Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^^^^^^^^^TAMMITENAVAT 7.7 alkaen^^^^^^^^^^^^

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Piristystä kaikille kaipaaville! Saattaapi nämä kelitkin masentaa, ainakin täällä Hgissä piti eilen olla ihana aurinkopäivä ja vielä mitä - ihan harmaata koko päivän ja iltapäiväl alkoi sataa. Mut nyt paistaa, katotaan mitä tapahtuu!

Meillä oli viime yö taas harvinaisen villi. Milla nukahti klo 20, heräs klo 21, 23, 1, 3, 5, 6, 7 ja vähän jälkeen kasin herättiin oikeesti. Tissiä halus joka kerta, ei tosin klo 6 ja 7 enää jaksanu kovin paljon imeä kun oli varmaan masu aika täynnä. Yöllä vaihdetaan vaippa kerran ja silti se on aamulla likomärkä, ei ihme moisella tankkauksella. Päivisin ei ruoka tosiaan maistu noin usein, mikä yösyöppö meillä täällä oikein on!

Viime viikolla oli yksi yö kun heräs vaan 2 kertaa (klo 1 ja 6), se oli oikein juhlaa! Ilmeisesti mitä enemmän iltapuuroa menee sitä useammin herätään, jipii...

Kuinka pitkiä päikkäreitä teillä muilla muuten nukutaan? Milla nukkuu yleensä 30 minsaa-1 h, paitsi ne kolmannet päikyt illalla on yleensä noin 20 minsaa.

Milloin vaavit muuten mahtaa siirtyä yksiin päikkäreihin, kokeneemmat kertokaa!

Huomenna mennään Lastenklinikalle lonkkakontrolliin. Millalla oli lievää väljyyttä toisessa kintussa silloin syntyessään ja nyt tsekataan onko koipi ok. Ei kyllä pitäis olla menny ainakaan huonompaan suuntaan, mutta jänskättää silti. Ja sit se on niiiiiin kamalaa, kun/jos ne siellä painaa sillä ultrauskoneella toista jalasta niin että itku tulee. Ainakin näin tehtiin silloin kun siellä viimeks kävimme Millan ollessa 6-viikkoinen.

Sammermanni, ilmoittele jos teet kauppaa Magdan kanssa! Olen torstaina Hertsikan metroasemal tms. paikassa ennen klo 11 ainakin nykyisen suunnitelman mukaan...

Ai niin, sellainen tuli muuten mieleeni, että mitä jos laitettais nää ¤#&%¤" sivut boikottiin... Mentäis vaikka kaksplussalle tms. vähäksi aikaa kirjoittelemaan vaikka pinolla "vauva-lehden tammitenavat"... Nimittäin on se nyt h..tin kumma, että nää on ollu jo ainakin kuukauden (yli??) remontissa. Vähän väliä jotain häikkää! Riipii... Eilenkin kun vihdoin tänne pääsin, niin netti kaatui lähetysvaiheessa. Toimii ei toimi toimii...

T: Agitaattori (älkää ihmetelkö jos mä en pääse tänne enää kirjoittelemaan...) ja Milla-neiti 3.1.

Vierailija
22/61 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvatapaaminen oli siis sovittu torstaiksi? Meille on tulossa appivanhemmat kylään, mutta *voisin oikeastaan liueta* ;)

Treffit on siis Magdalla? Mihin aikaan ja miten saan osoitteen?

ipu ja jäänmurtajat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a07d3008-5246-11dd-bd90-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsi miten ihania kaikki kuvat on, tuokin Ipun laittama... :)

Magdalena: Meidän neuvolatäti suositteli kahta makua viikossa, koska hänen mielestään sallittujen ruoka-aineiden lista kasvaa turhan hitaasti tolla 1 maku/viikko. Mutta esim. se eka ihottuma tuli siinä vaiheessa, kun sekä porkkana, peruna ja luumu oli jokainen jo yksinään erikseen testattu muutaman päivän ajan. "Testausaikana" ihottumaa ei tullut mistään noista, peruna tosin ilman luumujälkiruokaa aiheutti itkua. Sitten yhtäkkiä vaan, kun oli jo näyttänyt että kaikkia noita voidaan syödä, tuli se ihottuma, ja seuraavina päivinä myös itkettiin pelkkää porkkanaa ja pelkkää luumua. Lopetin noi kaikki kolme ja päätin palata niiden tarkempaan testaukseen myöhemmin.

