Eka vauva ja odotappas vain kommentoijat :(
Meidän vauva on ollut meidän mielestä aika helppo tapaus. Rauhallinen ollut jo ekasta päivästä lähtien ja nukkunut hyvin, syönyt hyvin, ei ole vatsavaivoja jne.
Nyt vauva 11kk ja olen totaalisen kyllästynyt noihin odotappas vaan lannistajiin.
Mulle sanottiin kaikista virstanpylväistä että odotapas vaan kyllä sunkin hymy hyytyy kun tulee hampaita/vauva lähtee liikkeelle/alkaa syömään kiinteitä/oppii nousemaan/pitää harjata hampaat/tulee täysikuu/lähtee kävelemään.
Nämä kaikki jo tapahtuneet eivätkä ole aiheuttaneet mitään muutosta. Vauva tyytyväinen ja edelleen nukkuu yönsä hyvin ja mä niin nautin tästä äitiydestä.
Mitä noille odotappas vaan lannistajille voisi sanoa että saisi luun kurkkuun?
Mitä olette itse sanoneet?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
SE SANA KIRJOITETAAN ODOTAPAS! Yhdellä p:llä, opetetaan noin kolmannella luokalla.
Minä opin asian jo ollessani siittiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE SANA KIRJOITETAAN ODOTAPAS! Yhdellä p:llä, opetetaan noin kolmannella luokalla.
Oho, ja kutenki ymmärsit!? Ootappa ku, sullekki tulee suurenpia ongelmia kun palstalaisten oikeinkirjoitukset....
Ei oikeinkirjoitus ole ongelma, se on sivistystä. Noloa, kun aikuinen ei osaa kirjoittaa oikein äidinkieltään.
Äideillä on joku omituinen tapa kilpailla siitä, kenen lapsi on vaikein. Se logiikka menee jotenkin niin, että mitä vaikeampi lapsi, sen ansioituneempi äiti. Vaikeuksiksi kelpaavat suuritarpeisuuden lisäksi allergiat ja neurologiset hankaluudet. Rauhallisen, terveen ja neurotyypillisen lapsen äiti on sylkykuppi, eihän hän tiedä todellisesta äitiydestä yhtään mitään, kun on päässyt niin helpolla.
Lapsiperhe on 2 ja enemmän lapsia kirjoitti:
Mä yleensä näille yhden lapsensa onnen keskeltä toohottaville sanon, ettei yhden lapsen perheitä edes lasketa oikeiksi lapsiperheiksi :-P
Katkeraa. Niin katkeraa.
Meidän vanhempi muksu oli samanlainen ja odottavaa vain ei ole tapahtunut vieläkään. Täytti juuri 5v ;) Mutta odottappas vain kun se toinen tulee 😂 Meillä on yö ja päivä. Ja tämä nuorempi tapaus on kaikkea muuta kun odotappas vain tapaus. Se sai jo sairaalassa kaikki ymmälleen ja muut äidit luuli, että sitä pistellään vai satutetaan, kaikkea muuta kun hiljainen tapaus. Aivan ihana silti <3 :D
Vierailija kirjoitti:
Äideillä on joku omituinen tapa kilpailla siitä, kenen lapsi on vaikein. Se logiikka menee jotenkin niin, että mitä vaikeampi lapsi, sen ansioituneempi äiti. Vaikeuksiksi kelpaavat suuritarpeisuuden lisäksi allergiat ja neurologiset hankaluudet. Rauhallisen, terveen ja neurotyypillisen lapsen äiti on sylkykuppi, eihän hän tiedä todellisesta äitiydestä yhtään mitään, kun on päässyt niin helpolla.
Niin justiin. Onneksi sulla ei ole lasta em. ongelmilla, jos olisit niin ymmärtäisit ettei ole mikään brassailun taikka kadehtimisen aihe.
Meillä neljä lasta ja viides tulossa. Kaikki tuollaisia rauhallisia ja huolettomia. Vaikea monen ymmärtää. Ainoa joka käyttäytyy kuin pahin kakkapää kakara tässä porukassa, olen minä.
Lapset helppoja, nukkuneet hyvin, syöneet hyvin, käyttäytyvät asiallisesti, rakastavat toisiaan, käyttäytyvät ja menestyvät koulussa hyvin...
Liikaa silti valitan, ja paineet kitinään tulee usein jostain ihan muualta, perheen ulkopuolelta.
Sulje korvasi ja silmäsi kaikelta, ennenkuin on liian myöhäistä. Luota itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten ollut asiaan mitään sanottavaa, tulit keskustelupalstalle vain huomauttelemaan toisten kirjoitusvirheistä? No, jos se mielesi hyväksi saa, niin suotakoon se sinulle. Toivon sinulle sisältöä elämääsi.
Odotappas vain kun tulee uhmaikä ja teidän ihanasta utopiastanne tuleekin yksi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä neljä lasta ja viides tulossa. Kaikki tuollaisia rauhallisia ja huolettomia. Vaikea monen ymmärtää. Ainoa joka käyttäytyy kuin pahin kakkapää kakara tässä porukassa, olen minä.
