Kotityöt toisen asunnossa.
Nainen nukkuu yönsä luonani vaikka hänellä on oma kämppä, eli käytännössä asuu pyynnöstäni luonani. Hän ei jostain syystä halua muuttaa kokonaan tänne.
Nyt on alkanut ärsyttämään, kun hän ei juurikaan osallistu kotitöihin. Ei esim. imuroi tai muutenkaan juurikaan siivoa. Ei osta jääkaappiin mitään, mutta ei kyllä paljoa syökään. Ei jotain poikkeuksia lukuunottamatta tee minulle ja lapsilleni ruokaa vaikka on päässyt töistä aikaisemmin, vaan minun on käytävä kaupassa ja kiirehdittävä ruoan laittoon yms.
Mitähän tällaisessa tapauksessa tekisi?
Kommentit (53)
Markkuqwerty kirjoitti:
Niin tämä uusi siis lähti omaan kotiinsa, kun mainitsin äsken, että tarttis tehdä jotain. Ja tosiaan olen ajatellut, että tämä uusi ottaisi ex puolison osuuden ja puolet muista kuluista hoitaakseen jos muutettaisi joskus lähiaikoina yhteen =)
Hyvä sitten,että ette asu yhdessä,jos nyt jo on eri näkemys kotitöiden reilusta jakamisesta,ihan viisasta testata tuolla yökyläilyllä,kannattaako edes yrittää jakaa arkea tulevaisuudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Markkuqwerty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkuqwerty kirjoitti:
Lasten äiti, eli ex oli samanlainen. Kaikki kotityöt jäivät minulle jos en erikseen käskenyt jotain tekemään. Kun otin juuri asian puheeksi, niin suuttui, lähti ja sanoi pärjäävänsä oikein hyvin omassa kotonaankin. Että eipä taas kannattanut palstan neuvoja kuunnella tuosta puhumisesta :( Ei minulla ole vara tätä oikein yksinkään pitää ja kaikenlaista hommaakin olisi.
Täh? Lastesi äidillä oli omakin asunto, mutta silti olisi pitänyt sinun asuntosi siivota? Ja ei kai se sen vika ollut jos hommasit liian kalliin asunnon?
Ei vaan lasteni äidillä oli sama meno silloin kun elimme yhdessä täällä asunnossa. Nyt uudella nais-ystävällä samoja piirteitä.
"Suuttui ja lähti, ja sanoi pärjäävänsä oikein hyvin omassa kotonaankin"
"Ei minulla ole vara tätä oikein yksinäänkään pitää, ja kaikenlaista hommaakin olisi".
Eli Ap valitsee kumppanikseen toistuvasti kotitöitä vältteleviä lusmuja?
Kannattaa muuttaa sellaiseen asuntoon,johon on varaa,ei kodin hengetär-naisia kasva puissa.
Jätä se sika! Sitten sulla on mahdollusuus löytää sopivampi kumppani.
Markkuqwerty kirjoitti:
Asunto on tietysti vielä minun ja exän nimissä, mutta olemme olleet kimpassa jo jonkun kuukauden.
Ja kuinka paljon tämä "jonkun kuukauden" oikein on? Kaksi vai kolme kuukautta vai peräti neljä?
Ja nyt uuden naisesi pitäisi pestä ikkunat asunnossasi, imuroida, käydä kaupassa ja tehdä ruokaa sinulle ja lapsellesi. Älä unta näe.
Markkuqwerty kirjoitti:
Lasten äiti, eli ex oli samanlainen. Kaikki kotityöt jäivät minulle jos en erikseen käskenyt jotain tekemään. Kun otin juuri asian puheeksi, niin suuttui, lähti ja sanoi pärjäävänsä oikein hyvin omassa kotonaankin. Että eipä taas kannattanut palstan neuvoja kuunnella tuosta puhumisesta :( Ei minulla ole vara tätä oikein yksinkään pitää ja kaikenlaista hommaakin olisi.
Millä tavalla otit asian puheeksi? On iso merkitys silläkin, miten asiasi esität. Jos olet esittänyt niin kuin täällä palstallakin - ensin vertaat uutta naisystävääsi exään ja kerrot, miten teet kaikki kotityöt, kun nainen ei osaa tehdä käskemättä mitään - ei ole mikään ihme, että naisystäväsi suuttui sinulle. Ehkä ihan hyvä niin, että ero tapahtuu nyt eikä myöhemmin.
Markkuqwerty kirjoitti:
Toistat näköjään samoja virheitä. Otit ex:n tilalle uuden samanlaisen, paitsi nyxällä ei ole mitään velvollisuutta siivota lastesi sotkuja.
Ei tulisi mieleenkään pestä ikkunoita toisten kodissa, tai vihjailla kenellekään omien ikkunoiden pesusta. Eri asia sitten kun koti on oikeasti yhteinen. Menojen maksamisesta sen verran, että on aika iso vaatimus, että yhteen muuttaessa lapseton maksaisi sen, minkä lapsellinenkin. Eihän se lapseton niistä lastenhuoneista mitään hyödy.
Vierailija kirjoitti:
Markkuqwerty kirjoitti:
Toistat näköjään samoja virheitä. Otit ex:n tilalle uuden samanlaisen, paitsi nyxällä ei ole mitään velvollisuutta siivota lastesi sotkuja.
