Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä somettomasta kahvilasta? Kävisitkö?

Vierailija
29.03.2017 |

Mua on kiinnostellut perustaa kahvila, jossa olisi puhelin/tietokonekielto? Ideana siis että palattais ajassa vähän taaksepäin. Jutellaan keskenämme. Olis ihan mahtavaa jos sais luotua jopa ilmapiirin jossa vois jutella myös viereiseen pöytään. Tai sit vois olla vaikka kirjahyllyjä ja kirjoja/lehtiä joita saa vapaasti lukea kahvilassa. Ja semmonen rennon olohuonemainen sisustus. Myöskään leivokset ei olis mitään liian "hienoja" vaan hyväksi todettuja perinteisiä juttuja mistä "kaikki" tykkää :) tilaa vois käyttää myös vaikka kirja/käsityö tms kerhojen pitoon..
Kuulostaako kivalta? Oisko tossa mitään ideaa?
Ei siis nyt ole mikään ihan tämän hetken juttu, voi mennä vielä kauan ennen kun onnistuu jos onnistuu koskaan. Ideaa saa lainata jos joku yrittäjähenkinen kiinnistui :D mut siis olisko teidän mielestä tämmöselle paikalle tarvetta? :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet, että ihmiset juttelisivat yli pöytien vieraiden kanssa? Ei kai sitä tehty ennen netti- ja kännykkäaikaakaan. Ajattelitko pakottaa ihmiset seurallisiksi? :)

Minä en itse koskaan näperrä kännykkää toisten seurassa eikä sitä tee kaverinikaan, joten emme tarvitse kahvilanpitäjän kieltoa sitä varten. Jos taas naapuripöydässä niin toimitaan, niin ei se minua haittaa. Suurin osa on jo niin kännykkäriippuvaisia, että kahvilasi asiakaskunta tulisi olemaan aika pieni.

Vierailija
2/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kahvilan pitäjää kyllä erittäin yksinkertaisena, jos hänen mielestään "somettaminen" ja puhelimen tai tietokoneen käyttäminen ovat sama asia. Ja ehdottomasti ulkomaalaisena, jos hän kuvittelee suomalaisten alkavan spontaanisti lörpöttelemään tuntemattomille kahvilassa.

Minä menen kahvilaan olemaan YKSIN ja aika usein luen kirjaa PUHELIMESTANI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa, silti tarvitsen puhelintani työni puolesta hyvin usein. 

Vierailija
4/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse tykkäisin, mutta meitä tällaisia on hyvin vähän. Ei tulisi menestymään.

Vierailija
5/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää että vieraista pöydistä tullaan juttelemaan. Tykkään olla itsekseni, ihan yksi, ja mieluiten siellä missä on muitakin ihmisiä ympärillä. Pidän ihmisistä, mutta en puhumisesta  :)

Lehdet, kirjat, lukeminen, viihtyisä ympäristö kuulostavat oikein hyvältä.

Jäin kuitenkin miettimään että miksi lehteä ei saisi lukea sähköisesti mutta paperiversiona kyllä..

Vierailija
6/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ehdottomasti. Mua ottaa aivoon se etteivät ihmiset enää tee muuta kuin näpräävät älyluureja ja kuvaavat jokaisen asian vaikka kieltäisi.

Vierailija
7/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessa se on oikeastaan se ja sama, että lukisinko lehteä vai olisinko puhelimella. Mutta en näplää kännykkää silloin, kun olen ystävien kanssa kahviloissa.

Ja vähän vierastan liian kotikutoisen näkösiä kahviloita. Ikkunasta katsellessa tulee vain ulkopuolinen tunne, että paikka on vain tietylle piirille. Tiedän, tyhmä tapa ajatella, mutta se sama tunne kyllä hiipii ajtuksiin, kun tämmöiseen kahvilaan astuu sisälle. Se palvelu on aina jotenkin pidättyväistä ja muuttuu rennoksi kun olen mennyt nurkkaan istumaan.

Vierailija
8/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko kännyt ja tabletit heti narikkaan vai.

Vierailija
9/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tunnu kiinostavan. Mutta mikä on näkemisenkin arvoista on muistamisenkin arvoista.

Vierailija
10/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ilman somea voisin olla kahvilassa olla, mutta haluan myös vastata puhelimeen jos se soi, tai vastata viesteihin.

Eli en kävisi.

Vierailija
11/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi. 

En kävisi edes kahviloissa, joissa tupakointi on kielletty. Nyt vain on pakko, koska muita ei ole. 

En edes itse polta, mutta vastustan tällaisia määräämisiä, miten ihmisten pitäisi elää. 

Vierailija
12/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kävisi. Ystävien kanssa kahvilla en näplää puhelinta, mutta yksin ollessani en halua kieltoja ja sääntöjä hankaloittamaan elämääni.

