Kuinka älykkäänä pidät itseäsi?
Kuinka älykkäänä pidät itseäsi? Halutessasi voit kommenttikohdassa määritellä, mitä älykkyys sinun mielestäsi on.
Kommentit (23)
Älykkyys on mielestäni kykyä ratkaista itselleen uusi ongelma. En ole tässä huono, mutta en myöskään erityisen hyvä. Syy miksi en ole tässä hyvä on se, että minulla kestää usein aika pitkään ratkaisun löytämiseen, mutta yleensä sen lopulta löydän ellei sitä joku paljasta ensin.
Siten olen jonkin verran keskivertoa älykkäämpi, mutta luonteeni on sellainen, että osaan hyötyä älykkyydestäni keskivertoa selvästi paremmin, joten vastasin olevani hyvin älykäs, koska se kuvastaa minua kokonaisuutena enemmän, vaikka oivalluskykyni ja laskentatehoni ei olekaan ehkä tuon kategorian vaatimuksen mukainen.
Erityiseksi vahvuudekseni lasken kykenemisen objektiiviseen ajatteluun, johon huomaan erittäin harvan kykenevän. Vaikka jotkut ihmiset ovatkin vääjäämättä älykkäitä, niin en voi kutsua heitä älykkäiksi jos he eivät kykene puolueettomaan ajatteluun. Tunteet eivät ole koskaan logiikkaa tärkeämpää jos halutaan pysyä totuudessa. Totuudessa pysyminen taas on arvostamalleni ihmiselle itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne: ääniä 56.
69,6 % vastaajista arvioi oman älykyytensä olevan tasoa: kohtuullisen älykäs-hyvin älykäs-erityisen älykäs. Perusälykkääksi itsensä arvioi 17,8 %.
Hah hah, juuri niin kuin arvelin. No joo, tämä ei ole millään tavalla luotettava testi, mutta tämänsuuntainen tulos oli odotettavissa.
Monet arvioivat itsensä väärin. Muistakaa tämä tulos, kun otatte osaa keskusteluihin, joissa edustatte yhtä totuutta. Muistakaa tämä tulos ennen kuin lauotte häpeilemättä, miten kunkin asian tulee mielestänne olla ja miten kunkin tulee teidän mielestänne tuntea.
Mitä on matemaattinen lahjakkuus? Mitä on LAHJAkkuus? Onko se taivaasta tippunut ominaisuus, kuin lahja? Vai onko se työnteolla ja perehtymisellä hankittu taito? Mielestäni jälkimmäistä.