Kotityöt toisen asunnossa.
Nainen nukkuu yönsä luonani vaikka hänellä on oma kämppä, eli käytännössä asuu pyynnöstäni luonani. Hän ei jostain syystä halua muuttaa kokonaan tänne.
Nyt on alkanut ärsyttämään, kun hän ei juurikaan osallistu kotitöihin. Ei esim. imuroi tai muutenkaan juurikaan siivoa. Ei osta jääkaappiin mitään, mutta ei kyllä paljoa syökään. Ei jotain poikkeuksia lukuunottamatta tee minulle ja lapsilleni ruokaa vaikka on päässyt töistä aikaisemmin, vaan minun on käytävä kaupassa ja kiirehdittävä ruoan laittoon yms.
Mitähän tällaisessa tapauksessa tekisi?
Kommentit (53)
Markkuqwerty kirjoitti:
Tässä ei ole mitään muuta provoa, kun se että sukupuolet on vaihdettu ja olen itse tuo "bunkkaaja" jolta vaaditaan ties mitä, epämääräisillä vihjeillä. Myös isoja remontteja pitäisi tehdä kämppään joka on vielä puoliksi entisen.
Halusin vaan "puolueettoman" mielipiteen.
T:Ap
Markku hyvä. Muuta nyt ihan suosiolla omaan kämppääsi takaisin. Kyllä sitä voi seurustella vaikkei samassa osoitteessa asukaan. Ei ole todellakaan sinun asiasi tehdä mitään isoja remontteja toisten huushollissa. Ikkunansakin voivat asunnon omistajat pestä ihan itse. Ilmoita tämä tyynen rauhallisesti ja jos ei vastaus miellytä niin - tiedät jo, mitä tehdä.
Markkuqwerty kirjoitti:
Tässä ei ole mitään muuta provoa, kun se että sukupuolet on vaihdettu ja olen itse tuo "bunkkaaja" jolta vaaditaan ties mitä, epämääräisillä vihjeillä. Myös isoja remontteja pitäisi tehdä kämppään joka on vielä puoliksi entisen.
Lähdetään nyt siitä, että kiinnostaako nainen sinua niin paljon, että olisit valmis sitoutumaan häneen omistusasumisen muodossa. Ja jos olisit, olisko se juuri tuo eksän osittain omistama asunto, johon nainen ilmeisesti haluaisi jäädä, mutta ei voi sitä omavaraisesti tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Markkuqwerty kirjoitti:
Lähdetään nyt siitä, että kiinnostaako nainen sinua niin paljon, että olisit valmis sitoutumaan häneen omistusasumisen muodossa. Ja jos olisit, olisko se juuri tuo eksän osittain omistama asunto, johon nainen ilmeisesti haluaisi jäädä, mutta ei voi sitä omavaraisesti tehdä?
Tuohon pitäisi käytännössä jäädä, koska lainaa enemmän kun arvoa. Remontoinnin jälkeen saisivat ehkä omansa pois. Mutta että minunko velvollisuus on hoitaa asiat kuntoon ja toimia vielä sisäkkönä kämpässä jossa ei ole edes omia tavaroita, koska niille ei ole paikkaa/tilaa. Taitaa olla liikaa pyydetty.
Ja viihdyn oikein hyvin omassakin asunnossa, ja onkin käytännössä on aika haastavaa oikeasti asua ns. kahdessa paikassa. Tilanne vaan on se että läsnäoloa vaaditaan, mutta käytännössä olen kuitenkin hierarkiassa vierailija ja päivystävä apukäsi, niin ihmetyttää, mistä nämä velvollisuudet toisen omaisuuden ja huushollin suhteen tulee.
Vihellä peli poikki ihan reilusti. Kerro nämä täällä esittämäsi mietteet ihan suoraan naiselle. Ehkäpä hän tajuaa vaativansa ihan kohtuuttomia sinulta. Menisiköhän se nainen sitten vastavuoroisesti sinun asunnollesi pesemään ikkunat? Tapetoidakin voisi ja kylpärin kaakelit uusia siinä ohimennessään... :)
Jos ap:n tilanteessa halutaan muuttaa oikeasti yhteen,olisi reilua uutta kumppania kohtaan,että hankitaan uusi,oikeasti yhteinen koti.Tuo,että toinen haluaa uuden kumppanin vanhaan kotiin kuulostaa siltä,että oma mukavuudenhalu on tärkeämpää kuin toisen tunteet,pitää kynsin hampain kiinni menneestä,mutta tarvitsee vain jonkun jakamaan kulut ja hommat.
