Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^*^*^*HELMET, VIIKKO 28*^*^*^

07.07.2008 |

Uuteen viikkoon siskot!!!

Viime viikon keskustelut:

[http://http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.pe…]

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan todella, että meidän porukka pysyykin näin suurena helmikuulle asti!

).( Olo edelleen kurja. Syöminen on ihan kauheeta. Mutta nyt pelottaa, onko kaikki kuitenkaan hyvin. Tuttu ja turvallinen merkki raskaudesta, rintojen aristus, on eilisen ja tän päivän aikana hävinnyt ihan kokonaan!! Ehdin jo tottua, että mahallaan nukkuminen sattuu ym.... Onko tää aiemmin odottaneille tai muille täällä tuttua? Olen nyt ihan säikkynä, ja tarkistelen paperia joka vessakäynnillä....

Tällainen pikkuinen nopea raportti vain. Sohva, tyyny ja peitto kutsuu taas. Onneksi on loma!

Hyvää vointia kaikille helmi-siskoille!

tikru ja möykky rv 10+1

Vierailija
22/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tasottui se aristus ja turvotus. Sitten synnytyksen jälkeen ne vasta seuraavan kerran paisuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudessa jostain suunnilleen viikolta 10 loppu mahan aristus melkeen kokonaan, kun alussa täytyi pitää tyynyä mahan alla, vaikka mahaa ei juurikaan ollut...

taas yksi yökötyksentäyteinen koulupäivä takana.. jospa huomenna olis taas vähän helpompaa..

Nyt päiväunille..

Leeti

Vierailija
24/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on ollut tuloillaan; yhtäkkiä hampaita pestessä vaan yökkäsin suoraan lavuaariin! Ja tänään päivällä kesken imuroinnin piti käydä oksentamassa. Ihan jatkuva pieni etominen ja sitten yhtäkkiä se lyö kuin aalto ja pakko yrjötä! Yök...

Huomisaamuna on eka neuvola. Mua ei oikeastaan jänskätä ollenkaan, kun tiedän ettei sydänääniä vielä kuulu ja se on vaan vanhojen asioiden kertaamista. Enemmän mua jännittää ylihuominen ultraus! Sitten näkee, onko siellä oikeasti ketään elossa ja onko oikeassa paikassa ja montako (?) siellä on... HUI!

Täytyy sanoa, että miehen kanssa yhteinen aika on nyt ihan minimissään, kun minä painun nukkumaan heti kun muksut on nukkumassa. Väsymys on jotain uskomatonta! Eilen yritin väkisin katsoa tv:tä ukko-kullan vieressä sohvalla, mutta sammuin siihen kainaloon...

Mimmi75, rv.8+1

Vierailija
25/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä vain kävi, että tänään sain verikoiden tulokset ekassa neuvolassa ja kokeiden perusteella minulla on tuore parvorokkoinfektio. Nyt täytyy sanoa rumasti, että paska tuuri!

Siinä meni ekan neuvolan ilo sitten vähän ohi korvien ja silmien, kun sulattelin tätä uutista. Terkkari oli ihana, myötätuntoinen ja pahoillaan, pisti lähetteen äitiyspoliille ja käski soitella sinne huomenna. Että nyt on sitten edessä seurantaa 8-12 vkoa eikä siltikään mitään takeita. Vaikka eihän raskaudessa ikinä ole. Mutta 2-3kk:n seuranta tuntuu kyllä todella pitkältä, jos todella joka viikkoa ultrataan, mitä tietysti toivon, jotta tilannetta voitaisiin seurata mahdollisimman hyvin. Sen jälkeen voinkin sitten siirtyä suoraan siihen hepatoosiseurantaan - jee... Vähän on sellainen olo, että niinköhän tässä pysytään matkassa sinne helmikuulle asti...

Anteeksi negatiivinen murmutus, mutta oli tämä aika shokki. Nyt täytyy yrittää sopeutua tähän tilanteeseen. Muuten neuvolassa kaikki hyvin: pissa puhdas, paineet 103/67 ja hb 117. No, hb ei ollut hyvä, mutta minulla se ei ikinä ole ollut kovin hyvä.

Tervetuloa uusille ja onnea matkaan!

Hilpsu rv 9+4

Vierailija
26/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmille tsempitykset ylihuomiselle - pidän peukkuja pystyssä! Se ON kyllä jännä paikka, en tiedä miten itse pystyn odottamaan perjantaille (varasin ultran sinne tänään, ja heti alkoi jännittämään potenssiin 1000) =o/.

Tikrulle lohdutuksen sana "oireettomuudesta"; ei minullakaan rinnat olleet juuri ollenkaan kipeät esikoisesta ja kuopuksesta, ja kaikenlainen arkuus helpotti ehkä juuri noilla viikoilla silloin minullakin - ei hätää =o).

Mm. Nektarille (ja kaikille samassa tilanteessa oleville) vertaistukea tuohon tiputteluun - samaa on täälläkin! Kun huomasin (n. viikko sitten) ensimmäisen kerran rusehtavaa / vaaleanpunaista limaa (kerran oli muutama veriviirukin paperissa! (Anteeksi yksityiskohtainen selostus kehon eritteistä..)), olin ihan varma, että keskenmeno tuli. Sitten tein tietoisen päätöksen ja lopetin vessapaperin tuijottamisen vessareissujen jälkeen - ajattelin, että jos sieltä km on tullakseen, kyllä sen sitten huomaa, eikä sille mitään sitten voi. Yritän olla siis stressaamatta. Helpommin sanottu, kun tehty. En minäkään huomannut aikaisemmissa odotuksissani tuota rusehtavaa vuotoa, mutta toisaalta, en kyllä koskaan osannut silloin tarkkailla paperia pyyhkimisen jälkeen, vaan katsoin aina ettei pikkareissa ollut verta, eikä niissä sitä ole ollut kyllä nyttenkään.

Ja vielä pahasta olosta.. Minä olen kyllä sen sorin hullu ja jonkinlainen masokisti, että olen oikein odottanut, että koska taas PÄÄSEN oksentamaan (!). Se olisi / ja on oikeasti niin hyvä merkki siitä, että kroppa toimii niinkuin sen pitäisi, hormonia riittää ja vauva kehittyy. Molemmista tyttäristäni aloin oksentamaan rv:ltä 6 ja sitä kuvotusta ja oksentamista jatkuikin sitten viikoille 20 saakka. Nyt ei ole ollut kuin muutaman kerran lievää kuvotusta - ja jälleen saan uuden syyn epäillä, ettei siellä ole kaikki hyvin =o/.

Nyt koirakuiskaajaa katsomaan Avalta =o), koitetaan olla murehtimatta.. se tulee mikä on tullakseen.

EE *sykkyrällä sängyllä läppärin kanssa masu kivistäen*

Vierailija
27/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä reilua, ei =o/ - miten juuri nyt, kun sinulla on alkuraskaus menossa. Voi ei! Toivotaan, että pääsisit kuitenkin vauvan kanssa säikähdyksellä koko rokosta; meissä naisissa on kuitenkin paljon uskomattomia voimavaroja, jospa kroppa hoitaisi asian kuitenkin niin, ettei vauvalle aiheudu haittaa. Toivotaan niin!

Minäkin olen alkanut pelkäämään erilaisia rokkoja nyt kun meidänkin tyttömme ovat päiväkodissa tämän odotuksen ajan - mistä sitä koskaan tietää mitä sieltä oikeasti kotiin saa =o/, eikä niitä oikein voi välttää.

Olen pahoillani, Hilpsu!

EE *jonka on nyt pakko lopettaa tämä kirjoittaminen, ja mielellään hommata lähitulevaisuudessa tietokonetta varten pöytä*

Vierailija
28/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusille tervetuloa joukkoon. Olittepa sitten yksin tai "kaksin" odottajia tulette varmasti pärjäämään. Vaikka voin kuvitella ilman omakohtaista kokemusta, että yksin odottajalla (ja myöhemmin huoltajalla) on raskaampaa, kun joutuu käymään kaikki tunteet yksin läpi (vaikka ollaanhan mekin täällä sitä varten) ja myöhemmin kantamaan vastuunkin yksin eikä ole sitä toista jolle sen vastuun voi väsyessään siirtää. Mutta me naisethan ollaan niin lujaa tekoa ja kestetään vaikka mitä, valitettavasti joskus liian paljonkin ennen kuin olemme valmiita pyytämään apua.

Sittisontiainen: mullakin meni 2. raskaus kesken aika lailla kuten sulla eli runsas vuoto sekä kivut päivällä ja sitten illalla kaikki kerralla veskiin. Eli siihen verrattuna tää on kyllä erilaista, joten toivottavasti kaikki on ok.

Myös EE:lle kiitos vertaistuesta. Ilmeisesti tiputtelu on siis hyvinkin yleistä ja tänään olenkin yrittänyt olla positiivisempi. Ja se paperin tuijottelu kannattais munkin tosiaan lopettaa.

Nektar + papu 9+3

Vierailija
29/73 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jaksamista asian kanssa,uskon että sitä ei sulta päivässä-parissa,mutta hyvä se silti on,että seuraavat,pääset aitiopaikalle seuraavan mahassa tapahtuvaa kehitystä!! Toivottavasti kaikki menee parhain päin!!!!

Vierailija
30/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt menetin toivoni kokonaan, vaikka eilen vielä yritin olla positiivinen. Tänään on tullut puhdasta verta sen verran, että pitää vähintään pikkuhousunsuojaa pitää eli ei ole enää edes ruskeaa valkovuotoa. Odotan vain perjantain ultraa, jotta tiedän miten eteen päin.

Nektar :(

Vierailija
31/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni flunssan kourissa, nyt jo paljon parempi olo :) Jouduin luopumaan rintsikoiden käytöstä, aristaa ja turvottaa siihen malliin (onneksi toppimaiset urheiluliivit on keksitty). Samasta syystä sain heittää hyvästit myös mahallaan nukkumiselle.

Miten teillä muilla on ultria jo nyt? Ihmetyttää vähäsen, kun itselläni ensimmäinen vasta elokuun puolessa välissä, samoin ensimmäinen lääkärintarkastus. Ärsyttää, tahtoisin jo kovasti päästä kurkkaamaan mitä tuolla mahassa tapahtuu :) ja ennen kaikkea varmistaa että kaikki on hyvin.

Jatkan myöhemmin, täytyy hiipiä kauppaan. Muistin eilen kyllä ostaa kaikkea kivaa itselleni, mutta kissanruuat unohtui ja nyt täällä on pari kiukkuista neitiä...

Vilma, rv 7+2

32/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki soitin neuvolaan ja ne sano siellä, että pientä veristä vuotoa voi tulla aina jonkin aikaa yhdynnän jälkeen.. Eli multakin ensimmäiseks kysy että oletko ollu yhdynnässä viime päivinä. Eli sillä lailla vuoto kuuluu asiaan. Istukka saattaa esim olla just siinä kohdunsuun paikkeilla ja saa vähän osumaa mistä ei tykkää niin kauhean hyvää.. Pitäis vuotojen kuulemma loppua kun istukka (toivottavasti) siirtyy ylemmäs tai sivummalle.

Ihan vaan kaikille tiedoksi (minä en ainakaan ennen kun äsken saanut tietää..) että niitten multitabsin inkivääritablettien, jotka niin monilla on auttanut ja helpottanut pahoinvointia, valmistus on lopetettu, koska ei ollut tieteellisesti todistettua näyttöä siitä, että ne oikeasti ois auttanut siihen pahoinvointiin..

Tuli vaan mieleen, että jos teissä on sellasia, jotka on saanu siitä apua, ni vois(itte) koota porukkaa ja nimilistaa tai muuta sellasta reklamaatiota, että ne halutaan takasin ja että niistä on saatu oikeasti apua. Jospa vaikka mäki pääsisin sitte koittamaan, että auttaako ne niin hyvin kun on porukka puhunut..

-Leeti, joka koittaa lähteä pesemään pikkuneidiltä kakkoja oksentamatta....

