukaan sitä rättiä sinne pönttöön kippaa!

Vierailija
13/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko exäni? Hän pesi lattian kaatamalla siihen puoli senttiä vettä ja sitten huiskimalla mopilla ympäriinsä paljain jaloin vedessä kahlaten. Yritin sanoa, ettei noin voi tehdä, huonekalut menevät pilalle ja vettä menee rakenteisiin, mutta hän ei uskonut. "Näin mä oon aina pessyt!" No, yllätys yllätys, kaikkien kalusteiden jalat ja sokkelit menivät vähitellen ihan lahoiksi ja homeisiksi, ja jätin ne kaikki erossa exälle. Siellä se varmaan vieläkin aiheuttaa kämppään kosteusvauriota.

Vierailija
14/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä saat sen pesuveden loiskumaan sinne lattialle asti, jos me muut kaadamme se suoraan ämpäristä sinne pönttöön??

Vierailija
15/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan pieniä tukoksiakin avataan. Joskus voisi käyttää sitä maalaisjärkeäkin. Miehesi on oikeassa.

Vierailija
16/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja nykyään mitään lattianpesuämpäreitä ole?

Vierailija
17/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Miksi nykyään enää olisi olemassa ÄMPÄREITÄ? Missä te oikein elätte?

Huoh.

Vierailija
18/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, millä tekniikalla sinä suoritat lattioiden pesun.

Villi arvaus: et taida pestä niitä ollenkaan. 

Vierailija
19/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihkeäpyyhintä, tai korkeintaan kosteapyyhintä ovat niitä oikeita tapoja. 

Nihkeässä suihkutetaan pumppupullosta pesuaineliuosta suoraan moppiin, joita voi olla muutama (niitä suorakaiteen muotoisia) varalla. Kun yksi moppi likaantuu, otetaan toinen käyttöön. Ja likaantuneet mopit puhdistetaan pesualtaassa  puhtaaksi. Myöhemmin pestään pesukoneessa 60 asteessa muun oikein likaisen pyykin mukana, esimerkiksi rättien kanssa. 

Vierailija
20/42 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimies sanoi mulle, että jos pnttö menee tukkoon, sen voi yrittää avata itse hujauttamalla sinne aloituksessa kuvatulla metodilla ämpärillinen lähes kiehuvaa vettä.