Kotityöt toisen asunnossa.
Nainen nukkuu yönsä luonani vaikka hänellä on oma kämppä, eli käytännössä asuu pyynnöstäni luonani. Hän ei jostain syystä halua muuttaa kokonaan tänne.
Nyt on alkanut ärsyttämään, kun hän ei juurikaan osallistu kotitöihin. Ei esim. imuroi tai muutenkaan juurikaan siivoa. Ei osta jääkaappiin mitään, mutta ei kyllä paljoa syökään. Ei jotain poikkeuksia lukuunottamatta tee minulle ja lapsilleni ruokaa vaikka on päässyt töistä aikaisemmin, vaan minun on käytävä kaupassa ja kiirehdittävä ruoan laittoon yms.
Mitähän tällaisessa tapauksessa tekisi?
Kommentit (53)
Jos se tosiaan viettää sun luona paljon aikaa, niin oishan se ihan reilua, että vaikka tiskaisi ja välillä imuroisi. Mutta sun lasten hoitoon ja ruokkimiseen sen ei tarvitse osallistua. Kunhan vaan osallistuu omien jälkien siivoamiseen. Mutta teidän parisuhde, sun koti. Itse sovitte säännöt. FIksu ihmisen älyäisi oma-aloitteisesti tehdä jotain, jos jatkuvasti pyörii toisen nurkissa.
Keskusteleminen on ainakin ihan vihoviimeinen vaihtoehto. Eiku...
Hmmm... hän varmaan ajattelee, että osallistuu sen verran kuin olisi kotona. Kotona ei ole lapsia. Miksi hänen pitäisi siivota lapsiperheen jäljet, jos lapset eivät ole omia?
Kokee ehkä olevansa vieraana, ts. ei ole "kuin kotonaan".
Katsooko vierestä kun siivoat vai tarjoaako apua?
Auttaa kyllä, mutta vain pyydettäessä. Ei oma-aloitteisesti. Korjailee vaan lähinnä akuutteja sotkuja ja juttuja (tiskikoneen tyhjennystä ja pöytien pyyhkimistä lähinnä). Olen esim. ikkunoiden pesusta vihjaillut, mutta ei. Tuntuu, että kaikki talon asiat on minun vastulla ja hoidettavana.
Asunto on tietysti vielä minun ja exän nimissä, mutta olemme olleet kimpassa jo jonkun kuukauden.
Sinun kotisi, sinun lapsesi. Ei ole hänen asiansa.
Toivottavasti nainen älyää lähteä pian. Huh huh
Palstamammojen vastaukset olisivat aika lailla toisenlaisia jos sukupuolet olisivat toisinpäin.
Kaksinaismoralismi kukkii ja voi hyvin mammapalstalla.
Lasten äiti, eli ex oli samanlainen. Kaikki kotityöt jäivät minulle jos en erikseen käskenyt jotain tekemään. Kun otin juuri asian puheeksi, niin suuttui, lähti ja sanoi pärjäävänsä oikein hyvin omassa kotonaankin. Että eipä taas kannattanut palstan neuvoja kuunnella tuosta puhumisesta :( Ei minulla ole vara tätä oikein yksinkään pitää ja kaikenlaista hommaakin olisi.
Markkuqwerty kirjoitti:
Asunto on tietysti vielä minun ja exän nimissä, mutta olemme olleet kimpassa jo jonkun kuukauden.
Miksi nykyinen kumppani pesisi ikkunat sinun ja exän kämpässä?Jos ette asu yhdessä,vaan nykyinen kumppani vain kyläilee luonasi,akuuttien sotkujen siivoaminen on ihan kohtuullinen osallistuminen kotitöihin,hänellähän on omakin kämppä siivottavana.
No jos nainen vain bunkkaa luonasi niin ei hänen kuulu mitään ikkunoita pestä. Muuten hän näyttää kuitenkin osallistuvan jonkun verran juttuihin eli et voi sanoa ettei hän osallistu mihinkään.
Aikanaan kun bunkkasin samalla tavalla miesystäväni luona lähes joka yö ennen yhteenmuuttoa, en tehnyt siellä kotitöitä. Pyykkini pesin omassa kodissa. Kyselin joskus että voisinko tiskata kun tiskivuorta oli välillä mutta mies (silloin 30v) sanoi että hän tiskaa itse tiskit omassa kodissaan, en myöskään saanut silittää hänen paitaansa vaikka joskus aamulla siihen tarjouduin. Kun sitten muutin hänen kanssaan yhteen aloin pikkuhiljaa tekemään kotitöitä. Meillä on nykyään lapsia ja kotitöiden teko on suurimmaksi osaksi mun harteilla mutta mies tekee myös:)
Ikkunanpesusta olisin sanonut hälle että voidaan pestä yhdessä:)
Markkuqwerty kirjoitti:
Lasten äiti, eli ex oli samanlainen. Kaikki kotityöt jäivät minulle jos en erikseen käskenyt jotain tekemään. Kun otin juuri asian puheeksi, niin suuttui, lähti ja sanoi pärjäävänsä oikein hyvin omassa kotonaankin. Että eipä taas kannattanut palstan neuvoja kuunnella tuosta puhumisesta :( Ei minulla ole vara tätä oikein yksinkään pitää ja kaikenlaista hommaakin olisi.
Täh? Lastesi äidillä oli omakin asunto, mutta silti olisi pitänyt sinun asuntosi siivota? Ja ei kai se sen vika ollut jos hommasit liian kalliin asunnon?
Ei tuossa tapauksessa voi vaatia naiselta kuin omien jälkiensä siivoamista. Ja vaikka asuisitte yhdessä, niin lasten sotkut on edelleenkin.sun vastuulla. Mäkään en siivoa juuri koskaan mieheni lasten sotkuja. Olen kyllä yrittänyt opastaa heitä siivoamaan omat jälkensä, mutta minkäs teet kun lasten isä ja äiti eivät vaadi heiltä mitään. Jälki on sitten sen mukaista, ja minä en ole heistä sottapyttyjä kasvattanut, joten isä siivotkoon. Ruokaakaan en heille laita, koska mikään muu ei kelpaa kuin hampparit, ranskalaiset ja mikropitsat. Miks hitossa joku lapseton nainen ottais hoitaakseen toisen ihmisen lasten sotkut? Ja ikkunoiden pesu? Onkos naisesi paljonkin lähminyt ikkunoita luonasi? 😄
Vierailija kirjoitti:
Markkuqwerty kirjoitti:
Täh? Lastesi äidillä oli omakin asunto, mutta silti olisi pitänyt sinun asuntosi siivota? Ja ei kai se sen vika ollut jos hommasit liian kalliin asunnon?
Ei vaan lasteni äidillä oli sama meno silloin kun elimme yhdessä täällä asunnossa. Nyt uudella nais-ystävällä samoja piirteitä.
Markkuqwerty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkuqwerty kirjoitti:
Ei vaan lasteni äidillä oli sama meno silloin kun elimme yhdessä täällä asunnossa. Nyt uudella nais-ystävällä samoja piirteitä.
"Suuttui ja lähti, ja sanoi pärjäävänsä oikein hyvin omassa kotonaankin"
"Ei minulla ole vara tätä oikein yksinäänkään pitää, ja kaikenlaista hommaakin olisi".
Niin tämä uusi siis lähti omaan kotiinsa, kun mainitsin äsken, että tarttis tehdä jotain. Ja tosiaan olen ajatellut, että tämä uusi ottaisi ex puolison osuuden ja puolet muista kuluista hoitaakseen jos muutettaisi joskus lähiaikoina yhteen =)
Puhu naisellesi eläkkä täällä kysele.