Harkinnanvarainen tt-tuki ja terapiamaksut..?
Osaako joku kertoa,saako toimeentulotukea terapiamaksuihin siinä tapauksessa jos kelan korvaukseen vaadittava 5 vuoden tauko eri terapioiden välillä ei ole täynnä? En saanut googlettamalla selkeää vastausta.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Varma en ole, mutta luulen, että toimeentulotukea saa terapiaan vain siinä tapauksessa, että se on Kelan kuntoutuspsykoterapiaa. Itselläni on nyt toinen Kela-terapia menossa (oli viisi vuotta taukoa siis välissä), ja omavastuuosuuteen saan tt-tukea, joten kuvailemastasi tilanteesta minulla ei ole kokemusta.
Sinuna soittaisin Kelaan ja kysyisin sieltä.
Kela ei hoida harkinnanvaraista tt-tukea
Ei hoidakaan, jäi minulta huomaamatta tuo sana harkinnanvarainen... no mutta kunnilla on myös toimeentulotuen neuvontapuhelin, johon voi soittaa, jos täällä kukaan ei osaa vastata.
Et siis ole perustoimeentulotuen asiakas ollenkaan?
Voi saada siinä tapauksessa, että sinulla on lapsia.
Terapiasi tulevat halvemmaksi kuin parin (tai edes yhden) sijoittaminen muualle. Yksinäisenä en elättelisi toivoa.
Kiitos vastauksista! En tiennyt ettei kela hoida harkinnanvaraisia. En ole tt-tuki asiakas,mutta vain siitä syystä.että saan 13euroa enemmän rahaa kuin tuki :-D Soitan siis huomenna kunnan toimistoon.
Ap
Varma en ole, mutta luulen, että toimeentulotukea saa terapiaan vain siinä tapauksessa, että se on Kelan kuntoutuspsykoterapiaa. Itselläni on nyt toinen Kela-terapia menossa (oli viisi vuotta taukoa siis välissä), ja omavastuuosuuteen saan tt-tukea, joten kuvailemastasi tilanteesta minulla ei ole kokemusta.
Sinuna soittaisin Kelaan ja kysyisin sieltä.