Lapset helppoja, nukkuneet hyvin, syöneet hyvin, käyttäytyvät asiallisesti, rakastavat toisiaan, käyttäytyvät ja menestyvät koulussa hyvin...
Liikaa silti valitan, ja paineet kitinään tulee usein jostain ihan muualta, perheen ulkopuolelta.Sulje korvasi ja silmäsi kaikelta, ennenkuin on liian myöhäistä. Luota itseesi.
Ihana lammaslauma teillä. Mitenhän nuo pärjää työelämässä, missä täytyy osata puolensakkin pitää, eikä tehdä aina niinkuin aukotriteetti sanoo.
"Helpot" ihmiset kärsii hyväksikäytöstä, uupuvat työhönsä ja katkeroituvat. Mutta olivatpa sentään helppoja lapsia.
Varaa taskuusi herneitä. Kun odotatus on kajahtanut ilmoille, ota vaivihkaa herne ja teeskentele, että se tulee nenästäsi ja sano: "Oho, herne lähti nenästä."
Odotapas vain kun opit joskus kirjottamaan :)
Siis miten täällä on näin moni kirjoittanut "odotapas" kahdella p:llä ? :DD järkkyä! Kouluun siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa silti valitan, ja paineet kitinään tulee usein jostain ihan muualta, perheen ulkopuolelta.Sulje korvasi ja silmäsi kaikelta, ennenkuin on liian myöhäistä. Luota itseesi.
Ihana lammaslauma teillä. Mitenhän nuo pärjää työelämässä, missä täytyy osata puolensakkin pitää, eikä tehdä aina niinkuin aukotriteetti sanoo.
"Helpot" ihmiset kärsii hyväksikäytöstä, uupuvat työhönsä ja katkeroituvat. Mutta olivatpa sentään helppoja lapsia.
Räyhääminen ja tappeleminen ei tuo sinulle onnea elämässä. Usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äitiydestä HALUTAAN mahdollisimman suuri ja haastava taakka kaikille? Mitä ihmettä. Miksei äitiydestä saisi nauttia? Minulla on kaksi lasta, oli helpot raskaudet, tosi helpot lähes kivuttomat synnytykset, helppo vauvavuosi ja vieläkin helppoja lapsia. Lisäksi samalla luon uraa, matkustelemme yhdessä ja välillä miehen kanssa kaksin ja elämä on kertakaikkisen ihanaa. Miksi tämä on niin KAMALA asia joillekin? Eikö asiat saa olla hyvin?
Mentaliteettijuttu. Elämänsä hankalaksi kokevilla ihmisillä usein hankalia lapsia, perheen sätkyiset käyttäytymismallit tarttuu ja helposti ärtyvän persoonan geenit periytyy. Tasapainoisilla, positiivisilla ja rauhallisilla ihmisillä usein samanlaisia lapsia, geenit ja ympäristö.
Lapsiperhe on 2 ja enemmän lapsia kirjoitti:
Mä yleensä näille yhden lapsensa onnen keskeltä toohottaville sanon, ettei yhden lapsen perheitä edes lasketa oikeiksi lapsiperheiksi :-P
Voi luoja... Ihan noin katkera olet kun et pärjääkään monen lapsen kanssa eikä rahat riitä?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten täällä on näin moni kirjoittanut "odotapas" kahdella p:llä ? :DD järkkyä! Kouluun siitä!
Odotappas vain kun opettelet ensin itse kirjoittamaan "järkkyä" yhdellä k:lla. Odotappas vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huomioitavaa vielä on, että lapset hölmöilevät, satuttavat itsensä, tekevät metkuja, sotkevat ja elävät ja oppivat ja usein se on äiti tai isä, jolla on pinna niin kireällä kaltaistesi räyhääjien takia, että lasten tavallista olemista ei kestä.
Ei tarvita kuin kuittaava anoppi tai huomautteleva naapuri, niin äidin itsetunto murenee ja miettii tekeekö jotain sittenkin väärin.
Kaikelta ylimääräiseltä pitää osata sulkea itsensä.
Lapset saa kasvatettua ja isoiksi vähemmälläkin nipottamisella ja ohjeilla ja kasvattamisella. Parasta on ottaa mahdollisimman rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Helpot" ihmiset kärsii hyväksikäytöstä, uupuvat työhönsä ja katkeroituvat. Mutta olivatpa sentään helppoja lapsia.Räyhääminen ja tappeleminen ei tuo sinulle onnea elämässä. Usko pois.
Sinustako räyhääminen ja tappeleminen on ainoat keinot heittäytyä hankalaksi? Hohoo :D
Naapurin mamma sanoi mulle eilen, että eikö teidänkin kannattaisi tehdä toinenkin lapsi, niin saisitte sitten varmemmin lapsenlapsia.:D (ei liity ootappas-lausahduksen mitenkään, mutta oli pakko kirjoittaa asiasta)