Annoin seuraavaksi Hippin luomu-omenapäärynää, koska siinä luki että se harvoin aiheuttaa allergiaa. Homma kaatui jo testausaikana. Sitten soitin neuvolaan ja kysyin pitäiskö kiinteiden antamisessa pitää taukoa, kun meillä vaan päivästä toiseen ja ateriasta toiseen itketään ja itketään, ja alkaa turhauttaa koko homma. Terkkari epäili, että tässä saattaa paremminkin olla kyse herkästä vatsasta kuin allergioista, koska kerran ihan kaikkea itketään. Herkkävatsaiselle hän suositteli maissia ja bataattia.

Yhdellä ystävälläni on vuoden ikäinen tyttö, joka on ollut ihan superallerginen koko lapsuutensa (hänen erikoismaitonsa maksaa 57 euroa/1,5 litraa). Eilen juttelin hänen kanssaan, ja hänelle oli allergiasairaalassa sanottu, että herkkävatsaisille ihottumalehahduksen saattaa aiheuttaa ihan yksinkertaisesti vain uuden ruoan aloittaminen, silloin kyse ei siis ole allergiasta.

Sama ystävä muuten antoi sellaisen vinkin, että jos jonkin kasviksen tuoreversio ei sovi, kannattaa kokeilla samaa ainetta pakastettuna, koska pakastus miedontaa sitä. Esimerkiksi perunan, kukkakaalin ja parsakaalin hän on pystynyt antamaan lapselle pakastettuna, mutta ei tuoreessa muodossa, koska tuoreina ne saattavat olla allergiaan taipuvaisille liian voimakkaita.

Tuosta tulikin mieleeni, että täällä on ollut puhetta siitä, että perunaa ei voi pakastaa. Minulla ei ole asiasta mitään tietoa, mutta mitenkäs sitten noi kaupasta saatavat pakastetut perunavalmisteet (esim. se Oolannin) on saatu pakastettua - vai onko ne jotenkin erikoisesti käsitelty?

Miukkis kyseli päiväunijutuista. Meillä Inna nukkuu normaalisti kolmet tunnin mittaiset päiväunet. Vauva-lehdessä oli joskus tän vuoden puolella semmonen suositus, että puolen vuoden iässä siirrytään kaksiin ja vuoden iässä yksiin uniin. Samoin kun olen ollut päiväkodeissa jonkun verran töissä, on siellä oltu sitä mieltä, että alle vuoden ikäisen pitäisi saada nukkua kahdet unet.

Nyt en taida joutaa kauemmin olla koneella, on tuolla sen verran kaunistunut ilma :)

Mukavaa tiistaita,

Pajunkukka ja Inna s. 29.1.

Vierailija
24/61 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa siis torstaina meille.

EHDOTAN KLO 12 alkaen.

Jos puhun sekavia, se johtuu tästä valvomisesta. Mutta kukaan tuskin huomaa mitään eroa "normaaliin"....

Mun puhelinnumeron saa s-postiosoitteesta, jonka perustin tätä casea varten magdalena.tomas@gmail.com

Eli IPU laitappa sinne mailia, niin heitän sen numeron.

Magda

Vierailija
25/61 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda: mitä tuodaan? Jos mentäis taas nyyttäriperiaatteella? En nyt tarkoita että pitää olla kamalasti mässyä, mutta kai sitä vois jonkun pullan ottaa jos vaikka juodaan sumpit.

Palaillaan taas...

MM

Vierailija
26/61 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin meiliä sulle tuohon antamaasi osoitteeseen.

ipu ja herrakerho

Vierailija
27/61 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aika samoihin aikoihin Magdan kaa :D :D :D

T: MM

Vierailija
28/61 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, taas lähti uusi viikko käyntiin!

Kerhoista oli kyssäriä: me kuulutaan Liberoon (vaikka käytetään kestoja, heh heh), Pirkan Naperoon, Vau'kirjaan (yhden paketin oon ottanu, en nyt ihan sata siitä tykkää, mut katellaan edelleen). Tietääkö joku, onko Nordealla jotain lastenkerhoa? Tohon Liberoon ja Naperoon kantsii mun mielestä kaikkien kynnelle kykenevien liittyä, koska ei maksa mitään ja niistä saa ihan kivoja juttuja.

