Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

auttakaa hölmöä, mikä on tietokoneessa library

Vierailija
31.03.2017 |

tiedän siis että tarkoittaa kirjastoa mutta minulla on suomeksi kaikki eikä vaihtoehtoa kirjasto, eli mikä on sen suomenkielinen vastine?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tiedostot?

Vierailija
2/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat tiedostot?

sellaistakaan ei ole, mutta pelkkä tiedostot on... Ap

Vierailija
4/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaettu_kirjasto

Mitä tämä tahtoo sanoa..? :/ Tietotekniikka ei todella ole vahvuuteni, on maailma muuttunut sitten minun nuoruuden. Ap

Vierailija
5/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tahtoo sanoa..? :/ Tietotekniikka ei todella ole vahvuuteni, on maailma muuttunut sitten minun nuoruuden. Ap

Lue tästä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Library_(computing)

Vierailija
6/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tästä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Library_(computing)

Komean näköisiä kirjakokoelmia on mutta ne eivät taida nyt tässä auttaa? :p Kun olisikin tuollaista old school kirjojen kanssa puuhailua niin pärjäisin vallan mainiosti! :)  Ap

Vierailija
7/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä mikä se on, niin silloin sinä et tarvitse sitä.

Mäkin paskoissa se on ensinnäkin piilotettu, saa näkyviin kun painaa Finderissä mökin kuvaa ja sitten painaa samaan aikaan hannunvaakunaa ja J-kirjainta. (koskaan lakkaa hämmestelemästä miksi mäkkiä pidetään helpompana kuin winkkaria). Suomenkielisessä versiossa se on nimeltään Kirjasto.

Luonnollisesti helppokäyttöisen ja loogisen mäkkisontatunkiologiikan mukaan Kirjasto on kahdessa paikassa, sekä Järjestelmän että Käyttäjän alla.

Vierailija
8/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaettu_kirjasto

Oikea vastaus, mutta ohjelmointiteknisesti kirjastoja on myös staattisina versioina. Perusasia taustalla on koota ja eriyttää usein tarvitut toiminnot (funktiot, proseduurit, oliot metodeineen) ja vaikka kirjaisimet (fontit) erilliseen ajon aikana ladattavaan tiedostoon tai käännöksen aikana koodiin liitettävään (linkattavaan) tiedostoon. Joita kutsutaan ohjelmoinnin yhteydessä kirjastoksi. Osa kirjastoista linkitetään oletuksena ohjelmaan, osan voi ohjelmoija valita ja lisätä itse tarvittaessa mukaan. Kirjastojen käyttö ja koodin jakaminen useammassa sovelluksesta mahdollistaa paremmin toimintojen uudellen käytettävyyden, pienentää kokonaisuutena tarvittavan koodin määrää ja dynaamisten kirjastojen yhteydessä helpottaa virheiden korjaamista jos/kun kirjastossa olevan vian korjaaminen korjaa sen samalla kaikkiin sitä käyttäviin ohjelmiin.

Mutta kirjasto nimikettä käytetään myös usein muissakin yhteyksissä, kuten vaikka mediakirjasto jossa voi kokoelma musiikkia, videota, clip-art kuvia, valokuvia tai muuta sisältöä.

Kirjasto on siis yleiskäsite, joka kattaa laajemmin toimintoja tai sisältöjä, joita käyttöjärjestelmä ja eri ohjelmistot tarvitsevat usein.

Vierailija
9/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkielisissä ohjeissa sanotaan että tiedosto tallennetaan libraryyn eli kirjastoon, minulla ei sellaista kuitenkaan ole, eli mistä löydän tiedoston? Katsoin jo ladatut tiedostot ja siellä ei ollut. AP

Vierailija
10/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanninkielisissä ohjeissa sanotaan että tiedosto tallennetaan libraryyn eli kirjastoon, minulla ei sellaista kuitenkaan ole, eli mistä löydän tiedoston? Katsoin jo ladatut tiedostot ja siellä ei ollut. AP

Onko sinulla siis joku mäkin paska käytössä?

Libraryssä ei ole mitään sellaista mitä keskivertotumpelo mäkin käyttäjä ikinä tarvitsisi.

Vierailija
11/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis joku mäkin paska käytössä?

Libraryssä ei ole mitään sellaista mitä keskivertotumpelo mäkin käyttäjä ikinä tarvitsisi.

Ei ole mäkkiä kun lenovo ja windows 10. Ap

Vierailija
12/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se tallennettu tiedosto on?

Kirjasto (engl. Library) "ovat kokoelmia, aliohjelmia, luokkia ja/tai ohjelmia, joita käytetään tietokoneohjelmien modulaarisessa kehittämisessä sekä ohjelmien suorittamisen aikana. Kirjastoissa olevia (ali)ohjelmia ei yleensä suoriteta itsenäisesti, vaan niissä olevia palveluita käytetään itsenäisesti suoritettavien ohjelmien apuna. Jaettua kirjastoa voidaan käyttää myös jakamaan dataa useiden ohjelmien kesken."

Yleisesti käyttäjän ei tarvitse tietää mitä tietokoneen kirjastoissa on.

Vierailija
13/13 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vlc.llä tämän videon ohjeiden mukaisesti leikkasin videokuvasta pätkän, tuossa youtubevideossa näytetään, että se pätkästy filmi löytyy kirjastosta mutta koska minulla ei sellaista ole niin nyt mietin että minne se minun koneella on mennyt.. https://www.youtube.com/watch?v=FeiREo0pcvE 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi