Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilttimiehen itsetunto taas koetuksella

Vierailija
31.03.2017 |

Kilttimies chattaili mukavan tytön kanssa aika pitkään. Sitten tuli aika vaihtaa kuvat, mutta tyttö ei kirjoittanut enää yhtään mitään en jälkeen. Olisi vaikka keksinyt jonkin hätävalheen, että lähdenkin tästä juuri nyt etsimään itseäni Tiibettiin.

Kuvassa kilttimies näyttää ihan tavalliselta kilttimieheltä. Ei ole kolmea silmää tai vastaavaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei varmaan ole se, että kuva ei miellytä, koska makuasioitahan ne on, mutta sen taatusti kokee jokainen tunteilla varustettu ihminen pahana, että oma kuva koetaan niin rumana, että ei voi edes yhtä viimeistä viestiä laittaa sen jälkeen.

Vierailija
22/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules kilttimies. Kun tilanne on se, että niitä kuvan perusteella tehtyjä torjuntoja tulee syistä, mitä et varmaan ole ikinä ajatellut. Moni syy ei liity sen miehen hyvännäköisyyteen tai hyvännäköisyyden puutteeseen millään lailla vaan on enemmän "teknisiä". Tässä syitä miksi olen itse torjunut hyvin alkaneen nettitutustumisen miehen lähettämän kuvan perusteella.

-näyttää että olisi humalassa siinä kuvassa tai kädessä on oluttölkki

-kuvasta on selvästi rajattu pois joku vieressä ollut henkilö (joku toinen nainen tai eksä?)

-päässä on aurinkolasit

-mies on laiha, vaikka deittiprofiilissani kerron että kiinnostun vain vähän skrodemmista miehistä

-pukeutumistyyli on ihan erilainen kuin minulla esim. hippi/puunhalaajamainen, goottimainen tms.

-mies on ilman paitaa kuvassa

-kuva on otettu niin kaukaa, että kasvoista ei saa mitään selvää

-kuva näyttää jotenkin juhlimistilanteelta, ryyppyreissulta tai biletys-etelänlomalta

-miehen sylissä on lapsi, vaikka hän on itse lapseton

jne..

Voi hyvä luoja näitä naisen selityksiä :D miksi ei vain voi myöntää olevansa pinnallinen ? Ainiin kun silloin ei olisi parempi ihminen kun miehet

En ole se, jolle vastasit, mutta olen pinnallinen ilman muuta, jos se tarkoittaa sitä, että ulkonäöllä (sis. tyylin ja edellä listattuja asioita) on merkitystä siihen, herääkö kiinnostukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei varmaan ole se, että kuva ei miellytä, koska makuasioitahan ne on, mutta sen taatusti kokee jokainen tunteilla varustettu ihminen pahana, että oma kuva koetaan niin rumana, että ei voi edes yhtä viimeistä viestiä laittaa sen jälkeen.

Kokee, ja moni tässä ketjussa on sanonut ymmärtävänsä sen. Mutta kannattaa ihan oikeasti ymmärtää, ettei kyseessä ole ilkeys vaan nettideittailun normaali käytäntö. Ja mitä enemmän joku jankuttaa, kuinka hänen mielestään pitäisi laittaa vielä viesti, niin sitä enemmän ainakin itselleni tulee sellainen olo, että ko. ihminen ei oikeasti hyväksyisi sitäkään vaan alkaisi jankuttaa viestittelykumppanilleen seuraavaksi siitä, kuinka pinnallinen tämä on ja kuinka häntä ei saisi torjua vain ulkonäön perusteella jne. Kuulemani mukaan huorittelukaan ei ole harvinaista noissa palautteissa.

Helpoin tapa välttää tällaiset pettymykset on laittaa se kuva heti alussa näkyviin ja esim. chatissa antaa linkki siihen.

Vierailija
24/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules kilttimies. Kun tilanne on se, että niitä kuvan perusteella tehtyjä torjuntoja tulee syistä, mitä et varmaan ole ikinä ajatellut. Moni syy ei liity sen miehen hyvännäköisyyteen tai hyvännäköisyyden puutteeseen millään lailla vaan on enemmän "teknisiä". Tässä syitä miksi olen itse torjunut hyvin alkaneen nettitutustumisen miehen lähettämän kuvan perusteella.

-kuvasta on selvästi rajattu pois joku vieressä ollut henkilö (joku toinen nainen tai eksä?)

-päässä on aurinkolasit

-mies on laiha, vaikka deittiprofiilissani kerron että kiinnostun vain vähän skrodemmista miehistä

-pukeutumistyyli on ihan erilainen kuin minulla esim. hippi/puunhalaajamainen, goottimainen tms.