Palailen paremmalla ajalla... Onko sitä??

T: Miukkis&Milla 6 kk!

Laitan kuvan meidän uusista rattaista... Ja löytyy se neitikin sieltä kuvasta jos oikein katsoo!

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9839ba44-4bfa-11dd-aa0e-…!

Vierailija
29/61 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpa missannut jotenkin tuon edellisen pinon. Nyt jäin lukemaan sitä ja hitsi etten ehdi paneutua toivomallani tavalla...

Miukkis: jostain bongasin mulle osoitetun kysymyksen siitä, miten rauhoitan Tomasta öisin. Olenkohan ihan väärässä? Meillä ei varsinaisesti ole ollut tuota ongelmaa kuin ihan yksittäisinä öinä. Nukahtaminenhan on ollut se ongelma. Sen jälkeen ollaan yö selvitty maidolla heräilyistä. Ja tutti rauhoittaa myös. Se tosin ei pysy suussa. ..!!Tosin kun on sattunut itkuista yötä, olen heijannut puolelta toiselle ja laittanut esim. supon kerran. Se suppo auttoi, joten tämä itku taisi johtua hampaista. Vältän viimeiseen asti sitä ettei sängystä nousta vaikka yöllä olisikin hereillä. Etten nyt enää saisi sellaista tapaa aikaiseksi.. ;) Pidän vaan lähellä jos huomaan että T ei meinaa saada unta. Yritän tällä ennalla ehkäistä sitä ettei mene huudoksi ja sehän taas vaatis oman rauhoittamisensa. T itkee aika sitkeästi jos sen kerran aloittaa. Nojoo, tuosta ei tainnut olla apua. Paljon voimia noihin uniasioihin. Tiedän että todella raskaita. Luultavasti on ohimenevä vaihe, joten ei kestä ikuisuuksiin.

Öistä muuten: ollut täälläkin aika haipakkaa ja heräilyä. Pulloon yleensä nukahtaa. Mutta kyllä on välillä melko levotonta toimintaa! NYt on kyllä jotain meneillään. Ehkä ryömiminen ja konttaamisen opettelu on se mikä tekee rauhattomaksi. T yrittää viimeiseen asti ennen nukahtamistaankin kääntyä mahalleen ja nousee polvilleen (heijaa itseään siinä eteentaakse-meiningillä) Ja sitten taitaa ne hampaat vaivata. Tänään meillä nukuttiin hienosti 8.15, mutta aika aikainen tikka on meidän jäbä myös.

MUTTA: T on alkanut nukkua pidempiä päiväunia!!!!!!!! En tiedä onko sillä merkitystä, että olen päivystänyt tehostetusti parvekkeella ja alkanut heijata vaunuja kun se 45 min unijakso on ollut päättymässä. Heti jos huomasin, että T ehkä alkaa heräillä, syöksyin kimppuun. Luin parvekkeella aina siinä vaiheessa. Ettei tarvinnut turhan panttina olla siis. Tämän vinkin sain yhdestä kirjasta. Siinä sanottiin, että kun viikon tekee tuota, vauva oppii itse siirtymään unijaksonsa yli.

IPU:Minä kävin heti ensi-illan aikaan katsomassa Sinkkuelämää leffan! Sarjasta tykkäsin kovin, mutta en uskaltanut odottaa leffalta paljon. Oli siis iloinen yllätys. Nauroinkin siellä! Ja jäi hyvä mieli. Huomaan, että paljon riippuu mielipide siitä, mitä on ennalta odottanut. Mä suosittelen!

Meillä aloitettu peruna. Pitää edetä hitaasti, noiden allergiamahdollisuuksien takia. Perunaa alkuun yksittäin viikon. Mitä strutsi tarkoitit ettei peruna kestä pakastamista?.. mulla on ollut pakkasessa ups..

Seuraavaksi otan bataatin. Onkohan kotimaista bataattia olemassa. Varmaan joku taas repii pelihousujaan, kun kyselen ehkä tyhmiä.....