Markkuqwerty kirjoitti:
Ja viihdyn oikein hyvin omassakin asunnossa, ja onkin käytännössä on aika haastavaa oikeasti asua ns. kahdessa paikassa. Tilanne vaan on se että läsnäoloa vaaditaan, mutta käytännössä olen kuitenkin hierarkiassa vierailija ja päivystävä apukäsi, niin ihmetyttää, mistä nämä velvollisuudet toisen omaisuuden ja huushollin suhteen tulee.
Ei sellaisia velvollisuuksia oikeasti olekaan,nainen vain haluaa rusinat kaikista pullista.Sanot suoraan,että hoitaa ensin avioeron kunnialla(erikoista,että uusi kumppani pitäisi saada tekemään remppaa asuntoon,joka on puoliksi exän omistuksessa),sen jälkeen voitte miettiä uuden,teidän kahden yhteisen,kodin hankkimista.Ei niin,että yritetään tunkea uusi kumppani sopimaan omaan,vanhaan elämään.
Markkuqwery kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkuqwerty kirjoitti:
Tuohon pitäisi käytännössä jäädä, koska lainaa enemmän kun arvoa. Remontoinnin jälkeen saisivat ehkä omansa pois. Mutta että minunko velvollisuus on hoitaa asiat kuntoon ja toimia vielä sisäkkönä kämpässä jossa ei ole edes omia tavaroita, koska niille ei ole paikkaa/tilaa. Taitaa olla liikaa pyydetty.
Todellakin liikaa pyydetty.Ja epämääräinen vihjailu on muutenkin vittumainen tapa pyytää mitään.Jos asia ei parane keskustelemalla,unohda koko juttu,nainen vaikuttaa hyvin itsekkäältä.
No onhan tässä sekin vaihtoehtona, että lunastan puolikkaan pitkäksi maksetusta lainasta hintaan 150k€ ja maksan puolet 4hengen kuluista joihin en voi itse vaikuttaa. Tuolla saisin ehkä jonkun kaapinnurkan kamoilleni ja jossa voisin päivystää nakkikoneena jos kun joku keksii minulle jotain hommaa tai käyttöä. =) Kuullostaa hyvältä diililtä. Kyllä tää avaa mukavasti silmiä, kun laittaa ajatuksia kirjaimiksi.
Kaikenlaisia emäntiä sitä maa päällään kantaakin.. Huh huh, juokse karkuun jos vielä pääset.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap:n tilanteessa halutaan muuttaa oikeasti yhteen,olisi reilua uutta kumppania kohtaan,että hankitaan uusi,oikeasti yhteinen koti.Tuo,että toinen haluaa uuden kumppanin vanhaan kotiin kuulostaa siltä,että oma mukavuudenhalu on tärkeämpää kuin toisen tunteet,pitää kynsin hampain kiinni menneestä,mutta tarvitsee vain jonkun jakamaan kulut ja hommat.
Niinpä. Minun miesystäväni laittaa paremmaksi. Haluaisi pitää asunnon yksin mutta ei taida olla varaa joten pitäisi ottaa laina yhdessä. Hänen lapsensa tietysti asuvat asunnossa. En todellakaan halua hänen ja ex-vaimonsa asuntoon muuttaa enkä kyseisen tyyliseen asuntoon muutenkaan. Viihdyn omassa uudenaikaisessa asunnossa paljon paremmin; tilaa on siellä missä tarvitsen.
Seurustelin nuorempana kundin kanssa joka asui vielä vanhemmillaan. Viisi yötä viikosta oli kuitenkin mun asunnossa, mutta kotitöitä ei tehnyt koska "en mä asu täällä". Ei seurusteltu enää.
Vietän pidennetyt viikonloput ja osan lomista miesystäväni luona. Tykkään ruoanlaitosta ja uusien reseptien kokeilusta, joten meille on muodostunut tavaksi, että minä kokkaan ja mies kattaa + siivoaa jäljet. Jos minulla on aikaa ruoanlaiton lomassa, niin saatan toki itsekin täytellä tiskikonetta tai laittaa puhtaita astioita kaappiin. Koska minulle uunin ja lieden puhtaus on tärkeää, niin nekin olen putsannut. Olen myös pessyt ikkunoita miehen kanssa yhdessä, koska minusta se on ihan mukavaa työtä. Sen sijaan imurointi ja muut tavalliset kotityöt minä hoidan omassa kodissani ja mies hoitaa omassaan. En kieltäydy auttamasta satunnaisesti, mutta en mene sinne viikonlopuiksi siivoojaksi. Meillä on myös aivan erilaiset käsitykset siitä, mikä on pois heitettävää roskaa ja roinaa ja mikä taas sellaista, mikä saa olla pölyä keräämässä, joten senkään takia en tarjoudu auttamaan viikkosiivouksessa.