Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1343)
Ehkä Norjan Kirkkoniemi eli Kirkenes 8 km Venäjän rajalta, olen käynyt ja sinne on kyllä pitkä matka melkein kaikkialta.
Vierailija kirjoitti:
Egyptin Assuan.
Jos Perähikiän määritelmä on "paikka kaukana kaikesta sivistyksestä" niin et voisi olla pahemmin väärässä. Alueella kun on ollut sivistystä jo antiikin ajoista tähän päivään. Nykyäänkinn Helsingin väkiluvulla varustettu kaupunki, jossa miljoonia turisteja ramppaa joka vuosi.
Eli hyvin suurella todennäköisyydellä mikä paikka tahansa Suomessa on perähikiämpi (jos sellaista termiä voi käyttää) :)
KUULES NYT POEKA KU MÄ KERRON MEIJÄN KYLÄÄSTÄ!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Paikkakunta nimeltä Taantumus. Turusta pohjoiseen.
Onko naapurikunnan nimi sitten Edistys?
Hikiä. Hausjärvellä Riihimäen kupeessa. Nimensä veroinen. Yli vuoden asuin.
Oiskohan Haltin huippu, kun oltiin vaeltamassa.
Kyllä se on Kyyjärvi. Kyyjärvi on pikkuruinen kunta Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Suomen rajamaastossa, siellä ei ole mitään ja sieltä on jumalattoman pitkä lähimpiin isompiin kaupunkeihin. Klaustrofobiaa tuntien ajelen joskus ohi.
Intialaisessa kangaskaupassa Delhissä oli aika ekstoottinen tunnelma.
Vaikka olen käynyt Sydneyssäkin
Teuva, ja yrittävät tehdä siitä ”ei mistään” matkailukohdetta 😂
Astana / Kazakstan
Maan pääkaupunki, keskellä ei mitään. Aikaisempi pääkaupunki oli Alma-Ata nyk. Almaty.
Sekin on keskellä perähikiää. Evp. Neuvostoliiton ydinkoealueella.
Työreissulla siellä puoli vuotta.
Vätsärin erämaassa vaeltamassa.
Zinc
Asun paikassa, mistä lähimpään kuntakeskukseen on 27 kilometriä. Lähimpään 50 000 asukkaan kaupunkiin on 60 km. Kotimme on 1,5 kilometriä pitkän pikkutien päässä, tuon tien varrella on kaksi muuta taloa joihin kumpaankaan ei meiltä näy. Tää on just sitä mistä olen unelmoinut, oma rauha <3
Vierailija kirjoitti:
Pitkälle tuntui matka jyskyttää tuntitolkulla junassa, vaihtaa välillä junaa ja lopulta hypätä taksiin että pääsi Turun edustalle Merikarinaan. Että aika syrjässä oli, varsinaisessa takahikiässä.
Toivottavasti toivuit syövästäsi kuitenkin.
Huitsin Nevadassa road tripilla Las Vegasiin.