Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^^^^^^^^^TAMMITENAVAT 7.7 alkaen^^^^^^^^^^^^

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti Moi!

Unihärdellitapaaminen ei mulle käy 14.7, just lupauduin tätini saattajaksi silmälääkäriin.

Magda_Lena: Kukkakaali on kamalaa :). Meillä Olavi ei suostu syömään kaalisekoitussoseita. Jos haluat tarkistaa allergiamahdollisuuden, niin sitten testaa ruokalaji kerrallaan. Porkkana on hyvä ei allergisoiva perusjuures. Sitä voi höyryttää ison määrän, sauvasekoittimella muusiksi ja annoksissa pakkaseen. Kiitos kun sain taas neuvoa :).

Ametisti ja poika s. 13.1

Vierailija
42/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo jaksanut kirjotella pitkään aikaan joten otetaan ittee niskasta kiinni :p

Ainolla on 2 hammasta, pukkas ihan peräkanaa muutaman päivän viiveellä. Oli kiukkunen eikä ruokakaan oikein maistunu. Nyt on helpottanu.

Ruokaa menee hyviä annoksia ja kyllä meillä on ainakin tissittely vähentyny kiinteiden alotuksen jälkeen. Possunlihaa oon antanu muutaman päivän ja hyvin uppoo. Parsa on ehdoton lemppari. Piltin kaurapuuro on meilläkin käytössä, tavan hiutaleet ei uppoo.

Yöllä meillä syödään jonkun verran...ei tarkkaa tietoo kun nukkuu vieressä ja en herää syömisiin ;) Mietinkin tossa että (kenenkään tyyliä arvostelematta) miks ihmeessä puolen vuoden kieppeillä olevan pitäis nukkua jo "hyvin"? Meillä esikoinen heräili 30min välein puolen vuoden kieppeillä ja sit 8kk vanhana laitettiin omaan huoneeseen niin yöt meni yhdellä-kahdella heräämisellä. Sit vuoden jälkeen rauhottu. Oma kanta on että alle 1 vuotias voi vielä syödä yöllä. Mutta, kukin tyylillään, tietty :)

Huomenna olis 5kk neuvola ja rokot :(

-Siiricata ja Aino 7.2.-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Magda: mulle käy tuo ma 14.7. Mut käy joku muukin, esmes sitä seuraavalla viikolla ei oo mitään ohjelmaa (eli 21.7.->) jos siis muitakin ois tulossa (minne?).

Toivottavasti MiiKaron Mikael on parantunut! Kamalaa kun pienet sairastaa!

Siiricata: joo, mä ihmettelen kans sellaisia "ohjeita" että 6 kk täyttänyt ei tarvi ruokaa yöllä. Milla ainakin vetelee tissiä sellaisella raivolla öisin, että on pakosti kiljuva nälkä. Tosin jos herää tunnin välein, niin aina se nälkä ei ole, vaan ennemmin läheisyyden kaipuuta, mihin mä sit hölmöyksissäni tyrkytän tissiä kun se on mulle helpompaa (kuin esim. kantamalla rauhoittelu)...

Meillä ei oo vielä hampaita. Onneksi, nytkin välillä puree ikenillä tosi kovaa!

Mä oon tehny puurot (kaura ja ohra on kokeiltu) tavallisista hiutaleista, kun ei oo suurempaa kakomista niistä tullu. Kauran eloveenasta ja (missäs kaura@ muuten on??) ja ohran nallesta. En ollu itekään aiemmin ohrapuuroa syöny, kaikkea sitä oppii :D Seuraavaks pitäis testata ruis.

Millakaan ei syö kukkakaalia! Vaikka olen yrittäny ujuttaa sitä porkkanan ja bataatin kanssa samassa! Ottaa ekan lusikallisen ihan ookoo, mutta sitten menee suu kiinni eikä aukee. Ja parku alkaa. En yritä taas vähään aikaan...

