Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ajattelematon voi toinen olla

Vierailija
22.03.2006 |

Olemme mieheni kanssa kärisneet lapsettomuudesta pitkään. Yksi ystäväni päivitteli minulle tilannettamme näin: " En voi ymmärtää miltä teistä tuntuu kun itse tulen raskaaksi niin helposti."

:`(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sammakoita lipsahtelee, herkissäkin asioissa.

Vierailija
2/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhui totta, olisko ollu parempi sanoa: niin, teille ei sit vaan oo tarkoitettu lasta? mitä siihen voi sanoa? tuossa tilanteessa varmasti kaikki luokkaa mikä liittyy aiheeseen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaverisi yritti kuulostaa empaattiselta. siis olla vähättelemättä ongelmaasi sanomalla reilusti ettei voi tietää miltä se tuntuu. Eihän hän voi tietää sitäkään miten herkkä lapsettomuudesta kärsivä on loukkaantumaan ja miten vaikeeta siitä on puhua.

Vierailija
4/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on siinä todennäköisesti ihan oikeassa. Siis sitä tietää että toisesta tuntuu pahalta, mutta olisi aika törkeää olla ymmärtävinään millä tavalla pahalta jne kun ei ole samassa tilanteessa ollut - ja monesti silloinkin on ON ollut. Itsestäni pahimpia ovatkin nämä " tiedän kyllä" -lohduttajat, jotka ovat oikeasti ihan pihalla...

Vierailija
5/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri lohkaisi, että " Mä en tajuu, miten joillekin lasten saaminen on niin vaikeeta kun mä itse tuun raskaaksi heti kun vaan haluun" . Ja oltiin siis just keskusteltu mun lapsettomuudesta.

No, nykyään mulla on kolme lasta, että silleen... Onnea matkaan, ap!

Vierailija
6/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin itsekin sanoa noin ja tarkoittaa sitä. kaikesta ne jotkut suuttuukin!

Vierailija
7/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www. koirat. com/rotu. phtml?id=247

Vierailija
8/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti jos tosta loukkaannut niin hakeudu jo hoitoon! Ystäväsi sanoi, ettei voi ymmärtää miltä teistä tuntuu, koska ei ole itse kokenut samaa, ja sä loukkaannut!

Oikeasti, tuollainen ihminen ei edes ansaitsisi yhtään ystävää, keskenäsi saisit märehtiä elämäsi kurjuutta mun puolestani.

Vierailija
9/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kun kuulin että eräs tuttu pariskunta on yrittäny 2 vuotta lasta ja kun lopettivat yrittämisen ja aloittivat häiden suunnittelun (ei vauvaa mielessä) tärppäs heti ja ovat nyt onnensa kukkuloilla. Mulla oli kyyneleet silmissä sillä tarina on niin liikuttava. Itse tulin heti ekojen kk jälkeen raskaaksi enkä siis ihan oikeasti osaa kuvitella miltä on tuntunut tehdä raskaustesti toisensa jälkeen!

EN mitenkään tarkoittanut tuolla pahaa. Olen vaan empaattinen ihminen että eläydyn välillä vähän liikaakiin toisten tilanteeseen YRITTÄESSÄNI ymmärtää.

Missään tapauksessa en leuhkisi sillä että tulin helposti raskaaksi.

Luulen että itsekin arvostaisin lastani vielä enemmän jos olisi pitänyt pitkään odottaa

Vierailija
10/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeistä ja eleistä riippuu, miten se sitten tulkitaan. Jos ap:n ystävä on sanonut aidolla empatialla tuon lauseen, minusta se on aivan hyvä lause oikeassa paikassa.

Minä voisin sanoa saman, ja olen sanonutkin: " En voi tietää, miltä lapsettomuus tuntuu, kun meidän lapset ovat tulleet liiankin helposti. Voin vain yrittää kuvitella." Minusta loukkaavampaa on esittää jotain muuta kuin mitä on.

Meille lapset ovat tulleet helposti ja se on tosiasia, en ala valehtelemaan, että niin ei olisi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö KAIKKI sympatiani ja ymmärrykseni olisi lapsettomien puolella!!

Ja sitäpaitsi...ei kaksi vahinkoraskautta peräkkäin nekään ole mitään kivoja juttuja(mutta toki lapsettomuus olisi meillekin ollut raskaampaa kuin tämä lasten tupsahteleminen).

Vierailija
11/11 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut samaa, etten tiedä miltä lapsettomista tuntuu, koska olen kaikki neljä lastani saanut 1-2 kuukauden " yrittämisellä" . Ystävienkin kanssa on joskus vaikea tietää mitä sanoa vaikeisiin asioihin. Sinun ystäväsi oli rehellinen. Ehkä ystäväsi sanoja enemmän loukkaa se tosiasia, että toiset saavat lapsia todella helposti ja toisilta se vaan ei onnistu. Mutta kaikilla on elämässä jotain isoja ongelmia ratkottavanaan kuitenkin.