Asumisongelma parisuhteessa
En halua myydä omistusasuntoani, se on ensimmäinen oma kotini. Mies ei halua muuttaa luokseni, koska asunto on hänen mielestään liian kaukana hänen työpaikastaan (n. 40 min julkisilla). Jos en suostu muuttamaan yhteen uuteen asuntoon, tulee varmaan ero. :( Mitä pitäisi tehdä? Ahdistaa niin että en saa henkeä.
Kommentit (34)
Älä myy. Muuttakaa johonkin yhteiseen kämppään ja laitat tuon omasi vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Älä myy. Muuttakaa johonkin yhteiseen kämppään ja laitat tuon omasi vuokralle.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteenmuutto on pakollista?
No minusta ei välttämättä olisikaan, mutta mies haluaa.
Ette ole ehkä valmiita muuttamaan yhteen. Onko suhde uusi? Yhteenmuutto vaatii kummaltakin kompromisseja. Miksette asuisi erillään jonkin aikaa? On hyvä idea laittaa omasi vuokralle ja vuokrata yhdessä uusi kämppä. Ja jos mies haluaa vain sitoa rahasi yhteiseen asuntoon voit lopettaa suhteen saman tien, samoin jos uhkaa erolla, ellette muuta yhteen. (40 min.julkisilla on aika vähän!)
Ongelma on vaan siinä, etten myöskään haluaisi muuttaa vielä pois asunnostani (en ole asunut siellä kauaa), viihdyn siellä hyvin ja pidän alueesta. Miehen kanssa muutettaisiin vuokralle eikä se houkuttele...
Yhteen muutetaan vain silloin, kun molemmat sitä haluavat.
Mikä mies tuollainen sanelija on? Ei hän nyt noin vaan voi määrätä, että sinä myyt asuntosi. Mieti vähän, millaista elämä on tuon luonteisen ihmisen kanssa.
Haluaako siis mies että jaat vuokrakulut? Asuuko hän itse nyt vuokralla? Jos hän kaikesta huolimatta tulee luoksesi asumaan, hänen tulee joka tapauksessa maksaa sinulle käypää vuokraa (eli puolet asuntosi markkinahintaisesta vuokrasta).
Omistusasunto vuokralle? Suostuisitko ap itse 40min työmatkaan? Minä en enää ryhtyisi, kokemusta moisesta on.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasunto vuokralle? Suostuisitko ap itse 40min työmatkaan? Minä en enää ryhtyisi, kokemusta moisesta on.
Ehdotin hänelle yhteisen auton hankkimista, jolloin matka olisi n. 20 min. Hän asuu itse vuokralla. Jos muuttaisi luokseni, pyytäisin vuokraa alle puolet asumismenoista (n. 200 e alle sen summan, joka hänen pitäisi maksaa jos asuisimme vuokralla ja maksaisimme puoliksi).
Ei kannata muuttaa yhteen, jos jo noin alussa tulee vääntöä. Ei ole hyvän parisuhteen merkki, jos ei pystytä puhumaan ja sopimaan yhteisistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mies tuollainen sanelija on? Ei hän nyt noin vaan voi määrätä, että sinä myyt asuntosi. Mieti vähän, millaista elämä on tuon luonteisen ihmisen kanssa.
Mistä sie oikein vedät noita juttujas? Ei ap ole sanonut mitään tollasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös tämä! Ja jos ero tulee, mies on sitä mieltä, että kikkelis kokkelis, mitäs möit?
Ehdottaisi mies jotain muuta kuin asunnon myyntiä. Hankala tyyppi. Minä itse. On iso asia myydä asunto, jos on vähänkään epäilystä, ettei mene arvoisellaan hinnalla. Ja kyllä harmittaa, jos tulee katumapäälle. Alkaa varmaan risoa koko ukko. Ja naapuri saa tietenkin samanlaisesta asunnosta seuraavalla viikolla kymppitonnin enemmän.... :/
Poistan lainaukseni ja vastaukseni, ei ollut siis "pakottanut" myymään... -15
Vierailija kirjoitti:
Poistan lainaukseni ja vastaukseni, ei ollut siis "pakottanut" myymään... -15
Aika moni oli tykännyt tästä miehen pahikseksi leimaamisesta.
En ryhtyisi tuollaisen miehen kanssa mihinkään. Jos ap kerran on vasta vähän aikaa asunut ensimmäisessä omassa kodissaan ja tykkää alueesta, eikä edes pidä tässä vaiheessa yhteenmuuttoa ylipäätään tarpeellisena, niin ap pysyköön siellä omassa kodissaan ja harkitkoon myös tarkkaan, kannattaako tätä seurustelusuhdetta jatkaa. Ei ole pienintäkään järjenhiventä muuttaa vastahakoisesti omasta kodista vuokralle jonnekin, missä ei edes halua asua!
Ymmärrän kyllä miestä. Kun aloitetaan yhteinen elämä, pitäähän sen kodin olla molempien yhteinen. Oikeasti. Ei niin, että toinen vain muuttaa toisen kotiin sillä perusteella, että toinen on liian kiintynyt nykyiseen asuntoonsa siitä luopuakseen.
Eri asia sitten, jos toinen ei edes halua muuttaa yhteen. Ei sitä kannata tehdä siinä pelossa, että muuten suhde loppuu. Sitten loppuu ihan varmasti, jos toinen muuttaa yhteen vaikka ei halua.
Ei kannata muuttaa yhteen, eikä missään nimessä myydä omaa asuntoa. Pitäkää omat asunnot, vaikka olettekin yhdessä. Toimii hyvin!
Miksi yhteenmuutto on pakollista?