Sekavaa tekstiä..Niin paljon asiaa...

Olin la tyttöjen kanssa ulkona. Mahtavaa! Tanssinkin ihan hikipäässä.

Frimmylle voimia anoppilaan. Mä en viihdy ylipäänsä vierailla kovin pitkään. Kaipaa niitä omia juttuja ja kuvioita. Erit nyt TOmaksen kanssa tuntuu hankalalta yöpyä vierailla.

Palataan!

Vierailija
30/61 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aina sellainen olo, että pitäis saada halata sitä kaveria. Ja livenä vielä parempi kuin kuvissa. Ja Olavi muuten näyttää jotenkin ikäistään kypsemmältä Ametisti! Viisaan näköinen vauva ;)

Ja kaikki muutkin on söpöjä! Mut näitä edellä mainittuja olen saanut nähdä livenäkin niin paljon!

Vierailija
31/61 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla oli aivan kamala räkätauti viime viikon lopulla. Kuumetta ei ollu, mutta jätkä oli ihan täys limaa. Oksensi pari kertaa niin isot ruoka&limaoksut, ettei uskois, ellei olis nähny.

Nuo kerhojutut on mun lempijuttu :). Siis varsinkin sellaiset, joista ei joudu maksamaan mitään. Meillä kuopus kuuluu kans Liberoihin, Hippo-kerhoon ja Naperoon. Kukaan ei ole tainnut mainita Piltti-kerhoa. Sitä suosittelen myös kaikille: ilmainen, ruokaohjekirja, ruoka-aiheita täynnä oleva lehti muutaman kerran vuodessa, lusikka, ruoka-alusta, ym. mukavaa. Noiden lisäksi olen ilmoittanut itseni (vai oliko se esikoisen - en muista enää) Pampersin "kerhoon". Sieltä sai aikanaan tosi hyvä lehtisiä lapsen kehityksestä ja nytkin tulee vielä sähköpostiviestejä.

Miukkis, ihana kuva Millasta. Meilläkin on samantapainen kurkistuskuva esikoisesta, se on vieläkin tallessa lompakossa <3.

Nyt ei muuta ehdikään. Palailen paremmalla ajalla!

Mukavaa viikon jatkoa!

Justus & poju 14.1.

Vierailija
32/61 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin just Pampersiin ja Pilttiin :D :D :D

Toivottavasti Justuksella on parannuttu!

Magda_lena: meinasin just sitä, että millä konstilla saat Tomaksen rauhoitettua kun herää yöllä. Milla rauhoittuu tissille, mut mun mielestä sen ei tarttis syödä öisin niin pirun usein... Kerran oon nyt saanut sen nukahtamaan ilman tissiä, siis syliin, kun heräsi nukuttuaan vain tunnin. Viime yö oli kans semmoista ihme lupsuttelua, huoh!

Palaillaan taas....

M&M

Vierailija
33/61 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä meidän vaavit on nyt aivan ihanassa iässä. Koko ajan opitaan uutta ja maailman ihmeitä jaksetaan ihmetellä silmät ymmyrkäisenä aina vaan =) Minä olen aivan rakastunut meidän neitiin, on se niin ihana höpönassu. Vaikka neiti on edelleen helposti räjähtävää sorttia, on elämä hänen kanssaan nykyään helppoa, kun pidetään rytmeistä kiinni ja ennakoidaan esim. nukkumaanmeno ennen väsykiukkua.

Kerhoista oli puhetta. Me (tai Annu) kuulutaan Naperoon, Pilttiin ja Liberoon. Osuuspankista ei ole vielä kuulunut mitään, kai se Hippo alkaa tulla jossain vaiheessa. Kirjakerhoissa ei olla, koska molemmat pojat ovat olleet ja kirjoja on kertynyt jo metreittäin hyllyyn.

Ametisti taisi kirjoittaa vauvan olevan kiinnostunut enemmän sukukalleuksistaan kuin varpaista. Meillä on aivan sama juttu! Varpaat kyllä "löysi" noin viikko sitten, mutta mieluummin räplää pimpparaa, itse asiassa aina kun vaippa otetaan pois... Kakkavaipan otossa saa olla nopeana, ettei ennätä läntätä käpäliään sinne!