Olikohan vielä jotain... En nyt muista... Ai niin, Magda, miehille pitää KAIKKI vääntää rautalangasta, se vaan on niin. Ja käskeä ei saa. Eikä neuvoa. Mun tutun mies kieltäytyy laittamasta lapsilukkoja laatikoihin kun pyydettiin väärällä sävyllä. Jos naiset olis samanlaisia herkkiksiä niin voi pyhät pyssyt mihin tässä vielä jouduttais :p

Koitan taas sitä kuvaa...

Miukkis & Milla 3.1.

Juu, ei onnistu kuvan kanssa edelleenkään!

Vierailija
44/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MULLE SOPII TÄMÄ MYÖS! ENtä Miukkis ja muut tamminaperot ja halukkaat muuten vain????

Siiricata, KIITOS RAIKKAASTA NÄKÖKULMASTA! ei meikäläinenkään yötä yritä ruoatta pitää.. ;)JOskus vaan monen (esim. 7 krt) tuttipullon jauheeseen sekoittelu alkaa tökkiä ja meillä on käytössä vain Almiron Pepti, joka sekoitettuna säilyy max tunnin. Ja jos T yöllä herää esim 1,5-2 t välein, on tehtävä uutta tuotetta (koska muuten ei saada hiljaiseksi ja halutaan nukkua edes taas pieni pätkä) Mutta ei mun todellakaan kuuluis koko asiasta edes valittaa. Tämä on ihan normaali vaihe. Rakastan vaan niin nukkua. Ja mieluiten yöllä.

Joo, Ame (heh, lempinimi), kokeilen porkkanaa! Ostin semperin Luomu perunamuusia nyt kokeeks. TUollaisen purkkiruoan haluaisin löytää kesämatkailun vuoksi. Kun aina reissun päällä (esim. miehen loman aikana) ei oo mahkuja keitellä ja tehdä itse joka paikassa. Mietin, että voiko joku olla noille purkkiruoille allerginen, jos ei ole siitä itse valmistetulle tuotteelle. Tässä tapauksessa peruna...

Miukkis: muuten tämä meidän kiista liittyi juuri neuvomiseen......Mistäs arvasït! Kerrankin olin vielä rakentava. ;)

Vierailija
45/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ei ollu tarkotus tuota kellekkään kohdistaa tuota unihommaa. Pointtina se että muualla kun meidän pinossa ;) puhuttiin 6kk vanhan unikoulusta...eikä ollut tommosta heräämistahtia kun esim. Magda_lenan:n poitsulla.

Vierailija
46/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mulle käy se 17.7. Mites muut? Onko ideoita paikan suhteen?

Mä luin kans siitä 6 kk unikoulusta. Ja sit oon lukenu sitäkin pinoo täällä, missä pohdittiin 3 kk ikäisen unikoulua. Mutta kukin tyylillään, mä oon "alistunut" siihen, että nukun seuraavan kerran kunnolla kun Milla on eläkkeellä. Nykyäänkin jos se nukkuu pidemmän pätkän, niin kyllä mä herään aiemmin oottaan että koska se herää...

Magda: tietenkin kyse oli neuvomisesta... Miehet kun luulee tietävänsä kaiken aina paremmin. Ja jos ne ei tiedä, niin ne sanoo että "anna mä teen mun tyylillä äläkä neuvo". Juu. No okei, rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että SAATTAA se miehenkin tyyli olla ihan ookoo...

Ai niin, meillä kans Millan näpit menee heti pimpulaa räpläämään kun ottaa vaipan pois. Taitaa kuulua ikään... Kysyin mun äidiltä, että pitäiskö tosta olla jotenkin huolissaan, niin hänen mukaansa sitten kun Milla on viiden sille voi sanoa, että ei kannata räplätä ihmisten ilmoilla, heh.

Jaahas, tää palsta vihaa mua... En pysty enää liittämään kuvia enkä hymiöitä! Pah.

Nyt meen silittään lakanoita. Kävin talvella elämäni ekan ja vikan kerran mankeloimassa tuolla taloyhtiön pesutuvassa. Mankeli söi lakanan ja jouduin soittaa huoltomiehen paikalle...

MM 3.1.