En myöskään ymmärrä, miten kiellot auttaisivat tuttavallisen jutteluympäristön synnyttämisessä. Ilmapiirin ja yhteisöllisyyden syntyminen on monimutkainen asia, johon voi kyllä vaikuttaa, mutta ei se puhelinkiellolla tapahdu.

Itse en kyllä kävisi kahvilassa, jossa on tällainen yhteisöllinen meininki, tahdon rentoutua rauhassa ja omissa oloissani (toisaalta, en ole ujo ja jos haluan jollekin puhua, voin ihan hyvin sen tehdä ilman kahvilanpitäjän rohkaisuakin). 

Tällaiseen kahvilaan syntyisi helposti "sisäpiiriläisyyden" tunnelma, joka karkoittaa monia muita asiakkaita.

Vierailija
13/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo sopivasti brandaamalla voisi toimia. Vaikka suomalaiset eivät pääsääntöisesti tuntemattomien kanssa juttelua harrastakkaan, niin kyllä sitä tekeviä kuitenkin on. Ne kun saataisiin tuollaiseen paikkaan jossa muutenkin hyvä tunnelma niin menestystä voisi tulla :)

Ja joo kävisin.

Vierailija
14/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä. Olisiko se someton kahvila, vai puhelin- ja tietokonekieltokahvila? Nämähän ovat eri asioita. Esim. itse voin kirjoitella tietokoneella työasioita, joilla ei ole somen kanssa mitään tekemistä. Eli vähän terävöittämistä voisi tuo liikeidea vaatia!

Eipä silti, sikäli sama, että en viihdy kahviloissa, olivat millaisia tahansa. 

Vierailija
15/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikoisit ilmoittaa somekiellosta? Laittaisitko jo nimeen jotain somettomuuteen viittavaa, vai olisiko sisällä kylttejä, joissa kielletään netin käyttö? Ja kuinka absoluuttisen ajattelisit tämän kiellon olevan, olisiko puhelimen vilkaisukin (mitä kello on, onko lapset soittaneet jne) kiellettyä? 

Oletko tullut myöskään ajatelleeksi sitä, että Instagrammaaminen yms. voi toimia tehokkaana ruohonjuurimarkkinointikeinona varsinkin aloitteleville yrityksille, kun ihmiset ottavat kuvia siellä ja lisäävät ne someen? 

Niin, ja myös tuo sisustus kannattaa miettiä aika tarkkaan. Olen käynyt kerran kahvilassa, joka ilmeisesti tavoitteli ulkoasultaan juurikin tuollaista olohuonemaisuutta. Ihan söpö idea, mutta toteutus aivan karmea. Eriparisia ja -kokoisia retrotuoleja ja -pöytiä hyvin modernin kerrostalon alakerrassa. Seinät joka suuntaan lasia ja terästä, ristiriita sisustuksen ja miljöön välillä tosi silmiinpistävä. Kodikkuus kaukana. 

Vierailija
16/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen kahvilaan yksin, en todellakaan mene sinne juttelemaan ventovieraille. Jos menen jonkun kanssa, niin en someta.

Vierailija
17/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan uudet asiakkaat heti alkaisivat juttelemaan aiheesta "hei minne kahvilaan voisi mennä somettamaan, juodaan äkkiä tämä kupponen ja lähretään poies."

Vierailija
18/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva idea ja vaihtelua nykyiseen kahvilatarjontaa, jos vaan uskot, että kohderyhmä on riittävän suuri. Itse en kahvilassasi asioisi muutamasta syystä. Ensinnäkin mulla on yli 90-vuotiaat vielä kotonaan asuvat vanhemmat ja haluan olla heidän tavoitettavissaan 24/7. Toiseksi olen myös yrittäjä ja haluan olla asiakkaideni tavoitettavissa muulloinkin kuin virka-aikana. Kolmanneksi mulla ei ole nytkään mitään ongelmaa pitää puhelintani käsilaukussani, jos olen ystävieni kanssa kahvilla. Neljänneksi olen jo sen verran iäkäs, että pidän nk huutelua vieraisiin pöytiin epäkohteliaana. Viidenneksi olen suomalainen ja jos menen yksin kahville, haluan myös olla yksin kahvilla enkä ryhtyä viihdyttämään kahvilan muita asiakkaita (paitsi jos maksat mulle siitä palkkaa). 

Vierailija
19/25 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En halua jutella kenenkään kanssa. Haluan räplätä kännykkää. Totta puhuen en käy nykyisin koskaan kahviloissa, en rentoudu niissä. Olen epäsosiaalinen ja introvertti ja erakko.

Voisin mennä kahvilaan jossa olisi paljon tilaa pöytien ympärillä tai kapselit sermein yhdelle ihmiselle ja keskustelukielto. Siellä voitais tarjota jotain erikoista, koska en tykkää tavallisesta pullasta. En syö koskaan pullaa ja keksiä enkä edes täytekakkua.

Vierailija
20/25 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän