Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1343)
Syrjäisin paikka, jossa olen käynyt on beduiinikylä Marokon Atlasvuorilla. Todella kiinnostava kokemus tosin oli nähdä miten täällä eletään.
Tampere. Välttelen muutenkin landea!
Raattaman kylä Kittilässä. Käytiin joskus Helsingistä käsin luokkaretkellä siellä. Ulkomailla syrjäisin näkemäni perähikiä on varmaan yksi pikkiriikkinen kreikkalaiskylä lähellä Kreikan ja Turkin rajaa. Sukulaisen anoppilassa tuli käytyä. Kumpikin oli viikon verran ihan kiva paikka mutta pidemmän päälle kyllä tulisin hulluksi.
Jossain Venäjällä Kostamuksesta tunnin ajomatka johonkin suuntaan. Yövyttiin suomalaisen mummon mökissä. Siisti, vaatimaton mökki. Siina-mummo tarjosi rasvaisesta sianlihasta haudutettua kaalikeittoa ja tuoretta ruisleipää voilla. Aamupalaksi ehkä maailman pehmeintä kaurapuuroa itse keräämiensä lakkojen kanssa. Tsajua juotiin.
No kertokaa mikä se Suomessa on? Oon käynyt siellä kyllä.
Jossakin päin Sallan kunnan alueella olevia erämaita edesmenneen enoni mökillä. Vaikeapääsyinen paikka eikä mitään muuta kuin metsää, kallioita, joki ja pieni koski ympärillä. Viimeisen kerran pääsin sinne joskus 2000-luvun alussa, mutta hyvin pystyy palauttamaan mieleen sen paikan syrjäisen tunnelman.
Kaupunkiympäristön pölyyn ja saasteisiin tottuneelle tulee kyllä aina hieman yllätyksenä, kuinka puhtaalta ja aidolta tuollainen Lapin erämaa tuoksuu.
En lukenut läpi koko ketjua. Otsikko ja mun vastaus.
Taivalkoski.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Jengi luulee olevansa metropolissa, kv firmat ei edes halua maksaa suomalaiselle myyjälle koska tuotot on niin pienet. Sama juttu Tukholman ja Oslon kanssa.
Voi että, et oo tainnu matkustaa kovin paljoa jos Helsinki on se syrjäisin perähikiä missä oot ollu... No ehkä sinäkin joskus pääset tutustumaan maailmaan ja Suomen muihin paikkoihin.
Unari varmaan Suomessa, se oli aika tuppukylä, vaikkakin kaunis sellainen :) Maailmalla muutama syrjäisempi paikka tullut nähtyä, jenkeissä useampikin pikkukaupunki kun ajettiin etelästä itään ja Espanjassa kerran eksyin autolla sinne "vuoristoon", en enää muista kylän nimeä mutta se oli kyllä syrjässä. Silti hirveä helpotus kun nähtiin ihmisiä pitkän harhailun jälkeen :D
Kyllä se on tämä Järvelä Lahden ja Riihimäen puolivälissä. Öllöläänkin pääsee bussilla, mutta tänne ei aja yksikään bussi.
Kyllä se paikka on Peräkorpi. Nimensä mukaisesti korvessa. Sijaitsee Pohjois-Karjalassa.
Meidän kylälläkin on Peräkorpi, niitä taitaa olla aika monta. On olemassa myös Syrjäntaka, jonka nimi on kyllä aika kuvaava.
Mutta henkisesti syrjäisin paikka, missä olen käynyt, on Somero. En juurikaan ole matkustellut Suomen ulkopuolella, että varmaan oma maailmankuvanikin on aika perähikiäläinen, että ei sen puoleen.
Pihtipudas, vaikka onhan nelostien varrella