Vierailija
47/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan tämä nyt kahteen kertaa.....

olavi palstailee kanssani, joten muutamia välimerkkejä jää pois tai tulee lisää :D .

hehee, ehdin kopioda....

kävin tänään ompussa phytomer-kavohoidossa, tulipas rentoutuneen tokkurainen olo.

torstaitreffit sopii mulle. millä pääsette liikkumaan, julkisilla vai autolla, taxilla, kuljetuspalvelulla. olisi kiva nähdä jossain rannalla. esim. espoossa mellstenin rannalla, siellä olisi kahvilakin sadekelin varalle. mellstenin ranta on haukilahden kohdalla.

magda, hyviä juureksia ovat myön maa-artisokka, mustajuuri, kesäkurpitsa ja parsakaali. itse en ole perunan ystävä, sitä sanotaankin intiaanien kostoksi valkoselle miehelle :) .

viime yö meni hyvin, kun kevensin menyytä. olemme ilmeisesti syöneet kiinteitä likkaa, suolisto joutui liian koville. olavilta tuli viisi kakkaa yhden päivän aikana. itsetehdyt soseet ovat niin paljon stydimpiä.

mun mielestä myöskään vauvojen ei tarvitse nukkua öitä putkeen, mutt yksi - kaksi herätystä saisi riittää. onneksi olavi nukkuu tavallisesti yönsä.

juu miehiä pitää kehua, ihailla ja ylistää. kaikesta ihan tavallisestakin asiasta pitää kehua, vaikka siitä että laittaa kahvit molemmille ei vain itselleen ;) . mitään asiaa ei saa neuvoa tai kritisoida, yritä aina olla tyhmempi - siis ihan blondi. pyydä avuttomana apua ja kehu sitten auttajaasi neroksi. kuten miukkis kirjoittikin, niin mitähän tästä elämästä tulisi, jos naiset olisivat yhtä herkkänahkaisia. siis tyssit kyyneleet tai huulipuna, you know. kyllä, välillä tämä kesäloma rassaa, ei hengen rauhaa....

perjantaina on 6kk neuvola.

yritän liittää kuvan pärnun rantaleijonasta.

poika hermostuu. kuulumisiin.

ametisti ja olavi 13.1

Vierailija
48/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettämään viesti. Ensin piti poistaa valmishymiöt ja järjettömän suloisen poikani kuva.

Ametisti, kypsynyt :)

Vierailija
49/61 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moistankohan kaikki mitä ajattelinkin kirjoittaa - no se selviää kohta :).

Meillä poitsu oksentelee vieläkin limaisia oksuja. Onneksi kuitenkin vain max 2krt/vrk, joten ei ole pelkoa kuivumisesta. Jätkä on elänyt nyt viikon nestemäisellä ja juokin sit ihan kunnolla. Välillä oon antanu kiinteistä, mutta heti lentää laatta.

Meillä ei sukukalleudet vielä kiinnosta. Ei ole tainnut kertaakaan vielä räplätä. Innostus varpaisiinkin on laantunut.

Jos keittää puuroa tavallisista hiutaleista, suosittelen pitkää kypsennystä miedolla lämmöllä, niin tulee pehmeämpää. Mikrossa esim. pistän tehot puolelle tai jopa pienemmälle ja hurruuttelen 10-15min.

Magda_lena kyseli kotimaisista bataateista. Kyllähän niitä jostain voi saada, mutta ei ainakaan normaalista kaupasta. Mun äiti kokeili kerran kasvattaa. hienot kukat tuli, mutta ei muuta.

Aksiina kyseli raakojen kasvisten antoa. Mäkään en muista ikäsuositusta, mutta olen kerran tarjonnut kurkkua. Ei kelvannut suuhun, mutta kädessä oli kiva pitää, kun oli niin kylmää.

Meidän pojan suosikkiasento on nykyisin karhunkävelyasento. Jalat mennä viuhtoo siinä asennossa, mutta kädet ei liiku mihkään. Myös ylöspäin tekisi mieli jo päästä. Saattaa nostaa itsensä käsien avulla jo jonkun tukevan lelun päälle!

