Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille järjestettävä toiminta, onko aina näin turhaa?

Vierailija
29.03.2017 |

Olen tällä viikolla ollut työttömille järjestetyllä kurssilla, jossa pitää osallistua muutamiin teemaluentoihin. Ainoastaan yksi näistä teemoista oli mielestäni hyödyllinen, se oli työhaastatteluun valmistautuminen. Kaikki muut luennot olivat itsestäänselvyyksien luettelua ja kouluttajat puhuivat kuin lapsille. Millaisia muita kokemuksia teillä on työttömille järjestettävistä pakollisista tapahtumista?

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi 8 viikon päästä samassa yrityksessä on seurantatapaaminen niille, jotka eivät vielä ole työllistyneet. Hauskaa. T. Ap

Vierailija
2/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä kursseilla kurssinvetäjiä työllistävä vaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä kursseilla kurssinvetäjiä työllistävä vaikutus.

Joo, totta! Yksi kouluttajista olikin vastavalmistunut, mikä mielestäni oli aika ironista. Olisi kiva, kun kouluttajilla olisi oikeasti kunnolla kokemusta.

Vierailija
4/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ajan ja rahan haaskausta, niinkuin moni asia nykyään.  Tukisivat niilläkin rahoilla vaikka työnantajia ottamaan työttömiä töihin.

Vierailija
5/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua työkkäristä tuo että puhutaan kuin lapselle... Onneksi ei enää tarvitse siellä asioida.

Vierailija
6/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa ajan ja rahan haaskausta, niinkuin moni asia nykyään.  Tukisivat niilläkin rahoilla vaikka työnantajia ottamaan työttömiä töihin.

Jep, tuossakin n. kymmenessä tunnissa olisi aika monta työhakemusta jo väsännyt.

Vierailija
7/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tuossakin n. kymmenessä tunnissa olisi aika monta työhakemusta jo väsännyt.

Mitä arvelet paljonko nämä "konsultointi" -firmat laskuttavat? Ihan kohtuullisesti :)  hehän ovat "asiantuntijoita".

Vierailija
8/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvelet paljonko nämä "konsultointi" -firmat laskuttavat? Ihan kohtuullisesti :)  hehän ovat "asiantuntijoita".

Niin, varmasti laskuttavat huimia summia, en osaa edes arvella, miten paljon. Kannattaisi sitten kai itsekin perustaa moinen firma.

Vierailija
9/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin tehtävä oli tosiaan keksiä ryhmässä tietyille ammateille sopivia piirteitä ja vaatimuksia. Tuntui ihan yläkoulun opotunnilta. T. Ap

Vierailija
10/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tollasella kurssilla. Tyyppi heitteli alussa lankakerää tutustumisleikkinä. Kun kerä tuli mun kohdalle sanoin Olen Lilleri lalleri ja ammattina laudalla makaaminen. Vetäjä oli ihan vaikeena.

Vierailija
11/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tollasella kurssilla. Tyyppi heitteli alussa lankakerää tutustumisleikkinä. Kun kerä tuli mun kohdalle sanoin Olen Lilleri lalleri ja ammattina laudalla makaaminen. Vetäjä oli ihan vaikeena.

Huhhuh. Meillä ei sentään ollut mitään leikkejä - siitä olen sentään kiitollinen. T. AP

Vierailija
12/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sisältö ole kaikki kaikessa, tärkeetä on myös saada työttömät aktivoitua normaaliin päivärytmiin.

Vierailija
13/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käymään työttömille järjestetyssä infotilaisuudessa, joka kesti n. 1.5 h. Tilaisuus oli aivan absurdi. Kerrottiin kuinka töitä haetaan yms. soopaa. Suurin osa kyseisestä infosta kului muutaman mistään mitään tietämättömän ihmisen älyvapaisiin kysymyksiin, joihin muut paikallaolijat hermostuivat. Tilaisuus oli aivan turha normaaliälyllä varustetulle ihmiselle, tosin muutamalle liian haastava. Eikö työllisyyteen varattua budjettia voisi käyttää rakentavamminkin kuin kohdistaa se näihin lapsellisiin yhteisinfoihin, eritasoisten työttömien kesken. Eikö infoja voitaisi kohdentaa siten, että esim. henkilöt, joilla ei ole edes pankkitunnuksia käytössään, ohjattaisiin eri tilaisuuteen kuin ne työnhakijat, jotka ovat ammattilaisia ja ovat olleet työelämässä kauan?

Vierailija
14/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sisältö ole kaikki kaikessa, tärkeetä on myös saada työttömät aktivoitua normaaliin päivärytmiin.

Sillä parin päivän kurssillahan se aktivoituminen onnistuu. Mitä väliä sillä mikä rytmi työttömällä on kun ei niitä töitä ole?

Vierailija
15/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ohjeet kuin jääkiekossa:

Tiivistetään puolustusta, lyhyet syötöt, pysytään omassa pelisuunnitelmassa, suoraan vastustajan maalille ja hyviä asioita tapahtuu.

Jos ei toimi niin pitkä päähän ja perään.

Vierailija
16/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi 8 viikon päästä samassa yrityksessä on seurantatapaaminen niille, jotka eivät vielä ole työllistyneet. Hauskaa. T. Ap

Villi veikkaus: 8 viikon kuluttua kaikki samat työttömät ovat seurantatapaamisessa :) 

Vierailija
17/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä jonkin yksityisen firman järjestämä vai miten?

Vierailija
18/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin käymään työttömille järjestetyssä infotilaisuudessa, joka kesti n. 1.5 h. Tilaisuus oli aivan absurdi. Kerrottiin kuinka töitä haetaan yms. soopaa. Suurin osa kyseisestä infosta kului muutaman mistään mitään tietämättömän ihmisen älyvapaisiin kysymyksiin, joihin muut paikallaolijat hermostuivat. Tilaisuus oli aivan turha normaaliälyllä varustetulle ihmiselle, tosin muutamalle liian haastava. Eikö työllisyyteen varattua budjettia voisi käyttää rakentavamminkin kuin kohdistaa se näihin lapsellisiin yhteisinfoihin, eritasoisten työttömien kesken. Eikö infoja voitaisi kohdentaa siten, että esim. henkilöt, joilla ei ole edes pankkitunnuksia käytössään, ohjattaisiin eri tilaisuuteen kuin ne työnhakijat, jotka ovat ammattilaisia ja ovat olleet työelämässä kauan?

Joo, ja ihan se, että putkimiehet ja tohtorit ovat samassa koulutuksessa. Onhan se tietysti jossain määrin avartavaa, mutta aika eri neuvoja tarvitsevat erilaiset ammattilaiset - putkimiehiä yhtään väheksymättä.

Vierailija
19/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät jo kaiken, miksi olet työtön? Sinuna ottaisin kaiken irti siitä mitä tarjotaan vaikka kotona makaaminen onkin varmasti leppoisampaa.

Vierailija
20/178 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä jonkin yksityisen firman järjestämä vai miten?

Kyllä oli, firman nimeä en tosin viitsi ymmärrettävistä syistä kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi