Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään koko ajan että olen jopa tappanut jonkun :(

Vierailija
30.03.2017 |

Olen hoitoalalla töissä ja ahdistaa koko ajan että olen aiheuttanut jollekin pahaa tai jopa tappanut jonkun. Mietin kun yki äiti soitti 9 vuotta sitten ja kertoi että 1 vuotias oli vatsataudissa. Nyt olen huolissaan että jos olinkin antanut vääriä ohjeita puhelimessa. Tällaisia asioita ahdistaa melkein joka päivä. Mietin jo alan vaihtoa ja ehkä syystäkin jos olen huono työssäni. Vaikka jos mietin 1 vuotta sitten niin olin omasta mielestäni todella hyvä työssäni. Mikä on muuttunut 😨

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit varmaan kuullut siitä jos sille 1-vuotiaalle olisi käynyt jotain. Ja joka tapauksessa, parhaasi teit.

Kuulostaa pakko-oireiselta häiriöltä, esim. kognitiivinen käyttäytymisterapia auttaa siihen. Siihen on myös lääkkeitä.

Vierailija
2/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sun päässä on muuttunut. Kannattaa mennä hoitoon. Tai jos tuntuu, että olet epävarma työssäsi, niin sitten kertaat niitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, kyseessä on varmaankin ocd. Suosittelen, että käyt lääkärissä.

Vierailija
4/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Niin itsekin sitten 2 h murehtimisen jälkeen tuntuu että kyllä olis minulle tullut tieto että jos jotain olisi tapahtunut. Nyt tuntuu että kuinka paljon tietoa on tällä hetkellä hoitoalalla ja pelottaa kuinka vähän osasin/ tiesin kun valistuin. Se tässä pelottaa että olen silloin monta vuotta sitten tehnyt pahoja mokia vaikka omasta mielestäni olen aina ollut vastuullinen ja otan asioista selvää jos en tiedä/ole varma.

Ap

:(

Vierailija
5/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet töissä? Tiedän välttää.

Vierailija
6/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jopa"?

Vierailija
7/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen pakkoajatuksina ilmenevä pakko-oireinen häiriö.

Vierailija
8/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, ei sussa mitään vikaa ole. Koita luottaa ammattitaitoosi tai jos se ei auta, mene töihin osastolle tai pisteeseen jossa et voi antaa vääriä ohjeita.. itse tein näin ja helpotti. Joskus öisin oli vaikea nukahtaa jos joku tapaus oli mielessä tai muuten stressasi vapaa ajalla. Siitä tajusin että pitää toimia toisella tapaa. Epävarma saa olla ja varovainen, mutta jos liikaa alkaa häiritsee niin sillon kannattaa tehdä jotain.

Vierailija
9/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko näitä OCD pakko-oire kommentteja, eivät tiedä asiasta mitään. Vain toinen samalla alalla oleva tietää. Ja OCD ei todellakaan käsitä mainitsemiasi oireita.

Vierailija
10/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireiselta häiriötä kuulostaa. Käy juttelemassa lääkärin kanssa. Jos on tuota, mitä nopeammin hoito aloitetaan, sitä parempi tulos.

T. Eräs pakko-oireiselta häiriöstä kärsivä, terveydenhoitossa työskennellyt

Vierailija
11/11 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittämättömyyden tunne aiheutti mulle samankaltaista stressiä. Vielä kotona kelasin päässä potilaat läpi ja toivoin että kaikki lääkkeet, tipat, säädöt ja kirjaukset ovat oikein. Paljon tekemistä ja vähän tekijöitä. Päivystys/teho/osastohommia.