Magda_lena kertoi, että suppo auttoi levottomuuteen. Hyvä hyvä! Tuosta tulikin mieleen, että kuinka helposti te annatte suppoja vauvoillenne? Mä annan kyllä todella herkästi, jos on ylimääräistä kitinää, levottomuutta, unettomuutta ja yleensä se auttaakin. Meillä on onneksi muuten rauhallinen jätkä, joka ei siis kitise turhista. Aiemmin veti pultteja vaunuissa, autossa, ym. jos ei nukkunut. Mutta nyt viihtyy onneksi jo hereilläollessaankin ihan kivasti rattaissa, autossa ja jopa lattialla.

Vielä kiinteistä. Miukkis mainitsi, että neuvolasta suosittelivat ettei tissiä joka välissä. Mä olen myös huomannut sen, että mitä pidempi ruokaväli, sen tyytyväisempi muksu. Eli jos ruokailujen välissä on 3-4h, niin aiempi ruoka ehtii sulamaan ennen uutta satsia. Mulla olikin joku kuukausi sitten vtaikeuksia sovittaa maidon juomista vuorokausirytmiin, pahimmillaan maitoa meni 400ml, kun pitäisi mennä 700ml tai enemmän. Sit kun tajusin antaa maidon ennen ruokaa, niin johan alkoi maidonmääräkin kasvamaan ja kiinteät maistui silti. Aiemmin siis annoin ensin kiinteät ja sitten maidon, yleensä maito jäi juomatta.

Sit yks juttu, mikä on vaivannut jo pitkään. Lueskelin reilu kuukausi sitten lasten horoskooppimerkkien luonnekuvauksia ja järkytyin. Mun miehen isä on nimittäin myös kauris ja niin urakeskeinen kuin olla ja voi, siinä ei perhekään pysynyt matkassa :(. Myös miehen veli on kauris, eikä oikein muuta teekään kuin töitä. Elikkäs nyt pelkään, että meidän pojasta tulee samanlainen. Yhdessä luonnekuvauksessa kun sanottiin, että kauris tekee mieluiten sitä minkä parhaiten taitaa ja yleensä se on työ.

Mitäs mieltä olette, pelkäänkö turhaan? Tunnetteko muunlaisia kauriita kuin urakeskeisiä? Entä uskotteko muut noihin luonnekuvauksiin?

Olen sen verran nähnyt kuinka paljon hallata tuo urakeskeisyys voi tehdä, että en haluaisi sitä omien lasteni kohdalle. Pitää sitä osata nauttia muustakin kuin työstään.

Heh, on mulla murheet.

Nyt on pakko sanoa, että onneksi on viileää. Meidän raksa nimittäin valmistuu vauhdilla. Jos olis kova helle, niin verottaisi työtehossa (jee, kerrankin toivon, että miehet jaksais painaa töitä). Mies on about 3 yötä viikossa raksalla, kyllähän se harmittaa. Mutta onneksi pian on luvassa valmis talo ja muutto tästä läävästä. Muuten tämän kaksiossa elämisen jaksaisi, mutta pukkasi putkiremppa koko taloon vielä täksi kesäksi, voi argh!

Nyt taidetaan lähteä mansikkamaalle vähän herkuttelemaan...

Tuosta tulikin mieleen, että meillä vietetään maanantaina jo 1/2-vuotis synttäreitä. Aiotteko muut juhlia? Mä ajattelin leipoa mansikkakakun, esikoinen kun tykkää juhlista ja kakusta. Onpahan meille muillekin pientä iloa arjen aherrukseen, kun ei kesälomaakaan ole tiedossa.

Oletteko muuten muistaneet tarkistuttaa veroprosentin sosiaalietuuksia varten? Mulle oli (esikoisen vauva-aikana) yllätys, minkä veroprosentin mukaan vanhempainrahasta, ym. otettiin veroa ja mätkyjähän siitä tuli. Nyt tajusin, että en ole tälläkään kerralla tajunnut tarkistaa veroprosentin oikeellisuutta! On se kumma kun tällaiset asiat ei pysy päässä!!! Onneksi on vielä muutama kuukausi tätä vuotta jäljellä ja asian voi vielä korjata.

Taisi tulla aika masentavaa tekstiä, mutta muistinpa kaikki mitä pitikin (tai ainakin luulen niin)!

Mukavaa viikon jatkoa!

Justus & poju 14.1.

Vierailija
50/61 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän keretä vähän kirjoittamaan ennen kuin Noora herää...

Toivottavasti Justuksella ollaan jo paranemaan päin. Ei ole kiva kesällä oksennella (ei kyllä muulloinkaan).

Samoin miikaron Mikaelille paranemisia!

Joku kirjoitti puolivuotiaan yöheräämättömyydestä (kauhea sana). Kaverilta kuulin, että häntä lastenlääkäri oli pari vuotta sitten ohjeistanut, että sitten kun lapsi syö 5 kiinteätä ateriaa päivässä (eli ei enää ýhtään pelkkää maitoateriaa), voi olettaa, että hänellä riittää ravinto koko yön yli nukkumiseen syömättä. Eikä välttämättä nuku vielä sittenkään koko yötä...

Suppoja annan aika harkiten, rokotuksen (3kk ja 5kk) jälkeen annoin muutaman supon. Tosin meillä ei selkeää kipuisuutta ole muuten ollut tai mä oon vaan niin tyhmä että pistän väsymyksen yms. piikkiin.

Ja kaikki kauriit ei ole urakeskeisiä. Mun isä oli kauris ja ei kyllä urakeskeiseksi sanoisi. Jääräpääksi ja oman tien kulkijaksi ehkä eikä kovin lörpöksi.

Puolivuotis synttäreitä ei meillä vietetty, kun ei tuo tyttö niistä vielä tajua. juhlitaan täyttä vuotta sitten senkin edestä.

Pimpsaa ei tyttö ole vielä keksinyt, varpaatkin on uusi tuttavuus :) Tarraa kyllä kaikkeen niin lujasti, että voi sitä itkua kun alapää löytyy...

Mitäs sit muuta... Meillä pyöritään ympyrää ja mahalta selälleen, mut ei vielä liikuta eteenpäin. Päristellään ja varpaita syödään. kiinteissä oli juhannuksen tienoilla lähes kahden viikon totaalikieltäytyminen eikä syytä moiseen keksitty, nyt taas maistuu vanhaan malliin. Ota noista selvää... Lähes kaikki on jo otettu ruokavalioon mitä lupa on ottaa. Puolivuotta tuli viikko sitten mittariin ja lääkärineuvola olis sit ens viikolla. Niin ja istumaan olis kova hinku täälläkin, mut ei viel oikein tasapaino pidä..

En tiedä onko ollut jo puhetta, mut joko ootte töihinlähtöä miettineet? Mä soitin eilen töihin ja ilmoitin joulun jälkeen tulevani takasin. Pari viikkoa sitten vein päivähoitohakemuksen ja toivotaan, että saadaan paikka sinne minne halutaan. Olis työmatkan varrella, kohtuu pieni päiväkoti ja 2-vuorohoito, mikä meille välttämätön. Täällä ainakin on vaan niin tiukassa noitten pienten (alle 3v) paikat, niin siks ajattelin ajoissa alkaa hakemaan, enkä kuulemma ollut yhtään liian ajoissa. Nyt vaan odotellaan.

Noora heräs...

Heipä!

Pore & Noora ½v

Vierailija
51/61 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa tuli viikon verran oltua, siellä en käynyt kuin pikaisesti lukemassa kuulumisia. Enkä kyllä pidempään ehdi nytkään, kunhan ilmoittaudun.

Appivanhempien luona siis oltiin, ihan kivaa oli sinänsä, yllättävän nopeasti meni aika vaikka hieman tylsyyttä pelkäsin. Asiaa ekä auttoi se, että paras kaverini (joka on siis miehen serkku, myös samalta paikkakunnalta kotoisin- hänen kautta mieheeni tutustuinkin) sattui myös samaan aikaan vierailemaan kuhmossa, treffailtiin siis päivisin kun muut oli töissä ja mun mies kalastamassa.