-kuva näyttää jotenkin juhlimistilanteelta, ryyppyreissulta tai biletys-etelänlomalta

jne..

Voi hyvä luoja näitä naisen selityksiä :D miksi ei vain voi myöntää olevansa pinnallinen ? Ainiin kun silloin ei olisi parempi ihminen kun miehet

En ole se, jolle vastasit, mutta olen pinnallinen ilman muuta, jos se tarkoittaa sitä, että ulkonäöllä (sis. tyylin ja edellä listattuja asioita) on merkitystä siihen, herääkö kiinnostukseni.

Varmasti kaikille ulkonäkö merkitsee, eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta kyllä sen verran käytöstapoja pitäisi olla, että jos on keskusteltu pidempään, niin sitten kuvan näkemisen jälkeen voisi jonkin kohteliaan jäähyväissanan kuitenkin sanoa, eikä vaan kylmästi lopettaa viestittelyä siihen paikkaan.

Vierailija
25/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, minäkin olen saanut varmaan kymmenet pakit miehiltä kuvienvaihdon jälkeen mutta en ikinä ole kokenut tarvetta tehdä siitä aloitusta av-palstalle.

-ikisinkkunainen 30v

Mutta nyt tunsit tarvetta näsäviisastella aiheesta kuitenkin.

Vierailija
26/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on se, että kuvassa näytit ihan tavalliselta kilttimieheltä.

Kun olisi pitänyt näyttää ihan tavalliselta mieheltä.

Vierailija
27/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaljatuoppi ja hyppyritukka?

Vierailija
28/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole oikea kilttimies, ap. Jos olisit oikea kilttimies niin naiset vastaisivat solvausviestillä ja blockaisivat sinut, näin on minulle käynyt lähes joka kerta kun on kuvia vaihdeltu. Naisille se on verinen loukkaus että joku kilttimies saattaisi kuvitella olevansa samalla viivalla naisen kanssa, se että he vain ignoroivat sinut on kohteliaisuus.

Vierailija
29/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-päässä on aurinkolasit

jne..

Varmasti kaikille ulkonäkö merkitsee, eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta kyllä sen verran käytöstapoja pitäisi olla, että jos on keskusteltu pidempään, niin sitten kuvan näkemisen jälkeen voisi jonkin kohteliaan jäähyväissanan kuitenkin sanoa, eikä vaan kylmästi lopettaa viestittelyä siihen paikkaan.

Kuten sanottu: Mitä enemmän tästä asiasta jankutat, sitä vahvemmin alan epäillä, että olisit jatkanut jankutusta myös niiden jäähyväissanojen jälkeen. Ja vielä muistutukseksi: kannattaa vaihtaa ne kuvat jo ennen kuin keskustelee pitempään.

Vierailija
30/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaljatuoppi ja hyppyritukka?

Onpa käsityksesi miehestä kapea.

Kilttimies ei ole kiltti mies. Se kenties näkyy kuvasta.

Vierailija
31/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti käynyt noin, ei muuta kuin eteenpäin! :) Vai onko nyt niin, että nimenomaan haluat katkeroitua?

N27

Vierailija
32/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt. Miksi sinun itsetuntoon tulee kolhuja arkisista pikkujutuista, joita ei pitäisi miettiä minuuttia kauempaa?? Ei kenenkään itsetunto voi olla jonkun tuntemattoman nettityypin varassa.

Minä olen suosittu nainen (päättelen sen siitä, että treffikutsuja satelee, myös ihan keskellä kirkasta päivää selvänä vaikka bussipysäkillä, moni treffi-tapaus haluaa alkaa seurustelemaan kanssani, moni kehuu kauniiksi jne..), ja silti minulle on monta kertaa käynyt niinkin, että kun lähetän kuvan niin nettimies katoaa sanomatta sanaakaan. Se on se tapa nykyään, kulttuuri. Ei se ole henkilökohtaista.

Oletko ikinä ajatellut että ihmiset jotka eivät sinun tapaasi saa päivittäin kehuja muilta eivät välttämättä kykene noin vain sivuuttamaan negatiivisia kokemuksia? Joku nainen jota kukaan ei koskaan ole kehunut kauniiksi suhtautuu aivan eri tavalla siihen kun ventovieras ohimennen haukkuu rumaksi, kun ei ole positiivisia muistoja joihin turvautua tuolloin niin nuo negatiiviset asiat jäävät pyörimään mieleen.

Vierailija
33/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti nyt. Miksi sinun itsetuntoon tulee kolhuja arkisista pikkujutuista, joita ei pitäisi miettiä minuuttia kauempaa?? Ei kenenkään itsetunto voi olla jonkun tuntemattoman nettityypin varassa.

Minä olen suosittu nainen (päättelen sen siitä, että treffikutsuja satelee, myös ihan keskellä kirkasta päivää selvänä vaikka bussipysäkillä, moni treffi-tapaus haluaa alkaa seurustelemaan kanssani, moni kehuu kauniiksi jne..), ja silti minulle on monta kertaa käynyt niinkin, että kun lähetän kuvan niin nettimies katoaa sanomatta sanaakaan. Se on se tapa nykyään, kulttuuri. Ei se ole henkilökohtaista.

Oletko ikinä ajatellut että ihmiset jotka eivät sinun tapaasi saa päivittäin kehuja muilta eivät välttämättä kykene noin vain sivuuttamaan negatiivisia kokemuksia? Joku nainen jota kukaan ei koskaan ole kehunut kauniiksi suhtautuu aivan eri tavalla siihen kun ventovieras ohimennen haukkuu rumaksi, kun ei ole positiivisia muistoja joihin turvautua tuolloin niin nuo negatiiviset asiat jäävät pyörimään mieleen.

Ketä nyt on haukuttu rumaksi? :-o

Vierailija
34/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä nyt on haukuttu rumaksi? :-o

Jos jotakuta haukuttaisiin netissä rumaksi niin käskisitkö hänen vain olla välittämättä siitä? Itsetunnonhan ei pidä olla tuntemattoman nettityypin varassa.

Vierailija
35/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti ihmetellyt miksi ihmiset haluavat tuon viimeisen torjuntaviestin. Oikeastiko kilttimiehelle olisi jäänyt hyvä mieli, jos kuvaan olisi saanut vastausviestinä että "sori vaan olet niin ruma etten halua tavata"? Minä en haluaisi saada tuollaita viestiä.

Kai sen voisi yrittää muotoilla nätisti että:

"Moi, kiitos kuvasta mutta en ole kiinnostunut jatkamaan treffailua. Hyvää jatkoa! t.mirkku" mutta tarkoitus on sama ja kilttimieskin osaa tulkita tuon oikein (=oot ruma, ei kiinnosta tavata). Samoin kilttimies osannee tulkita vastaamattomuuden oikein.

Minä en ole lähettänyt lopetusviestiä vaan jätän tylysti vastaamatta kahdesta syystä: en halua itsekään saada niitä, enkä halua saada paluuviestinä haukkumisia tai vänkäämistä.

Vierailija
36/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti ihmetellyt miksi ihmiset haluavat tuon viimeisen torjuntaviestin. Oikeastiko kilttimiehelle olisi jäänyt hyvä mieli, jos kuvaan olisi saanut vastausviestinä että "sori vaan olet niin ruma etten halua tavata"? Minä en haluaisi saada tuollaita viestiä.

No ainakin työtä hakiessa tuntuu paljon paremmalta saada se "valitettavasti tällä kertaa"-viesti, kuin että jonkin aikaa odoteltuaan vaan päättelee, että en varmaan tullut sitten valituksi.

Vierailija
37/37 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-päässä on aurinkolasit

jne..

Minä olen noiden ranskalaisten viivojen kirjoittaja. En kyllä ymmärrä miten niistä pointeistani tuli kuva, että olisin pinnallinen, ainoa henkilön fyysiseen ulkonäköön liittyvä kommenttini oli että ei saa olla liian laiha, ja että kerron jo profiilissani että en etsi laihaa. Mikään muu pointtini ei liittynyt ulkoisiin asioihin, vaan sisäisiin. En pidä alkoholinkäytöstä vaan arvostan raitista elämää, siksi blokkaan ehdokkaista pois ne, jotka juhlii ja ryyppää, tämä on arvomaailmakysymys ja elämäntapakysymys. Viereisen henkilön poisrajaaminen taas antaa mielikuvan siitä, että mies hilluu naisten kanssa aina, koska sillä ei ole lähettää mitään kuvaa, jossa vieraita naisia ei olisi, en pidä miehistä jotka hengailevat koko ajan "sillä mielellä" naisten perässä. Pukeutumistyyli taas kuvaa henkilön arvomaailmaa, jos se on esim. hippimäinen tyyli. En sopisi arvojeni puolesta hipin kanssa yhteen. Jos taas kuva on otettu hyvin kaukaa tai aurinkolasit päässä niin tulee mieleen, että mitä salattavaa miehellä on, onko ehkä varattu. Minä taas arvostan avoimuutta.