Tolleroinen kyseli puurohiutaleista. Minä olen keittänyt kaurapuuron aivan tavallisista hiutaleista, Aamun hyvä ym. pikahiutaleista tulee hienojakoinen puuro nopsaan mikrossa. Riisihiutaleita en ole vielä kokeillut, nyt on käytössä vielä Muksun riisipuuro, muita valmispuuroja en taida ostaakaan, kun ei tuo neiti vaikuta kovin pahalta sihtikurkulta.

Magda_lena: Peruna menee pakastaessa kokkareiseksi ja makukin kai muuttuu. Siis jos pakastaa yksistään. Muiden kasvisten seassa en ole huomannut soseen rakenteen muuttuvan.

Meillä neiti jatkaa edelleen piltti ym. soseiden boikottia! Ja pitää mamman kauhan varressa... Tänään keitin parsakaali-porkkana-palsternakkasosetta ja höystin broilerilla. Ja neiti oikein maiskutteli syödessään.

Oletteko antaneet vielä kasviksia raakana? Lähinnä kurkkua, tomaattia tai esim. raastettua porkkanaa? En ole jaksanut kaivaa ruokintaopuksia esille, joten en muista missä vaiheessa niitä sai/pitää antaa.

Eilen olin festareilla nauttimassa Sonata Arctican ja 69Eyes:n musiikista ym. Olipas tervetullut irtiotto arjesta, vaikka ihan selvinpäin olin. Kyllä siellä teinien keskellä tunsi itsensä vanhaksi, pitää kai jatkossa haalia sukulaisten teinejä kaitsettavaksi että saa tekosyyn lähteä festareille ;D No, ei me sentään eturivissä oltu rumpukapuloita kinuamassa!

Jos lähtis tänään ihmisten aikaan nukkumaan. Hyvää viikonjatkoa. Toivottavasti ilmat tästää lämpenee.

aksiina ja Annu 28.1

Vierailija
34/61 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä ollut sama ongelma, että syödä pitää kun Tomas yöllä herää. Toistaiseksi heräilyä on ollut niin vähän (parin viime kk aikana, erit. sen jälkeen kun lopetin imetyksen), mutta nyt on alkanut ihme yöhärdelli...huuh! Viime yönä söi tyyliin enemmän kuin ikinä. TÄmä rumba ja levottomuus alkoi siis jo ennen perunaa.

Suppo auttoi, ja ensi yönä kokeilen taas tauon jälkeen.( Koska uskon että johtuu hampaista.) Korvat on tutkittu ja nyt pois laskuista. Ja muutenkaan ei vaikuta kipuiselta. Ja hitto soikoon toi jätkä opettelee sitä liikettä..

JOTEN

Tassuttelua (eli unikoulua) suunnitellaan! (voi peppu, miten mun pää kestää sen..)

Oletko koittanut nukuttaa Millaa yöllä vaunuissa yöllä? Sellainen vinkki saatiin, että vois nukkua yöllä vaunuissa ja heijata sit uneen.... MUTTA mulla herää epäilys että siitä sit seuraa uusi koukutus??!!! Tämän vinkin antoi muuten lääkäri..

Tsempit öihin! Jos haluat järjestää joku päivä esim. näihin nukkumisen miettimisiin ryhmäterapiaa niin sopii!

Magda

Vierailija
35/61 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin kuulutaan piltti- ja pampers-kerhoihin. ei vaan aina muista niitä mihin on liittynyt. olen yrittänyt liittyä kaikkeen ilmaiseen :)

meillä iski vauvarokko. olen epäillyt sitä jo jonkun aikaa kun mikaelille nousi lauantaiaamuna 39 asteen kuume. su-ma vlisenä yönä nousi 39,6. on saattanut olla aiemminkin korkeammalla mutta ei ole koko ajan kuumemittaria käden ulottuvilla. kauhean kärttynen ja "valittavaa"ääntä piti. niin kuin särkisi kauheana joka paikkaa. ressukka. sylissä yritin silitellä ja mikael päätä nojasi olkapäähän ja "valitti". surullisen kuuloista ääntä :( tänään sitten huomasin aamusella pisteitä/läikkiä. ja nyt on poika ihan pilkullinen/laikukas.lähinnä päässä ja vartalossa.ei raajoissa niinkään paljon. joten ajattelin tai siis tein oman johtopäätöksen että on vauvarokko kun pisteet ilmestyi kuumen laskettua.