Oli kuitenkin aika raskas reissu. Kaksi ekaa päivää Ohto oli kuin aurinko, nautti kaikkien huomiosta. Loppuajan vaan itki ja vinkui aamusta iltaan, ei nyt kovin hysteerisesti, mutta siis sellainen tyytymätön oli, ei oma itsensä. Yöt kutenkin nukkui suhteellisen normaalisti, välillä vain vähän nyyhki ylimääräisiä.

Hampaita epäiltiin, anoppi "näkikin" hampaan alun jo viime lauantaina. En mä kyllä enää usko että se sellainen on, kun ei se ole mihinkään kehittynyt. Joku valkea piste on vain yläikenessä etusivulla. Epäiltiin siis että hammas olisi puhkeamassa hankalasti sivusta eikä alhaalta. Mut en mä tiedä enää onko se piste mitään vai ei.. ????

Suppoakin pari kertaa kokeiltin, mut en mä tiedä auttoiko se vai väsähtikö muuten vaan supon jälkeen aina.. Suuhun kyllä halusi kaiken mahdollisen tunkea, rauhoittui kun ikeniä hankasi harsolla.. mutta en mä silti tiedä, koska ei pienintäkään muutosta siihen valkeaan pisteeseen ole tapahtunut.

Tänään kun tultiin kotiin, Ohto on ollut rauhallisempi. Entä jos kaikki kiukku olikin vaan yliväsymystä liiasta reissaamisesta (kyläiltiin eri sukulaisilla päivittäin) ja ihmispaljoudesta..

Katsellaan nyt miten huominen ja siitä eteenpäin menee. Vai pitäisiköhän tuota ikenen valkeaa pistettä käydä näyttämässä jossain...?

Muuta en nyt kommentoi kun olen vain aika hätäiseen viikon kuulumiset vasta lukaissutkin. Sen vain sanon, että mä en edes oleta että ohto vielä alkaisi nukkua öitä heräämättä. En tiedä miksi, en vaan. Ei vaan tunnu että se olisi vielä valmis siihen.

Yksi vanhempi sukulainen kyllä kysyi ohtosta että "eihän se enää öisin herää?", ja oli vähän ihmeissään kun kerroin että herää syömään. Liekö hällä itsellään sitten ollut harvinaisen helpot lapset vai aika kullannut muistot..

Nyt ottamaan pyykit koneesta, purkamaan loput tavarat. Myöhemmin sitten luen muiden jutut tarkemmin ja palailen lisää kirjoittamaan paremmalla ajalla.

Nyt miehen kesäloman aikana kyllä tuntuu että sitä aikaa ei ole, vaikka järjen mukaan luulisi olevan enemmän. Mut ei se vaan mee niin.

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
52/61 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei kuva onnistunut eli kokeillaan uudestaan...

Näin meillä pestään käsiä aina kun silmä välttää...

Pore&Noora 0301
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1b7e24cf-4f07-11dd-8202-…!

Vierailija
53/61 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on ollut käymässä niin ei ole kerennyt tällä viikolla ollenkaan lukemaankaan juttujanne.

Frimmylle kuitenkin tuosta valkoisesta ikenen pisteestä. Meidän Aadalla sellainen piste oli 2kk ikäisenä ylhäällä takana ikenessä. Luultiin sitä itsekin hampaassa ja käytiin näyttämässä sitä neuvolassakin ja selvisi, ettei se ollutkaan hammas vaan "helmi", jotain kalkkeumaa tai mitä lie, mutta sellaisia voi kuitenkin joskus tulla, eikä tiedä mistä ne tulee tai johtuu. Mutta lähti kuitenkin itsestään pois. Samaa luin sitten täältä vauva-sivuiltakin. Haku-toiminnolla löytyi ennen sanalla helmi, lieköhän nyt tuo haku enää toimii?? Mutta sille ei tarvii mitään tehdä, ja tosiaan, se näytti ihan hampaan kulmalta, muttei ollut niin kova kuin hammas.