Vierailija
33/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kiva kätilö-terveydenhoitaja! Juteltiin normaalit ensimmäisen kerran löpinät. Kaikki mittaustulokset oli ihan ok, paitsi tuo paino, jota sais olla vähän vähemmän... Yritettiin kuunnella dopplerilla sykettäkin, ja tosi hyvin kuului istukan virtaukset ja pari kertaa ihan tosi lyhyt pätkä nopeaa tsuh-tsuh... Eli ilmeisesti siellä elämää on! Terkka meinas, että on jo aika hyvän kokoinen kohtu näille viikoille. Minä heti tokaisin, että eihän siellä vaan ole kaksi... Apua! (Mullahan näkyi gynellä tärppikierrossa kaksi valmistumassa olevaa follikkelia) Huominen ultraus sen sijaan jouduttiin siirtämään ensi viikolle lääkäreiden jonku päällekäisyyksien takia. Vähän harmitti, kun olisin jo halunnu päästä kurkkaan, mitä sieltä löytyy! Pitää jaksaa odottaa...

Eilisilta meni vessassa yökkiessä. Oli ihan karmea olo! Tänään on koko päivän ollut sairaan huono olo, mutta en ole juuri mitään syöny, kun eväät tulee saman tien hissillä ylös... Tuoremehu ja ruisleipä paahdettuna pysyy jotenkin sisällä. Äsken laitoin muksuille pinaattilettuja, niin niitä ei pystyny kuin kaks syömään ja rupes etomaan. No, onneksi tämä toisaalta on vaan hyvä merkki ja joskus kai pahoinvointi loppuukin...

Ai niin... Neuvolassa laskevat l.a:n kuukautisten mukaan, mutta minä olen laskenut oletetun oviksen mukaan (kp.15). Eli nyt papereissa l.a. on 15.2. ja tänään siis olisi 8+3. Mutta lopullinen l.a. määritellään ultralla sitten ensi viikolla.

Mimmi75, rv.8+3

Vierailija
34/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos EE ja Keyes tsempeistä. Tänään mieli jo vähän tasaisempi, mutta koko päivä oikeastaan on mennyt asiaa miettiessä. Välillä teki mieli jo iskeä hanskat tiskiin, kun tuntui ettei jaksa niin pitkää jännäämistä, mutta nyt alkaa taistelutahto jo nousta. Vaikka pahinhan on voinut jo tapahtua, mutta sitä en nyt halua ajatella.

Ei ole vaan äitipolilta mitään ole vielä kuulunut. Meidän on tarkoitus lähteä reissuun huomenna loppuviikoksi, mökille vaan, muttta toivottavasti eivät sitten huomenna soittele. No, luultavasti menee kuitenkin ensi viikkoon, niin voisivat yhdistää ultran nt-ultraan.

Toivottelen kaikille onnea parvorokon välttelyyn, ei ole kivaa. Ja EE, sinulla luultavasti on jo vasta-aineet, suurimmalla osalla on. Terkkari sanoi, että tosi harvoin tulee parvorokkoisia raskaana olevia vastaan, sen piti oikein jostain oheista tarkistaa, että miten toimitaan.

Hilpsu rv 9+5

Vierailija
35/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne oli haitallisia jossain Tanskalais tutkimuksessa,siis raskaana oleville haitallisia?

En kyl tiedä KUINKA haitallisia,vai onko vaan joku arvio mut sen takia ne siis lopetettiin.

Tuosta ULTRASTA,mulla menee eka ultra myös vasta jonnekkin elokuulle,kesälomien takia tosiaaan eka neuvolakin vasta 2½viikon päästä!!

Oishan se ihanaa päästä kurkkiin jo nyt :D mutta toisaalta onhan tää aika vielä aika riskialtista ja just eilen katoin (tippa linssissa,tietenkin) Avalta Tyra Banksia jossa puhuttiin lapsettomuudesta ja yks pariskunta kävi ultrassa jo rv6+ ja sit vielä rv8+ ja sit se meni kesken ja nyt ne kantoi sitä ultra kuvaa edelleen lompakossa,,, :'(

Tosi surullisen kuuloista...