Ei vaan, toistat näköjään samoja virheitä. Käytät samaa syyllistämistemppua ja vihjailuja uuteen kumppaniisi kuin exäänkin, paitsi nyxällä ei ole mitään velvollisuutta siivota lastesi sotkuja. Vertailet exää ja nyxää nyxälle. Sinäpä vasta varsinainen kultakimpale mieheksi, eiku.
Miksi asunto on vielä ap:n ja exän nimissä? Jos ero vaimon kanssa ei ole vielä selvä ja nykyisen naisen kanssa on suhde kestänyt vasta muutaman kuukauden,on aika omituista odottaa,että uusi kumppani muuttaisi noin vain ap:n vanhaan kotiin ja alkaisi innolla pestä ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika! Sitten sulla on mahdollusuus löytää sopivampi kumppani.
Oikeastaan ap:n kannattaisi yrittää löytää halvempi asunto ja siivooja.Ei kuulosta yhdenkään naisen kannalta hyvältä diililtä tuo "muuta minun ja exäni kotiin makselemaan kuluja ja siivoamaan lapsiperheen sotkuja".
Olet nyt ymmärtänyt väärin jotakin...Siis ei uusi kumppani ole automaattisesti vastine sille vanhalle vaan koko lähtöasetelma on eri ja juttu pitää aloittaa ihan alusta. Pääasiassa sinä ap huolehdit omista lapsistasi ja kodistasi ja jos uusi nainen muuttaa sinne hän hoitaa oman osuutensa ja ymmärtää ettei voi leikkiä lapsetonta enää kun kerran on osa perhettä jossa on lapsia. Hänen ei silti tarvitse alkaa äidiksi eikä ruveta täyspäiväiseksi kodinhoitajaksi.
Nyyisessä tilanteessa jos et pysty itse hoitamaan kodin kunnossapitoa niin hanki siivoja ja maksa sille. Katso miten suhde etenee rauhassa.
Toivot siis, että löydät uuden uhrin, jolle eksäsi myy lennosta oman puolikkaansa vai oletko nyt lunastanut jo asunnon tässä välissä itsellesi?
Minulle ainakin tulisi mieleen, että olen vain joku väline enkä yksilö ja nuo vihjailut ikkunoista on ihan mauttomia. Tilaa sinne siivooja, jos et itse pysty pesemään tai laita lapset asialle.
Sen sijaan voisit ihan asiallisesti ottaa puheeksi, että JOS te muuttaisitte yhteen, voisiko nainen ajatalla ostavansa osuuden tuosta nykyisestä kodistasi ja miten se vaikuttaisi hänen olemiseensa verrattuna nykytilaan. Voi olla, ettei hän edes halua sinne eksäsi korvikkeeksi samoihin nurkkiin.
Luulitko hankkineeksi itsellesi uuden taloudenhoitajan? Kyllä hän minusta ihan naiselta vaikuttaa, jos ei ryhdy toisen kaatopaikkaa siivoamaan. Sinulla on fiksu uusi naisystävä. Pidä siitä kiinni.
Minun eksänikö se siellä kitisee, kun ei saa uutta kotiorjaa ja talolainan lyhentäjää. Jos näin on, joku kätevä emäntä saa ap:sta oikein mukavan orjapiiskurin, joka nitisee joka asiasta kuin ruostunut sarana. Hän on myös sekä ruuan että alkoholijuomien suurkuluttaja, mikä kyllä näkyy päällekin päin. Onnea ja menestystä vain uudelle naiselle. Toivottavasti hänen silmänsä avautuvat pian näkemään karun totuuden tästä kultakimpaleesta, elleivät ole vielä avautuneet.
Tämä on kyllä hauska provo! Hyvällä tavalla Markku vetää överiksi🌹
Mua jäi harmittaan kun paljastu provoksi niin nopeasti, ois kannattanu vedättää pidempään, himmata ja vihjailla vaan.
Tässä ei ole mitään muuta provoa, kun se että sukupuolet on vaihdettu ja olen itse tuo "bunkkaaja" jolta vaaditaan ties mitä, epämääräisillä vihjeillä. Myös isoja remontteja pitäisi tehdä kämppään joka on vielä puoliksi entisen.
Halusin vaan "puolueettoman" mielipiteen.
T:Ap
Markkuqwerty kirjoitti:
Tässä ei ole mitään muuta provoa, kun se että sukupuolet on vaihdettu ja olen itse tuo "bunkkaaja" jolta vaaditaan ties mitä, epämääräisillä vihjeillä. Myös isoja remontteja pitäisi tehdä kämppään joka on vielä puoliksi entisen.
Halusin vaan "puolueettoman" mielipiteen.
T:Ap
Sanot että lopettaa epämääräisen vihjailun ja ulkoistaa remonttihommat ammattilaisille,samoin ne siivoustyöt joita ei itse pysty tai halua tehdä.Ja jos se ei sovi,lopeta bunkkaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammojen vastaukset olisivat aika lailla toisenlaisia jos sukupuolet olisivat toisinpäin.
Kaksinaismoralismi kukkii ja voi hyvin mammapalstalla.
Niinhän sinä mammavihaaja haluat kieroutuneessa mielessäsi kuvitella.
Onko kovin nuori?