6kk neuvolassakin käytiin viikolla, mitat olivat: 9230g, 71,5cm ja pää 46cm. Kaikki menee siis +2 käyrällä, eli on n. 5cm keskimääräistä ikäistään pitempi. Seuraava neuvola onkin vasta 8kk lääkärineuvola.

Pore kyseli töihin menosta. Itse menen jo vanhempainloman päätyttyä töihin ja päiväkotipaikkakin on jo saatu. Aada menee samaan 1-3v ryhmään missä isoveljensäkin on. Syksyä ajatellen ostin alennusmyynneistä Aadalle välikausipuvun; Jonathanin baby-haalarin, jolle jäi hintaa vain 27 euroa:) Jesper&Junior onkin mun lempikauppoja... Pitää vähän väliä käydä katsomassa, josko siellä ois hyviä löytöjä:) 9-vuotiaalle ostettiin sieltä ale-löytöjä myös; Kinderit-vaatteet oli myös 50% alennuksessa, joten löydettiin häävaatteet, kun veljeni menee loppukesästä naimisiin.

Muuta en nyt ehdi kommentoimaan, täytyy tehdä ruoka loppuun, ennen kuin mummo ja lapset tulee ulkoa. Kuulumisiin taas:)

T:vikli80 ja Aada 4.1.08

Vierailija
54/61 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan tasiasta tavallista.

Perunan jälkeen voi ihan hyvin maistattaa mitä tahansa toista ainesta perunan seassa.Niin olen itse aina tehnyt myös.Vieno syö kaikkea, ei ole kukkakaalikaan tökkinyt.

Magdalena muuten, onko sulla resepti Almironiin? Meillä olis 2 isoa purkkia jäljellä jauhetta,jos haluat edullisesti ostaa! Ovat tietenkin avaamattomia ja päiväykset kunnossa.

Ihanaa tapaamista kaikille-harmi ettei meille sovi..
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6eb6e103-4f36-11dd-a240-…!

Vierailija
55/61 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vikli kun kerroit tuosta valkeasta pisteestä. Se se varmasti on.

Tänään poika ollut jo aivan aurinkoinen oma itsensä. Eli varmaan kaikki itkut oli vaan reissusta johtuvia.

Taaskaan ei ehdi enempää. Pitää lähteä saunaan.

Hyvää viikonloppua!

Vierailija
56/61 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut lomalla ja jotenkin on aika mennyt ihan käsistä.

Sisu nukkuu nykyään kohtuullisen hyvin. Sammuu klo 22-23 ja herää toisinaan vasta kuuden aikaan. Ja senkin jälkeen saattaa vielä pakottamalla nukahtaa. Tsemppiä teille kaikille unettomille. Minä kerään vielä kevään univelkoja takaisin.....

Pojalle tuli hammas ja sitä on nyt itketty muutama yö. Lisäksi tuli ylähuuleen joku rakko tai hiertymä, ilmeisesti purrut heti sen hajalle uudella taltallaan.

Miten se tapaaminen? Minulle kyllä voisi ensi viikolla sopia kun mies on vielä lomallakin (pääsisin vauvan kanssa kahdestaan). Mutta en oikein Espooseen asti viitsisi lähteä, tulee turhan pitkä matka. Helsinki / Vantaa akseli toimisi paremmin.

Heh, nyt suurinta huvia on meillä kävelytuoli. Joo, tuo parjattu kauhea vehje. Olen antanut Sisun istua siinä aina noin 5-10 min päivässä ja isoveli kärrää pientä eteenpäin minkä ehtii. Pieni nauttii suunnattomasti kun maisemat vaihtuu ja on menoa ja meininkiä!

Palaillaan tuosta treffaamisesta. Olisi tosi kivaa nähdä, kun en ole päässyt kuin yksille treffeille.

ipu ja äijät
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b7be93d0-5032-11dd-bd90-…!

