Kumman tässä pitäisi joustaa? (Liittyen ruokaan)
Kala on sellainen ruoka, jonka haju käy mulle niin pahasti päähän, että oksennan aina kun haistan kalan.
Mieheni haluaisi kuitenkin paistaa kalaa joka ikinen päivä! Hänen mielestään ei kuulemma haise niin ongelmaa ei ole.
Kommentit (33)
Miehen tässä pitäisi ainakin hieman joustaa. - Vai millä hän perustelee tarpeensa aiheuttaa sinulle "päänsärkyä"?
Mun mies on pahasti kalalle allerginen (jo haju saattaa aiheuttaa oireita), minä taas rakastan kalaa. Ratkaisuna on se, että syön kalaa kun mies ei ole paikalla, oli se sitten ravintolassa tai kotona. Jos teen kotona kalaruokaa, vien heti kaikki kalaroskat ja pesen astiat.
Kalaa paistetaan yleensä muutama minuutti. Mitä jos vaikka menisit av-palstailun sijasta siksi ajaksi lenkille?
Miehesikin voisi olla tyytyväisempi, jos perus-av-mammana hiukan laihtuisit.
Vierailija kirjoitti:
Kalaa paistetaan yleensä muutama minuutti. Mitä jos vaikka menisit av-palstailun sijasta siksi ajaksi lenkille?
Se kalan haju jää leijumaan jos et sitä tiennyt.
Sanookin miehesi seksistäkin että ei haittaa jos sulla on kurjaa kun hän tykkää?
Jos olet allerginen kalalle, niin miehesi kuuluu joustaa. Jos taas et ole, niin sinun.
Exäni oli tuollainen "yöööök kalaa oksennan kalan hajusta!" -tyyppi, joka ei siis ollut millään tavoin allerginen, mutta tuli aina kalaruokia laittaessani keittiöön teatraalisesti yökkimään. Hyvää ruokahalua.
Suurieleisesti yökkäilet vieressä, kun mies kokkailee. Tai sitten keskustelu, jonkinlainen kompromissi tai ero.
Jaa.. Sitten pitää syödä ravintolassa kalansa.
Itse potkaisen miehen pihalle jos keittiössä paahdetaan ruisleipää tai siellä näkyy lauantaimakkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kalan haju jää leijumaan jos et sitä tiennyt.
Just näin! Myöskin kala-allergisena aistin sen kalan hajun todella pitkään! Kauheinta minusta on esim. juhlat, joissa tarjolla jotain lohikeittoa (toki lähes aina myös kalatonta nykyään), joka löyhkää koko ajan siinä juhlatilassa - minulle myös tulee migreeni-tyyppistä pääkipua, johon usein liittyy pahoinvointia. Vaatteistakin huomaa helposti, jos on ollut pidempään tilassa, jossa kalaruokaa.
Missäs se Jätä se sika -tyyppi nyt luuraa?
Kalan hajun kannalta ei taida auttaa edes se, että mies grillaisi / paistaisi fisunsa pihalla. Kohtahan tulee kesä, joten ei tarvitse edes palella.
Onko muuten vastaajat melkein äärestä laitaan anoppeja, jotka eivät tunnetusti ymmärrä, että kaikki ihmiset eivät vain siedä kaikkia ruoka-aineita, kunhan vain temppuilevat ja pyrkivät vetämään huomion puoleensa. Asenne on aina se sama: koska se ei haittaa minua, niin ei muitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Missäs se Jätä se sika -tyyppi nyt luuraa?
Kalan hajun kannalta ei taida auttaa edes se, että mies grillaisi / paistaisi fisunsa pihalla. Kohtahan tulee kesä, joten ei tarvitse edes palella.
Onko muuten vastaajat melkein äärestä laitaan anoppeja, jotka eivät tunnetusti ymmärrä, että kaikki ihmiset eivät vain siedä kaikkia ruoka-aineita, kunhan vain temppuilevat ja pyrkivät vetämään huomion puoleensa. Asenne on aina se sama: koska se ei haittaa minua, niin ei muitakaan.
Olen tuo "just näin"-tyyppi! Minun kohdalla auttaa, jos kalat paistetaan ulkona ja kesällä vielä syödäänkin siellä! Meidän lomapaikassa kesällä paistetaan aina kalat (ja lätyt myös) ulkona huvimajassa, jotta ei tule sitä käryä sisälle - kun ei siitä oikeasti kukaan nauti, ei kalaa syövätkään!
Meillä oli vähän sama ongelma pekonin kanssa, en voi sietää sitä oksettavaa hajua mikä sen paistamisesta tulee. Meillä mies on vähentänyt ja tekee sitä ennemmin silloin kun en ole kotona.
En ymmärrä miestäsi, miksi kalaa pitää paistaa joka päivä, vaikka voit pahoin siitä? Miksi hän haluaa tahallaan aiheuttaa sinulle huonon olo? Eikö ratkaisu olisi paistaa kalaa silloin, kun et ole kotona ja sen jälkeen tuuletus ja astioiden tiskaus?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on pahasti kalalle allerginen (jo haju saattaa aiheuttaa oireita), minä taas rakastan kalaa. Ratkaisuna on se, että syön kalaa kun mies ei ole paikalla, oli se sitten ravintolassa tai kotona. Jos teen kotona kalaruokaa, vien heti kaikki kalaroskat ja pesen astiat.
Kurjaa jos miehen kanssa ei voi käydä, kuin jossain vegaaniravintolassa, mutta kala-allergiat voivat olla pahoja. Jopa niin pahoja, että edes siedätyshoito ei ole helppoa.
Ylihygienian syytä kaikki, ainakaan geneettisesti ei allergiat periydy, toki alttius niihin.
En voisi romantikkona olla miehen kanssa jota ei voisi viedä edes ravintolaan
Mitä ap itse syö? Pitsaa kotiinkuljetettuna ja valmishampurilaisia?
Minun mieheni on allerginen sitrushedelmille. Siis hajulle myös. En syö niitä miehen läsnäollessa mutta sen verran on mieskin saanut joustaa että tuon ne appelsiinit ihan kotiin asti vaikka mies haistaa sen vielä monta päivää sen syömisen jälkeenkin. Tietysti yritän tuulettaa pahimmat pois ja huolehdin kuoret ulkoroskikseen.
Jokapäiväinen kalansyönti on hyvin terveellistä, jokapäiväinen oksentaminen hyvin epäterveellistä.
Ehdotan, että etsitte kumpikin itsellenne paremmin sopivan puolison.