Vierailija
36/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ilmottautuu yksi uusi odottaja joukkoonne

Raskausviikkoja on tasan 9 täynnä ja peukut ja varpaat on pystyssä, että kaikki menisi hyvin. Minulla on ennestään 7- vuotias poika, mutta miehelle tämä tulokas on ensimmäinen.

Tämä raskaus on ollut jonkin verran erilainen, kuin edellinen, mutta saas nähdä johtuuko se vauvan sukupuolesta vai vaan ihan siitä, että olen 8 vuotta vanhempi kuin viimeksi.

Väsymys on välillä aivan älytöntä ja samoin pahoinvointi ja yrjöäminen... Edellisessä raskaudessa ei semmoisia edes ollut. Eipä sillä sukupuolella kyllä mitään väliä ole, mutta olen vaan luonteeltani aivan älyttömän utelias ja haluan tietää kaiken ja mieluiten heti ;)

Tuohon tiputteluvuotoon... Mulla on pari kertaa yhdynnän jälkeen ollut pientä haaleaa vuotoa, mutta se loppu, kun alettiin käyttää liukuvoidetta.

Täällä oli joku, joka odotti yksin. Lähetän superhalauksen ja kerron, että pärjäät varmasti! Minä olen tuon ensimmäisen lapsukaisen tehnyt yksikseen ja kyllä sitä selviää, kun ottaa asenteen, ettei tarvitse olla täydellinen :) Raskasta se on välillä, mutta kyllä niitä onnenhetkiäkin on ihan yhtälailla. Tsemppiä!

Vierailija
37/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, Nektar, että alkoi enemmän vuotamaan, mutta toisaalta ei senkään tarvitse tarkoittaa sitä pahinta. Itse asiassa tiedän monta tapausta missä uudelleen synnyttäjä (odotti kolmatta tai neljättä lastaan) ei tiennyt olevansa raskaana, sillä kuukautiset tulivat täysin "normaalisti" pitkälle raskautta (!) =oO. Ja meidän naapurin nainen (5 lapsen äiti) sai kanssa juuri rv:llä 9+ kunnon vuotoa (joka kesti kylläkin vain muutaman päivän) kolmannessa ja neljännessä raskaudessaan. Kyllä näitä siis (näköjään) sattuu ja tapahtuu =o), toivottavasti se olisi sinunkin kohdallasi, Nektar, vain harmitonta vuotoa.

EE rv kuukautisten mukaan 8+3 (itse uskon, että alle 8 - ehkä 7+5?)

Vierailija
38/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin myös ajatuksia Hilpsulle, ja kaikki teksti keskeltä näköjään vain hävisi bittiavaruuteen (?!).

Kirjoittelin, Hilpsu, että paljon VOIMIA ja tukihali sinulle - me olemme täällä hengessä mukana ja tukena. Toivottavasti kaikki menee parhain päin! Hyvä, jos tosiaan saat välillä ajatuksia ohjailtua toisaalle ja nautittua silti myöskin kesästä.

EE *palailee saunan lauteille*

Vierailija
39/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka lääkäri neuvola, kattoi ultralla myös ja kyllähän siellä yksi ihmisen alku köllötteli.kaikki ok. vastasi viikkoja. tosin nukkui kun ei liikkunut, mutta lääkäri sanoi että elossa on ja sydän lyö hyvin, itse en nähnyt sykettä eikä mies vaik kuinka tihrustettiin joten siitä jäi hieman outo fiilis mut onpa se uskottava kun lääkri niin sanoi. sanoi myös että keskenmenon riski alkaa olla ohi, tietysti ainaha voi kaikkea sattua myöhemminkin mutta se suurin riski kai on ohi. ällö olo jatkuu , täänki oksentanut varmaa 10 kertaa. huomenna lähdetään rodokselle, oikeen pelottaa miten siel kuumas jaksaa.varmaa oksennan koko reissun...ääk.mut hyvä mieli lähteä kun tietää et masussa sentä on jotain.

jeminaz 10+2

Vierailija
40/73 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja unohtui toivottaa Sannu tervetulleeksi joukkoon.

Nyt hyvää yötä :-)

Edelleen Nektar