Lue keskustelun säännöt.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
^^^^^^^^^^^^TAMMITENAVAT 7.7 alkaen^^^^^^^^^^^^
07.07.2008 |
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Pitkästä aikaa. En ole edes lueskellu teidän juttuja, mutta nyt kun mies on bilettämässä niin mä oon jo monta tuntia lojunu netissä ja sain aikaiseksi kahlata teiän juttuja läpi. Jos sitä itekki sais jotain tekstiä aikaiseksi.
Supoista muuten, mä en oo vielä kertaakaan laittanu suppoa. Sillon kun meil oli se 3 kk-rokotus niin ostin etukäteen suppoja terkkarin ohjeistuksesta eikä niitä tarvittu silloinkaan. Harvoin poika kyllä mitään pitempiä itkukohtauksia on edes saanut, että eipä ole ollut tarvetta supoille.
Niin ja pakko sanoa, että meilläkin räplätään pippeliä aina kun vaippa lähtee! Se on tosiaan ärsyttävää jos on kakkavaippaa vaihtamassa. Tänään jätkä räpläs kakkaista pippeliä ja ennen kun kerkesin mitään tehdä, niin alkoi hieroa naamaansa sillä kakkasella kädellä. Tulipa sitten kiire suihkuun..
Meillä aloteltiin kiinteät pari päivää ennen puolivuotispäivää ja hyvin on kelvannut. Itte tehty kaurapuuro menee loistavasti, olen käyttäny ihan tavallisia pikakaurahiutaleita. Illalla menee pari desiä kevyesti, sekaan oon laittanu hedelmäsosetta. Alkuun ostin sellasta Muksun banaanipuurojauhetta, mutta se ei oikeen uponnu, tavallinen puuro menee alas paljon paremmin. Joten jatkossa en aio ostaa noita vauvan puuroja. Sehän sopii mulle, ovat tosi kalliita kun vertaa tavallisiin puurojauheisiin. No ne valmistetrat kyllä uppoo, mutta mieluummin kuitenkin annan ihan tavallista puuroa. Vaikka äidin tekemä puuro maistuu, niin äidin tekemät soseet on pojan mielestä ihan kammottavaa! Aina yökkäilee. Kaupan soseita vetäis vaikka kuinka. Oon antanu nyt vaan kasvis- ja hedelmäsoseita, lihoja me ei olla vielä aloitettu. Neuvolassa sanottiin ettei ole kiirettä, joten ehkä tuossa 7 kk kieppeillä alotellaan nekin.
Mä muuten kans ihmettelen noita ohjeita, ettei puolivuotiaan tarttis syödä yöllä. Minusta jotenkin kummallinen ohje, sillä suositus on, että täysimetetään puolivuotiaaksi ja sitten kun pikkuhiljaa niitä soseita maistellaan (alussahan määrät on tosi pieniä) niin miten sitten yhtäkkiä parin sose-ruokalusikallisen jälkeen pitäs pärjätä koko yö syömättä? Meillä kyllä syödään edelleenkin tissiä pari kolme kertaa yössä, eikä haittaa mua ollenkaan.
Meillä muuten puolivuotisneuvolassa mitat oli 9100 gr ja 68,5 cm. Aika lyhyeltä meidän poika muuten vaikuttaa teidän muitten lapsukaisiin verrattuna, eikös monen vaavit ole jo yli 70 cm? Meillä tosin lähtötilanne oli 3200gr / 49cm että ei toi poika mikään hujoppi syntyessäänkään ollu. Syntyi tosin 3 viikkoa etuajassa. Tissimaidolla poju kasvoi puolivuotiaaksi ja juhannuksena aloteltiin kiinteät.
No nyt on pakko lähtee nukkuu, mites toi kello tolleen rientää.
Kaura ja poika 6,5 kk