eikä Vienolla(?) ollut kanssa vauvarokko?

vielä ei käännytä. kääntyy sitten kun kääntyy.

eilen kokeilin vaunuissa mikaelia ilman koppaa. suloisen näköinen.

kamalasti yrittää ja haluaa istua. jos on esim sitterissä tai muualla puoli-istuvassa asennossa niin yrittää istua ja itseään istuma-asentoon.

nyt pitää mennä. taas. oli hiukan omaan napaan kääntyny kirjoittelu mutta joskus näinkin :D

MiiKaro & Mikael 31012008

Vierailija
36/61 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 6 kk neuvolassa. Vakitäti oli kipee. Sijaistäti totesi Millasta, että "mun on vaikee keskittyä kun hän tuijottaa niin intensiivisesti". Hi hi. Mitat olivat seuraavat: pituus 64 cm, paino 6820 g, myssy 41 cm. Paino oli noussu vaan alle 300 g. Sanoin, ettei mikään ihme, koska mun logiikalla jos syö kiinteitä (hedelmä tms. soseita tai mun tekemiä), niin ei kaiken järjen mukaan juo niin paljon maitoa tissistä. Ja rasvaahan noissa kotitekoisissa ei ole lainkaan. Tädin mukaan asia ei kuitenkaan ole näin, vaan lapsi joisi tissistä saman ku ennen mut kiinteet olis siinä lisäksi. Mene ja tiedä...

Ehdotti muutenkin, että antaisin ensin kiinteät ja sitten tissin. Eikä tissiä miten milloinkin pitkin päivää. Vois rauhoittaa kuulemma öitäkin. Katotaan. Nyt Milla minipäikkäreillä ilman ruokaa, koska kieltäytyi maissi-kesäkurpitsasta ja en sit antanu tissiäkään. Eipä se kyllä nälkäiseltä edes vaikuttanutkaa ku nukahti.

Ostin Dentobon-tutin. Milla nauraa sille ja pureksii sitä. Sama kohtalo siis kuin muillakin tuteilla.

Neuvolatädin mielestä kantsis kokeilla laittaa M hereillä pinnikseen iltaisin/öisin. Nythän olen tehnyt niin, että siirrän sinne vasta kun on umpiunessa. Muutoin alkaa nimittäin siellä leikkiä unileluilla ja hetken kuluttua parkua. Omaa laiskuuttani siis olen tehnyt niin kuin oon tehnyt...

Vaunuja ei oo yöllä kokeiltu. Päivällä heijaamisesta ei ainakaan tunnu olevan mitään hyötyä - olen todennut että Milla nukkuu sen minkä nukkuu. Paremmin ehkä auttaa jopa se, että ei tee mitään. Joko se nukahtaa uudelleen tai sit ei. Silti mä aina meen heijaamaan ku herää itkien liian aikaisin (...) päikkäreiltä, heh.

Viime yönä M piti itkusession, ei rauhoittunut sylissäkään kuin tovin kanniskelun jälkeen. Heräsi siis puol yhden aikaan (oli herännyt ja saanut tissiä 23:15). Mies meni hyssyttelemään, parku yltyi, otin syliin, parku jatkui, kanniskelin ympäriinsä, ei auttanut, laitoin valot ja kanniskelin plus juttelin, sit alkoi rauhoittumaan. Ja tissillä taas, huoh!, sain viimein tainnutettua takas uneen. Eikä pinnikseen vaan viereen.

Mulle sopii unitreffit :D Tällä vkolla ke, to, pe? Ens viikolla ma, to, pe?

Palaillaan...

Laitan taas kuvan meidän isosta pienestä tytöstä :D :D :D

Tai en laitakaan... Oon nyt 3 kertaa yrittäny tätä lähettää... Palvelinvirhe... Keskustelut poissa käytöstä etc...

Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija
37/61 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no tultiin ehkä jo aika kauan sitten, nyt kun on jo kohta puoliyö :D Neitonen oli kasvanut hyvin, 5kk neuvola siis meillä (viime viikolla tuli 5kk täyteen) ja paino oli 7850g ja pituutta 66,2cm. Jotakuinkin kilo oli viime kerrasta tullut siis painoa. On tuo tyttö kyllä sellanen Michelin-reisi että oksat pois :) Soseet maistuu hyvin, puuro myös. Tänään annoin ekaa kertaa ihan sen täyden annoksen Piltti-puuroa (paketin kyljessä ohje 3/4dl jauhoja = 1 annos) ja tuntui että vieläkin enemmän olisi uponnut. Hyvät on ruokahalut. No siihen sitten annoin reilusti maitoa päälle ja tyttö nukahti yllättäen jo tuntia aikaisemmin kuin yleensä. Katsotaan, herääkö myös aikaisemmin...

Viime yö oli taas hassu, nukkumaan klo 21.30, klo 6 syömään ja VASTA klo 9.30 ylös!!! Ihan perin eriskummallista meidän taloudessa. NOoooh, kyllä se taas "kostautuu" kun täällä kerrotaan... :D

Niin joo ja piikki annettiin myös. Voi sitä itkun määrää, mutta pianhan tuo tyttö sitten rauhoittui. Onneksi. Viimeksi meni pahemmin huudon puolelle.

Silja on muutaman päivän pitänyt sellaista ei-niin-kauniinkuuloista ääntelyä, ihme rääkymistä, kiljumisen, huutamisen ja ärjymisen välimuotoa ja ollut muutenkin vähän heikosti viihtyvää sorttia. Epäilen, että hampaat tekisi tuloaan, vaikkei mitään vielä näykään. Tai sitten se on vaan joku sellainen kausi tai jotain...

Siljakin sai viimein varpaat suuhun! :) Niitä innossaan lutkutti niin kauan että laitoin (kesto)vaipan päälle. Siinä paketissa ei ihan niin notkeasti taivutakaan.

Ei kait tässä muuta täältäpäin. Miukkikselle piti vielä kommentoida tuosta iiiiiiihanasta kurkistuskuvasta!! Että söpö oli!

Oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille.

Tolleroinen ja Silja 3.2.

Vierailija
38/61 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sivut eivät taaskaan toimi. En ehtinyt kopioda kirjoitustani....

KLJLHOIIGyylaiwugliauwö :(((((

Ametisti ja savuavat korvat

Vierailija
39/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOpiiko Miukkis tuo?

Kun Tomas nukkui lyhyitä päikkyjä, annoin nukkua. En yrittänyt silloin mitään. Oi tosi rasittavaa ja koska jätkä oli vielä vaikea saada nukkumaan oli sellaista monta kertaa päivässä taistelua.

Nyt nukkuu pidemmin. Tosin äsken huusi mut parvekkeelle, että laittaisin tutin suuhun ja heijaisin vähän vaunua jotta saisi jatkettua untaan (ja jatkoi heti, siitä tiesin että kutsuhuuto tarkoitti tätä. Ei meillä vielä siis puhuta..heh).. Edelleenkään en ole edennyt niin pitkälle että saisin nukahtamaan täysin itsekseen. Hitaasti hyvää tulee. En aio huudattaa jäbää yksikseen. Se ei kuulu mun metodeihin.

PRKL mulla on mennyt hermo välillä mieheen.. TUntuu ettei sillä välillä ole hajuakaan mistään! (pakko jakaa tätä vee-tutus)

Miukkis TOmaksella oli taas aikalailla samat mitat kuin teidän Millalla! Pieni poika hänkin. Sellainen sitkeä kirppana, vaikka massaa on tullut.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ac995219-4d7e-11dd-87fb-…!

Vierailija
40/61 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken mainita niinkin tärkeän tiedon kuin, että leikkautin polkkatukan itselleni! Kyllä piristää, kun on ollut pidemmät hiukset about viimeiset 10 vuotta!

JA KYSYMYS: Kun oon nyt antanut perunaa pieniä annoksia viikon verran, voinko ottaa kuvioihin Piltin peruna-kukkakaalin? VAi pitääkö mun ensin kokeilla kukkakaalia (itse keitettynä) viikon verran? Varmaan tosi tyhmä kysymys, mut olkoot!