Vierailija
57/61 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te,joillaon kuukautiset alkaneet, oliko/onko olleet runsaammat synnytyksen jälkeen? Mä vuodan nyt kuin härän kurkusta!!!! Edelliset menkat oli ekat imetyksen loppumisen jälk ja nää tokat oli hiukan myöhässä ja nyt todella ei riitä mitkään vehkeet vaan tulee yli äyräitten=(

Vieno nukkuu nykyisin n.klo 20-05 syömättä.Saattaa tarvita kerran-pari peittoa/tuttia/rauhoittelua yössä.Klo 5 imaisee pullon ahnaasti ja jatkaa unia.Herättyä sitten on puuro.

Nukkuuko kenekään vauva kaksia päikkyjä vai mennäänkö kolmilla vielä? Meillä taitaa olla jäämässä nuo yhdet pois eli kaksiin mahdollisesti siirtymässä.Kolmet lyhykäiset nukkuu nyt.Ei enää 2-4tunnin sikeitä, vaan max tunnin.

Syödäänkö teillä jo istualtaan syöttötuolissa? Meillä on syöty viikon verran ja hienosti sujuu.Iso tyttö!

sammermanni ja vieno
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f86e847f-5049-11dd-bd90-…!

Vierailija
58/61 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...MiiKaro, Vienolla oli joo se vauvarokko.Onkos teillä ohi jo?

Justus,mun mies,poika ja tyttö on kauriita.Ihania tyyppejä! Mieheni oli urakeskeinen ennen lapsia, nykyisin on hyvinkin perhekeskeinen.oma isäni taas on skorpioni ja on aivan työnarkomaani,jolle perhe on aina ollut töitten jälkeen kakkonen.Kauris omaksuu helposti järkipuhetta ja perusteluita.Kaurislapsi on erittäin helposti äidin muokattavissa lapsena, joten itsestäsi on kiinni mitä arvoja hänelle annat elämän reppuun.Kauriit rakastavat keskustella jo kouluikäisenä pitkiä ja anlyyttisiä keskusteluita.He ovat tiedonjanoisia.Poikani on kiinnostunut eläimistä,kasveista aj esim.kemiallisista ja fysiologisista ilmiöistä.

Mainittaoon, että eräs nuoruuden poikaystävänikin oli kauris.Hän oli työnarkomaani.Kun hän myöhemmin sai lapsia, hän sukkuloi ihan sulavasti työnsä ja perheensä välillä.

Vierailija
59/61 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada on iso tyttö. Olavi 6kk neuvolamitat ovat: 71,2cm ja 7,5 kg. Pitkä ja hoikka poika. O on ruvennut myös öisin heräämään, herää kaksi kertaa. Tänään söimme puuroja,hedelmäsosetta ja kasviksia, josko uni maittaisi.

Viimeksi treffasimme täällä meillä, mulle käy treffit Magdan_lenan luona. Pääseekö Ipu kehää pitkin Leppävaaraan?

Horoskoopeista: Oikein halusin kaurislapsen. Kaikki tuntemani, kaurismiehet ovat ihania ja miehekkäitä. Tunnen vain mukavia tammikuun ihmisiä.

Eilen loruilin pitkät pätkät, mutta palsta oli taas "huollossa". Katsotaan kuika nyt käy.

Kuukautiset eivät ole alkaneet vieläkään, jipii. Nyt on kyllä pesty koko talon matot, luututtu yläkerta ja siivottu kaksi isoa vinttikomeroa, joten enteitä on ilmassa.

Olavi ei istu vielä syöttötuolissa. Saimme lahjaksi sellaisen Gracon keinun, hän istuu siinä. Usein syötämme myös sylissä.

Sini, Strutsi ja Mantelihammas ilmeisesti sukouloivat/mökkeilevät, kun heistä ei ole kuulunut?!

Hyvää yötä!

Ametisti ja Olavi s. 13.1

Vierailija
60/61 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin saamaan viestini tänne. Yritän vielä kuvaa.

Kuvassa: Rantaleijona Pärnussa.

Ametisti
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=087bce82-5050-11dd-bd90-…!