Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle määrättiin opamoxia, pelottaa ottaa sitä

Vierailija
30.03.2017 |

Ottaisin siis 15mg tabletista puolikkaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi lievä, ei mulla kokonainenkaan tabletti mitenkään "sekasin" vie. Rauhoittaa vaan ja ehkä väsyttää.

Vierailija
2/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puolikkaasta puolikas ja seuraa tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke unettomuuteen. Itse otan silloin tällöin neljäsosan.

Vierailija
4/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lyhytvaikutteinen ja rentouttaa vaan miedosti. Hyvin voit ottaa, aloita vaikka sillä puolikkaalla. Itse otan joskus vaan neljäsosan.

Vierailija
5/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen lääke. Puolikas pieni annos. Ei hätää.

Vierailija
6/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on ottanut klo 8-12 välillä puolikkaan/yhden opamoxin ja illalla menee viihteelle ja juo n. 4-5 kpl alkoholiannoksia?

Vierailija
7/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on ottanut klo 8-12 välillä puolikkaan/yhden opamoxin ja illalla menee viihteelle ja juo n. 4-5 kpl alkoholiannoksia?

Ihan taatusti ei mitään.

Vierailija
8/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on?

Vierailija
9/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas 15 mg:stä on hyvin pieni annos.

Vierailija
10/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin järkeä on otta unilääkettä päivällä? Varsinkin kun ei ole illalla nukkumaan menossa vaan viihteelle? 

Vierailija
11/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin järkeä on otta unilääkettä päivällä? Varsinkin kun ei ole illalla nukkumaan menossa vaan viihteelle? 

Opamoxia käytetän myös ahdistuneisuuden sekä jännitys- ja pelkotilojen hoitoon. Mulla on lentopelko ja joudun työni puolesta välillä matkustamaan lentäen. Työterveyslääkäri määräsi mulle Opamoxia ja todellakin otan sitä päivällä, jos lentokin on päivällä. 

Vierailija
12/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy lähteen ehtoolla viihteelle, ei tarvi päivällä opamoxia! Yhtään!

Vierailija
13/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt yhtä tablettia unertomuuteen jo 20 vuotta. Nykyään lisäksi yksi ketipinor 25 mg. Joskus herään 6 tunnin päästä uudelleen ja sitten otan uuden tabletin.

Olen kuullut, että aiheuttaa dementiaa kauan syötynä. Mielestäni muistini on huonontunut.

Vierailija
14/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensin Opamoxi niin ei pelota niin paljoa.

Vierailija
15/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltaan mennessä lääkkeen vaikutus on varmaan ehtinyt hävitä. Huomaat lääkkeen vaikutuksen loppumisen kyllä.

On hyvä, että mietit tätä. Lääke alkoholin kanssa yhdessä saattavat lamaannuttaa hengityksen. Sen vuoksi pitää iltalääke jättää ottamatta. Seuraavan annoksen voit ottaa sitten, kun olet ihan varmasti taas selvä, eli seuraavana päivänä. 

Minua puolikas Opamox väsytti aluksi ihan hirveästi enkä sen vuoksi pystynyt ottamaan sitä aamulla. Kun illalla otin, oli ihan pakko ryömiä peiton alle nukkumaan.  Jotkut voivat tulla Opamoxista kuten kaikista muistakin bentsoista riippuvaisiksi ja sietokyky kasvaa. Sen näkee tähän ketjuun kirjoittaneiden kommenteistakin, joissa väitetään Opamoxin olevan "ihan karkkia". Minä pidin huolen, että kun pahin ahdistus väheni, vähensin myös Opamoxin käyttöä. Tosin siinä vaiheessa masennuslääkkeeni olivat ehtineet ruveta jo vaikuttamaan ja taittoivat pahimman pahan olon. Nykyään olen ilman Opamoxia. Ahdistustakin oppii hallitsemaan. Siihen auttaa terapia. 

Vierailija
16/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sitä on sulle määrätty niin kait siinä on ajatuksena että sä tarvit sitä ja sun jostain syystä kannattaa sitä syödä!

Eli vedä naamaas vaan ja mee nukkumaan.

Otan joskus vahvemman jo alkuillasta, rauhoittelen siinä olemista ja kelluskelen pehmeässä pumpulissa ja katon telkkaa. Sitten nukkumaan ja morjens. Ei mitään valittamista siinä.

Vierailija
17/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun se ei ole unilääke vaan rauhoittava lääke. Sitä voi joku ottaa ahdistukseen tai sosiaalisten tilanteiden pelkoon yms.

Vierailija
18/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pieni annos, mutta mulla ekoilla käyttökerroilla riitti viemään tajun kankaalle noin puolessa tunnissa. Ja vaikutusta tuntui riittävän pitkälle seuraavaan päivään. Eli jos aamulla pitäisi olla auton ratissa, niin ei ehkä edellisenä iltana kannata ekaa kertaa kokeilla.

Tietysti joillekin vaikutus on paljon lievempi, mutta ei voi tietää etukäteen.

Vierailija
19/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittavaikutukset alkoholin kanssa voivat olla järkyttäviä...sokeus, karvojen kasvu kämmeniin, selkäytimen sulaminen...

Vierailija
20/29 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lyhytvaikutteinen ja rentouttaa vaan miedosti. Hyvin voit ottaa, aloita vaikka sillä puolikkaalla. Itse otan joskus vaan neljäsosan.

Se ei ole ollenkaan lyhytvaikutteinen! Vaan monta tuntia (6-7h). Se, että alkaa vaikuttamaan kestää n.45min eli ottaminen pitää ennakoida.