Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en syö !

22.03.2006 |

kirjoittelin pari päivää sitten ja kyselin neuvoja pullosta syöttämiseen... siinä asiassa ei vielä ole oikeastaan muutosta tullut. nyt tyttö (5½ kk) on päättänyt, että jos äiti ei anna tissiä, niin minähän en syö mitään ! neuvolasta sanottiin vaan että pysy lujana äläkä imetä. ja vaikeeta on. huono-omatunto vaivaa kun en anna tytölle tissiä vaikka toinen sitä kovasti pyytää.... onkos jollakulla ollut samanlaista tilannetta...? kuinka kauan vaavi oli sitä mieltä että en syö mitään kun en kerran tissiä saa ?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pullo ei kelpaa, kelpaisiko nokkamuki? Tai hörpyttämällä? Tai aluksi lusikalla, että tottuisi maidon makuun, sitten pullosta?

Kokemusta ei mokomasta ole, sillä itse olen imettänyt. Kumpikaan lapsistani ei osaa pulloa käyttää.

Vierailija
2/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan siitä että mun pitäisi aloittaa lääkitys joka on kielletty raskauden ja imettämisen aikana... ts olen ollut ilman lääkettä jota tarvitsen koko raskausajan sekä 5,5 kk imettämisen ajan. nyt alkaa tulla se piste vastaan että mun on pakko ajatella omaa terveyttäni...:(((( ja olo on kurja ! ollaan tytön kanssa nyt kuukauden päivät opeteltu nokkamukista / tuttipullosta juomista. ja huonolla menestyksellä. tutteli kyllä kelpaa, mutta kun neiti ei vaan osaa sitä mistään härvelistä kunnolla juoda. olen tässä tämän päivän jo miettiny että taas lykkäisin lääkkeiden aloittamista kuukaudella, mutta se ei olis kovin järkevää...:( *huoks*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pakko opettaa tyttö tuttipulloon, kun joutui rs-viruksen takia sairaalaan ja nesteytykseen...ei suostunut syömään mitään. Sairaalassa oltiin 5pvä...ja oma maitomaarä oli jonkin verran huvennut. Tämän jälkeen tyttö sairastui ripuliin ja olisi pitänyt saada nestettä menemään...eikä huolinu rintaa, kun sieltä ei tullut tarpeeksi. Nesteitä annettiin nenä-mahaletkun kautta 2 pvä...tämän jälkeen huoli jo rintaakin, mutta tuntui että ei riittäny maito sieltä, joten ruvettiin opettaa pullolle. Tyttö siis 5kk vanha. TEin niin, että lypsin omaa maitoa ja laitoin sitä tuttipulloon ja sitten kun tytöllä oli nälkä, niin laitoin tuttipullon vaan suuhun. Ekat päivät oli yhtä itkua ja huutoa...ei huolinu millään, olin vaan sinnikäs ja tarjosin ensin pullosta ja sitten rinnasta. Pidin välillä jopa 10min tuttipulloa suussa...kunnes sitten eräänä päivänä huolikin sen kun huomasi että ei tämä olekaan paha juttu. =) Helpotti kyllä omaa elämää kun ei tarvii koko ajan vauva tississä roikkua. Ei muuta kuin sinnikkyyttä.

Vierailija
4/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun meidän tyttökin kokisi tuollaisen ahaa-elämyksen ja alkaisi lupsuttelemaan tuttipulloa ! kovasti me harjoitellaan... joka ruokailun jälkeen laitan tuttipullon tai nokkiksen suuhun. ja tosiaan nyt ollaan muutama päivä menty niin, että annan rintaa vain aamulla ja illalla. päivällä tissi ei ole tarjolla. kovasti tyttö sitä haluaisi, mutta äiti on toistaiseksi pysyny lujana.....

Vierailija
5/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pari kuukautta opetin pullolle... meillä mielestäni auttoi se, että kokeilin kaikki mahdolliset markkinoilla olevat pullot ja tutit ja siitä mistä joskus saattoi imaista edes vähän oppi sitten lopulta syömään. Tämä oli aventin pullo ja mam-tutti (silikoninen, joita saa ainakin citymarketeista ja prismoista). Aventin oma tutti ei kelvannu alkuunkaan.

Kyllä se onnistuu, jaksa vaan tarjota uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
6/10 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimittäin niin, että maito täytyy tarjoilla ennen ruokailua tai muuten ei sitä huoli laisinkaan. Pojan täytyy siis olla tosi nälkäinen että huolii pullon. Ja silloinkin on kyllä melkomoista taistelua välillä. (Poika siis osaa juoda pullosta, mutta ei millään suostuisi siihen.) Olen myös huomannut, että vaikka pojulimme jää soseen tai puuron jälkeen nälkäiseksi, niin ei silti huoli pulloa. Kovan huudon ja mekastuksen kanssa saan ehkä menemään 5-10ml eikä tuonkaan tipan perille menosta ole takuuta.

Niin, ja meillä myös tuo MAM-pullotutti on ainoa josta suostunut syömään.

Mehis ja pojuli 6,5kk

Vierailija
7/10 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodemyy:

...vaan siitä että mun pitäisi aloittaa lääkitys joka on kielletty raskauden ja imettämisen aikana... ts olen ollut ilman lääkettä jota tarvitsen koko raskausajan sekä 5,5 kk imettämisen ajan. nyt alkaa tulla se piste vastaan että mun on pakko ajatella omaa terveyttäni...:(((( ja olo on kurja ! ollaan tytön kanssa nyt kuukauden päivät opeteltu nokkamukista / tuttipullosta juomista. ja huonolla menestyksellä. tutteli kyllä kelpaa, mutta kun neiti ei vaan osaa sitä mistään härvelistä kunnolla juoda. olen tässä tämän päivän jo miettiny että taas lykkäisin lääkkeiden aloittamista kuukaudella, mutta se ei olis kovin järkevää...:( *huoks*

Toivottavasti et pahastunut kysymykseni muodosta. Tottakai oma terveys on tärkeä ja olethan imettänyt jo älyttömän kauan. Monet, jotka voi imettää, ei imetä noin kauaa.

Oletko siis kokeillut hörpyttämällä? Esim. sellaisesta kumisesta pullonkorkista, joita mummot käyttää itsetekemiensä mehujen puolloihin (punainen ja pehmeä, jos tiedät, mitä tarkoitan). Meidän vauva otti sellaisesta ekat vesihörppynsä.

Entä nokkamukin harjoittelu vedellä ensin? Ainun (vai oliko se Mamin) taikamuki, siitä venttiili löysälle, jotta vettä tippaisee suuhun. Ja sitten kun älyää systeemin, venttiili tiukemmalle.

Entä asentojen vaikutus. Olet varmaan kokeillut useita asentoja. Siis vauvalle. Makuulleen, puoli-istuvaan, sylissä, sitterissä jne. Senkin varmaan olet testannut, että ikäänkuin lypsät tuttipullon tuttia? Entä joku muu syöttämässä, jossain muualla kuin kotona? Jos syötte jo kiinteitä, kannattanee tehdä niistä mahdollisimman löysiä, että saa nestettä. Voisitko kokeilla esim. päivän rintamaito" kieltoa" , jos kiinteät on jo kuvioissa?

Siinä muutama ehdotelma, mikä tuli mieleeni. Toivottavasti lapsesi hiffaa pullon systeemin.

Vierailija
8/10 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en toki pahastunut !

me ollaan tytön kanssa kokeiltu kaikki mahdollinen ja mahdoton... joka pullo ja tuttimalli ja hörpytys korkista jne jne... nyt olen alkanut sitten lutrata sitä maitoa ruokiin ja aamu/iltapuurot teen maissivelliin jne. tissittelyn kanssa olen onneksi pysynyt tiukkana, tarjoan sitä vain aamulla ja illalla. tarkoitus olis vielä pudottaa tuo aamutissikin pois, mut nyt vielä tyttö ei saa noista ruokamössöistä ja puuroista tarpeeksi sitä maitoa niin annan tissin vielä aamullakin.

täytyy kyllä sanoa, että on elämä helppoa silloin kun antaa pelkkaa tissiä ! ruoka on aina mukana ja tarjottavissa sopivan lämpöisenä...:)) ja puhun nyt vain itsestäni, ei se tissittely kaikille ihan helppoa ja mukavaa ole.

Vierailija
9/10 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva jo 11kk, ja lopetin imetyksen kun neiti oli n. 10kk. Pulloon totutteluun meilläkin keksittiin vaikka mitä jotta onnistuttaisiin. Sitten mieheni keksi, että aina kun lähdettiin kauppaan tai autolla johonkin ja minä olen lapsen kanssa takapenkillä, tein maitoa (korviketta) pulloon ja annoin autossa vauvalle maitoa. Hän oppi tähän pulloon todella nopeasti näin koska ei yhdistänyt sitä äitiin eikä imettämiseen. Sitten aika piakkoin jo alkoi huolia kotona sylistäni maitoa ja ei pitänyt enää outona maitoa pullosta juotuna.Tässä yksi vinkki jota voisit kokeilla jos mahdollista.

Vierailija
10/10 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkistä, pitääpä kokeilla. tänään neiti suostui juomaan tuttipullosta vettä ! mutta ei maitoa.... ei sitten niin millään...